Jump to content
IGNORERAD

Bildfrågan?


Kim

Recommended Posts

  • Svar 16,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    1408

  • svampen

    594

  • Tallviking

    456

  • Tommy

    446

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inte rätt...En "På spåret ledtråd" är ...Viken man kommer till har ett vegetariskt namn men.det är öns namn jag är ute efter. Har man anlänt dit med stora båten så kan man bara inte missa den stora Buddhan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samui?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att den första byn efter färjeläget på Koh Chang har en sån där buddhafigur. Jag svarar alltså Koh Chang.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Viken man kommer till på Koh Chang heter ju dessutom Ao Sapparot, dvs Ananasviken, vilket skulle stämma med ledtråden.
Däremot upptäckte jag precis nyss att leifen redan svarat Koh Chang.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sätter inte min fot på Koh Chang mera. Det var vackert för typ +20 år sedan. Men men...Ni får leta vidare för rätt svar.

 

MVH CB

Link to comment
Dela på andra sajter

Svampen får köra vidare. Koh Kood är rätt och hamnen heter Ao Salat, vet dock ej helt om det betyder Salad ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

The Golden Triangle

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ??

post-3485-0-41220200-1410280416.jpg

post-3485-0-60084200-1410280415.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Mekong

Mekong är rätt men vad heter platsen

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Mekong är rätt men vad heter platsen

 

Östligaste punkten i Thailand, Pha Taem, Ubon ratchathani?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Östligaste punkten i Thailand, Pha Taem, Ubon ratchathani?

Stämmer bra det :good:

http://www.thaiforestbooking.com/np_home.asp?lg=2&npid=19

 

Förra frågan var där Gyllene triangeln där Thailand, Burma och Laos möts och inte långt härifrån (ca 10 mil)

möts Thailand, Laos och Kambodja

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer bra det :good:

http://www.thaiforestbooking.com/np_home.asp?lg=2&npid=19

 

Förra frågan var där Gyllene triangeln där Thailand, Burma och Laos möts och inte långt härifrån (ca 10 mil)

möts Thailand, Laos och Kambodja

 

Ja det är fint både i Mae Sai och Pha Taem, nordligaste respektive östligaste punkterna i Thailand.

 

Bilden i nästa fråga tog jag i december 2005 på diskoteket Speed2 i Korat och frågan lyder. vem är stjärnan i rött och vitt som jag fotograferade?

 

 

kraiwa_zps1c778293.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, vem är kändisen längst till vänster i bilden nedan?

 

 

kraiwa2_zps1fb5c1a3.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...