Jump to content
IGNORERAD

10kg

Galten

Recommended Posts

Av olika anledningar blev det ingen invägning i helgen.

Men nu på måndagmorgonen stannade vågen på 86.2

Men idag anländer nästa sällskap från Sverige som ska guidas runt på frukost, lunch och middag så nu går det väl åt pipsvängen igen.

Dela på andra sajter

On 2017-04-18 at 13:51, skrev Joe:

Joel skall vara Joe...

/ Joe

Otroligt bra! ~30 % måste kännas helt enormt tomt i brallan. :party:

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev koppar55:

Går inte som tänkt med viktminskningen trots all hård träning.

Nu + 5kg utan att magomfånget ökat.

Ska ta mig i kragen och börja med LCHF metoden.

Man kan inte springa ifrån en dålig diet -- Gammalt LCHF ordspråk

Dieten står för ca 95% av resultatet vid viktminskning. Om man inte äter rätt så kan du motionera hur mycket som helst, inget händer.

Detta är också ett bra bevis på att det gamla påståendet att det bara handlar om antalet kalorier in resp kalorier ut är helt felaktigt. Detta synsätt försöker mat företagen fortfarande använda eftersom de vet att deras mat/dricka är helt förkastlig ur vikt/hälso synvinkel.

Gissa vem som myntade begreppet att frukost är dagens viktigaste mål... Jo, Kelloggs... Eller att man skall ät 5-6 gånger om dagen? Också mat företagen och också helt fel.

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Dela på andra sajter

Körde Atkins en gång bara köttprodukter typ och gick ner 5 kg på en vecka och där tog det stopp.

Tydligen vätska de första.

Att hålla mig ifrån öl hjälpte 14kg ett halvår men det var svårt

Känns som evig försök men det hade garanterad varit värre om jag inte fortlöpande försöker.

Diciplinen har jag tydligen icke.

Nu har jag gått ner lite för Thailand är nära förestående och magen i vägen när jag skall svinga klubban.

Vilken klubba låter jag er fantasi avgöra.;)

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Kvällens resultat, 100,4Kg.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

UglyFarang
On 2017-04-30 at 08:25, skrev Joe:

Man kan inte springa ifrån en dålig diet -- Gammalt LCHF ordspråk

Dieten står för ca 95% av resultatet vid viktminskning. Om man inte äter rätt så kan du motionera hur mycket som helst, inget händer.

Detta är också ett bra bevis på att det gamla påståendet att det bara handlar om antalet kalorier in resp kalorier ut är helt felaktigt. Detta synsätt försöker mat företagen fortfarande använda eftersom de vet att deras mat/dricka är helt förkastlig ur vikt/hälso synvinkel.

Gissa vem som myntade begreppet att frukost är dagens viktigaste mål... Jo, Kelloggs... Eller att man skall ät 5-6 gånger om dagen? Också mat företagen och också helt fel.

/ Joe

Här har du enligt mina egna erfarenheter ganska fel, tränar man så drar kroppen även i viloläge mer bränsle, större muskler behöver mer även när du sover.

Jag hade en period i mitt liv där jag tränade mycket löpning, varannan dag runt en mil och då spelade det inte någon roll hur mycket jag stoppade i mej, det försvann som en risig löning.

Men visst hjälper det att äta någorlunda vettigt, speciellt i början av träningen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Har vart ute och flängt runt om i Europa.

Körde ner OB-bussarna som ska sända Eurovision i Kiev om någon vecka och igår kom jag hem från Köln.

Så det har inte gått så jättebra med kost och diet då jag kör LCHF.
I Kiev fick man helt enkelt äta det man fick tag på. 

Så jäkla hungrig när vi äntligen hittade ett ställe som hade mat någonstans i Ukraina.
Inte lätt att beställa mat när man inte pratar ryska och dom inte kan ett ord engelska.
Men damen som hade stället hade något som lät som kotlett.. Perfekt, det tar jag...

Det som kom in, var inte kotlett..

Nej det var potatismos med smör och 2 köttsaker som innehöll någon grå köttsörja med nått täcke.

MEN.. Det var så jävla gott, och magen höll.

Idag vägde jag mig och nu hade jag äntligen fått minusresultat.

Dagens resultat blev 128,05 kg..

Hoppas att det blir minusresultat framöver också.
Men om en vecka flyger jag ner till Kiev igen och jobbar.

Den 14 Maj börjar vi resan upp mot Stockholm igen med alla bussar och tekniktransporter.

Och jag hinner inte mer än hem så måste jag köra ner till Köln igen och sedan vidare till Schweiz innan det är dags att flyga hem.
Jag försöker verkligen äta LCHF när jag är ute och jobbar.
Men det är inte alltid lätt när man blir hungrig och man inte hittar bra matställen.

Det är bara kämpa kämpa.

Jag SKA ner i vikt, fö så äre...

IMG_0817.JPG

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev koppar55:

Vad skådar mina ögon.

115.5kg idag.

Ett tapp på 5.5kg på en vecka med stenhård träning och avstått från allt vad kolhydrater heter.:big_smile:

Ikväll går nog vikten upp lite då jag har affärsmöte med whiskey och mat.

20170505_163746.thumb.jpg.feab0e14be75826da04519320ef63c22.jpg

Gratulerar!

Whiskey är inga problem. Undvik bara kolhydraterna i maten så är det lugnt.

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Dela på andra sajter

Hej hopp ..

Måndag och dags för invägning för min del.

Idag stannade vågen 126,80 kg

Det går sakta men säkert nedåt. 

Dela på andra sajter

Vägde mig igår morse. 87.0 :dribble:

Fan vad jag måste ha proppat i mig flygplansmat tänkte jag.

Gjorde om vägningen imorse men med samma resultat.

Känner mig inte fetare än förra veckan så vågen i Sverige visar kanske lite annorlunda.

Bara att bryta ihop och komma igen.

Dela på andra sajter

UglyFarang

Dagens resultat 99,7Kg

Dela på andra sajter

Vägde 99,6 kg på Nyårsdagen, nere på 84 kg idag, men siktar på under 80 kg, ca 77-78 kg vore nice! :big_smile:

Jag äter bara en gång om dan på eftermiddan då lagad varm mat, här i Thailand blir det mest Thaimat med mycket grönsaker,

men även Hamburgare och Sallad slinker ner ibland, även provat att fasta några dagar in emellan.

Precis avslutat en längre 9 dagars fasta på grekisk yoghurt och juice, mest som test och gick ner 2 kg under den.

Dricker vatten eller utspädda fruktjuicer tex granatäpple eller Roselle.

Promenerar dessutom mycket, minst 3-4 timmar om dan nu då jag är i Thailand.

Viktigt också tror jag att man inte äter för ofta (inga mellanmål) utan ger magen ordentligt med tid tillgodo göra sej och smälta maten, innan man slänger ner nytt!

Blir jag för hungrig emellan måltiderna så tar jag en näve nötter tex Macadamia, eller ett par rutor mörk choklad 80-85%! :look_down:

Lovelos

Ändrades av lovelos
Dela på andra sajter

Yes 95.6 Nä nu får man kämpa tänkte komma ner på 86-87 kilo hej å hå!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

har inte vägt mig på ett tag då det varit sjöslag och massa supande. Mat i massor och lite motion.....

med fasa ställde jag mig på vågen i morse.

123.0 kg

så man får vara jäkligt nöjd ändå....

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

Efter drygt en vecka i Sverige står vågjäveln fortfarande på 87 kg.

Kan den ha kärvat till sig efter att ha varit overksam i 9 månader?

Dela på andra sajter

Ett råd i all välmening: Om ni verkligen vill gå ner i vikt så undvik allt som innehåller alkohol, då rasar garanterat kilona.

Jag pratar av egen erfarenhet, för ca 5 år sedan hade jag ett uppehåll av alkohol på några år. Jag fortsatte att äta som jag alltid gjort

och jag tränar ingenting, men räkna med att kilona rasade och jag fick en slank kropp.

Nu dricker jag alkohol igen och kilona kom som ett brev på posten.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...