Jump to content
IGNORERAD

Bildfrågan?

Kim

Recommended Posts

Patong beach är en av Thailands vackraste stränder, om man tar bort alla parasoll och turister!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

• Svar 16,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• mamma bäng fan pappa käng

1408

• svampen

594

• Tallviking

456

• Tommy

446

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Var firade vi Songkran 2006?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Inte helt fel Lill_Kurre... Helt rätt!

Kör nästa fråga :wai:

MVH Tommy

Dela på andra sajter

Ta en till Tommy, lite svårare denna gång. Som jag sagt tidigare har jag inga bilder.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Dela på andra sajter

Lämnar över till nån som har bra bilder!

MVH Tommy

Dela på andra sajter

Chaweng, Koh Samui. På första bilden syns väl Reggae pub i bakgrunden och på den andra bron över till den.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Rätt Kim

Chaweng Koh Samui..

Första bilden är på Jazz Club.."bron" över träsket den leder till Green Mango...

Över till dig...

Dela på andra sajter

Bron till Green Mango? Och ändå ser jag en skylt med texten "Grand opening" och Reggae pub's reaggaegubbesymbol i bakgrunden.

Nåväl, jag var inte där första ggn förrän 6 år senare och då var bron till Reggae pub en annan. Men det ser onekligen väldigt likt ut.

Hur som helst, mycket trevligt med så gamla Thailandspics. Karmaplus för det.  :great:

Och sedan min fråga då som består av att ni ska försöka svara på vad det är för sorts blad frugan håller på att packa inför hemresan till Sverige? (bilden, som är en inscannad dia, tog jag för övrigt redan för 5 år sen)

Thailändskt eller engelskt/svenskt namn på bladen godkänns men plus till den som kan både och.

Blad.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Limeblad!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Bron till Green Mango? Och ändå ser jag en skylt med texten "Grand opening" och Reggae pub's reaggaegubbesymbol i bakgrunden.

Nåväl, jag var inte där första ggn förrän 6 år senare och då var bron till Reggae pub en annan. Men det ser onekligen väldigt likt ut.

Hur som helst, mycket trevligt med så gamla Thailandspics. Karmaplus för det.  :great:

Och sedan min fråga då som består av att ni ska försöka svara på vad det är för sorts blad frugan håller på att packa inför hemresan till Sverige? (bilden, som är en inscannad dia, tog jag för övrigt redan för 5 år sen)

Thailändskt eller engelskt/svenskt namn på bladen godkänns men plus till den som kan både och.

Blad.jpg

Det är i såna här lägen gumman ska stitta brevid :52:
Dela på andra sajter

Du har en väldigt vacker fru , Kim .  :yes:

Hysch! Hon blir så mallig ett par dar om hon läser det du skriver.  :no:

Dela på andra sajter

Magrood eller "bai magrood" är det thailändska namnet på bladen och på svenska/engelska är det bergamott/bergamot.Visserligen är det en sorts lime-träd som Kimmo skriver men det heter inte "limeträd". Så första korrekta svaret står toajojje för och koras därför till vinnare.

Varsågod att fortsätta med nästa fråga. :)

Dela på andra sajter

Till din fråga Kim.

Gamla Reggae pub låg bakom Jazz Club mao på huvudgatan på Chaweng.

En go liten håla på den tiden.

Reagge pub var ej färdig byggd när bilden togs därav stor reklam skylt.

Dela på andra sajter

Tråkigt inga nya bilder, tar lagen i egna händer och skickar in en bild tagen 2000

[attachment=1]

Patong beach?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...