Jump to content
IGNORERAD

Fransman funnen hängd på Koh Tao, bakbunden. Polisen misstänker "foul Play"


Khun Ken

Recommended Posts

Hmmm 

 

Mycket händer på Koh Tao, detta borde ta "knäcken" på turismen på denna ö, men minnet är kort hos de flesta turister. Var förresten på en grannö en vecka efter mordet på

det engelska paret där killen (David) och de två tidigare misstänkta bröderna (Chris & Jimmy Ware) hade spenderat en hel vecka innan fullmoon partyt tog sin början på Koh Tao.

Inte en polis hade varit där och ställt några som helst frågor, jag pratade av en slump med personalen som bekräftade detta. Lite tunt polisarbete om ni frågar mig. David som

killen hette var en stor kille på 1,90 så han borde kunnat ge burmeserna rejält motstånd med tanke på att dom såg ut som två skolpojkar. Vissa rykten talar om att pengar har

bytt händer för att någon ska slippa generande publicitet som detta. Men detta håller jag för att vara just rykten.

 

Mr. Bagwhan 

 

 

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    9

  • Wangthong

    5

  • audirs2

    3

  • dooks

    3

Mest aktiva i denna tråd

Anhöriga till brottsoffren och Scotland Yard har sett bevisen och är nöjda med utredningen så sluta med konspirationsteorierna tills rättegången är avslutad

 

Varför skulle Scotland Yard ha kollat bevisen?

Är det säkert att det inte var Gotland Yard?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Man får nog erkänna att det finns latare och mer inkompetenta poliser än de Svenska, tyvärr så är det den Thailändska polisen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får nog erkänna att det finns latare och mer inkompetenta poliser än de Svenska, tyvärr så är det den Thailändska polisen.

Polisen på KT i synnerhet.
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har glittermaffian regerat i flera månader, gjort mycket gott och en hel del, i mitt tycke, felprioriterade insatser, men man får väl ta det goda med det onda, eller kanske tvärtom, dock har man i detta med KhoTao morden gjort några uttalanden som får i alla fall mig att få gåshud, man VARNAR för att lägga sig i den polisiära utredningen och man berömmer KhoTaopolisen för deras arbete, dock först sedan dom fick påbackning om att tillrättalägga bevisföringen.

Ledsen BIB men jag tror inte ett skit på vad ni gör!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det var fullkorn Chang Export du drack, "vanliga" changen är ju gjord på ris.

Då var jag väl på ett fullkornparty på Koh Chang då?

 

 

MVH Tommy

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det var fullkorn Chang Export du drack, "vanliga" changen är ju gjord på ris.

På vilka öar är det fullrispartyn då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl relativt svårt att bakbinda sig själv... Hänga ner en snara, kliva upp på en stol, kicka bort stolen OK,

men lite beroende på hur han var bunden så borde dom nog eventuellt kunna utesluta att han har gjort det själv.

Och om han nu gjort det, varför. lär inte kunna göra så mycket om hängningen är rätt utförd då nacken knäcks.

Nacken knäcks naturligtvis inte från den korta fallhöjden.

Att det sker en jävla massa konstigheter på Koh Tao liksom i Thailand i övrigt är ju riktigt, men det här kanske inte hör till dessa fall. Notera den synliga armen på bilden – den är inte hopbunden med den andra då den hänger nästan rakt ned. Där bör alltså finnas ett mellanrum om 10-15 cm. Troligen har han bundit handlederna var för sig för att sedan på plats och ställe knyta ihop respektive tamp med t.ex. en råbandsknop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nacken knäcks naturligtvis inte från den korta fallhöjden.

Att det sker en jävla massa konstigheter på Koh Tao liksom i Thailand i övrigt är ju riktigt, men det här kanske inte hör till dessa fall. Notera den synliga armen på bilden – den är inte hopbunden med den andra då den hänger nästan rakt ned. Där bör alltså finnas ett mellanrum om 10-15 cm. Troligen har han bundit handlederna var för sig för att sedan på plats och ställe knyta ihop respektive tamp med t.ex. en råbandsknop.

 

Ang bindningen av armarna så kan jag inte vara säker, fattar inte vad det skulle vara bra för i alla fall. Tror inte det är så vanligt vid självmord i. Men det är ju bara vad jag tror. Är inte så intresserad av sånt.

 

Men ang hängningen så antog jag att en knut placerad bakom örat skulle tippa till (bryta) nacken på ett kortare fall åxå. Dock verkar det förutsätta att fallhöjden >= längden hos personen. http://emedicine.medscape.com/article/826704-overviewför att vara säker på att knäcka nacken. _men_ om det är med knuten i nacken eller bakom örat. Kanske inte spelar nån roll.

 

Annars "stryps" man istället [om fallet är för kort], men här går meningarna isär lite... orkar inte med mer källor. Några säger att blodtillförseln stryps och andra att luftvägarna blockeras. Tyvärr har ingen som lyckats hänga sig  kunnat meddela detta till eftervärlden (om det var smärtfritt).

 

Men sånt borde ju polisen kunna klura ut, dom har väl mer info än vi...

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...