Jump to content
IGNORERAD

10kg

Galten

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev rolba:

Exet svällde ut nå inihelvete. Från 48 till närmare 70kg.

Nuvarande brukar gå upp ett par kg på tre månader i Sverige men det brukar gå till sig efter en månad tillbaka i Thailand.

Just nu 55 kg muskler.

Första gången frun var till Sverige ökade hon 3 kg på två veckor ..från 49 till 52. Hon var lite förvånad över att jeansen blev för tajta 😂

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev edvardpop:

Gäller nog inte bara thai...

ff8e844b79a9f8bc5a105aba6baed448.thumb.jpg.24b4df9aa10d9766f16ea126d71c1bdb.jpg

...och det gäller säkert även gubbarna i lika hög även om många säkert var feta redan innan och det va fan

vilken jävla uppnäsa grabben i bild har!😀

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev copterfan:

Visst är det bra att hålla lite koll på vikten så den inte skenar iväg.

Skulle vara intressant att höra hur det går för era fruar/flickvänner med vikten efter ett par år i förhållandet.

Min fru har då lagt på sig i alla fall...inte riktigt samma former som då vi gifte oss😘

Tycker mig se detsamma på thairelationerna hemma.....efter bara nåt år så har de flesta thaitjejerna lagt på sig ordentligt 🤤

Min fru har också blivit äldre de senaste 15 åren!

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Kom hem från en buffevecka igår 😃 vågen hostade till och stannade på 100,8 😥 nya tag i veckan 🕺

Måne

Dela på andra sajter

On 2019-11-17 at 12:49, skrev edvardpop:

...och det gäller säkert även gubbarna i lika hög även om många säkert var feta redan innan och det va fan

vilken jävla uppnäsa grabben i bild har!😀

Ja, det har du fasiken rätt i!

Har nog lagt på mig närmre 20kg senaste 2åren när gumman varit med i Sverige.

Annars brukar hemresa till Sverige och arbete vara en bra bantningskur för mig. Men så serveras det ju mat fan hela tiden och framåt kvällen är det alltid något gott i soffan... 

Så, fet som en julgris, redo för slakt är jag nu. Men så jäkla svårt att säga nej till allt gott som erbjuds. 

Dela på andra sajter

För mig är det tvärtom, jag går ner i vikt när jag är i Thailand. Vägde 111,4 när jag kommit för dyra veckor sedan, nu är vikten 107,6. Nästan fyra kg på fyra veckor.

Vägde ca 110 innan förra thailandsresan, 102 när jag åkte tillbaka till Sverige, och således 111 när jag åkte åkte till Thailand. Nu ska det bli under 100 innan jag åker till Sverige igen.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
On 2019-11-30 at 07:31, skrev rolba:

Nya lista.

Välkomnar stjp8729 och gst samtidigt som Tommy lämnar

Listan.jpg.2dd2b462d7dd50977d7e266b25eda9ab.jpg

98,2 nu

Måne

Dela på andra sajter

On 2019-11-30 at 13:31, skrev rolba:

Nya lista.

Välkomnar stjp8729 och gst samtidigt som Tommy lämnar

Listan.jpg.2dd2b462d7dd50977d7e266b25eda9ab.jpg

58 (nysketen)

Minst och lättast ha ha 

Mvh spjuvern

Ändrades av clion
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
4 timmar sedan, skrev gst:

105,4 just nu. Fan vad sakta det går nu :(

Lättare att behålla vikten om har gått ner långsamt sägs det. Hoppas det stämmer.

Dela på andra sajter

Hej Bröder och Systrar.

Jag har ju inte vart med i "klubben" på snart ett år.

Ska dra senaste årets händelser här så att ni förstår vad som har hänt.

Jag ber om ursäkt att det kan bli lite långt.

23 januari 2019 gick jag och halkade på jobbet. Det gick så djävla illa att jag bröt lårbenshalsen.

Låg utomhus på jobbet i 45 min innan ambulans fick mig till sjukhuset.

Vid tidpunkten var det 14 minusgrader ute så jag vart ganska nedkyld.

För att göra en lång pina kort så kan man säga att jag vart inte direkt imponerad av den Svenska akutsjukvården.

28 TIMMAR efter att jag kommit till sjukhus vart det operation. Under den tiden fick jag inte äta.

Ni som känner mig vet ju att jag har gjort en magoperation och behöver äta varannan timme. (lite men ofta)

Så jag var i ganska dåligt skick innan operationen.

Nu gick operationen iofs bra och jag vart kvar för rehabträning i ca 10 dagar.

Men någonting i benet har varit kaputt hela året, jag har haft djävligt ont hela tiden.

Så istället för att försöka vara uppe och gå på kryckor så har det i stort sätt endast blivit rehabträning och sedan sitta framför datorn.

Då blir det lätt att man käkar godis och dricker läsk istället för att sköta om kostintaget på ett bra sätt.

Så när jag vägde in mig nu under julhelgen så vart Chocken Total.

131 Kg. Jag har gått  UPP  21kg på ett År.

Detta kan faaaaan inte fortsätta så nu är det dags att göra något åt det.

Så därför har jag nu som mål att återigen komma ner under 110 kg.

Startade redan innan nyåret ( jag jobbade ändå hela nyårshelgen ) så lika bra att ta tjuren vid hornen så att säga.

dagsvikten är nu iaf 128,5

Tack om du orkat läsa så här långt.

/Hasse (HajKaj, Ganymedes)

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

Captain Morgan
45 minutes ago, HajKaj said:

Hej Bröder och Systrar.

Jag har ju inte vart med i "klubben" på snart ett år.

Ska dra senaste årets händelser här så att ni förstår vad som har hänt.

Jag ber om ursäkt att det kan bli lite långt.

23 januari 2019 gick jag och halkade på jobbet. Det gick så djävla illa att jag bröt lårbenshalsen.

Låg utomhus på jobbet i 45 min innan ambulans fick mig till sjukhuset.

Vid tidpunkten var det 14 minusgrader ute så jag vart ganska nedkyld.

För att göra en lång pina kort så kan man säga att jag vart inte direkt imponerad av den Svenska akutsjukvården.

28 TIMMAR efter att jag kommit till sjukhus vart det operation. Under den tiden fick jag inte äta.

Ni som känner mig vet ju att jag har gjort en magoperation och behöver äta varannan timme. (lite men ofta)

Så jag var i ganska dåligt skick innan operationen.

Nu gick operationen iofs bra och jag vart kvar för rehabträning i ca 10 dagar.

Men någonting i benet har varit kaputt hela året, jag har haft djävligt ont hela tiden.

Så istället för att försöka vara uppe och gå på kryckor så har det i stort sätt endast blivit rehabträning och sedan sitta framför datorn.

Då blir det lätt att man käkar godis och dricker läsk istället för att sköta om kostintaget på ett bra sätt.

Så när jag vägde in mig nu under julhelgen så vart Chocken Total.

131 Kg. Jag har gått  UPP  21kg på ett År.

Detta kan faaaaan inte fortsätta så nu är det dags att göra något åt det.

Så därför har jag nu som mål att återigen komma ner under 110 kg.

Startade redan innan nyåret ( jag jobbade ändå hela nyårshelgen ) så lika bra att ta tjuren vid hornen så att säga.

dagsvikten är nu iaf 128,5

Tack om du orkat läsa så här långt.

/Hasse (HajKaj, Ganymedes)

Det här funkar men man måste ha lite diciplin och det underlättar att endast väga sig en gång i veckan: 
För ett tag sedan var jag till hospitalet för mina gubbkrämpor och fick 56 piller att ta under 8 veckor med förbehållningen att de inte fick blandas med alkohol. 
Skulle alltså hålla mig nykter i 8 veckor för att bli frisk och jag gjorde mitt val, absolutist i 8 veckor fick det bli men om jag inte fick dricka någon sprit så kunde jag ju lika gärna lägga av med groggvirket också
Alltså, ingen alkohol och inga softdrinks under 8 veckor. Resultat: Gick ner 6 kg på 8 veckor utan motion, från 96 till 90 kg. 

Dela på andra sajter

On 2014-12-25 at 04:08, skrev Tommy:

Gick just ner 2-3 kg på 5 minuter, mest julmat som lämnade. :heat:  :haha:

Luktade illa :focus:

Fortsätter det i den takten är jag borta innan midnatt :fie:

MVH Tommy

Nysketen också  1 kg börjar likna ett skelett 67 kilo nu får tacka frånvaron av bärs för det😜

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Captain Morgan:

Det här funkar men man måste ha lite diciplin och det underlättar att endast väga sig en gång i veckan: 
För ett tag sedan var jag till hospitalet för mina gubbkrämpor och fick 56 piller att ta under 8 veckor med förbehållningen att de inte fick blandas med alkohol. 
Skulle alltså hålla mig nykter i 8 veckor för att bli frisk och jag gjorde mitt val, absolutist i 8 veckor fick det bli men om jag inte fick dricka någon sprit så kunde jag ju lika gärna lägga av med groggvirket också
Alltså, ingen alkohol och inga softdrinks under 8 veckor. Resultat: Gick ner 6 kg på 8 veckor utan motion, från 96 till 90 kg. 

dricker varken  sprit eller öl när jag är i Sverige, mitt problem är godis och skräpmat. men även att sluta med det är svårt (socker är ett knark)

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

Captain Morgan
8 minutes ago, HajKaj said:

dricker varken  sprit eller öl när jag är i Sverige, mitt problem är godis och skräpmat. men även att sluta med det är svårt (socker är ett knark)

Ett tips:

För dagbok på allt du vräker i dig så ser du hur mycket du fuskar och kan då skärpa till dig. 

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

Ett tips:

För dagbok på allt du vräker i dig så ser du hur mycket du fuskar och kan då skärpa till dig. 

Finns en bra app för just det... bror min har tipsat mig och jag har i vanlig ordning förkastat detta tips... 🤪

https://lifesum.com/

Dela på andra sajter

Vägde mig på Bangkok hospital den 24/12 då visade vågen ett all timehigh

Vägde mig igår. Hade tappat 6kilo. det tycker jag var helt ok. Öl magen är betydligt mindre

eftersom jag inte druckit sen jag blev utsläppt från hospitalet. 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...