Jump to content
IGNORERAD

Bildfrågan?


Kim

Recommended Posts

  • Svar 16,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    1408

  • svampen

    594

  • Tallviking

    456

  • Tommy

    446

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ser ut som Mae Phim beach i Rayong province.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ut som Mae Phim beach i Rayong province.

Helt rätt Kim,det var efter ditt tips som vi hitta dit tack för det :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
:ele:

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

KIM!!!

Det är ingen mening att du svarar (även om du har rätt) :lol: och väntarrrrrrrrrrrrrrrrrr flera dagar med att hitta någon ny bild. Tycker att du förstör denna roliga tråd som du har skapat, :rtfm: read rules :ironi:

Citat från Kim

I denna tråd tänkte jag att vi kunde köra den från TT redan kända bildfrågan. Dvs vi ställer en bildfråga och den som först svarar rätt vinner äran att komponera en ny fråga.

Mvh Nybbe

Ändrades av Nybbe

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, ursäkta min ouppmärksamhet, kommer en ny fråga så fort jag sitter vid hemmadatorn och har tillgång till bilder. Just nu på jobbet.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller.. använder mig av ett par gamla pics som redan finns i min fotohink på internet.

Dom späda skotten från detta träd kan man plocka och äta, t ex som "gaeng". Smakar lite beskt men är riktigt gott.

Trädet ifråga blommar vid en viss tid på året och frågan består av att jag vill veta vilken färg trädets blommor då har?

vilkenvxt1.jpg

vilkenvxt2.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Blommorna är gula. Trädet heter " kee lek " ( kanske )

Helt korrekt, både trädnamn och blomfärg. toajojje fortsätter.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske bra att veta är att detta träd (Keelek) är en medicinalväxt som hjälper till att göra det stora på muggen om man har svårt för det :lol:

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad heter parken ?

Lumphini! whistle.gif

mVH

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt svar Kimmo. Kör vidare.

Så där! :wai:

Var är Jag?

Mvh

Kimmo

post-3089-126824072513_thumb.jpg

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Wat Pho, reclining budda? /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Wat Pho, reclining budda? /mvh

Jajamen!

Mbfpk, kör vidare! jap.gif

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tackar.

Följande bilder kommer från en möbelmarknad i Bangkok.Det är ngt speciellt med den marknaden/produkterna.

Rätt svar ges för svar på en av dom här 2 frågorna.

1. Vad är speciellt med marknaden/produkterna?

2. Vid vilken byggnad ligger den?

Det finns en koppling mellan det speciella med marknaden/produkterna och den byggnad den ligger brevid.

/mvh

post-5592-126824409341_thumb.jpg

post-5592-126824410051_thumb.jpg

post-5592-126824410769_thumb.jpg

post-5592-126824411714_thumb.jpg

post-5592-126824412625_thumb.jpg

post-5592-126824413599_thumb.jpg

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

behövs en ledtråd? /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

behövs en ledtråd? /mvh

Kan det vara Chatuchak market?

Mvh Svampen"byggnad tågstation kommer ej ihåg namnet" :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Kan det vara Chatuchak market?

Mvh Svampen"byggnad tågstation kommer ej ihåg namnet" jap.gif

Det är tyvärr inte Chatuchak marknad.

Det som är specifikt med denna marknad/dess produkter är att den har en klar koppling till den verksamhet som pågår i byggnaden som den ligger bredvid. Om byggnaden inte hade funnits där hade nog inte marknaden funnits just där.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Kan det vara kambodjanska mahognymöbler??

Nej tyvärr inte kambodjanska mahognymöbler. Det här är "made in Thailand". Dom här produkterna produceras lokalt på en rad olika platser i Thailand.

Det unika med produkterna är hur dom tillverkas och det har en stark koppling till den stora byggnad som marknaden ligger bredvid.

Vad är det unika med tillverkningen?

Vid vilken stor byggnad ligger marknaden?

Ett rätt svar ger pinnen.

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...