M33 Inlagd Mars 25, 2017 Dela Inlagd Mars 25, 2017 1 timme sedan, skrev Joe: Tackar! Skall man gå ner i vikt så är diet ca 95% och motion 5%. Jag tränade ingenting förutom lite vanliga promenader de första 25 kilona. Efter det så kom inspirationen krypande och jag började med att springa på löpband ibland och började även styrketräna. Jag fortsatte att läsa på och de flesta är överens att lyfta vikter och HIIT(High Intensity Interval Training) är det bästa för kroppen. Vanlig aerobisk träning som bara aktiverar muskelfiber typ 1 är egentligen ganska meningslös och bryter i princip ner muskelmassa istället för att bygga upp den. Har ni sett nån biffig maratonlöpare... "Folk är inte smala för att de springer, de springer för att de är smala" - Översatt citat från denna boken http://www.artandscienceoflowcarb.com/the-art-and-science-of-low-carbohydrate-performance/ Jag ser inte längre detta sättet att äta som en diet utan som en livsstil. Jag kommer aldrig att gå tillbaka till att äta kolhydrater igen, speciellt inte efter all ny kunskap jag fått efter mina studier i ämnet. Kolhydrater/Socker ligger bakom följande sjukdomar: Cancer, Diabetes, Hjärtattacker, Stroke, Alzheimers, Demens och naturligtvis övervikt. Man kan även bota epilepsi med denna dieten. / Joe Imponerande resultat av dig! Har stått och stampat viktmässigt i flera månader så jag får nog försöka med förändrad kost. Har varit alkoholfri i 6 veckor utan att det har gjort någon nytta på vågen, gissar att mitt godisknarkande är den största boven.....svårare att sluta med socker än alkohol & tobak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Mars 25, 2017 Dela Inlagd Mars 25, 2017 (ändrad) 12 minuter sedan, skrev M33: Imponerande resultat av dig! Har stått och stampat viktmässigt i flera månader så jag får nog försöka med förändrad kost. Har varit alkoholfri i 6 veckor utan att det har gjort någon nytta på vågen, gissar att mitt godisknarkande är den största boven.....svårare att sluta med socker än alkohol & tobak Har samma problem, ligger i soffan på kvällarna med en påse godis.. Dax att sluta med det, så fr.o.m Söndag blir det skärpta regler i hemmet...?? Rock on! Ändrades Mars 25, 2017 av Sangwal Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Mars 25, 2017 Dela Inlagd Mars 25, 2017 1 timme sedan, skrev Joe: Detta är en gammal helt felaktig myt. Är 100 kalorier broccoli samma som 100 kalorier socker?? Skulle inte tro det. Socker består till 50% av glukos och 50% fruktos, dessa ämnen triggar bukspottskörteln att utsöndra Insulin, det är Insulin som gör oss tjocka och som i en förlängning leder till diabetes och hjärt och kärl sjukdomar bland annat. Om olika kalorier http://www.bokus.com/bok/9781400033461/good-calories-bad-calories-fats-carbs-and-the-controversial-science-of-diet-and-health/?gclid=Cj0KEQjwqtjGBRD8yfi9h42H9YUBEiQAmki5OgacUg8nLH1P4TJ9gmZF90IKPcD_550RZMXlfRwIoqAaArPv8P8HAQ Detta är den bästa boken jag läst i ämnet, den förklarar på ett enkelt och lättfattligt sätt vad som driver övervikt http://www.bokus.com/bok/9789187207785/fetmakoden-nyckeln-till-varaktig-viktnedgang/ 1 gram fett = 9 kalorier 1 gram kolhydrater = 4 kalorier 1 gram protein = 4 kalorier (1 gram alkohol = 7 kalorier) / Joe Ja, det finns ju olika teorier om detta. Jag tror på den enkla varianten att förbruka mer än du stoppar i dig, funkade för mig i alla fall. Försöker nu att hålla den vikten, för jag kommer aldrig att orka göra om bantningen igen, garanterat. Ang. den första boken, så kan man ladda ner en förkortad version i PDF-format (gratis) här: https://lowerthought.files.wordpress.com/2012/06/notes-to-good-calories-bad-calories.pdf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krallas Inlagd Mars 25, 2017 Dela Inlagd Mars 25, 2017 9 timmar sedan, skrev edvardpop: Bra jobbat där Förhoppningsvis blev en eller annan inspirerad. Bara att fortsätta på den inslagna vägen då vilket iof sig inte är så lätt alltid när man väl nått målet. Lätt hänt att man återfaller i gamla vanor och att disciplinen brister. Tränade du mycket under dieten? Jag är en av dom som blev inspirerade av Joes viktresa. Vi träffades och umgicks lite i Pattaya nu i vintras. Det var då jag bestämde mig att börja med LCHF när jag kom hem. Och det gjorde jag, och det funkar bra för mig. Nu är Joe min mentor... (o: Och jag ställer massor med frågor och jag får massor av bra tips av Joe. Tack som FN.... (o: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Mars 25, 2017 Dela Inlagd Mars 25, 2017 2 timmar sedan, skrev M33: Imponerande resultat av dig! Har stått och stampat viktmässigt i flera månader så jag får nog försöka med förändrad kost. Har varit alkoholfri i 6 veckor utan att det har gjort någon nytta på vågen, gissar att mitt godisknarkande är den största boven.....svårare att sluta med socker än alkohol & tobak 2 timmar sedan, skrev Sangwal: Har samma problem, ligger i soffan på kvällarna med en påse godis.. Dax att sluta med det, så fr.o.m Söndag blir det skärpta regler i hemmet...?? Rock on! Sötsaker är även den stora boven för min del. Har heller inga större problem att avhålla mig från alkohol men med godis är det desto svårare. Försöker dock begränsa intaget till en dag i veckan men det är inte lätt och det räcker inte när jag vill gå ner i vikt. Frukt är ju ett substitut men det ändå inte samma sak riktigt. Dock upplever jag att sötsuget avtar och att det blir lite lättare bara man kommit igång. Idag ska jag försöka förtränga att det är lördag. Får väl se hur det går med den saken men någon hetsätning ut av en massa onyttigheter kommer det inte bli. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd Mars 25, 2017 Dela Inlagd Mars 25, 2017 17 timmar sedan, skrev Joe: Såg denna tråden för nån vecka sen, men har valt att inte skriva något förrän nu. Har väl väntat på inspiration att skriva ner vikt-resan jag gjort. I fjol när vi kom hem från Thailand i början av Februari så vägde jag 125 kg. Mitt midjemått var då 124 cm. Här ett foto när jag gör en fin tatuering från resan 2015/16 När vi kommit hem så funderade jag väl inte så mycket på saken egentligen, men vid en tjänsteresa till Sundsvall så hade en kollega en blodtrycksmätare som jag testade... Jag kommer inte ihåg värdena men det var i alla fall skyhögt. Då började jag inse att det är nog dags att göra nånting åt detta. Jag har tidigare testat en del olika metoder, bland annat att dricka shakes med 600 kalorier om dagen i tre veckor. Visst det fungerade hyfsat men som vis alla andra kalori restriktiva dieter så gick jag upp det direkt igen. Ingen kan ju gärna fortsätta att leva på 600 kalorier per dag... Foto från när MFF spelade mot PSG i Paris. Jag bestämde mig för att börja med LCHF. Ganska lätt egentligen, uteslut alla pasta, ris, pommes, bröd, läsk osv. Kort sagt allt med kolhydrater. Jag började 2016-02-29 Utveckling blev så här: 2016-02-29 - 125 kg, midjemått 124 cm 2016-04-10 - 121.3 kg, midjemått 121 cm 2016-05-29 - 116.3 kg, midjemått 114 cm 2016-06-26 - 112.3 kg, midjemått 110 cm 2016-07-31 - 106.0 kg, midjemått 102 cm 2016-08-28 - 99.6 kg, midjemått 98 cm 2016-09-25 - 95.8 kg, midjemått 96 cm 2016-10-30 - 91.4 kg, midjemått 92 cm 2016-11-26 - 90 kg, midjemått 88 cm 2016-12-25 - 90.4 kg - Midjemått 88 cm. Invägning innan årets resa till Thailand Ett par månader efter att jag börjat så blev jag mer och mer intresserad av ämnet och började läsa ett flertal böcker angående vetenskapen om vad det egentligen är som gör oss överviktiga och sjuka. Jag har sedan dess läst ett tiotal böcker och sett ett otal videos på youtube, det finns massor... Detta fotot ser väl inte riktigt klokt ut egentligen, men det är taget av mig själv vid Kiss a-go-go på soi LK Metro... Ett annat lite mer rumsrent foto där man dessutom ser resultatet av tatueringen från den första bilden. Tagit på Pattaya Driving Range. Jag vägde mig bara en gång i Thailand när jag var på Tonys Gym och tränade, då visade vågen 85 kg, men jag är inte säker på att den visade helt korrekt. Under de 6 veckor vi var i Thailand så drack jag exakt 0 öl. Vin drack jag däremot dunkvis och även Sangsom och annan sprit. Jag klarade hela resan utan att äta några kolhydrater. Jag föll för frestelsen med damdam två kvällar och shottade då 7-8 stycken... När vi kom hem i början av Februari så vägde jag 90 kg och det väger jag fortfarande. Jag har att nytt mål nu som jag kallar 10:10, det innebär att jag skall ner till 10% kroppsfett och gå upp 10 kg muskler, men då måste jag nog tappa 6-7 kg fett till som fortfarande sitter på magen. Jag verkar ha fastnat på 90 kg så jag funderar på att vatten fasta 7-10 dagar, men det är inte lätt eftersom jag inte har samma motivation som tidigare, jag har ju redan gått ner så mycket så varför plåga sig vidare? Ganska otroligt vad hjärnan skriker efter mat efter bara 1 dag... I detta skedet som jag är nu så är det ganska lätt att fasta egentligen eftersom kroppen drivs av fett och inte kolhydrater och fett det har man gott om på kroppen, men psykiskt är det jättesvårt att inte äta på flera dagar. Det finns mycket mer detaljer att berätta och är ni intresserade så kan jag skriva mer ingående och även lägga in länkar till information. / Joe Fantastiskt vilken resa du har gjort. Det ska jag testa på när jag får min inspiration tillbaka. Det verkar ju fungera och det är det jag är ute efter. // Sunshine Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mangokid Inlagd Mars 25, 2017 Dela Inlagd Mars 25, 2017 105,8 imorse... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Mars 25, 2017 Dela Inlagd Mars 25, 2017 Grymt jobbat @Joe!! Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Mars 25, 2017 Dela Inlagd Mars 25, 2017 Jag tappade 10kg sist då jag testade LCHF. Problemet var bara att det blev för jobbigt att äta så. Jag gillar ris pasta och potatis. Att göra sitt eget blomkåls ris och mos var ju gott, men vem har tid att hålla på så resten av livet. Om det fanns något alternativ till bröd, potatis och ris så skulle det hjälpa. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd Mars 26, 2017 Dela Inlagd Mars 26, 2017 Denna vecka så är det 97.0 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Mars 27, 2017 Dela Inlagd Mars 27, 2017 Det går inte fort alltså, 0,5 kilo i månaden men å andra sidan bantar jag ju inte så hårt mer än att jag simmar cirka 4 timmar i veckan. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jordbromannen Inlagd Mars 27, 2017 Dela Inlagd Mars 27, 2017 On 2017-03-24 at 23:55, skrev Joe: Såg denna tråden för nån vecka sen, men har valt att inte skriva något förrän nu. Har väl väntat på inspiration att skriva ner vikt-resan jag gjort. I fjol när vi kom hem från Thailand i början av Februari så vägde jag 125 kg. Mitt midjemått var då 124 cm. Här ett foto när jag gör en fin tatuering från resan 2015/16 När vi kommit hem så funderade jag väl inte så mycket på saken egentligen, men vid en tjänsteresa till Sundsvall så hade en kollega en blodtrycksmätare som jag testade... Jag kommer inte ihåg värdena men det var i alla fall skyhögt. Då började jag inse att det är nog dags att göra nånting åt detta. Jag har tidigare testat en del olika metoder, bland annat att dricka shakes med 600 kalorier om dagen i tre veckor. Visst det fungerade hyfsat men som vis alla andra kalori restriktiva dieter så gick jag upp det direkt igen. Ingen kan ju gärna fortsätta att leva på 600 kalorier per dag... Foto från när MFF spelade mot PSG i Paris. Jag bestämde mig för att börja med LCHF. Ganska lätt egentligen, uteslut alla pasta, ris, pommes, bröd, läsk osv. Kort sagt allt med kolhydrater. Jag började 2016-02-29 Utveckling blev så här: 2016-02-29 - 125 kg, midjemått 124 cm 2016-04-10 - 121.3 kg, midjemått 121 cm 2016-05-29 - 116.3 kg, midjemått 114 cm 2016-06-26 - 112.3 kg, midjemått 110 cm 2016-07-31 - 106.0 kg, midjemått 102 cm 2016-08-28 - 99.6 kg, midjemått 98 cm 2016-09-25 - 95.8 kg, midjemått 96 cm 2016-10-30 - 91.4 kg, midjemått 92 cm 2016-11-26 - 90 kg, midjemått 88 cm 2016-12-25 - 90.4 kg - Midjemått 88 cm. Invägning innan årets resa till Thailand Ett par månader efter att jag börjat så blev jag mer och mer intresserad av ämnet och började läsa ett flertal böcker angående vetenskapen om vad det egentligen är som gör oss överviktiga och sjuka. Jag har sedan dess läst ett tiotal böcker och sett ett otal videos på youtube, det finns massor... Detta fotot ser väl inte riktigt klokt ut egentligen, men det är taget av mig själv vid Kiss a-go-go på soi LK Metro... Ett annat lite mer rumsrent foto där man dessutom ser resultatet av tatueringen från den första bilden. Tagit på Pattaya Driving Range. Jag vägde mig bara en gång i Thailand när jag var på Tonys Gym och tränade, då visade vågen 85 kg, men jag är inte säker på att den visade helt korrekt. Under de 6 veckor vi var i Thailand så drack jag exakt 0 öl. Vin drack jag däremot dunkvis och även Sangsom och annan sprit. Jag klarade hela resan utan att äta några kolhydrater. Jag föll för frestelsen med damdam två kvällar och shottade då 7-8 stycken... När vi kom hem i början av Februari så vägde jag 90 kg och det väger jag fortfarande. Jag har att nytt mål nu som jag kallar 10:10, det innebär att jag skall ner till 10% kroppsfett och gå upp 10 kg muskler, men då måste jag nog tappa 6-7 kg fett till som fortfarande sitter på magen. Jag verkar ha fastnat på 90 kg så jag funderar på att vatten fasta 7-10 dagar, men det är inte lätt eftersom jag inte har samma motivation som tidigare, jag har ju redan gått ner så mycket så varför plåga sig vidare? Ganska otroligt vad hjärnan skriker efter mat efter bara 1 dag... I detta skedet som jag är nu så är det ganska lätt att fasta egentligen eftersom kroppen drivs av fett och inte kolhydrater och fett det har man gott om på kroppen, men psykiskt är det jättesvårt att inte äta på flera dagar. Det finns mycket mer detaljer att berätta och är ni intresserade så kan jag skriva mer ingående och även lägga in länkar till information. / Joe Hur klarade du att inte äta kolhydrater i Thailand? Hur såg måltiderna ut där? Lagade du själv eller åt på restaurang? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 27, 2017 Dela Inlagd Mars 27, 2017 1 timme sedan, skrev stefan5300: Det går inte fort alltså, 0,5 kilo i månaden men å andra sidan bantar jag ju inte så hårt mer än att jag simmar cirka 4 timmar i veckan. Att simma 4h i veckan är inte fy skam, ska verkligen också försöka med det tills jag kommer hem. Att äta klokt och lite är inget problem när jag jobbar, men svårare när jag kommer hem, men kan jag hålla vikten konstant genom tex simning under ledighet så funkar det. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 27, 2017 Dela Inlagd Mars 27, 2017 2 timmar sedan, skrev stefan5300: Det går inte fort alltså, 0,5 kilo i månaden men å andra sidan bantar jag ju inte så hårt mer än att jag simmar cirka 4 timmar i veckan. Bästa sättet att hålla vikten efter bantningen är ju när man går sakta ner i vikt. Fast med din vikt just nu skulle du säkert klara mer än ett kilo i månaden Kämpa på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Mars 27, 2017 Dela Inlagd Mars 27, 2017 dags att väg in sig igen.... 121.5 står vägen på idag... Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd Mars 27, 2017 Dela Inlagd Mars 27, 2017 7 timmar sedan, skrev Jordbromannen: Hur klarade du att inte äta kolhydrater i Thailand? Hur såg måltiderna ut där? Lagade du själv eller åt på restaurang? Vi bodde på Harrys så vi hade inga möjligheter att laga mat själv. Så alla måltider inmundigades på restauranger vilket är lite svårt om man skall vara riktigt noga med kolhydraterna. Om jag öht åt frukost vilket jag oftast hoppar över, men ibland sker det, då beställde jag bacon och ägg utan toast-bröd och utan juice. Jag hade då själv med mig kokosolja att slå i kaffet för att få upp fettintaget. Lunch och middag var inga större problem, bara att beställa kött eller kyckling utan pommes och istället få sallad med olivolja till. Det skall ju dock inte vara nån schnitzel med ströbröd utan mer typ en pepparbiff. Vi åt många gånger på Sizzlers också, deras salladsbuffé är suverän. Sen hade Harrys lite då och då buffe'er vilket är det bästa för då kan man välja vad man vill äta utan problem. Toast Skagen, LCHF-style, inget bröd, ägg istället Oxfile på Calles Grill&Bar, LCHF-style. Frågetecken på såsen som säkert innehöll mjöl... Olivolja på salladen istället för dressing för att få upp fettintaget Shabushi på Central, här åt vi flera gånger också, mycket bra, bara att hoppa över sushi och allt annat med ris plus naturligtvis bara vatten att dricka och ingen glass till efterrätt... Så det fungerade, men lika noga som hemma när man själv kontrollerar exakt vad man stoppar i maten det går inte om man skall äta på restaurang hela tiden. Kokosolja köpte jag på Central Festival och hade i kaffet, jag köpte också tonfisk på burk och kokta ägg samt majonnäs där. / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jordbromannen Inlagd Mars 27, 2017 Dela Inlagd Mars 27, 2017 10 minuter sedan, skrev Joe: Vi bodde på Harrys så vi hade inga möjligheter att laga mat själv. Så alla måltider inmundigades på restauranger vilket är lite svårt om man skall vara riktigt noga med kolhydraterna. Om jag öht åt frukost vilket jag oftast hoppar över, men ibland sker det, då beställde jag bacon och ägg utan toast-bröd och utan juice. Jag hade då själv med mig kokosolja att slå i kaffet för att få upp fettintaget. Lunch och middag var inga större problem, bara att beställa kött eller kyckling utan pommes och istället få sallad med olivolja till. Det skall ju dock inte vara nån schnitzel med ströbröd utan mer typ en pepparbiff. Vi åt många gånger på Sizzlers också, deras salladsbuffé är suverän. Sen hade Harrys lite då och då buffe'er vilket är det bästa för då kan man välja vad man vill äta utan problem. Toast Skagen, LCHF-style, inget bröd, ägg istället Oxfile på Calles Grill&Bar, LCHF-style. Frågetecken på såsen som säkert innehöll mjöl... Olivolja på salladen istället för dressing för att få upp fettintaget Shabushi på Central, här åt vi flera gånger också, mycket bra, bara att hoppa över sushi och allt annat med ris plus naturligtvis bara vatten att dricka och ingen glass till efterrätt... Så det fungerade, men lika noga som hemma när man själv kontrollerar exakt vad man stoppar i maten det går inte om man skall äta på restaurang hela tiden. Kokosolja köpte jag på Central Festival och hade i kaffet, jag köpte också tonfisk på burk och kokta ägg samt majonnäs där. / Joe Det verkar då mest vara falangmat man kan äta? D v s ej thaimat? Eller vad du åt i alla fall? Tonfisk på burk kokta ägg o majonäs, låter ju smart och gott! Om man beställer riktig thaimat så får man väl välja bort riset, som ändå ofta är tillägg? Kan tänka mig att olika kaeng (currypasta med kokosmjölk) kan funka? Om det nu inte är socker i förstås? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd Mars 27, 2017 Dela Inlagd Mars 27, 2017 (ändrad) 45 minuter sedan, skrev Jordbromannen: Det verkar då mest vara falangmat man kan äta? D v s ej thaimat? Eller vad du åt i alla fall? Tonfisk på burk kokta ägg o majonäs, låter ju smart och gott! Om man beställer riktig thaimat så får man väl välja bort riset, som ändå ofta är tillägg? Kan tänka mig att olika kaeng (currypasta med kokosmjölk) kan funka? Om det nu inte är socker i förstås? Vad jag kommer ihåg så åt jag uteslutande falang mat på resan, eller nja inte riktigt kanske, vi beställde grillad kyckling och barbecue spett nästan varje kväll som lite nattamat. Frugan som ju är Thai, åt somtam såklart, nudlar kan men be om böngroddar istället så det åt hon också. Thaiarna är galna i att slänga i socker i allt de lagar, inte konstigt att diabetes stiger i Thailand... Men vin det drog jag i mig litervis... Rödvin innehåller lite kolhydrater, men där gick gränsen så det drack jag! Ren sprit innehåller inga kolhydrater alls, men det blir lite mycket alkohol tycker jag... Utsikten från Harrys... / Joe Ändrades Mars 27, 2017 av Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jordbromannen Inlagd Mars 27, 2017 Dela Inlagd Mars 27, 2017 4 minuter sedan, skrev Joe: Vad jag kommer ihåg så åt jag uteslutande falang mat på resan, eller nja inte riktigt kanske, vi beställde grillad kyckling och barbecue spett nästan varje kväll som lite nattamat. Frugan som ju är Thai, åt somtam såklart, nudlar kan men be om böngroddar istället så det åt hon också. Thaiarna är galna i att slänga i socker i allt de lagar, inte konstigt att diabetes stiger i Thailand... Men vin det drog jag i mig litervis... Rödvin innehåller lite kolhydrater, men där gick gränsen så det drack jag! Ren sprit innehåller inga kolhydrater alls, men det blir lite mycket alkohol tycker jag... Utsikten från Harrys... / Joe Toast skagen utan bröd ser ju så gott ut! Tråkigt att man inte kan äta Thaimat som LCHF-variant. Som du skriver så även om man tar utan ris, så är det säkert socker i allt, tyvärr! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krallas Inlagd Mars 27, 2017 Dela Inlagd Mars 27, 2017 4 timmar sedan, skrev HajKaj: dags att väg in sig igen.... 121.5 står vägen på idag... Jag jagar ikapp Dig... 555555 Bra jobbat kompis.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krallas Inlagd Mars 27, 2017 Dela Inlagd Mars 27, 2017 Jag gjorde själv en invägning idag. Och det gick åt rätt håll... Skönt att vara på hemmaplan så man kan fixa sin mat själv. Men den 6 April rullar jag mot Kiev. Får se hur f-n man ska lösa matfrågan då. Har iofs kyl och frys i en av bilarna som går ner, så det får väl bli nått man inte behöver värma... Dagens vikt blev 130,15 Bara 0,16 kvar till mitt första delmål... UNDER 130.... (o: Hoppas på det nästa vecka.... Ha det bäst alla!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 27, 2017 Dela Inlagd Mars 27, 2017 1 timme sedan, skrev Krallas: Jag gjorde själv en invägning idag. Och det gick åt rätt håll... Skönt att vara på hemmaplan så man kan fixa sin mat själv. Men den 6 April rullar jag mot Kiev. Får se hur f-n man ska lösa matfrågan då. Har iofs kyl och frys i en av bilarna som går ner, så det får väl bli nått man inte behöver värma... Dagens vikt blev 130,15 Bara 0,16 kvar till mitt första delmål... UNDER 130.... (o: Hoppas på det nästa vecka.... Ha det bäst alla!! Borsjtj soppadiet ska vara bra har jag hört. Enda nackdelen är att det ser som man både pinkar och skiter blod “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 27, 2017 Dela Inlagd Mars 27, 2017 On 2017-03-24 at 23:55, skrev Joe: Såg denna tråden för nån vecka sen, men har valt att inte skriva något förrän nu. Har väl väntat på inspiration att skriva ner vikt-resan jag gjort. I fjol när vi kom hem från Thailand i början av Februari så vägde jag 125 kg. Mitt midjemått var då 124 cm. Här ett foto när jag gör en fin tatuering från resan 2015/16 När vi kommit hem så funderade jag väl inte så mycket på saken egentligen, men vid en tjänsteresa till Sundsvall så hade en kollega en blodtrycksmätare som jag testade... Jag kommer inte ihåg värdena men det var i alla fall skyhögt. Då började jag inse att det är nog dags att göra nånting åt detta. Jag har tidigare testat en del olika metoder, bland annat att dricka shakes med 600 kalorier om dagen i tre veckor. Visst det fungerade hyfsat men som vis alla andra kalori restriktiva dieter så gick jag upp det direkt igen. Ingen kan ju gärna fortsätta att leva på 600 kalorier per dag... Foto från när MFF spelade mot PSG i Paris. Jag bestämde mig för att börja med LCHF. Ganska lätt egentligen, uteslut alla pasta, ris, pommes, bröd, läsk osv. Kort sagt allt med kolhydrater. Jag började 2016-02-29 Utveckling blev så här: 2016-02-29 - 125 kg, midjemått 124 cm 2016-04-10 - 121.3 kg, midjemått 121 cm 2016-05-29 - 116.3 kg, midjemått 114 cm 2016-06-26 - 112.3 kg, midjemått 110 cm 2016-07-31 - 106.0 kg, midjemått 102 cm 2016-08-28 - 99.6 kg, midjemått 98 cm 2016-09-25 - 95.8 kg, midjemått 96 cm 2016-10-30 - 91.4 kg, midjemått 92 cm 2016-11-26 - 90 kg, midjemått 88 cm 2016-12-25 - 90.4 kg - Midjemått 88 cm. Invägning innan årets resa till Thailand Ett par månader efter att jag börjat så blev jag mer och mer intresserad av ämnet och började läsa ett flertal böcker angående vetenskapen om vad det egentligen är som gör oss överviktiga och sjuka. Jag har sedan dess läst ett tiotal böcker och sett ett otal videos på youtube, det finns massor... Detta fotot ser väl inte riktigt klokt ut egentligen, men det är taget av mig själv vid Kiss a-go-go på soi LK Metro... Ett annat lite mer rumsrent foto där man dessutom ser resultatet av tatueringen från den första bilden. Tagit på Pattaya Driving Range. Jag vägde mig bara en gång i Thailand när jag var på Tonys Gym och tränade, då visade vågen 85 kg, men jag är inte säker på att den visade helt korrekt. Under de 6 veckor vi var i Thailand så drack jag exakt 0 öl. Vin drack jag däremot dunkvis och även Sangsom och annan sprit. Jag klarade hela resan utan att äta några kolhydrater. Jag föll för frestelsen med damdam två kvällar och shottade då 7-8 stycken... När vi kom hem i början av Februari så vägde jag 90 kg och det väger jag fortfarande. Jag har att nytt mål nu som jag kallar 10:10, det innebär att jag skall ner till 10% kroppsfett och gå upp 10 kg muskler, men då måste jag nog tappa 6-7 kg fett till som fortfarande sitter på magen. Jag verkar ha fastnat på 90 kg så jag funderar på att vatten fasta 7-10 dagar, men det är inte lätt eftersom jag inte har samma motivation som tidigare, jag har ju redan gått ner så mycket så varför plåga sig vidare? Ganska otroligt vad hjärnan skriker efter mat efter bara 1 dag... I detta skedet som jag är nu så är det ganska lätt att fasta egentligen eftersom kroppen drivs av fett och inte kolhydrater och fett det har man gott om på kroppen, men psykiskt är det jättesvårt att inte äta på flera dagar. Det finns mycket mer detaljer att berätta och är ni intresserade så kan jag skriva mer ingående och även lägga in länkar till information. / Joe Du ser mycket snällare ut på före bilderna.... Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Mars 28, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Mars 28, 2017 Jag får lägga in listan i morgon då det är lite stressigt nu. Kvällskift också och listan skall utökas. För min del har det stått still men blev inpsprierad av Joes resa. Angående rött vin så gillar jag det inte. En alkoholiserad familjemedlem drack massor och spyalukten känns direkt när jag smakar på det. Går det lika bra med vitt vin? Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd Mars 28, 2017 Dela Inlagd Mars 28, 2017 53 minuter sedan, skrev Galten: Jag får lägga in listan i morgon då det är lite stressigt nu. Kvällskift också och listan skall utökas. För min del har det stått still men blev inpsprierad av Joes resa. Angående rött vin så gillar jag det inte. En alkoholiserad familjemedlem drack massor och spyalukten känns direkt när jag smakar på det. Går det lika bra med vitt vin? Torrt vitt vin går bra, men man får se upp med vita viner då de ofta innehåller socker. Köper man på systemet i Sverige så står det väldigt bra på hyllan hur mycket socker som finns i vinet per liter. En hel guide finns här: Guide alkohol / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu