Jump to content
IGNORERAD

Drycker som försvann

Oregistrerad

Recommended Posts

• Svar 215
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Sam sip sam

9

• copterfan

9

• husse

8

• berlitz

7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Rätta mig om jag har fel men heter inte Pepsi Est cola. Åt det hållet a alla fall.

Est kom till när Pepsi (tror jag det va) bröt kontraktet med sin Thaipartner, nu finns alla tre, Coce, Pepsi o Est!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Fy tusan, det låter inte gott.

Testa det här i stället:

Värm mjölk, kakao och muscovadosocker tillsammans i en kastrull. Rör om så att sockret smälter. Häll i cognac och värm (inte koka) Fyll sedan upp i ditt glas och toppa med löst vispad grädde. Slutligen riv mörk choklad som toppen på moset!

Detta måste provas, låter smarrigt!!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Tidigt 80-tal var det en minilivs i en av Stockholms södra förorter som inte var så noga med åldern på dom som köpte folköl. Det blev några plattor såna här en sommar. Sedan cyklade vi till Älvsjöbadet och klättrade över staketet på kvällarna. Mycket badande, fotboll, ett antal öl och även några tjejer om jag minns rätt.

Kan dock ha fel vad det gäller damsällskapet.

post-3096-0-68332200-1420017644.jpg

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Dela på andra sajter

Ryktet går att hela Göttelaborgsområdet råder akut brist på alko-drycker efter B747:s lilla besök i stan...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

post-7028-0-84239300-1420020337_thumb.jp

Den här drycken rann det floder av i min ungdom. Var typ standardölen under hela mitt 20-tal. En midsommarhelg bälgade jag i mig fem backar av denna underbara öl! :) Sen kom den där gröna Åbron och då gick jag över till den. Men den var inte lika god i längden och när jag en dag skulle köpa Åbro Fat var den borta ur sortimentet  :ledsen:

Men det var starkölen jag drack och inte denna klass ett öl. Men det var denenda bilden jaghittade! :)

Ändrades av Kalas
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ryktet går att hela Göttelaborgsområdet råder akut brist på alko-drycker efter B747:s lilla besök i stan...

Det tror jag inte en sekund på, han dricker ju som en kärring..

Dela på andra sajter

Det tror jag inte en sekund på, han dricker ju som en kärring..

Ja, dessutom pratade han stundom på gotländska. Undrar var han lärt sig dessa fjolligheter...

Dela på andra sajter

post-10087-0-32077300-1420032563.jpgpost-10087-0-32077300-1420032563.jpg

Där har vi den Mekongen jag ville visa Glenn Phuket. Lyckades inte få in bilden i ett citat därav två tomma här ovan.

Ja se där men etiketten e lika gul för det.. eller har en annan åsikt :huh:post-10087-0-32077300-1420032563.jpg

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja, dessutom pratade han stundom på gotländska. Undrar var han lärt sig dessa fjolligheter...

Det har jag aldrig hört, och skulle han kunna det så stiger han i graderna flera gånger om..

Dela på andra sajter

Merryn minns jag som en mycket god fruktsoda.

Även ölen har man ju minnen av även om dessa förpackningar inte var trevliga att dricka ur.

Jorå några rigello har det blivit!

Mycket trevlig o dricka om man brände ett hål med ciggen nära där papperet runt burken börja, djävla känsla i öltillförseln.

Med vänlig hälsning korven

Dela på andra sajter

Svagdricka finns den än??

Jodå

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Säger bara TNT 8.0 tror jag det va! drickbara dynamit som va poppulärt på krogen på 90 talet fanns svart och röd

Dela på andra sajter

Det fanns(?) en dansk öl som hette dynamit. En 17 årig Benriach åkte fast i tullen i Helsingborg med 5 sådana i bagaget...

Dela på andra sajter

Mina öl brukar försvinna jävligt fort, oavsett fabrikat!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

attachicon.gif23whiskey.jpgattachicon.gif23whiskey.jpgJa se där men etiketten e lika gul för det.. eller har en annan åsikt :huh:attachicon.gif23whiskey.jpg

Men så är det också den enda likheten på själva utseendet på flaskan...frågan innebar ju om innehållet hade blivit bättre, eller om man bara har hypat utseendet och höjt priset????

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...