Nicholas Inlagd Oktober 23, 2016 Dela Inlagd Oktober 23, 2016 On 12/24/2014 at 20:12, skrev svampen: Köpte en förra Fredan! Cuba Cola föll väl med Castro? på cuba dricker man inte cuba cola där dricker man tuKola (din kola) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Oktober 24, 2016 Dela Inlagd Oktober 24, 2016 13 timmar sedan, skrev B747: Blandar man med sensodyne? Man ska inte tugga på den..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 12, 2016 Dela Inlagd November 12, 2016 On 2016-10-23 at 23:11, skrev SanMakha: Hittade en tomburk jag sparat. Den verkar vara från 1985 och och innehöll Fruktsoda. Jag minns att det var jag själv som drack ur den. En eloge - otroligt att spara en tomburk i över 30 år. Går den att panta månntro? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 ...och nu skall tydligen Trocadero (så som vi känner den) gå i graven. Man har på detta forum kunnat se att många kör den till Pizzan på helgen..... https://www.dn.se/ekonomi/varlden-gar-under-nar-trocadero-gors-om/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 5 minuter sedan, skrev Naam kaeng: ...och nu skall tydligen Trocadero (så som vi känner den) gå i graven. Man har på detta forum kunnat se att många kör den till Pizzan på helgen..... https://www.dn.se/ekonomi/varlden-gar-under-nar-trocadero-gors-om/ Nja, verkar nog bara som att Spendrups tar över, originalreceptet ska bibehållas enl dem. http://www.land.se/landkoll/vasa-bryggeri-slutar-tillverka-trocadero/ Men lite synd, allt som tillverkas norr om Dalälven är ju godare och bättre än sörja från sörlänningarna, allt det enl säker källa Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 26 minuter sedan, skrev Naam kaeng: ...och nu skall tydligen Trocadero (så som vi känner den) gå i graven. Man har på detta forum kunnat se att många kör den till Pizzan på helgen..... https://www.dn.se/ekonomi/varlden-gar-under-nar-trocadero-gors-om/ Nu blir Knasen deprimerad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 33 minuter sedan, skrev Soengsang: Nja, verkar nog bara som att Spendrups tar över, originalreceptet ska bibehållas enl dem. http://www.land.se/landkoll/vasa-bryggeri-slutar-tillverka-trocadero/ Men lite synd, allt som tillverkas norr om Dalälven är ju godare och bättre än sörja från sörlänningarna, allt det enl säker källa "Har alltid varit mest populär i norra Sverige. ”Norr om Dalälven härskar Troca” lyder ett talesätt om drycken." Källa: Trocadero.nu Fast när man talar negativt om sörlänningar, då tror jag mig veta vem källan är. Den blir det svårt att slingra sig ur. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 33 minuter sedan, skrev Naam kaeng: "Har alltid varit mest populär i norra Sverige. ”Norr om Dalälven härskar Troca” lyder ett talesätt om drycken." Källa: Trocadero.nu Fast när man talar negativt om sörlänningar, då tror jag mig veta vem källan är. Den blir det svårt att slingra sig ur. Jag trodde det var Pucko som gäller där uppe i norr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bambam Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 (ändrad) Den här var mycket godare förr. Dalarna special. Ändrades Februari 17, 2018 av bambam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 Nu blir Knasen deprimerad. Lapparnas nationaldryck.Trocka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 TILL Spetsat ÖL... Enbärsspetsat Öl... Gott så helvete. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 Precis nyss, skrev Odin: TILL Spetsat ÖL... Enbärsspetsat Öl... Gott så helvete. Min ingång i fördärvet! När man var ca 15 och började dricka 2 b som skatteklassen hette så var man inte glad i öl men Till Spetsat gick ned. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 Källarsval enbärsmust... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 en riktigt kall fetmjölk...... å..... /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 On 2018-02-17 at 08:10, skrev Naam kaeng: ...och nu skall tydligen Trocadero (så som vi känner den) gå i graven. Man har på detta forum kunnat se att många kör den till Pizzan på helgen..... https://www.dn.se/ekonomi/varlden-gar-under-nar-trocadero-gors-om/ Förvånansvärt populär dryck till maten på Partilles absolut bästa Thai-lunchhak! Går bättre än Zingo och 7up! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 1 timme sedan, skrev Tommy: Förvånansvärt populär dryck till maten på Partilles absolut bästa Thai-lunchhak! Går bättre än Zingo och 7up! MVH Jag förstår. Och hur bra säljer Trocadero på din restaurang? Skoja bara - vilken dryck säljer ni mest av överhuvudtaget på restaurangen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 2 timmar sedan, skrev Naam kaeng: Jag förstår. Och hur bra säljer Trocadero på din restaurang? Skoja bara - vilken dryck säljer ni mest av överhuvudtaget på restaurangen? Ramlösa citron och Pepsi Max går nog mest! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 16, 2018 Dela Inlagd Mars 16, 2018 On 2018-02-17 at 21:54, skrev Odin: Enbärsspetsat Öl... Gott så helvete. Förklara. Enbär i pilsner? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Mars 16, 2018 Dela Inlagd Mars 16, 2018 Läskedrycken Syd,när försvann den? PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 16, 2018 Dela Inlagd Mars 16, 2018 18 minuter sedan, skrev B747: Läskedrycken Syd,när försvann den? Har den funnits? Aldrig hört talas om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 17, 2018 Dela Inlagd Mars 17, 2018 22 timmar sedan, skrev B747: Läskedrycken Syd,när försvann den? Långt innan Boa började idi*tförklara sörlänningar. Skulle inte förvåna mig om den försvann vid något uppköp och då blev Loranga eller någon annan apelsinläsk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Mars 17, 2018 Dela Inlagd Mars 17, 2018 Syd black orange finns tydligen kvar i alla fall... http://www.vasabryggeri.se/produkter.php Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 17, 2018 Dela Inlagd Mars 17, 2018 23 timmar sedan, skrev Naam kaeng: Förklara. Enbär i pilsner? TILL Spetsat var av typen mörk bayersk öl. Kryddningen var ganska markant men passade bra till den öltypen, tycker jag. Var väl ingen större fantast av TILL Spetsat men blev sugen ibland. Var gott och törstsläckande när man var sugen på något annat än lager. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Mars 17, 2018 Dela Inlagd Mars 17, 2018 1 timme sedan, skrev Wangthong: Långt innan Boa började idi*tförklara sörlänningar. Skulle inte förvåna mig om den försvann vid något uppköp och då blev Loranga eller någon annan apelsinläsk. Ja.Jag skulle tro att Loranga tog över. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 18, 2018 Dela Inlagd Mars 18, 2018 On 2018-03-16 at 19:48, skrev Naam kaeng: Förklara. Enbär i pilsner? Förklara..... Nja smakerna gifte sej väldigt bra faktiskt.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu