Jump to content
IGNORERAD

Bildfrågan?


Kim

Recommended Posts

Denna vackra(?) skapelse står vid väg 4 och det bör vara i Prachuap Kilikhan men exakt ort vet jag inte, så det får nästa man svara på.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 16,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    1408

  • svampen

    594

  • Tallviking

    456

  • Tommy

    446

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6:ans buzz friends.gif

อัฐิ "ati" = ben fragment; ben fortfarande (efter att ha kremerats)

Där ser man! Då har man lärt sig något nytt idag också. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte heller var den står men du är rätt , det vara i Prachuap Kilikhan vid väg 4.

Du kör vidare Poffa

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kör i vidare men en, som jag tror svår fråga, som lär kräva en del ledtrådar.

Vi behåller temat "vid vägkanten". Mina bilder är tagna vid en riktig rastplats/utsiktspunkt, något som inte förekommer allt för ofta i Thailand. Jag färdades på vägen 1xx västerut när jag kom till den här utsiktspunkten.

Väg 4 i förra frågan är en stor väg med kilometerlånga raksträckor och går mestadels genom ett landskap "platt som en pannkaka". Väg 1xx i denna fråga är dess motsats. En av de krokigaste vägarna jag har kört i Thailand och upp och ner bland bergen.

Nu till frågan. Vilken stad var jag på väg till?

Poffa

post-5577-126275495133_thumb.jpg

post-5577-126275497903_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej inte Chiang Mai.

En ledtråd till.

I stan mötte jag många faranger. Betydligt fler än vad som är vanligt för en stad liknande denna utan direkt nattliv eller spektakulära turistattraktioner. (Om man bortser från färden hit som var ganska spektakulär!)

Stan har alltså något som lockar turister till sig.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte Mae Hongson, men nu börjar vi närma oss. Man kan faktiskt ta sig dit från "min stad" på "min väg".

Poffa

Ändrades av Poffa
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det möjligen vara Pai? Jag har åkt motorcykel där

PianoPele

En darrning vid ögonens möte

www.thaitribes.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej inte Pai.

Om jag förtydligar sista ledtråden och säger att staden lockar till sig "longstay" faranger och jag i tidigare ledtrådar hänvisat västerut.

Då ska vi nog komma rätt.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Har åkt på en väg liknande denna Från Chang-Mai förbi Kungens sommarpalats mot en turistfälla ( Mongfolket)

Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissar på Huai Nam Dang

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag väntar fortfarande på rätt svar så att jag kan övergå till lite matlagning, så nu ger jag svar på min sista "gåta".

Det som lockar "longstayfolk" till en "shortstay" är en gränsövergång för en visarun. Nu är det inte svårt längre.

Poffa

Ändrades av Poffa
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det vara Mae Sod gränsövergången till Burma

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nybbe. Där satt den.

Jag färdades väster ut på väg 105 mot Mae Sot. En otroligt kurvig väg med väldigt mycket upp och ner. När man tar av från ettan är man inte många meter över havet och det är man inte i Mae Sot heller, men på vägen dit är man "uppe bland molnen".

Nybbe tar över.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Poffa

Om du vill åka en ännu krokigare väg ska du åka från väg 105 och väg 1090 till Umphang som ligger söderut från Mae Sot. Där färdas man också bland molnen och vägen har 1219 kurvor och det går upp och ner som en bergodalbana i Umphang finns Thailands största vattenfall som heter Thee lorso

Men tyvärr är den enkelriktad så man får åka tillbaka samma väg, men det är värt det.

Fortsätter med ett litet sagoväsen, var finns det?

post-4328-126278286656_thumb.jpg

Ändrades av Nybbe

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ayutthaya

Nej det är inte från Ayutthaya

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte en fråga på 4t det verkar som jag har hittat en svår bild för er, så jag ska underlätta lite för er. Staden ligger ca:110km från Bkk, Denna drake är nu störst i Thailand, det borde lätta lite på bördan :wai:

.

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...