Jump to content
IGNORERAD

10kg

Galten

Recommended Posts

conservator
1 timme sedan, skrev Joe:

Torrt vitt vin går bra, men man får se upp med vita viner då de ofta innehåller socker. Köper man på systemet i Sverige så står det väldigt bra på hyllan hur mycket socker som finns i vinet per liter.

En hel guide finns här: Guide alkohol

/ Joe

Grym viktresa du har gjort, dina knän måste skrika av glädje förutom alla andra positiva hälsoeffekter !

Dela på andra sajter

Veckans lista.

Tog bort namn som inte används för att lägga in nytt då det var enklast.

Går alltid och lägga in nytt.

MPR 11-17.png

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎03‎-‎28 at 10:46, skrev Joe:

Torrt vitt vin går bra, men man får se upp med vita viner då de ofta innehåller socker. Köper man på systemet i Sverige så står det väldigt bra på hyllan hur mycket socker som finns i vinet per liter.

En hel guide finns här: Guide alkohol

/ Joe

Intressant lista, speciellt för mig som dricker stora mängder öl. Blir nog lite mer rödvin och grogg på lightläsk istället i fortsättningen.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev uptoyou:

Intressant lista, speciellt för mig som dricker stora mängder öl. Blir nog lite mer rödvin och grogg på lightläsk istället i fortsättningen.

Jag groggar mest på soda nu för tiden.

Inget socker och så smakar det fan så man dricker mindre. :-)

Dela på andra sajter

On 2017-03-27 at 13:49, skrev Joe:

Vi bodde på Harrys så vi hade inga möjligheter att laga mat själv. Så alla måltider inmundigades på restauranger vilket är lite svårt om man skall vara riktigt noga med kolhydraterna.

Om jag öht åt frukost vilket jag oftast hoppar över, men ibland sker det, då beställde jag bacon och ägg utan toast-bröd  och utan juice. Jag hade då själv med mig kokosolja att slå i kaffet för att få upp fettintaget.

Lunch och middag var inga större problem, bara att beställa kött eller kyckling utan pommes och istället få sallad med olivolja till. Det skall ju dock inte vara nån schnitzel med ströbröd utan mer typ en pepparbiff. Vi åt många gånger på Sizzlers också, deras salladsbuffé är suverän.

Sen hade Harrys lite då och då buffe'er vilket är det bästa för då kan man välja vad man vill äta utan problem.

Toast Skagen, LCHF-style, inget bröd, ägg istället

IMG_0733.thumb.JPG.623d93eddd26c9f327cfda0cb26d8d23.JPG

Oxfile på Calles Grill&Bar, LCHF-style. Frågetecken på såsen som säkert innehöll mjöl... Olivolja på salladen istället för dressing för att få upp fettintaget

IMG_0732.thumb.JPG.4893f28d448d904adfc3993fa63d6a5e.JPG

Shabushi på Central, här åt vi flera gånger också, mycket bra, bara att hoppa över sushi och allt annat med ris plus naturligtvis bara vatten att dricka och ingen glass till efterrätt...

IMG_0622.thumb.JPG.863cb2976c6f09292a679291b647c93f.JPG

Så det fungerade, men lika noga som hemma när man själv kontrollerar exakt vad man stoppar i maten det går inte om man skall äta på restaurang hela tiden. Kokosolja köpte jag på Central Festival och hade i kaffet, jag köpte också tonfisk på burk och kokta ägg samt majonnäs där.

/ Joe

Vad är anledningen till att du vill öka på fettintaget som du säger? Bara längre mättnad eller har den någon inverkan på förbränningen, viktnedgången?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Vad är anledningen till att du vill öka på fettintaget som du säger? Bara längre mättnad eller har den någon inverkan på förbränningen, viktnedgången?

När man äter LCHF/Keto så skall 75-80% av det dagliga kaloriintaget komma från fett. Högst 5% från kolhydrater och resten protein. Det är viktigt att fettet är mättat eller enkelomättat, fleromättat fett skapar inflammation i kärlen som leder till hjärtinfarkter och stroke.

Fett höjer inte insulin nivåerna alls och det är det man vill undvika eftersom det är insulin som gör att man blir tjock. Även protein kan omvandlas till fett genom en process som heter glukoneogenesis, men det är framförallt kolhydrater i alla dess former man vill undvika. Så genom att hålla kolhydraterna till ett minimum och proteinet ganska lågt så undviker man att insulinet går upp och man undviker därför att gå upp i vikt, istället går man ner i vikt.

En bra guide finns här: Guide LCHF/Keto

Vetenskapen bakom: Science behind Keto

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Galten:

Veckans lista.

Tog bort namn som inte används för att lägga in nytt då det var enklast.

Går alltid och lägga in nytt.

MPR 11-17.png

Hej,

Var snäll o plocka inte bort mej, jag ska "rapportera" igen så fort jag kommit ihåg att köpa nytt batteri till min våg...........

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev rolba:

Jag groggar mest på soda nu för tiden.

Inget socker och så smakar det fan så man dricker mindre. :-)

Vad är soda? Jag blandar med tex Pepsi Max och andra lightdrycker, finns ju light även när man dricker GT.

Dela på andra sajter

Nytt batteri inhandlat och till min fasa så blev det tre siffrigt igen!!

102,3Kg sannolikt för att jag minskat min arbetstid från 60-80tim/vecka fram till nyår till endast ca 50tim/ vecka nu.

Hoppas det blir en lösning med min handläggare på AF så jag kan lämna arbetslösheten snart.........

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

109 kg på gårdagens invägning, men det var väntat.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Oregistrerad
On 2017-03-29 at 13:46, skrev uptoyou:

Verkligen!

Där fick man sig en tankeställare.

Jo, kanske man hade kunnat lista ut det....men man tänker ju inte ofta i sådana banor. I alla fall inte när man inte är på något speciellt diet.

Hm, drar nog ner på pilsner och börjar forska lite bland viner istället.....polaren kör någon 5-2 historia nu, det med lite LCHF tänk och mera promenader.....kanske det blir lättare att komma i badbraxorna i sommar.

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev rolba:

Tack, men förstår fortfarande inte vad soda är?

Edit: Är det samma som kolsyrat vatten?

Ändrades av uptoyou

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev uptoyou:

Just precis.

Dela på andra sajter

har stått på exakt samma vikt 1 hel vecka nu.... I morse slocknade vågen, var tydligen batteritorsk.... Bytte batteri och vägde mig igen.

Var tvungen att väga om mig 3 ggr. Med nytt batteri i vågen hade jag gått UPP 4 kg. så ny vikt på mig är 125.4

:oh:

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

On 2017-04-01 at 19:13, skrev uptoyou:

Du har varit till Thailand men vet inte vad soda är?

Soda är ju rätt vanligt blanddricka i Thailand.

1024px-Shingha_Drinking_Soda_325ml,.jpg

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Ny vecka och dags får invägning...
Och ääääntligen har jag nått mitt första delmål..

UNDER 130kg.... 
Ny vikt blev 129,20kg  

Känns riktigt bra...
Nu är nya delmålet under 120kg........

Siktar på att nå det om 2 månader.. Inte före....

Dela på andra sajter

Har oxå bytt batteri nyligen och det ska jag sluta med :diablo: 108,4.Nu jävlar blir det förändringar.

Måne

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Här har det inte heller varit så lysande. Har lidit av en hemsk hunger den sista tiden :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Här har det inte heller varit så lysande. Har lidit av en hemsk hunger den sista tiden :look_down:

Är det nåt som går går?Mitt intag av onyttigt har ökat katastrofalt(är hungrig jämnt)

Måne

Dela på andra sajter

Kenneth4618
2 timmar sedan, skrev måne:

Är det nåt som går går?Mitt intag av onyttigt har ökat katastrofalt(är hungrig jämnt)

Troligtvis nått virus. Kallas visst Ingens fames på latin

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...