trident311 Inlagd Augusti 6, 2008 Dela Inlagd Augusti 6, 2008 Var e bilden tagen . . ? IMG_0015.jpg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Augusti 6, 2008 Dela Inlagd Augusti 6, 2008 Ser ut som soldäck på ett kryssningsfartyg. Kan det vara Tallink, skorstensfärgerna liknar? "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest LadPrao Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Andaman sea? mvh LP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farang Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Verkar som jag får ringa Trident imorgon och be han kolla in tråden. Kan ju tänkas att han godkänner nått av svaren, close but no cigarr Själv avstår jag från att svara då det skulle bli klassat som fusk, satt med när bilden postades member of svampen's fan-club Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Caveman Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Östersjön och Temavecka:Thailand på Viking Line? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trident311 Inlagd Augusti 8, 2008 Dela Inlagd Augusti 8, 2008 Ber om ursäkt för sent svar .. Blev lite full o go ihop med Farang LadPrao var nog närmast . .. Superstar Gemini nån stans mellan Singapore och Hong Kong . . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest LadPrao Inlagd Augusti 8, 2008 Dela Inlagd Augusti 8, 2008 Tja.. Då kör jag den här bilden. En turistfälla nära en turistort. Vad heter turistfällan och brevid vilken ort ligger den? mvh LP vad.jpg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Augusti 8, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 8, 2008 Finaly något som jag klarar av direkt, Sanctuary of thruth, Pattaya. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest LadPrao Inlagd Augusti 8, 2008 Dela Inlagd Augusti 8, 2008 Tja ... Helt rätt Kim. Sanctuary of the thruth, utanför Pattaya. shoot man. mvh LP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 11, 2008 Dela Inlagd Augusti 11, 2008 KIm Vi väntar på nästa bildfråga Mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Augusti 11, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 11, 2008 Ja ursäkta, glömde bort att jag svarat i denna tråd. Men då tar jag en liten slamkryparfråga genom att visa en gammal scannad resebild från 1997. Var befinner jag mig på bilden nedan? (den med mest exakt svar vinner) Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Augusti 12, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 12, 2008 Det verkar som "slamkryparen" var lite för svår med tanke på att ingen enda ens vågat sig på en gissning. Men ok, då ger jag en ledtråd till genom att visa en bild jag tog från en liten båt ute till havs under samma resa. Visar en svag kontur av berget på vars sluttning bilden i förra meddelandet togs. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 12, 2008 Dela Inlagd Augusti 12, 2008 Hmm--Tycker det påminner om Bali, men vad det heter?? Hmm Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lh Inlagd Augusti 12, 2008 Dela Inlagd Augusti 12, 2008 Batur tempel på Kintamani på Bali. mvhl.h Mvh l.h Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bengt-Erik Inlagd Augusti 12, 2008 Dela Inlagd Augusti 12, 2008 Jag trodde de var bara thai forum Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Augusti 12, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 12, 2008 Inga 100% korrekta svar ännu så än finns chansen att återge ett än mer exakt svar. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farang Inlagd Augusti 12, 2008 Dela Inlagd Augusti 12, 2008 Quote Inga 100% korrekta svar ännu så än finns chansen att återge ett än mer exakt svar. Så då är det alltså nånstanns på Bali då? Bara att vänta på nästa bild för här är jag helt borta :-( member of svampen's fan-club Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lh Inlagd Augusti 12, 2008 Dela Inlagd Augusti 12, 2008 Ok jag provar igen, Besakih tempel på berget Agung Bali! Mvh l.h Mvh l.h Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Augusti 13, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 13, 2008 Quote Ok jag provar igen, Besakih tempel på berget Agung Bali! Mvh l.h l.h tar hem denna fråga och fortsätter därmed genom att lägga in nästa fråga. Platsen var Beasakih temple på ungefär 1000 meters höjd över havet på bergssidan av den 3100 m höga vulkanen Gunung agung på Bali. Vulkanen är för övrigt fortfarande aktiv och hade sitt sista stora utbrott 1963/64 då 1000 personer dog, hela Bali begravdes i aska och svältkatastrof utbröt pga den uteblivna skörden. Besakihtemplet klarade dock sig oskadd från lavaströmmarna, något som sågs som ett viktigt gudomligt tecken för balineserna själva. Varsågod l.h Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lh Inlagd Augusti 13, 2008 Dela Inlagd Augusti 13, 2008 Ok! Här kommer den. Phuket (Custom).JPG Mvh l.h Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 13, 2008 Dela Inlagd Augusti 13, 2008 phuket Mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lh Inlagd Augusti 13, 2008 Dela Inlagd Augusti 13, 2008 Quote phuket Mvh Nerike Nej nej nej! Mvh l.h Mvh l.h Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Grevenigrevie Inlagd Augusti 14, 2008 Dela Inlagd Augusti 14, 2008 Karlskrona skärgård... Mvh Greven Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lh Inlagd Augusti 14, 2008 Dela Inlagd Augusti 14, 2008 Quote Karlskrona skärgård... Rätt planet men tyvärr fel. Någonstans i Thailand är det. Mvh l.h Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Molle Inlagd Augusti 14, 2008 Dela Inlagd Augusti 14, 2008 Kan det vara Koh Chang? Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu