Kenneth4618 Inlagd Oktober 21, 2016 Dela Inlagd Oktober 21, 2016 1 timme sedan, skrev Herluf: Måste erkänna att jag fortfarande dricker oboy, har gjort det ända sedan jag var liten. Men jag minns en annan variant som fanns på 70 talet som hette Top Kvick, den finns väl knappast kvar? Varm O´boy och en skvätt whiskey i.........................är mumma i höstrusket Blir nog en efter fredagsduschen “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Oktober 21, 2016 Dela Inlagd Oktober 21, 2016 2 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Varm O´boy och en skvätt whiskey i.........................är mumma i höstrusket Blir nog en efter fredagsduschen Tåg konjak istället så får du en varm lummumba. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Oktober 21, 2016 Dela Inlagd Oktober 21, 2016 6 minutes ago, Stoneys said: Tåg konjak istället så får du en varm lummumba. En död tant alltså. Lumumba (drink) From Wikipedia, the free encyclopedia Hot Lumumba with brandy A Lumumba (in Danish also Død tante, German also: Tote Tante [dead aunt]) is a long drink named after Congolese politician Patrice Lumumba. The term Død tante/Tote Tante is used on the western coast of Denmark, Germany and the Netherlands, where the drink is the counterpart to the Pharisäer with coffee. The drink consists of cocoa, sometimes accompanied by cream, and a shot of rum. Some alternatives replace the rum with amaretto or brandy. Depending on whether the hot or cold cocoa is used, the result is a Hot Lumumba or a Cold Lumumba. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 21, 2016 Dela Inlagd Oktober 21, 2016 26 minuter sedan, skrev Stoneys: Tåg konjak istället så får du en varm lummumba. Gillar inte konjak så det får bli Seagram´s VO Canadian “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 21, 2016 Dela Inlagd Oktober 21, 2016 Så där ja. Nyduschad och vuxen O'boy serverad “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 21, 2016 Dela Inlagd Oktober 21, 2016 5 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Varm O´boy och en skvätt whiskey i.........................är mumma i höstrusket Blir nog en efter fredagsduschen Lumumba? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 21, 2016 Dela Inlagd Oktober 21, 2016 21 minuter sedan, skrev måne: Lumumba? Gott “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 21, 2016 Dela Inlagd Oktober 21, 2016 8 timmar sedan, skrev Herluf: Måste erkänna att jag fortfarande dricker oboy, har gjort det ända sedan jag var liten. Men jag minns en annan variant som fanns på 70 talet som hette Top Kvick, den finns väl knappast kvar? Kommer ni ihåg o´boy jordgubb ...... mmmmmm /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Oktober 22, 2016 Dela Inlagd Oktober 22, 2016 Glöm inte Oboy burkarna. Någon som har någon kvar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Oktober 22, 2016 Dela Inlagd Oktober 22, 2016 Min vinare från igår försvann nyss.Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Oktober 22, 2016 Dela Inlagd Oktober 22, 2016 5 hours ago, mooton said: Glöm inte Oboy burkarna. Någon som har någon kvar? Jepp, jag har en burk kvar. Jag köper oboypåsarna och häller över det i min gamla burk, smakar mycket godare då Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 22, 2016 Dela Inlagd Oktober 22, 2016 Sagt det förrut, ok igen... Kapten-Löjtnant vår gamla Svenska hederliga. Borta... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 22, 2016 Dela Inlagd Oktober 22, 2016 3 timmar sedan, skrev Herluf: Jepp, jag har en burk kvar. Jag köper oboypåsarna och häller över det i min gamla burk, smakar mycket godare då När jag kom hem från skolan brukade jag dricka oboy efter att jag hade hällt i några skedar socker. Tyckte att det smakade rätt sött, men gott. Kollade sedan i vuxen ålder att innehållet i Oboy är 80 gram socker per 100 gram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 22, 2016 Dela Inlagd Oktober 22, 2016 6 timmar sedan, skrev Peolito: Min vinare från igår försvann nyss. Skickat från min iPhone med Tapatalk Ring the polizen! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kalasbullen Inlagd Oktober 22, 2016 Dela Inlagd Oktober 22, 2016 3 timmar sedan, skrev Odin: Sagt det förrut, ok igen... Kapten-Löjtnant vår gamla Svenska hederliga. Borta... Borta ur sortimentet? Ja då är det illa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Oktober 22, 2016 Dela Inlagd Oktober 22, 2016 6 hours ago, Mr atm said: När jag kom hem från skolan brukade jag dricka oboy efter att jag hade hällt i några skedar socker. Tyckte att det smakade rätt sött, men gott. Kollade sedan i vuxen ålder att innehållet i Oboy är 80 gram socker per 100 gram. Finns en ny "Oboy less sugar". Innehåller BARA 64,5% socker! http://www.oboy.se/produkter/oboy-less-sugar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Oktober 23, 2016 Dela Inlagd Oktober 23, 2016 Detta var den strlk man hade hemma Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 23, 2016 Dela Inlagd Oktober 23, 2016 Det här kallar jag Oboy! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Oktober 23, 2016 Dela Inlagd Oktober 23, 2016 3 minuter sedan, skrev audirs2: Det här kallar jag Oboy! Blandar man med sensodyne? PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 23, 2016 Dela Inlagd Oktober 23, 2016 6 minuter sedan, skrev B747: Blandar man med sensodyne? Testa så får du se! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 23, 2016 Dela Inlagd Oktober 23, 2016 Syrrans hembrygda vita vin som hon aldrig orkade vänta på tills det var klart Kan ännu komma ihåg smaken av hennes jästsmakande vita vin med nypoppade popcorn ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Oktober 23, 2016 Dela Inlagd Oktober 23, 2016 Det här kallar jag Oboy! Blandar du den med tandkrämen [emoji1]Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 23, 2016 Dela Inlagd Oktober 23, 2016 51 minuter sedan, skrev Tallviking: Syrrans hembrygda vita vin som hon aldrig orkade vänta på tills det var klart Kan ännu komma ihåg smaken av hennes jästsmakande vita vin med nypoppade popcorn ! Har ett liknande minne från ungdomen då jag var hembjuden till en tjejkompis. (Jag hoppades nog på mer än bara kompis) Hon hade fixat fram (?) några flaskor med hemtillverkat vitt vin av absolut sämsta möjliga sort. Tvingade i mig en hel del. Den enda detalj jag minns från kvällen var hur en annan tjej satt i en soffa och knäckte en massa ägg - i soffan. Hua..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 23, 2016 Dela Inlagd Oktober 23, 2016 2 timmar sedan, skrev Peolito: Blandar du den med tandkrämen Skickat från min iPhone med Tapatalk Japp, samtidigt som man skålar så blir tänderna borstade! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SanMakha Inlagd Oktober 23, 2016 Dela Inlagd Oktober 23, 2016 (ändrad) Hittade en tomburk jag sparat. Den verkar vara från 1985 och och innehöll Fruktsoda. Jag minns att det var jag själv som drack ur den. Ändrades Oktober 23, 2016 av SanMakha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu