Kim Inlagd Oktober 15, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 15, 2011 Det borde ha varit på Bali. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr chaweng Inlagd Oktober 15, 2011 Dela Inlagd Oktober 15, 2011 Det borde ha varit på Bali. Stämmer bra. Kör på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Oktober 15, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 15, 2011 Stämmer bra. Kör på Då tar jag också några inscannade gamla diapix och frågar.. vilken thailändsk provins? Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Troll Inlagd Oktober 15, 2011 Dela Inlagd Oktober 15, 2011 Då tar jag också några inscannade gamla diapix och frågar.. vilken thailändsk provins? Si Sa Ket ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 16, 2011 Dela Inlagd Oktober 16, 2011 (ändrad) Phitsanoluk? Vad har du för scanner och blir kvaliten så som bilden du visar utan att Photoshoppa bilderna? Ändrades Oktober 16, 2011 av Beer Chang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Oktober 16, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 16, 2011 Inga rätta svar inkomna ännu. och till Beer Changs fråga om scanner så är svaret en Minolta Dimage Scan Elite 5400, en filmscanner med några år på nacken. Tyvärr så funkar den inte med windows 7 så det var länge sedan jag hade tillfälle att scanna något. Men jag har i dagarna fått en fungerande gammal xp dator som jag tänkt rigga upp bara för scannerns skull. Har fortfarande tusentals dian att scanna... men det går ju så embarmligt sakta. Ingen större förändring av bilderna för övrigt, beskärning, lite kontrast och oskarp mask möjligen. Nåja, några ytterligare scannade pix till från frågans provinsstads "centrum". Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr chaweng Inlagd Oktober 17, 2011 Dela Inlagd Oktober 17, 2011 Jag tror bilderna kan vara tagna i staden/provinsen Nakhon Ratchasima Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Oktober 17, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 17, 2011 Verkar vara få som har någon aning så jag kan väl berätta att det handlar om en provins som finns i den del av landet som på thai kallas "pak nua". Och sedan trodde jag att frågan eventuellt skulle ha varit en straffspark för medlem "phom lasse". vilket väl också kan vara en ledtråd. Utsikten från det hotell jag och frugan övernattade på. Ett typiskt slitet gammalt kineshotell och det är floden Nan som rinner förbi i bakgrunden. Var för övrigt en julaftonsnatt vi tillbringade där, oplanerat eftersom vi inte hann till vårt egentliga mål Chiang mai. På juldagen äntrade vi dock CM med buss från frågans provinsstad. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Oktober 17, 2011 Dela Inlagd Oktober 17, 2011 lampang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr chaweng Inlagd Oktober 17, 2011 Dela Inlagd Oktober 17, 2011 En sista gissning Kamphaeng phet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Oktober 17, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 17, 2011 Nej varken kamphang phet eller lampang tyvärr. Tänkte att min ledtråd angående Phom Lasse skulle ge snabbt svar, men tydligen har de flesta missat i vilken provins han håller till i, trots hans många bilder därifrån. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 17, 2011 Dela Inlagd Oktober 17, 2011 Uttraradit..känns ju nästan som fusk isof Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Oktober 17, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 17, 2011 Uttraradit..känns ju nästan som fusk isof Jaaaa. rätt svar har inkommit. tomurdoc tar över bildfrågan. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 17, 2011 Dela Inlagd Oktober 17, 2011 Ok, vart är vi nu? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Oktober 17, 2011 Dela Inlagd Oktober 17, 2011 Det finns en miljon barer runtomkring i landet , Du får allt komma med en ledtråd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Oktober 17, 2011 Dela Inlagd Oktober 17, 2011 På Mr. Tong´s Bar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Troll Inlagd Oktober 17, 2011 Dela Inlagd Oktober 17, 2011 På Mr. Tong´s Bar I Udon Thani ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 17, 2011 Dela Inlagd Oktober 17, 2011 I Udon Thani ! Hos mr Tong i Udon Thani var det rätta svaret. Trolla vidare Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Troll Inlagd Oktober 17, 2011 Dela Inlagd Oktober 17, 2011 OK, var i Thailand ligger denna ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 17, 2011 Dela Inlagd Oktober 17, 2011 Kanchanaburi? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Troll Inlagd Oktober 17, 2011 Dela Inlagd Oktober 17, 2011 Kanchanaburi? Svar: Nej inte Kanchanaburi. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Oktober 17, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 17, 2011 Finns förstås en hel del dammar i Thailand, men en jag varit till heter Pasak Jolasid dam i provinsen Lop buri. Chansar på den. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr chaweng Inlagd Oktober 17, 2011 Dela Inlagd Oktober 17, 2011 Ratcha Prapha kan det kanske vara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 18, 2011 Dela Inlagd Oktober 18, 2011 På Koh Samui Har inte varit på Cocos Mallis sedan 1994 måste tilläggas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 18, 2011 Dela Inlagd Oktober 18, 2011 Frågan var ju vart det denna damm ligger, det finns ju som sagt säkert 1000-tals dammar i Thailand. Men jag svarar att den ligger ett par mil WNW om Kohn Khen ?. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu