Jump to content
IGNORERAD

Bildfrågan?

Kim

Recommended Posts

• Svar 16,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• mamma bäng fan pappa käng

1408

• svampen

594

• Tallviking

456

• Tommy

446

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jae Du Caveman..Är man dum så är man..men nu har jag ändrat namn på filen.men nu är det väl försent..men Du var snabb o hugga...hehehe

Ha de bra

Dela på andra sajter

Hej,

... och tittar man på hemsidan som står skriven på bilden så finns rätten med på första sidan.

Äsch 412an.kasta in en ny bild istället.

Ha det ...

Dela på andra sajter

På fråga ett svarar jag: Röda korset, lite på sniskan.

Fråga två: Något i rabatten som inte fått vatten på ett tag.

Arne i Femman.

Dela på andra sajter

Dags för en ledtråd eller ny bild ,tror ingen kan se vad som är på tallriken ...  :morgon:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Dela på andra sajter

Tja, denna forumets längsta tråd får ju inte dö ut!

Så jag lägger in en ny fråga. Var är denna bild tagen? Det räcker med stadens namn.

PICT0014-1.jpg

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Nu börjar vi närma oss... det är en stad i Asien, dock ej i Thailand.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Jag gissar lite mer seriöst den här gången  :icon_redface: .Vientiane i Laos.

Idrott luktar svett, sport luktar bensin.

Dela på andra sajter

Rätt svar (Vientiane, Laos) från Micke, som då får nöjet att ställa nästa fråga!

Monumentet på bilden stod utanför ett stort palats som var en hyllning till en av Laos "stora ledare". Kommunismens sätt att hylla sig själv upphör aldrig att förbluffa mig. Det är ju inte alltför svårt se att se att en hel del inspiration kommer från Ryssland, eller kanske snarare Sovjetunionen...

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Changen,

det är bara att kolla på det svenska VPK som fortfarande förnekar Gulag och alla andra konsentrationsläger som fanns och antagligen fortfarande finns. Jag märkte mycket av kommunismen när jag var i forna Leningrad 1967 med Passagerarfartyget Kungsholm, Det fanns ingen mat i affärerna för den vanlige sovjeten men för mig fanns det eftersom jag hade dollar att betala med, jag köpte t.ex 10 faskor Moskovskaya vodka för 1 dollar, rysk kaviar tror jag att jag gav 5 dollar för men för mig fick jag mycket, mycket mer när vi kom till New York. Nackdelen med vodkan var att det fanns ingen skruvkork så det gick inte att spara dropparna. Men gav man 10 cent flaskan så gjorde det nog inget. En annan typisk grej var att när vi la till så stod det alltid 2 styken soldater med Kalashnikov eller hur det nu stavas och bevakade landgången så ingen lycklig sovjetmedborgare fick för sig att lämna det rika USSR :police:   :police:   :police:   :police:   :police:   :police:   :police:   :police:   :police:   :police:   :police:   :police:   :police:   :police:   :police:   :police:   :police:   :police:  

:D gubben  :D

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Jaha! så var det min "tur" igen då. Förra gången som jag skickade in en bildfråga var på TT.

Den gången var det ett motiv som jag inte hade en aning om vart det låg eller vad byggnaden hette,det var inte jag som hade fotat.  :kort:

Dom flesta korten som jag har från Thailand är tyvärr papperskopior så jag får dra in en repris från ett annat forum.

Frågan lyder,var i Thailand ligger den här järnvägsstationen?

DSC00924.jpg

Idrott luktar svett, sport luktar bensin.

Dela på andra sajter

Guest Caveman

Då jag i princip aldrig färdas med tåg i Thailand så är jag dålig på att känna igen stationer ???

Men jag drar till med en gissning, Nakon Phanom?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...