Tetra Inlagd December 25, 2014 Dela Inlagd December 25, 2014 (ändrad) Är nu lite osäker om denna dryck försvunnit eller bara byt namn till Sangsom . själv kom jag första gången till Thailand 1999 o då var det ju Sangsom som gällde . Tetra Ändrades December 25, 2014 av Tetra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 25, 2014 Dela Inlagd December 25, 2014 Hade besök av Morgan igår Cpt, de va en kul återkomst, med blivande svärgubben och hans söner så tog den slut fort, alldeles för fort Blivande Svärgubben?? Ska du göra ett ärbart fruntimmer av Lynn?? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 25, 2014 Dela Inlagd December 25, 2014 Det vedervärdiga vita vinet weisses rössel från Österrike är borta tror jag. Ett riktigt skitfin som gav fin huvudvärk dagen efter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 25, 2014 Dela Inlagd December 25, 2014 Dessa saknar man Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd December 25, 2014 Dela Inlagd December 25, 2014 Min julsnaps är försvunnen sedan julafton! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Juha Inlagd December 26, 2014 Dela Inlagd December 26, 2014 Lite Jaffa vore inte helt fel eller Sifu pastiller! Allt detta från Finnlandet. Prova Big Orange i Thailand, smakar som Jaffa som jag minns det. Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thai412 Inlagd December 26, 2014 Dela Inlagd December 26, 2014 Ja huvaligen,,,,,,Silverrom får mig att rysa,,,,,,,o lika med '' å vi dö''...huuuuuuuuuu..vilka hemska minnen man har av skitdrycker,,,,,,hehe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tamdai Inlagd December 26, 2014 Dela Inlagd December 26, 2014 (ändrad) Finns Svartvinsbär brännvin kvar? Smakade skit men farsan gillade det alldeles för mycket ibland. Ändrades December 26, 2014 av Tamdai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd December 26, 2014 Dela Inlagd December 26, 2014 Saknar man Hooch? För mej är det vattenfestivalen i Stockholm 1993. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd December 26, 2014 Dela Inlagd December 26, 2014 Kanske inte själva drycken, men förpackningen. God och glad - Sunkist fruktsaft "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chryzaliz Inlagd December 26, 2014 Dela Inlagd December 26, 2014 zingo2.jpg Choklad Zingo! MVH Tommy Jag får väl komplettera med dessa. Det fanns även en Zingo Körsbär. https://www.facebook...erPattayaUnited http://int.soccerway...-season/r30292/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 När farsgubben skulle ta sig en grogg så blev det ofta Eu de Vie och byxljummen sockerdricka, hua. Fritz.. Eu de Vie har jag druckit litervis med. I min ungdom så blandade vi den med Pucko. Lomumba tror jag att det kallades. Jag har sett en ny Cola här nere och frun säger att den kom istället för Pepsi och jag har faktiskt inte sett någon Pepsi här än. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Eu de Vie har jag druckit litervis med. I min ungdom så blandade vi den med Pucko. Lomumba tror jag att det kallades. Fy tusan, det låter inte gott. Testa det här i stället: Värm mjölk, kakao och muscovadosocker tillsammans i en kastrull. Rör om så att sockret smälter. Häll i cognac och värm (inte koka) Fyll sedan upp i ditt glas och toppa med löst vispad grädde. Slutligen riv mörk choklad som toppen på moset! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 När farsgubben skulle ta sig en grogg så blev det ofta Eu de Vie och byxljummen sockerdricka, hua. Fritz.. Å vi dö. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
copterfan Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 I alla fall en dryck med gamla anor. PORTELLO http://sv.wikipedia.org/wiki/Portello portello.jpg I början på 70-talet feriejobbade jag på ett litet bryggeri i Umeå och fick dricka det man orkade. Bland det godaste var en färsk nytappad Portello direkt från bandet INNAN den fått kapsylen påsatt. Den smaken var/är obetalbar. Har smakat nån Portello i modern tid, men många år sen och den var odrickbar för mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
copterfan Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Satt och blev lite nostalgisk (som man ibland blir när man druckit några glas vin). Kom att tänka på en massa drycker som försvunnit - drycker man minns. Tänkte starta tråden med en dryck. Den hette Merry. merry1.jpg Kommer ihåg att man kunde spara dess kapsyler och skicka in för att få olika gåvor. Jag minns dock drycken med detta format, jag kan minnas fel. Säkert någon som minns bättre. merry2.jpg Vad kommer du ihåg för drickbart som inte finns längre, eller kanske är svårt att lägga vantarna på - eller bara hör till historien? Merryn minns jag som en mycket god fruktsoda. Även ölen har man ju minnen av även om dessa förpackningar inte var trevliga att dricka ur. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Sandvalls diamant hette ett gott öl. Sen fanns ju Top öl från Gällivare. På bilden syns en Top som aldrig blivit fylld och en Merry hittad på sjöbotten i Sthlms skärgård Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Igår hade jag en dryck som försvann. Endast tomflaskan kvar. Mystiskt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 (ändrad) Är nu lite osäker om denna dryck försvunnit eller bara byt namn till Sangsom . själv kom jag första gången till Thailand 1999 o då var det ju Sangsom som gällde . sangthip_royal_thai_liquor.jpg Tetra Den finns nog fortfarande men är ganska ovanlig tillskillnad mot förr då den var nr 1, nej det är inte samma som Sangsom. Sangsom sågs på den tiden som Sangthip var stora som det lite fuldricka men det har väl ändrats en del! Ändrades December 30, 2014 av conservator Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
copterfan Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Mekongen....för att inte tala om den. Den gula etiketten med thaitext är numera försvunnen. Ser bara den nya hypade Mekongen med betydligt högre pris. Inget ont om Mekong...men blev den så bra mycket bättre som prisökningen visar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Hvergang.bild från google Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glenn Phuket Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Mekongen.för att inte tala om den. Den gula etiketten med thaitext är numera försvunnen. Ser bara den nya hypade Mekongen med betydligt högre pris. Inget ont om Mekong...men blev den så bra mycket bättre som prisökningen visar? Ja du grabben etiketten e lika gul som den alltid varit... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 När farsgubben skulle ta sig en grogg så blev det ofta Eu de Vie och byxljummen sockerdricka, hua. Fritz.. Han måste ha varit en A lagare.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Kloster öl i Thailand är borta likaså Amarit och Payak ölen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 30, 2014 Dela Inlagd December 30, 2014 Han måste ha varit en A lagare.. Nja, vad jag minns så räckte ett helrör i ett par månader, men du vet väl mer om min pappa än vad jag gör. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu