Jump to content
IGNORERAD

10kg

Galten

Recommended Posts

19 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Det beror på mängden.
12st makaroner och två slick på fiskpinnen fungerar. Om ekonomin inte räcker så kan man gå ner till 6st makaroner och slicka 4ggr på fiskpinnen.

Haha nu var jag inte så fattig att jag räknade makaronerna, men tipset om fiskpinnarna var bra. Det tar jag med mig om det blir tuffare tider:D

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

sunshine11281

Här kommer min vikt idag 104,7 är skitnöjd med detta.

Nu gäller det att hålla fast vid detta och kämpa som fan.:big_smile:

Dela på andra sajter

Har gått upp 3 kilo sen jag började träna(träning binder vätska säger Ellim63)112,8 nu,borde nog sluta träna för att gå ner i vikt ;)

Måne

Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎01‎-‎20 at 08:55, skrev hamnoi:

Invägning idag en vecka senare.. 83,2kg!

Mycket nöjd med det, styrkebaserad Tabataträning 3 dagar i veckan och 2 dagar med 30 minuters crosstrainer

mån-fre med start 05.30 innan jobbet.

Ligger på ca 1500kcal/dag mån-fre, helgerna ska jag leva lite gott på;) men försöker undvika det onödigaste som

chips,godis och coca cola.

Sista maj är målet, 75kg gäller då.

Tabata är grymt jobbigt men väldigt skoj, kör ett pass med 7 olika övningar=34 minuter, räkna med rejäl träningsvärk.

Finns bra appar som håller koll på intervallerna att ladda ner, kör den här https://itunes.apple.com/us/app/intervals-interval-timer/id957586938?mt=8

http://www.halsosidorna.se/Tabata.htm

Tabata är en form av högintensiv intervallträning, HIT där du på kort tid kan uppnå väldigt stora träningsresultat. Träningsformen är smart upplagd då du blandar högintensiva övningar med korta vilor under en förutbestämd tid, ofta 4 min. 

Varje träningsrunda innehåller 8 repetitioner som du utför i 20 sek med vila i 10 sek mellan varje repetition. Ett runda på 4 min kan räcka, men kombinerar du flera muskelgrupper kan du träna flera rundor under samma träningspass. Du kan också kombinera Tabata med andra träningsformer, exempelvis intensivanpassad Core-träning, Crossfit, Konditionsträning och Styrketräning.

Effekterna av Tabata-träning är mätbara, tränar du denna träningsform fyra gånger i veckan så gör du stora resultat, men börja med två gånger i veckan, och känn dig fram. 

Du kan träna Tabata var och när som helst, tillsammans men andra i träningslokalen, ute i naturen, ensam hemma, på hotellrummet...

Tjena. 

Nu vet jag inte hur gammal du är men,  jag tränar enbart basövningar. Marklyft, knäböj, snedbänkpress, militärpress, chins, samt mage. 

Kosten består av LCHF i den mån jag kan. Inget ris, bröd, pasta, osv. 

Jag äger ingen väg nu. Den la jag i soptunnan. Men jag går på midjemåttet, Jag har gåt ner 3 byxstorlekar. så det funkar för mig. 

Om du vill bli stark så rekomederar jag. Styrkelabbet. Jag tränar 3 dagar i veckan. Den hemsidan har mycket bra tips. 

Med vänlig hälsning BanFang

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev BanFang:

Tjena. 

Nu vet jag inte hur gammal du är men,  jag tränar enbart basövningar. Marklyft, knäböj, snedbänkpress, militärpress, chins, samt mage. 

Jag äger ingen väg nu. Den la jag i soptunnan. Men jag går på midjemåttet, Jag har gåt ner 3 byxstorlekar. så det funkar för mig. 

Om du vill bli stark så rekomederar jag. Styrkelabbet. Jag tränar 3 dagar i veckan. Den hemsidan har mycket bra tips. 

Tjena.

Bra tips, fyller 45 så är rena barnet!

Tränade så innan, dips,chins,militärpress,bänkpress,marklyft och knäböj.

Men man behöver variera sig och nu får hjärtat jobba lite mer, kommer köra såhär minst 3 månader.

Efter det kan det bli 2 dagar basövningar,2 dagar tabata och en dag ren kondition, vi får se, huvudsaken är att det blir någon träning.

Lchf gick jag ner 14kg med för 10-11år sedan, men i dagsläget funkar det inte pga av dålig karaktär ;)

Har lite svårt att stå och laga mat till grabben och sen bara äta delar av den, och så försöker jag hitta något hållbart.

Lchf skulle gå i perioder för mig, men hela tiden nej, gillar bröd,pasta och övriga kolhydrater alldeles för mycket.

Ha det gott o kämpa på.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev hamnoi:

Tjena.

Bra tips, fyller 45 så är rena barnet!

Tränade så innan, dips,chins,militärpress,bänkpress,marklyft och knäböj.

Men man behöver variera sig och nu får hjärtat jobba lite mer, kommer köra såhär minst 3 månader.

Efter det kan det bli 2 dagar basövningar,2 dagar tabata och en dag ren kondition, vi får se, huvudsaken är att det blir någon träning.

Lchf gick jag ner 14kg med för 10-11år sedan, men i dagsläget funkar det inte pga av dålig karaktär ;)

Har lite svårt att stå och laga mat till grabben och sen bara äta delar av den, och så försöker jag hitta något hållbart.

Lchf skulle gå i perioder för mig, men hela tiden nej, gillar bröd,pasta och övriga kolhydrater alldeles för mycket.

Ha det gott o kämpa på.

Fyller 48 i oktober så jag är en Gubbe. 

Enligt yngsta tösen som är 14.  

Själv får jag mig en chock dom få gångerna jag tittar på mig i spegeln. Vem fan är den gubben som tittar på mig. 

5555

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev BanFang:

Fyller 48 i oktober så jag är en Gubbe. 

Enligt yngsta tösen som är 14.  

Själv får jag mig en chock dom få gångerna jag tittar på mig i spegeln. Vem fan är den gubben som tittar på mig. 

5555

Du måste hålla skinnet spänt!

ett exempel:

vs.jpg.e99c21215dbc5e685699062c1df2c363.jpg

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev BanFang:

Tjena. 

Har aldrig provat LCHF men den funkar säkert även om jag själv är lite tveksam till att träna hårt utan kolhydrater. Brukar mest dra ner på dem till

kanske hälften så mycket(spaghetti, ris, potatis, flingor tex) när det är dags för diet och även minska på "ätardagarna" samt lägga lite mer tid

på kardiovaskulära aktiviteter. Vill man bli stark apropå styrketräningen kan jag förresten rekommendera att föra träningsdagbok.

Lite joxigt till en början kanske men sedan blir det en vanesak. Har betydligt bättre koll nu sedan jag började träna regelbundet på gym igen i juni

i fjol än förr om åren då jag mest stått still styrkemässigt och kört på av gammal vana med i stort sätt samma övningar och vikter från gång till gång.

Låter som en ganska bra idé det där med att strunta i vågen fö. Nu heter visserligen den här tråden "10 kg" men det är nog inte så lyckat att 

hänga upp sig allt för mycket på vad som står på den och väga sig jämt och ständigt. Möjligt att det är lätt att man tappar geisten dål.

Särskilt om man är otålig och vill ha snabba resultat och det inte händer så mycket vissa perioder. Kanske en gång i månaden kan vara lagom...

För egen del frestas jag inte att kolla vikten så ofta eftersom vågen hemmavid är paj och det gym där träningen mestadels bedrivs inte har

någon vad jag vet. Har inte frågat. Tänkte skrivit att det är bättre att skita i vågen och använda spegeln, den ljuger inte, fast det är klart,

det kanske inte är så kul alltid. Speciellt så här efter jul och nyår då undertecknad har för vana att missköta sig å det grövsta(även under

mellandagarna), vilket får till följd att det händer mindre trevliga grejer med ens mittsektion på kort tid.

Så för närvarande undviker jag helst både våg och spegel. Vet man bara med sig att kostintaget varit i lagoma mängder de flesta dagarna

i veckan och kanske även rört på sig lite grand borde det räcka. Sedan märker man ju också hur kläderna sitter på kroppen.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Dagens vikt 129.5

Screenshot_20180122-063325.thumb.jpg.b021040efe81caac50da03c070143084.jpg

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

Lite försenad lista pga fyllerier, festligheter och ätstörningar.

Kolla om det är något ni tycker stämmer. :big_smile:

Listan.jpg.7ee8dd3315f08367a627ce40eba707db.jpg

Dela på andra sajter

Vägde  in 93.0 nyårsdagen så det gäller som utgångsvikt.

Väger 87,4 idag.

Första 5 kilorna är alltid lätt men nu börjar arbetet.

målet är under 80 i sommar.

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Galten:

Vägde  in 93.0 nyårsdagen så det gäller som utgångsvikt.

Väger 87,4 idag.

Första 5 kilorna är alltid lätt men nu börjar arbetet.

målet är under 80 i sommar.

Ok. Justerar. Kommer med nästa vecka.

Dela på andra sajter

Förlåt mig Fader,jag har syndat.Efter hård träning och mycket slit så brast karaktären idag:smile: Ett Maxmål med vitlöksdipp kunde inte ens den starkaste karaktär stå emot(och f-n så gott det var)

Trots denna stora synd så pekade vågen på en minskning,invägning(osketen) 111,1 var jag trots allt nöjd med.På Måndag fortsätter kampen mot de onda makterna.Trevlig fortsättning på helgen.

Och snart bär det av mot varmare väder :haha:

Måne

Dela på andra sajter

Jag har kämpat stenhårt och vet att jag kommer att ha rasat i vikt den här veckan. vägning måndag morgon, ska bli spännande:-)

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

Jag har kanske hittat min grej. Vikten sjunker vilket jag knappt tror på . Ska meddela det här om en vecka om det fortsätter. En kombo kör jag med.

Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎01‎-‎21 at 21:08, skrev edvardpop:

Har aldrig provat LCHF men den funkar säkert även om jag själv är lite tveksam till att träna hårt utan kolhydrater. Brukar mest dra ner på dem till

kanske hälften så mycket(spaghetti, ris, potatis, flingor tex) när det är dags för diet och även minska på "ätardagarna" samt lägga lite mer tid

på kardiovaskulära aktiviteter. Vill man bli stark apropå styrketräningen kan jag förresten rekommendera att föra träningsdagbok.

Lite joxigt till en början kanske men sedan blir det en vanesak. Har betydligt bättre koll nu sedan jag började träna regelbundet på gym igen i juni

i fjol än förr om åren då jag mest stått still styrkemässigt och kört på av gammal vana med i stort sätt samma övningar och vikter från gång till gång.

Låter som en ganska bra idé det där med att strunta i vågen fö. Nu heter visserligen den här tråden "10 kg" men det är nog inte så lyckat att 

hänga upp sig allt för mycket på vad som står på den och väga sig jämt och ständigt. Möjligt att det är lätt att man tappar geisten dål.

Särskilt om man är otålig och vill ha snabba resultat och det inte händer så mycket vissa perioder. Kanske en gång i månaden kan vara lagom...

För egen del frestas jag inte att kolla vikten så ofta eftersom vågen hemmavid är paj och det gym där träningen mestadels bedrivs inte har

någon vad jag vet. Har inte frågat. Tänkte skrivit att det är bättre att skita i vågen och använda spegeln, den ljuger inte, fast det är klart,

det kanske inte är så kul alltid. Speciellt så här efter jul och nyår då undertecknad har för vana att missköta sig å det grövsta(även under

mellandagarna), vilket får till följd att det händer mindre trevliga grejer med ens mittsektion på kort tid.

Så för närvarande undviker jag helst både våg och spegel. Vet man bara med sig att kostintaget varit i lagoma mängder de flesta dagarna

i veckan och kanske även rört på sig lite grand borde det räcka. Sedan märker man ju också hur kläderna sitter på kroppen.

Tjena Edvard. Jag kollade på några gamla trådar som Tobbe hade lagt in för länge sedan. Vi har träffats och snackat en hel del. Bland. annat på soppköket men också 

i byn. då var du långhårig. och jag var smal och tränade mycket thaiboxning. Jag är från Göteborg och och var trevlig och tjötig. som vanligt. Vi satt också och drack bira tillsammans. 

Dela på andra sajter

sunshine11281

Nu har jag vägt mig 103,7 Men men nu ska vi åka och äta hos min Mamma.

Hon laggar så god mat och då är det svårt att stå emot.:big_smile:

Dela på andra sajter

Hoppar vägningen den här veckan efter diverse slarv;) Återkommer nästa lördag!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Då har jag vägt mig nu på morgonen. helnöjd med resultatet den här veckan.

Screenshot_20180129-062334.thumb.jpg.7f7ab054ec452b25da6dca72bf342e03.jpg

Dela på andra sajter

On 2018-01-28 at 02:27, skrev BanFang:

Tjena Edvard. Jag kollade på några gamla trådar som Tobbe hade lagt in för länge sedan. Vi har träffats och snackat en hel del. Bland. annat på soppköket men också 

i byn. då var du långhårig. och jag var smal och tränade mycket thaiboxning. Jag är från Göteborg och och var trevlig och tjötig. som vanligt. Vi satt också och drack bira tillsammans. 

Träffats och snackat? Och det en hel del tom! Retar mig lite grand att jag inte kan minnas det(kanske var ett tag sedan).

Speciellt med tanke på att du tränade vilket väl inte hör till de vanligaste samtalsämnen som avhandlas i Lamai precis...

Å andra sidan är kanske inte minnet det bästa och i synnerhet dem hågkomster som finns från Lamai är av förklarliga

skäl(alkohol) ganska så grumliga så jag får väl skylla på det ;)

Som av en händelse är jag förresten i detta nu på väg till Lamai :)

5a6f387722a89_20180129_201118copybw.thumb.jpg.770af4c5e1c59ca1e1bb976c38feca29.jpg

Återstår att se hur vikten ser ut efter en vecka där men ambitionen är i alla fall att försöka undvika godis

och chips så gott det går. Dricka sprit hellre än öl, äta lite mindre överhuvudtaget samt besöka gymmet

så många gånger det är fysiskt möjligt och inte känns allt för jobbigt... 

Men, men, alkoholen är ju trots allt numero uno där nere så man får se hur det går.

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Börjar veckan med att redovisa svarta siffror längst ner. Vägde in på 91,8 i morse. -0,2 kg

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎01‎-‎27 at 20:27, skrev BanFang:

Soppköket, det var tider det....

Vad hette ägaren, finns det kvar?

Har inte varit på Samui på många år.. (08)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...