Oregistrerad Inlagd November 3, 2011 Dela Inlagd November 3, 2011 bedfast_rock har rätt! Har du varit på stället bilden är tagen? ha ha ha..ja ja..Det ligger i utkanten av stan och har ett STORT monument av kungen i fråga och tempelruiner och byggnaden på bilden med div gamla föremål ang kungen. Han var tydligen en riktig Kämpe och har nu gjorts en film om honom. Nästa bild Bedfast Rock...Köööör! MVH: BC Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr chaweng Inlagd November 4, 2011 Dela Inlagd November 4, 2011 Kanchanaburi staden.. Floden river Kwai och filmen bridge over river kwai tro jag vi som är äldre har sett några gånger.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 5, 2011 Dela Inlagd November 5, 2011 Nej, det var inte elefantfestivalien i Surin. Rätt svar har redan kommit, Kanchanaburi var det rätta svaret. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr chaweng Inlagd November 5, 2011 Dela Inlagd November 5, 2011 (ändrad) Nej, det var inte elefantfestivalien i Surin. Rätt svar har redan kommit, Kanchanaburi var det rätta svaret. Är det inte Täby galopp? Ändrades November 5, 2011 av mr chaweng Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 5, 2011 Dela Inlagd November 5, 2011 Bedfast Rock har svarat rätt. Vi får väll vänta och se om han kommer med en bildfråga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 5, 2011 Dela Inlagd November 5, 2011 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd November 5, 2011 Dela Inlagd November 5, 2011 Jag ser mig själv i framtiden lätt oinspirerad efter att frun satt mig i arbete med kommentaren: Det var du som ville bo i Thailand och fixa vårat hus och trädgård. Mvh jrk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd November 5, 2011 Dela Inlagd November 5, 2011 Udon Thanì? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 5, 2011 Dela Inlagd November 5, 2011 Udon Thanì? Eller Ankeborg? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd November 6, 2011 Dela Inlagd November 6, 2011 (ändrad) Hej Lägger ut en bild i väntan på rätt svar Var och när Ändrades November 6, 2011 av Offe1609 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peo61 Inlagd November 6, 2011 Dela Inlagd November 6, 2011 Lite lätt löjligt när det står Uppsala på bilden... När blir dock svårare. Gissar på 1958? //Peo Gnällsmurfen gnäller igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanipok Inlagd November 6, 2011 Dela Inlagd November 6, 2011 Hej Lägger ut en bild i väntan på rätt svar Var och när Uppsala stora torget står det med stora bokstäver på bilden... Wanipok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd November 6, 2011 Dela Inlagd November 6, 2011 Uppsala den 3 september 1967 ?? //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr chaweng Inlagd November 6, 2011 Dela Inlagd November 6, 2011 Uppsala 1953 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd November 6, 2011 Dela Inlagd November 6, 2011 (ändrad) Ursäkta Jag tyckte jag radera bort Uppsala Jag tro det är efter 55 för 4 dörrars bussen kom då på linje 11 o 12 Attans oxå Spårvagnarna slutade 55 Offe Ändrades November 6, 2011 av Offe1609 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 8, 2011 Dela Inlagd November 8, 2011 (ändrad) Har Bedfast rock kilat runt hörnet eller har denna tråd flyttat till en "Grupp" ? den är ganska DÖD igen. Det var ju Bedfast rock som skulle sätta in ett bidrag. Ändrades November 8, 2011 av Beer Chang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peo61 Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Som jag brukar säga "den som väntar på något gott, väntar alltid för länge!" //Peo Gnällsmurfen gnäller igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 (ändrad) Jag tror inte att Bedfast Rock återvänder hit den närmaste tiden. Hans svar var hans första inlägg här på MPR och därför är det inte ens säker att han är medveten om att han håller i stafettpinnen. Jag lägger därför in en ny fråga som även den har att göra med en 'rock' av en annan art. Frågan är var vi befinner oss och vad alla de (10-)tusentals människor har för sig där i gryningen efter en ansträngande och besvärlig uppstigning mitt i natten som varade i flera timmar. //Singha711 Ändrades November 11, 2011 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Similan Islands? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Bedfast Rock vet att han har stafett pinnen. Han skickade "Mail" till mig att han inte förstår hur man lägger in en bild. Singha 711....Häftigt ställe du har bild på! Dit måste jag åka. Jag chansar på...Någon stans i Isarn ? he he he. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Similan Islands? Icke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Om klippan är rund så påminner den om det där stället i Burma. Men..Är det i Burma ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Seka Tempel ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 (ändrad) Seka Tempel ? Om klippan är rund så påminner den om det där stället i Burma. Men..Är det i Burma ? Nej, inte i Burma och inte Seka tempel heller. Det är faktiskt i Thailand och inte alltför långt från populära turistmål. Fast jag tror att jag var den enda farangen när jag var där. Här nere kan ni se hela klippan. Men som ledtråd duger det bättre att fråga sig varför så många människor kommer hit. //Singha711 Ändrades November 11, 2011 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu