Jump to content
IGNORERAD

Vad Nu Då? Inga mer Visumansökningar per post?


Oregistrerad

Recommended Posts

Hej Haj Kaj

 

Jag fick betala 85 kr för alla handlingar att skicka

märkligt så här står det på deras hemsida

 

 

 Hur mycket kostar visumet?

Priset är beroende på vilket visum du ansöker om. Vår serviceavgift på 400 SEK (inkl moms) per ansökan tillkommer alltid. I denna avgift ingår portoavgift vid returnering av pass och visum med rekommenderat brev.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    9

  • kjellskåne

    9

  • jan53

    7

Mest aktiva i denna tråd

Surnade till över visumet...

 

Jag var 29dagar sen en visa-run till kabodja 29dgr och tillbaka för 29dgr.

Inte så jäkla mycket dyrare än visum. Och fixar man 30+30(1900THB)+30cam+30+30(1900THB) om dom nu vill med visa exemption på 30 och förlägmning på 30 så kan man ju vara borta

i 5 månader och det räcker väl. Sen behöver man inte vara 30 dagar i Kambodja, men jag ville se lite av landet.

 

räknar 29 dagar så har jag en fippeldag ifall nåt går åt pipan (tja 2 innan det börjar kosta).

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ej skicka det till Ambassaden, skall lämnas över personligen eller ombud.

Man kan få det hemskickat OM man har med sig Danska frimärke för att returnera visat

okey vad bra, då får man en tur till kph med, men slipper ombudet, frimärken kostar ju inte en förmögenhet. så det blir i alla fall både billigare å trevligare :)

Link to comment
Dela på andra sajter

kan man inte ansöka på ambassaden i Köpenhamn för oss som bor i Skåne/malmö ?

 

Varför skulle man inte kunna?

 

Hade TS haft nära dit hade han säkert gjort så och inte frågat om Konsulatet GBG.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Så var det förut och vi var många som tyckte det var knasigt ,numera är det ändrat som du säger ,tack man lär så länge man lever

 

 

ps hittade gamla reglerna

 

Pass och visum

Kontrollera i god tid före avresan att ditt pass är giltigt för hela utlandsvistelsen! För inresa till vissa länder krävs visum och i bland att passet är giltigt i minst 6 månader efter hemresedatum samt skall innehålla två ostämplade sidor. Passet får inte vara trasigt eller sprucket. Ingen sida i passet får på något sätt vara skadad. Skadat pass är ogiltigt och medför nekad ombordstigning.

DS

 

Är du säker på att detta är (visserligen gamla men ändå) officiella uppgifter från Thailand?  Ser ut som några generella regler. Inte från Thai ambassad.

 

Om du tittar så står det: "För inresa till vissa länder krävs visum och i bland att passet är giltigt i minst 6 månader efter hemresedatum".

 

Kanske nån rekomendation från nån svensk sida om att resa i allmänhet.

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle man inte kunna?

 

Hade TS haft nära dit hade han säkert gjort så och inte frågat om Konsulatet GBG.

lite sent med en sådan kommentar! Om du hade läst tråden från början , så hade du fattat att svaret var redan given. :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jag fixade med visumservice i Göteborg

Tog 4 arbetsdagar

 

Kjell

 

Av någon konstig anledning så har damen som står för Visumservicegöteborg(som finns registrerat på samma adress som konsulatet)samma efternamn som Herr Konsul Kenneth Orrgren, hon heter Pia Janette Orrgren...

 

Länk till konsulat:

http://www.thaiconsulate.se/Contact.php

 

Länk till allabolags sida om Visumservice:

http://www.allabolag.se/5569580979/Visumservice_Goteborg_AB

 

Enligt mail från konsulatet så har UD(Thailands) stoppat visum per post, av någon anledning så har man tydligen missat att berätta detta för Thailands ambassad i Köpenhamn då de fortfarande har hela servicen till de som bor i Danmark och skickar hem till oss andra som kommer och lämnar ansökan själv eller genom ombud(enligt ett mail jag fått från Thai ambassaden i CPH).

 

Jag gissar att Konsuln vill ha lite lätta pengar till en släkting...

 

 

Jo, du kan tom få det hemskickat om du betalar i DKK.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

lite sent med en sådan kommentar! Om du hade läst tråden från början , så hade du fattat att svaret var redan given. :13:

Hur tänker du nu, vad är det exakt du inte förstår?

Eftersom du tydligen bor i Skåne borde du väl veta att du kan söka i Köpenhamn, så varför ställa frågan, gissar att du mest ville göra dig dum?

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ej skicka det till Ambassaden, skall lämnas över personligen eller ombud.

Man kan få det hemskickat OM man har med sig Danska frimärke för att returnera visat

Behöver inga frimärken men kostar 120 DKK kontant på plats för retur av ditt/dina pass.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tänker du nu, vad är det exakt du inte förstår?

Eftersom du tydligen bor i Skåne borde du väl veta att du kan söka i Köpenhamn, så varför ställa frågan, gissar att du mest ville göra dig dum?

 

Kan DU LÄSA???, tydligen inte, jag hade fått svaret när du kommenterade på min fråga o konstaterande att det var inga problem att söka visat i KPH, så ta dumstruten på dej o ställ dig i hörnan NISSE. dumstrut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan DU LÄSA???, tydligen inte, jag hade fått svaret när du kommenterade på min fråga o konstaterande att det var inga problem att söka visat i KPH, så ta dumstruten på dej o ställ dig i hörnan NISSE. dumstrut.

 

Du är ju uppenbarligen ute för att tjafsa, det kan vi gärna gör men inte i denna avdelning!!

 

Du gör dig grön när du frågar om att söka visa i Danmark, vilket du VET fungerar, lägg sen ner bara din ****t

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kostar det att skicka ett pass med REK inom Sverige?

 

Jag funderar lite på att starta upp MPR visaservice nämligen...

 

Om ni skickar passet med REK till mig.

Den ifyllda visumblanketter.

Samt ansökningsavgiften.

Bifogar vad det kostar att skicka det tillbaka till Er med REK samt endast 300 kr

(till ett helrör i Thailand till mig) så ska jag fixa inlämning och uthämtning så fort det bara går.

 

:im_happy:  :im_happy:  :im_happy: :im_happy:  :im_happy:  

 

 

/ MPR visaservice alias HajKaj får många helrör nästa resa.

Det är lockande...MEN...Du ligger någon tia under företaget i Götet som fixar hela konkarongen för ca 600kr (Single Entry)  ;-)

Men jag skulle defenetivt bistå som Ombud via MPR om jag bodde i Fjollträsk eller Götet. Men så galen kommer jag aldrig bli. Man vill ju stå på sig och inte ge upp inför Moderatmusen "Stockholmare är smartare än Lantisar".

 

men tar du emot några helrör HB som betalning? He he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är ju uppenbarligen ute för att tjafsa, det kan vi gärna gör men inte i denna avdelning!!

 

Du gör dig grön när du frågar om att söka visa i Danmark, vilket du VET fungerar, lägg sen ner bara din ****t

 

Nu får du väl ta å ge dig, du startade med att kalla mig dum o att jag inte fattar??, så far du till ett visst s****e där det är varmt o j*****t. :girl_dev: :girl_dev:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du väl ta å ge dig, du startade med att kalla mig dum o att jag inte fattar??, så far du till ett visst s****e där det är varmt o j*****t. :girl_dev: :girl_dev:

:good:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

en tumme upp i R******n på dej :good: :good:

:)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lockande...MEN...Du ligger någon tia under företaget i Götet som fixar hela konkarongen för ca 600kr (Single Entry)  ;-)

Men jag skulle defenetivt bistå som Ombud via MPR om jag bodde i Fjollträsk eller Götet. Men så galen kommer jag aldrig bli. Man vill ju stå på sig och inte ge upp inför Moderatmusen "Stockholmare är smartare än Lantisar".

 

men tar du emot några helrör HB som betalning? He he he

det e lugnt jag tar allt drickbart utom LaoKao ;-)

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...