Scandinaviancorner Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Nja, vad jag minns så räckte ett helrör i ett par månader, men du vet väl mer om min pappa än vad jag gör. Fritz.. Nu menar jag ju vad han blandade brännvinet med, påminner om vad A lagarna gör på Gotland Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Fanns väl en hemsk whisky som hette Standard Selection om jag inte minns fel. Knappast sörjd av någon. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Kanske inte själva drycken, men förpackningen. God och glad - Sunkist fruktsaft sunkist.jpg Ja det kanske finns men den där förpackningen finns inte i Sverige längre det var väl tetrapack som började med den typen som diverse mejerier tappade upp mjölk i. En annan grej är det fler som kommer ihåg att den var standard på skolutflykter förr i tiden gick det grilla så grillades det lunchkorv med bröd fanns inte den möjligheten så blev det rå lunchkorv med bröd eller korvklämma (precis som nutida polarklämman fast med prickigkorv i stället för renkött). Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 (ändrad) Skeppets whisky. Har man en sån flaska i barhyllan så kan man skratta hela vägen till banken. På whiskyauktioner brukar de inbringa sisådär 20-25 tusen kronor. Ändrades December 30, 2014 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Ja du grabben etiketten e lika gul som den alltid varit... Mekhong.png Har du bara sett den etiketten på Mekhong så har du inte varit så länge i Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
copterfan Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Ja du grabben etiketten e lika gul som den alltid varit...Mekhong.png Grabb o grabb, 57 bast.O en sak kan jag då berätta för dig att de flaskor du visar har då inte funnits i så många år. På föregångaren kunde du inte ens läsa ut namnet Mekhong om du inte kunde kryptera krumelurerna vill säga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Till Spetsat Öl IIB spetsat med Enbär va ruggigt gott. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Till Spetsat Öl IIB spetsat med Enbär va ruggigt gott. Ja min vän det kan du väl göra nu också [emoji1] [emoji1] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Ja min vän det kan du väl göra nu också [emoji1] [emoji1] Den enda som försvunnitt är väl spolarv i bilen!!!! Gött Nytt 33:an Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wargh Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 När jag kom till Thailand 1:a gången -83, var det Mehkong som gällde. Mehkong/coke kostade 15 baht glaset och den första slank ner i en bar vid ”the big tree” i Pattaya. (Baren bredvid låg ett ställe som hette ”the Saloon” där Lam Morrison spelade). Därefter kom Sangthip följt av Black Cat och nu SangSom. En 75:a Mehkong -83 kostade 80 baht på Spinneys som låg på post soien. Just sayin' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nack Laeng Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 dom här saknar man, mellanöl på Ica o konsum har iofs en pripps 2B "handgranat som sista datum e nån gång 1977, finn lite vätska kvar i den To do list- (1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds. (3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Loranga, Krusbär och Trocadero är ljuva minnen Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Loranga, Krusbär och Trocadero är ljuva minnen Trocadero lever än. Det drack jag häromdan. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Loranga, Krusbär och Trocadero är ljuva minnen Mora bryggeri gör dom fortfarande, och trocadero görs nog av fler bryggerier Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Mora bryggeri gör dom fortfarande, och trocadero görs nog av fler bryggerier Jag tror det var Hammars Bryggeri som gjort den Trocadero jag drack. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Eu de Vie har jag druckit litervis med. I min ungdom så blandade vi den med Pucko. Lomumba tror jag att det kallades.Jag har sett en ny Cola här nere och frun säger att den kom istället för Pepsi och jag har faktiskt inte sett någon Pepsi här än.Rätta mig om jag har fel men heter inte Pepsi Est cola. Åt det hållet a alla fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 dom här saknar man, mellanöl på Ica o konsum har iofs en pripps 2B "handgranat som sista datum e nån gång 1977, finn lite vätska kvar i den Jag minns att när vi drack sånnadär när man va alldeles för ung för att dricka så brände vi hål mitt i konan på halsen för att man skulle kunna halsa ölen fortare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gbgmct Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Det fanns eller finns kanske kvar mellan nya saluhallen vid kvilletorget och wieselgrensplatsen som säljer olika smaker till sodastreamer. Dom hade en massa olika smaker som inte finns i vanliga butiker som säljer smaker. Ca 100 meter efter saluhallen ligger affären. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Ja min vän det kan du väl göra nu också [emoji1] [emoji1] NääVadå? Ölet hette ju så. TILL Spetsat öl... Kom från... Sollefteå?? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 NääVadå? Ölet hette ju så. TILL Spetsat öl... Kom från... Sollefteå?? Ok jag tar en" Till"[emoji1] [emoji1] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Kan man hitta någon av dessa idag Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
copterfan Inlagd December 31, 2014 Dela Inlagd December 31, 2014 (ändrad) Ja du grabben etiketten e lika gul som den alltid varit...Mekhong.png Ändrades December 31, 2014 av copterfan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
copterfan Inlagd December 31, 2014 Dela Inlagd December 31, 2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
copterfan Inlagd December 31, 2014 Dela Inlagd December 31, 2014 Mehkong Spirit.jpg Där har vi den Mekongen jag ville visa Glenn Phuket. Lyckades inte få in bilden i ett citat därav två tomma här ovan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu