Jump to content
IGNORERAD

Bildfrågan?

Kim

Recommended Posts

Ok...va kul  ;)

Skall försöka ta en enkel och ta frågan vidare

Orten börjar på H mer säger jag inte!!Och rätt stad skall de va

Lycka till..

You can do it

Dela på andra sajter

• Svar 16,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• mamma bäng fan pappa käng

1408

• svampen

594

• Tallviking

456

• Tommy

446

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fina bilder swebat.  :great:

Börjar på H, kan det möjligtvis vara Hua Hin?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Min tur, ja då frågar jag på vilken ort/plats jag tagit denna några år gamla, scannade bild?

vilkenprovins3.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Var tydligen en lite lurig fråga det här så jag fortsätter med att visa en bild till från samma ort. Tagen bara ett par, tre hundra meter från där jag tog bilden i förra meddelandet.

vilkenprovins4.jpg

Dela på andra sajter

Hej Kim,

Vad gäller första bilden var jag på vippen att svara vallgraven i Chiang Mai, men det såg inte riktigt rätt ut...

Men på andra bilden ser jag karaktäristiska berg i bakgrunden... jag gissar Chiang Mai!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hej Kim,

Vad gäller första bilden var jag på vippen att svara vallgraven i Chiang Mai, men det såg inte riktigt rätt ut...

Men på andra bilden ser jag karaktäristiska berg i bakgrunden... jag gissar Chiang Mai!

Herr Chang har talat.

Visst var det ringmuren i Chiang mai på första bilden,hörnet som ligger nere vid "soan sa tarana", dvs Chiang mai public park. Och den andra bilden var från just den parken. Herr Chang tar alltså frågan vidare. :)

Dela på andra sajter

Ett klipp, annars tar håret slut innan alla hunnit klippa. Logiskt men kanske inkorrekt svar från invigd familjemedlem.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Dela på andra sajter

Sköterskan förbereder sig för att göra vad och i vilket syfte?

PICT0009.jpg

Herr Chang har talat.

Jag tror sköterskan förbereder sig på att tappa lite blod inför en enkel HIV test.  :yes:

Dela på andra sajter

Det är säkert förberedelserna, dvs bedövningssprutan, inför den stora analskopi undersökningen.

För övrigt är kloaken oftast en dåligt underhållen kroppsdel hos både kreti & pleti. 

Dr Arne

Dela på andra sajter

Helt rätt från Kim, som då tar nästa fråga!

Som jag lovar att inte svara på, dags för några nya frågeställare!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Helt rätt från Kim, som då tar nästa fråga!

Som jag lovar att inte svara på, dags för några nya frågeställare!

Herr Chang har talat.

Ja det är ibland bra att vara minnesgod om man vill ta hem bildfrågan. Kommer förstås ihåg en tråd där du visat denna bild tidigare. :)

Nåja, då frågar jag vad detta kan vara interiören till för thailändskt diskotek?
Noteras bör väl också att bilderna har ca 3 år på nacken och eventuella ombyggnationer sedan dess reserverar jag mig emot.

vilketdisco.jpg

vilketdisco2.jpg

Dela på andra sajter

Slänger in en chansning...har varit på en del disco i Thailand

och ett av de bättre är Tiger Disco,  Patong, Phuket.Är nästan

säker på att det är fel..men dom kanske har byggt om sen vi var där senast:glasses:

Tror nog mer det lutar åt Pataya, eller?? :yes:

Swebat

You can do it

Dela på andra sajter

Kim...Vet inte hur jag ska få in kopia på ditt svar (Inlägg 873) där du svarar på en tidigare bild du lagt in på Koh Thab som man kan vadar över till Chicken Island eller gå torrskodd vid lågvatten.

Men svaret blir tyvärr fel! Det är inte Koh Phoda. Phoda ligger straxt norr om. Inte lång bort men svaret blir tyvärr ändå fel då din fru står i vattnet mellan Koh Thab och Chicken Island.

Leder detta till en chans för mig att lägga in en bild ? Ha ha ha :crazy:

Jag hinner aldrig med i svängarna är då jag sällan har tid att kolla in frågorna i tid.

Men helt klart en av de roligare trådarna!

Mera bilder tack!

Gissar Q-bar på den senaste men det är nog fel ?

Dela på andra sajter

Kim...Vet inte hur jag ska få in kopia på ditt svar (Inlägg 873) där du svarar på en tidigare bild du lagt in på Koh Thab som man kan vadar över till Chicken Island eller gå torrskodd vid lågvatten.

Men svaret blir tyvärr fel! Det är inte Koh Phoda. Phoda ligger straxt norr om. Inte lång bort men svaret blir tyvärr ändå fel då din fru står i vattnet mellan Koh Thab och Chicken Island.

Leder detta till en chans för mig att lägga in en bild ? Ha ha ha :crazy:

Jag hinner aldrig med i svängarna är då jag sällan har tid att kolla in frågorna i tid.

Men helt klart en av de roligare trådarna!

Mera bilder tack!

Gissar Q-bar på den senaste men det är nog fel ?

Du har rätt angående öarna, fast det har jag också. Kollade en karta nyss och ön "Koh Poda nai" ligger visserligen en bit norr om den så kallade "Chicken Island". Och visst är det som du skriver landremsan till Chicken Island frugan står på och den ö som syns i bakgrunden är Koh Tup, men på orginalspråk heter faktiskt Chicken Island, Koh Poda nok.

Kolla gärna http://www.thailandr...rabi-karta.html

Q-bar var dock fel.

Dela på andra sajter

Äh, det var inte frugan...

Jag gissar på Tonys i Pattis.

Tonys i Pattaya är ett helt korrekt svar. Surin_P3 tar därmed över ansvaret för frågan. :)

Dela på andra sajter

Whoohoo... 1 poäng till mig.

Vad ska det föreställa för ställe på bilden?

[attachment=1]

Jag vet faktiskt svaret men tänkte likt Herr Chang stå över en omgång.  :yes:

Dela på andra sajter

Och enligt mina kartor. (Mer än en) heter Chicken Island orginalnamn KOH HUA KHWAAN.

Då står man där och inte vet vilet namn som är rätt. Ha ha ha.

Litar dock på flera trykta kartor än en intenet karta som jag inte vet (Har inte tid att undersöka) vem som gjort,

Dax att koja.

God Natt

Dela på andra sajter

Hehe Kim,

"Jag vet faktiskt svaret men tänkte likt Herr Chang stå över en omgång."

Jag tror mig också veta svaret! Den med gott minne (likt Kim ;-) kanske drar sig till minnes en intressant tråd på detta forum om detta ställe...

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...