Caveman Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 (ändrad) Ja den där borde jag allt kunna.... O´smach, Cambodia. Visst är det det,den ligger alldeles efter gränsen. Som ledtråd tänkte jag faktist skriva att Kim får inte svara men du han svara innan Kim tar över nästa fråga. Ändrades Augusti 1, 2011 av Caveman ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Augusti 1, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 1, 2011 Tack för den straffsparken Caveman... Men då ska jag försöka ta en fråga som inte går att googla fram utan borde kunna tillfalla någon med aningen djupare kunskaper om Thailand. Hur som helst, i ett av de infamösa röda lyktan områden som finns i Bangkok så finns det vid infarten ett litet spritstånd där man kan köpa en "paeck" (sup/snaps) lao kao för 10 baht. Ingen business som vare sig riktar sig mot eller lockar faranger men som drar till sig de bartjejer från omgivningen som av en eller annan anledning vill få lite billig berusningseffekt. Som ni ser på två av bilderna så står det en flaska med tratt ovanpå på den enkla bardisken, frågan är vad detta trattarrangemang är till för? Alltså, varför har den barägande killen placerat en flaska med tratt på sin bar? Och Ja, jag har faktiskt frågat honom varför den står där.... Låt gärna fantasin flöda, jag ger dock bara rätt för svaret han gav.. . Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuligArne Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 (ändrad) Rävdrickat går även att hälla i mopedtanken! Ändrades Augusti 1, 2011 av HuligArne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Caveman Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 Den är till för att fylla upp småflaskor typ M150 flaskor. Folk som inte har råd att köpa en hel flaska tar med sig en egen mindre och fyller upp med laokao för 25B ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 (ändrad) Tror också at det är till att fylla upp lippoflaskor, men det är väl Yaadong han säljer (uräkta stavningen) Det är ju en populär medicine wiskey mot bl.a mensvärk för dom små liven. Ändrades Augusti 1, 2011 av amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Caveman Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 Yaadong är laokao, man tillsätter bara en påse pulver i laokao-flaskan och skakar om. ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 Det skulle ju kunna vara en tratt i vilken damerna kan harkla och spotta efter supen, men jag tippar istället att tratten är till för att lätt och smidigt kunna fylla på flaskan. SN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Augusti 1, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 1, 2011 Det går säkert att köra fordon med lao kao och det går absolut att fylla på småflaskor med tratten. Men det är fel svar. Finns en logisk anledning till arrangemanget och jag hoppas någon kommer på den under tiden jag är ute på båttur idag. Kollar in svaren när jag är tillbaka nära datorn i eftermiddag/kväll. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 Yaadong är laokao, man tillsätter bara en påse pulver i laokao-flaskan och skakar om. Det vet jag, exet gjorde sån där soppa själv, hon tyckte det var fusk med påsarna, så hon stoppade i bär löv och bark samt honung att söta med. Som jag fattat det, så är det barken som heter yaadong. "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 Om den står utanför Lolitas, så är det kanske en spottkopp... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 (ändrad) Ok, jag tror att den "logiska" orsaken till tratten är att alla tjejer inte dricker upp allt de får i glaset. Det blir med andra ord en liten slatt kvar som då hälls tillbaka i den stora SaengSom flaskan. Spriten återvinns med andra ord. Så gjorde även bambatanterna i småskolan i Tidaholm. Alla mjölkslattar i halvdruckna glas hälldes i en stor kanna som sedan ställdes i kylen för att portionerades ut till nästa klass som skulle äta och dricka på lunchen. Urk . . . Mvh SN Ändrades Augusti 1, 2011 av Siam-Nilsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 tänkte samma SN men du vart snabbare När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tujtuj Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 (ändrad) Jag tror att tjejerna kan offra några droppar av sin shot där till Buddha för shok dee? Ändrades Augusti 1, 2011 av Tujtuj Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 Man lägger små kulor i tratten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Augusti 1, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 1, 2011 Jag tror att tjejerna kan offra några droppar av sin shot där till Buddha för shok dee? Visst är den logiska förklaringen att tjejerna offrar några droppar yaa dong/lao kao till högre makter i tratten för att om möjligt senare kanske kunna kvittera ut lite lycka i gengäld. Förutom att TujTuj vinner äran att ställa nästa fråga så ger jag några fler bilder från samma tillfälle som bonuspris. Och som sagt, jag var till slut tvungen att gå fram och fråga. Passade då även på att ta en "paeck". TujTuj kör. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 För att fylla på med mera sprit från dunk eller liknande Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tujtuj Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 Jaha, tur ska man ha ibland också! Vilken restaurang/bar befinner jag mig på? Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 Bada-bing Phuket Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tujtuj Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 Bada-bing Phuket nein Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 Jaha, tur ska man ha ibland också! Vilken restaurang/bar befinner jag mig på? Ser ut som en restaurang i stadskärnan i Chiang Mai men vet inte vad den heter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tujtuj Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 Ser ut som en restaurang i stadskärnan i Chiang Mai men vet inte vad den heter. Rätt stad! Delen av muren man ser är Tapae gate, men vad kan restaurangen heta? Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 Rätt stad! Delen av muren man ser är Tapae gate, men vad kan restaurangen heta? Kan det vara Cheers pub den heter enligt min bild??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tujtuj Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 Hehe...nu blir jag osäker. Jag trodde den hette Johns Place, vilket det även står på skylten till vänster. Hursom...rätt ställe. Gorocco kör vidare. Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 Hehe...nu blir jag osäker. Jag trodde den hette Johns Place, vilket det även står på skylten till vänster. Hursom...rätt ställe. Gorocco kör vidare. Du har säkert rätt, det står John's Place till vänster på min bild och Cheers pub till höger, så John's Place är säkert det rätta namnet. Men jag slänger väl in en bild ändå. På vilken ö är denna bild tagen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Caveman Inlagd Augusti 1, 2011 Dela Inlagd Augusti 1, 2011 Koh Tao? ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu