C-dude Inlagd Januari 9, 2015 Dela Inlagd Januari 9, 2015 Att väga sig var och varannan dag när man har ändrat sin kost och el livsstil e helt klart förödande. Undertiden man håller på så kan man faktiskt både gå upp ett kilo under 2 dagar för att sedan efter 4 dagar rasa 2 kg. Man kan helt enkelt lura sig själv att ge upp en livsstil som faktiskt kan vara bra. Ett tips bara, väg er inte för ofta. Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Januari 9, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Januari 9, 2015 (ändrad) Nästa uppgradering blir på söndag då nytt är inga förändringar mer än nya och jag luktade på korken istället för öl. Gumman skällde lite men får trappa ner försiktigt. Ingen ide och väga sig varje dag då vätskeförluster mm annat spelar in. Det är trenden över veckovis som visar något tycker jag. Nu lägger jag in fredag eller söndag med olika färger beroende vilken dag man vill väga in Ändrades Januari 9, 2015 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Januari 9, 2015 Dela Inlagd Januari 9, 2015 Fan det var ju mest lättviktare på den där listan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Januari 9, 2015 Dela Inlagd Januari 9, 2015 Vikten kan pendla ganska mycket beroende på hur mycket bundet vatten man har i kroppen. Det finns en mental risk med att väga sig varje dag om man blir besviken på en utebliven viktminskning som man kanske hade hoppats och trott på trots att man tränat och ätit bra. Ett lätt sätt att tappa modet och ger upp. I så fall är det bättre att strunta i vågen ett tag och känna att kläderna successivt blir större. Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Januari 9, 2015 Dela Inlagd Januari 9, 2015 Vikten kan pendla ganska mycket beroende på hur mycket bundet vatten man har i kroppen. Det finns en mental risk med att väga sig varje dag om man blir besviken på en utebliven viktminskning som man kanske hade hoppats och trott på trots att man tränat och ätit bra. Ett lätt sätt att tappa modet och ger upp. I så fall är det bättre att strunta i vågen ett tag och känna att kläderna successivt blir större. Det är säkert sant som du säger, men om man som jag har en våg som ger statistik hela tiden och får fram en kurva på vikten så tänker man inte så mycket på vad det står i fönstret, det blir bara en vana att kliva upp på vågen innan man klär på sig. Sedan är det mycket motiverande att se en nedåtgående kurva. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Januari 9, 2015 Dela Inlagd Januari 9, 2015 1 vecka har gått, dags för den första kontrollvägningen tror inte mina ögon, 127,9 kg, minskat med 2 kg tack vare den där jävla cykeln som inte rör sig 1 millimeter på golvet och kanske lite sundare mat och mindre pilsner är väl bara å nöta på 1 vecka till, minskar det med 2 till så är jag glad Du får väl Bumpa Bumpa lite mer varje Bump -1/2 kilo? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Januari 9, 2015 Dela Inlagd Januari 9, 2015 Det är säkert sant som du säger, men om man som jag har en våg som ger statistik hela tiden och får fram en kurva på vikten så tänker man inte så mycket på vad det står i fönstret, det blir bara en vana att kliva upp på vågen innan man klär på sig. Sedan är det mycket motiverande att se en nedåtgående kurva. Självklart är det individuellt och man ska följa det som passar än bäst. Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd Januari 9, 2015 Dela Inlagd Januari 9, 2015 Det kanske är detta med motivationen som är avgörandet att Inte väga sig varje dag,, då man faktiskt kan pendla upp ett tag i sin nedåtgående trend... C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 -4Kg på 10 dagar (123Kg -119Kg), bara på att undvika alkohol, dricker ingen läsk heller. Inte illa! Fast jag var lite sugen igår kväll... MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 Det går upp och ned. + 1 kg för en enda dag, men det mesta är nog bara vätska. Per vecka ger nog en trend i alla fall. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muimatt Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 Jag ska sluta köpa all bearbetad mat (processed food) från Måndag och börja med lite motion oxå. Denna veckan som gick har jag skurit ner på läsk drickandet rejält och det verkar ge resultat om än bar 0,5 kg. Jag tror att det är bättre att skära ner på saker och ting lite lagom och öka på med nyttigheter i samma takt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 Jag ska sluta köpa all bearbetad mat (processed food) från Måndag och börja med lite motion oxå. Denna veckan som gick har jag skurit ner på läsk drickandet rejält och det verkar ge resultat om än bar 0,5 kg. Jag tror att det är bättre att skära ner på saker och ting lite lagom och öka på med nyttigheter i samma takt. Enligt den Svenska LCHF-gukkun är läsk det absolut värsta man kan sätta i sej, tydligen ökar läsk produktionen av den fettbindande hormonen Insulin som f-n. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 Enligt den Svenska LCHF-gukkun är läsk det absolut värsta man kan sätta i sej, tydligen ökar läsk produktionen av den fettbindande hormonen Insulin som f-n. Hehe, då är det ju den perfekta drycken innan man skall börja banta. Bara sluta med läskeblasket så tappar man kilon. Ger man fan i att kolla in i Vad har ni ätit idag tråden så tappar man några kilon till. Blir en sväng förbi kylen efter jag sett på godsakerna där i alla fall, och jag är nog inte ensam om den ovanan. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 Blev ett ordentligt bakslag med både Lunchbuffé och hockeybuffé samt öl med kunderna i torsdags. Nåväl, får väl se vad vågen visar imorgon. 94,4 idag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 Får väl hanka på,, Kan skriva in mig på 93 kg 1/1. tänkte gå ner 5 kg till 29e när jag åker ner igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Januari 10, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Januari 10, 2015 (ändrad) Får väl hanka på,, Kan skriva in mig på 93 kg 1/1. tänkte gå ner 5 kg till 29e när jag åker ner igen. Fixat. Tog en kvarter Whisky igår men inga öl. Gick upp 0,1 men det är ju inga mängder whisky så jag har inte behövt återställa vätskebalansen. Nu skall jag promenera till knalleland och leta efter en bok om goa sallader. Gjorde en stor skål pizzasallad igår som stått över natten. Blir lite extra tilltugg. Ändrades Januari 10, 2015 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 Junior ska bjuda på LCHF paj till lunch idag, ska bli spännande å se vad han kokat ihop, återkommer någonstans med referat Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 Kunde inte låta bli å tjuvkika när jag satt i nytt batteri Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thure Inlagd Januari 10, 2015 Dela Inlagd Januari 10, 2015 Check idag på morgonen.. -1Kg //Thure The future is tomorrow, be sure to be there... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 11, 2015 Dela Inlagd Januari 11, 2015 Officiell invägning idag då. 93,3 kg Torsdagens syndande straffar mig fortfarande. Men nu väntar några timmar snöskottning så det kanske går till sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Havet Inlagd Januari 11, 2015 Dela Inlagd Januari 11, 2015 Själv så tänkte jag gå upp 5 kilo ungefär till slutet av Mars , men ingen ölkagge här inte Ligger på 91 kg nu. Finns en hel del att kolla på Youtube ang träning och diet. Lycka till allihopa , de e bara o kämpa på så kommer resultaten, och då börjar det bli skoj att träna. Mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Januari 11, 2015 Dela Inlagd Januari 11, 2015 Invägningen nu på morgonen visade 121,0kg Det går åt rätt håll:-) En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 11, 2015 Dela Inlagd Januari 11, 2015 Invägning nu 107.7 efter frukost och osketen.Har inte kackat på 5 dagar så återkommer ca.13.00 med ett annat resultat Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 11, 2015 Dela Inlagd Januari 11, 2015 Invägning nu 107.7 efter frukost och osketen.Har inte kackat på 5 dagar så återkommer ca.13.00 med ett annat resultat Nuvarande matchvikt 105,7.Efter en kamp på gustafsbergaren tog jag mig segrande ur striden.Nu gäller det att försöka fortsätta kampen med samma resultat,fan den som ger sig. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Januari 11, 2015 Dela Inlagd Januari 11, 2015 Bara ner 0,4 kg.. Men har inte tagit i 100 än... Syndar med ölen då det står x-backar i hallen.. Men inget socker i kaffet. Inget bröd samt struntar i potatis pasta ris m.m. Har även glömt motionen då jag inte är på humör för det än!!!! Vet att jag minskar minst ett par gram imorgon då dom sätter kniven i mig... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu