Jump to content
IGNORERAD

10kg

Galten

Recommended Posts

kitungmakmak

Att Odin har gått upp verkar fullt rimligt :)

Ehh, jag labbade bara med lite siffror. Så det behöver man kanske inte granska. Det var mer att underlätta inmatningen, beräkningar och layouten som jag funderade kring.

Blir det mycket vägningar så är det vettigare att mata in data "neråt" i Excel, tja eller det tycker jag i alla fall.

Fattar inte hur jag skall få dit ett + på personer som ökat.. borde vara under formatera cell, men jag hittade då inte nåt.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Tack tack gått ner ett kilo utan att kollat själv... detta ser bra ut

Slagen av alla som gått ner till 1kg, det är bara mobilen och plånboken kvar av dom ;)

ทีรัก

Dela på andra sajter

Skulle vridit inmatningen...

Nåt som jag slängde ihop, formler och förklaring finns med som text... Sen om den funkar vetefan...

attachicon.gifMPR Vikt.PNG

Knappra in formlerna på B2 och B3 sen är det bara kopiera ut dom åt höger, dom borde hålla reda på sina egna data... tror jag...

Markera b2 och b3 till r2 och r3, tryck Ctrl-R eller vad det nu var.

Ja detta med datorer är besvärligt...

Det tar framför allt tid.

Var också inne på att spara som bild är enda lösningen?

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Det tar framför allt tid.

Var också inne på att spara som bild är enda lösningen?

Nädå, går att ladda upp (zippad med lösenord om man är lite nojjig) på en massa sharing siter och bara posta URL-en eller dela från molndisken med lösen (eller utan).

Men då jag själv inte har 100% säker burk (XP och mitt AV är sisådär uppdaterat) så valde jag en bild.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Ehh, jag labbade bara med lite siffror. Så det behöver man kanske inte granska. Det var mer att underlätta inmatningen, beräkningar och layouten som jag funderade kring.

Blir det mycket vägningar så är det vettigare att mata in data "neråt" i Excel, tja eller det tycker jag i alla fall.

Fattar inte hur jag skall få dit ett + på personer som ökat.. borde vara under formatera cell, men jag hittade då inte nåt.

Går det inte och bara ha siffran som röd.

Bara en tanke.

Är det inte - så är det + och då blir det nog svårare att få in tecknet.

Spånar bara, har inte exellet framför mig.

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Nädå, går att ladda upp (zippad med lösenord om man är lite nojjig) på en massa sharing siter och bara posta URL-en eller dela från molndisken med lösen (eller utan).

Men då jag själv inte har 100% säker burk (XP och mitt AV är sisådär uppdaterat) så valde jag en bild.

Det där är utanför min förmåga. :good:

Läste datorkörkortet för 12-13 år sedan och det har hänt saker sedan dess.

Jobbar inte mycket med det heller.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Det där är utanför min förmåga. :good:

Läste datorkörkortet för 12-13 år sedan och det har hänt saker sedan dess.

Jobbar inte mycket med det heller.

Googla på "free file sharing sites" så dyker det säkert upp nåt.

ทีรัก

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Går det inte och bara ha siffran som röd.

Bara en tanke.

Är det inte - så är det + och då blir det nog svårare att få in tecknet.

Spånar bara, har inte exellet framför mig.

Jo rött kan jag få till på negativa tal, men + borde ju vara lika enkelt.. Tja det är inte nåt världsproblem... Gillar inte Excel, tror det är nån jäkla ekonom som har fått vara med och bestämma.

Och just när man lärt sig en version så kommer det en ny där dom gjort om häften.

Kul som fan på jobbet, nån slutar som har gjort nåt mastodont kalkylark som nån annan skall ta över och så kommer dom till oss på IT och frågar varför det inte fungerar...

Jag fattar inte en pivot tabell, vad man ska ha den till eller om den funkar eller inte så vafan frågar dom oss tekniker för.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Lol alla tjockisar i ett excel format.

Here we go!

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

Jo rött kan jag få till på negativa tal, men + borde ju vara lika enkelt.. Tja det är inte nåt världsproblem... Gillar inte Excel, tror det är nån jäkla ekonom som har fått vara med och bestämma.

Och just när man lärt sig en version så kommer det en ny där dom gjort om häften.

Kul som fan på jobbet, nån slutar som har gjort nåt mastodont kalkylark som nån annan skall ta över och så kommer dom till oss på IT och frågar varför det inte fungerar...

Jag fattar inte en pivot tabell, vad man ska ha den till eller om den funkar eller inte så vafan frågar dom oss tekniker för.

Det vet du väl !

Varenda nyutbildad IT-tekniker förväntas veta minst lika mycket som användarna, förutom den tekniska delen, i hur man använder varenda avancerad funktion i varje IT-program för att kunna avgöra om ett rapporterat fel är användarfel eller en riktig teknisk bugg :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Det vet du väl !

Varenda nyutbildad IT-tekniker förväntas veta minst lika mycket som användarna, förutom den tekniska delen, i hur man använder varenda avancerad funktion i varje IT-program för att kunna avgöra om ett rapporterat fel är användarfel eller en riktig teknisk bugg :whistle:

Kan Du det här med tar på Mig Jackan med en VETELÄNGD!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Gjorde nåt sånt för många år sen med automatiskt negativa eller positiva tal, minnet är bra men kort, kan ju kolla med grabben, som micklarvsånt hela dagarna

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Gjorde nåt sånt för många år sen med automatiskt negativa eller positiva tal, minnet är bra men kort, kan ju kolla med grabben, som micklarvsånt hela dagarna

Tja, jag överlever nog utan att veta om hur. Var bara förvånad att det inte fanns med bland exemplen.

Tydligen ska det vara "+"0.00;[Red]-0.00 men nu har jag stängt ner Xl så jag ids inte testa. Jag glömde "" när jag lekte med det.

ทีรัก

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Det vet du väl !

Dom verkar tro att vi kan programmen bättre än dom. Eller så har dom klickat i/ur nån ruta som dom inte kommer ihåg vad det var men nu är xxx försvunnet.

Tog mig ett par timmar att komma på att rutan ovanför arket heter formelfält, den var försvunnen och det blir lite svårt att söka i hjälpen eller under inställningar (ett par hundra) om man inte ens vet vad man letar efter.

Eller tar in en exjobbare som skriver ett fantastiskt makro och låser det med lösenord. Sen kommer ingen fan ihåg lösenordet heller. Går ju att lösa, men ska jag verkligen hålla på med sånt.

Men det finns andra som är helt suveräna, vi kallade dom superusers. Tar första stöten innan det ens rapporteras in till oss. Dom kunde programmen som används på den avdelningen och fattade att om skrivaren säger insert letter så skall man prova ställa om datorn så den skriver ut i A4 istället osv. Gamla Cannon var det bara trycka OK så skrev den ut i alla fall, men dom nyare skrivarna vi installerade vägrade i sten.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Kul som fan på jobbet,

Va? Har du jobbat nångång?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Va? Har du jobbat nångång?

japp. men det var lite småtråkigt efter 23 år så nu funderar jag på vad jag vill bli när jag blir stor.

ทีรัก

Dela på andra sajter

japp. men det var lite småtråkigt efter 23 år så nu funderar jag på vad jag vill bli när jag blir stor.

Vafan, jag trodde att du var högst 22 såsom du lever som en backpacker på knäckebröd och cementgolv.

Jaja, det är ditt liv och trivs du med det så...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Vafan, jag trodde att du var högst 22 såsom du lever som en backpacker på knäckebröd och cementgolv.

Jaja, det är ditt liv och trivs du med det så...

Nädå, nästa elände blir nog 50 års kalaset att smita ifrån...

Men jag är nog bland det yngre kvartilet här i alla fall, eller jag får för mig det.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Någonting sådant här.

Färgerna fick jag genom villkorstyrd formatering.

Nu är detta ett prov med påhittade senaste värden så bli inte skrämda

Blev lite väl små siffror också..

Gjorde detta på Office 2013 i en annan dator än hemma där jag bara har en gammal studentprogram.

Fungerar detta inte hemma så får jag ta in de senaste veckans värden på måndagar.

Krånglar inte till det utan tyckeratt  detta duger?

post-3333-0-57390300-1420454859_thumb.pn

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Någonting sådant här.

Färgerna fick jag genom villkorstyrd formatering.

Nu är detta ett prov med påhittade senaste värden så bli inte skrämda

Blev lite väl små siffror också..

Gjorde detta på Office 2013 i en annan dator än hemma där jag bara har en gammal studentprogram.

Fungerar detta inte hemma så får jag ta in de senaste veckans värden på måndagar.

Krånglar inte till det utan tyckeratt  detta duger?

Det duger jättebra, det är ju inte hjärnforskning vi håller på med

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Det duger jättebra, det är ju inte hjärnforskning vi håller på med

Det vi ska göra är nog inte lättare.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Det vi ska göra är nog inte lättare.

nEJ, MEN FÖRHOPPNINGSVIS SÅ BLIR VI LÄTTARE :heat:  oops

Sorry, sitter på jobbet

Dela på andra sajter

Har hållit mej borta från alkohol (brukar mest vara i öl-form) sen nyårsafton och tappat 2kg, till 121.

Jag har ätit som normalt, vilket betyder ganska mycket (mongolisk buffé igår kväll tex).

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

113,2 ny äten på en 7-11 våg jag gissar att den ligger ca 5 över en korrekt våg.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...