Jump to content
IGNORERAD

10kg

Galten

Recommended Posts

nu går det i en lite lugnare takt, (det står ju nästan still :13:)...17 kg ner är det i alla fall.

Dela på andra sajter

Det sista jag gjorde 170105 innan hemresa var och väga mig på en 7/11 våg, 99,6kg....

Idag utan träning fast med matrutiner. 96,5kg

Nu skall jag snart flytta till fastlandet igen, skall bli kul att se nästa vägning

Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Det sista jag gjorde 170105 innan hemresa var och väga mig på en 7/11 våg, 99,6kg....

Nu skall jag snart flytta till fastlandet igen, skall bli kul att se nästa vägning

under tresiffrigt.....jaja!

Dela på andra sajter

107 pannor på veckans invägning.
7aebb5dffab9a0a60242cc76d285c89a.jpg

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Jag skrev ju  tidigare att jag eventuellt skulle göra en vatten fasta som komplement till min numera för evigt pågående LCHF/Keto livsstil.

Jag avslutar idag en 12 dagar lång vatten fasta. (Vatten fasta betyder att man inte intar några som helst kalorier under perioden och endast dricker vatten och/eller te/kaffe)

Resultatet blev följande:

Dag 1. 90.4 kg

Dag 2. 90.0 kg

Dag 3. 88.2 kg

Dag 4. 87.5 kg

Dag 5. 86.6 kg

Dag 6. 85.7 kg

Dag 7. 84.8 kg

Dag 8. 83.9 kg

Dag 9. 83.9 kg

Dag 10. 83.8 kg

Dag 11. 83.3 kg

Dag 12. 83.0 kg

Totalt: 7.4 kg

Att fasta har väldigt många hälsofördelar förutom viktnedgång och är något alla kan göra. Bland annat så kommer kroppen in i ett tillstånd som heter Autophagy. Forskningen kring detta gav årets Nobelpris i medicin.

Så för att summera vikt-resan hittills:

2016-02-29: 125 kg

2017-04-07: 83 kg

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Joe:

ag skrev ju  tidigare att jag eventuellt skulle göra en vatten fasta som komplement till min numera för evigt pågående LCHF/Keto livsstil.

Jag avslutar idag en 12 dagar lång vatten fasta. (Vatten fasta betyder att man inte intar några som helst kalorier under perioden och endast dricker vatten och/eller te/kaffe)

Du kände dig inte svag under perioden, du måste vart vansinnigt hungrig?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du kände dig inte svag under perioden, du måste vart vansinnigt hungrig?

Eftersom jag inte ätit kolhydrater på över 1 år så är jag redan i Ketosis, detta gör att det är lättare att fasta. De första dagarna är man ganska hungrig, men sen släpper hungern. Det allra värsta är faktiskt inte själva hungern utan att man måste bryta vanan att man skall äta. När man äter får hjärnan en belönings signal och det är den man saknar mest. Sen är det ju jävligt tråkigt också...

Blir man svag av att fasta?

Nej, det blir man inte. Tvärtom faktiskt, man får mer energi eftersom ämnesomsättningen stiger(källa) när man fastar. Ganska logiskt egentligen, vår kropp är konstruerad för 100-tals miljoner år sen och då gick människorna långa perioder utan mat när jakten inte gett något. Vad tror ni hade hänt om man blev svag då? Ja då kunde man ju inte jaga och då hade människan inte ens funnits idag.

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Dela på andra sajter

sunshine11281

Nu går det åt fel håll igen 96,7:grrrrrr:

Nu väntar man bara på inspiration igen. :big_smile:

Dela på andra sajter

John Khonken

Jag skyller på förkylning. Vikten ökar. Ska försöka träna idag igen.

Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎04‎-‎06 at 23:15, skrev Cavemannen:

Skall vi sätta dig på listan?

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

On 2017-03-29 at 09:58, skrev Galten:

Veckans lista.

Tog bort namn som inte används för att lägga in nytt då det var enklast.

Går alltid och lägga in nytt.

MPR 11-17.png

Ta gärna inte bort mig, kommer igång om ett par veckor, sjuk nu.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Dela på andra sajter

Efter besök av turister i nästan tre veckor så är jag rätt nöjd att vågen stannar på 86,4 just nu.

Påskbuffe idag men sen blir det strypkoppel på mig själv igen.

Hoppas komma ner på 85 i alla fall innan sverigesemestern.

Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎04‎-‎07 at 07:43, skrev Joe:

Jag skrev ju  tidigare att jag eventuellt skulle göra en vatten fasta som komplement till min numera för evigt pågående LCHF/Keto livsstil.

Resultatet blev följande:

Dag 1. 90.4 kg

Dag 2. 90.0 kg

Dag 3. 88.2 kg

Dag 4. 87.5 kg

Dag 5. 86.6 kg

Dag 6. 85.7 kg

Dag 7. 84.8 kg

Dag 8. 83.9 kg

Dag 9. 83.9 kg

Dag 10. 83.8 kg

Dag 11. 83.3 kg

Dag 12. 83.0 kg

Totalt: 7.4 kg

Att fasta har väldigt många hälsofördelar förutom viktnedgång och är något alla kan göra. Bland annat så kommer kroppen in i ett tillstånd som heter Autophagy. Forskningen kring detta gav årets Nobelpris i medicin.

Så för att summera vikt-resan hittills:

2016-02-29: 125 kg

2017-04-07: 83 kg

/ Joe

Fantastiskt!

Men verkligen 12 dagar utan kaloriintag, det låter fruktansvärt.

Jag läste lite i länken, där var det nån som skrev att Autophagy var som kraftigast mellan 16-24 timmar, det låter klart möjligt att hålla för mej, jag testar!

Är det förresten nån mer än jag som nyfiket skulle vilja se ett par bilder på Joe, före och efter bantningen?

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Tommy:

Fantastiskt!

Men verkligen 12 dagar utan kaloriintag, det låter fruktansvärt.

Jag läste lite i länken, där var det nån som skrev att Autophagy var som kraftigast mellan 16-24 timmar, det låter klart möjligt att hålla för mej, jag testar!

Är det förresten nån mer än jag som nyfiket skulle vilja se ett par bilder på Joe, före och efter bantningen?

MVH

När man redan är i ketosis så är det lättare att fasta eftersom kroppen redan är van att använda fett som bränsle istället för glukos. Det svåra är vanan att äta och den belöningssignal hjärnan får när man äter.

Jag la in några före/efter bilder i mitt första inlägg i tråden.

Några till kan jag väl bjuda på:

Av bara farten åker några andra MPR-kändisar med också, båda bilderna från Siambylla nyåret 2015/2016

DSC_0600.thumb.JPG.bdee8661d92705757e94cd41fec016bb.JPG

DSC_0741.thumb.JPG.573c931706fc8c30bee53e529fadd031.JPG

Ganska exakt ett år senare:

58f1dc59ef4ac_BigBowl-Julen2016.thumb.jpg.c20fe09aca487010291933cc31d4983b.jpg

/ Joe

Dela på andra sajter

Vikt efter dagens frukost,101,1 definitivt på rätt väg igen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Joe:

När man redan är i ketosis så är det lättare att fasta eftersom kroppen redan är van att använda fett som bränsle istället för glukos. Det svåra är vanan att äta och den belöningssignal hjärnan får när man äter.

Jag la in några före/efter bilder i mitt första inlägg i tråden.

Några till kan jag väl bjuda på:

Av bara farten åker några andra MPR-kändisar med också, båda bilderna från Siambylla nyåret 2015/2016

DSC_0600.thumb.JPG.bdee8661d92705757e94cd41fec016bb.JPG

DSC_0741.thumb.JPG.573c931706fc8c30bee53e529fadd031.JPG

Ganska exakt ett år senare:

58f1dc59ef4ac_BigBowl-Julen2016.thumb.jpg.c20fe09aca487010291933cc31d4983b.jpg

/ Joe

Snyggt!

Ser att du har min gamle vän Peter_Bkk till vänster om dej i första bilden, eller eg på din högra sida...

Han jobbar, som vanligt på att tappa 30kg...

Jag borde gå ner 40...

Bantningen har inte gått alls, sätt upp mej på plus 4Kg!

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

nu går det bättre.... 123,3

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

Ny lista där även Joe som har kört egen resa utan oss med imponerande resultat är med.

Själv skäms jag över mitt och skall ut och gå en mil när jag skrivit färdigt.

MPR 13-17.png

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Galten:

Ny lista där även Joel som har kört egen resa utan oss med imponerande resultat är med.

Själv känns jag över mitt och skall ut och gå en mil när jag skrivit färdigt.

Visa mer  

Joel skall vara Joe...

/ Joe

Ändrades av Joe

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Joe:

Joel skall vara Joe...

/ Joe

Hoppsan ber om ursäkt. Joe är det.

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...