Jump to content
IGNORERAD

Bildfrågan?

Kim

Recommended Posts

Det borde ha varit på Bali.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

• Svar 16,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• mamma bäng fan pappa käng

1408

• svampen

594

• Tallviking

456

• Tommy

446

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Stämmer bra. Kör på

Då tar jag också några inscannade gamla diapix och frågar.. vilken thailändsk provins?

vilkenprov1.jpg

vilkenprov2.jpg

vilkenprov3.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Phitsanoluk?

Vad har du för scanner och blir kvaliten så som bilden du visar utan att Photoshoppa bilderna?

Ändrades av Beer Chang
Dela på andra sajter

Inga rätta svar inkomna ännu. och till Beer Changs fråga om scanner så är svaret en Minolta Dimage Scan Elite 5400, en filmscanner med några år på nacken. Tyvärr så funkar den inte med windows 7 så det var länge sedan jag hade tillfälle att scanna något. Men jag har i dagarna fått en fungerande gammal xp dator som jag tänkt rigga upp bara för scannerns skull. Har fortfarande tusentals dian att scanna... men det går ju så embarmligt sakta.

Ingen större förändring av bilderna för övrigt, beskärning, lite kontrast och oskarp mask möjligen.

Nåja, några ytterligare scannade pix till från frågans provinsstads "centrum".

vilkenprov4.jpg

vilkenprov6.jpg

vilkenprov5.jpg

Dela på andra sajter

Verkar vara få som har någon aning så jag kan väl berätta att det handlar om en provins som finns i den del av landet som på thai kallas "pak nua". Och sedan trodde jag att frågan eventuellt skulle ha varit en straffspark för medlem "phom lasse". vilket väl också kan vara en ledtråd.

Utsikten från det hotell jag och frugan övernattade på. Ett typiskt slitet gammalt kineshotell och det är floden Nan som rinner förbi i bakgrunden.

vilkenprov7.jpg

Var för övrigt en julaftonsnatt vi tillbringade där, oplanerat eftersom vi inte hann till vårt egentliga mål Chiang mai. På juldagen äntrade vi dock CM med buss från frågans provinsstad.

Dela på andra sajter

Nej varken kamphang phet eller lampang tyvärr. Tänkte att min ledtråd angående Phom Lasse skulle ge snabbt svar, men tydligen har de flesta missat i vilken provins han håller till i, trots hans många bilder därifrån. :)

Dela på andra sajter

Uttraradit..känns ju nästan som fusk isof

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Uttraradit..känns ju nästan som fusk isof

Jaaaa. rätt svar har inkommit. :thumbsup:

tomurdoc tar över bildfrågan.

Dela på andra sajter

Ok, vart är vi nu?

IMG_0622.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det finns en miljon barer runtomkring i landet , Du får allt komma med en ledtråd

Dela på andra sajter

I Udon Thani !

Hos mr Tong i Udon Thani var det rätta svaret.

Trolla vidare ;)

Dela på andra sajter

Finns förstås en hel del dammar i Thailand, men en jag varit till heter Pasak Jolasid dam i provinsen Lop buri. Chansar på den.

Dela på andra sajter

Frågan var ju vart det denna damm ligger, det finns ju som sagt säkert 1000-tals dammar i Thailand.

Men jag svarar att den ligger ett par mil WNW om Kohn Khen ?.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...