Kenneth4618 Inlagd Januari 27, 2017 Dela Inlagd Januari 27, 2017 2 timmar sedan, skrev Galten: 5kg förlorade jag snabbt en gång på en vecka med atkinsdieten men så börjar de riktiga kilorna. Vätska förlorar man snabbt och kommer snabbt tillbaka. Känns som jag är evig bantare men hemsk vad tjock jag varit om jag inte försökt Har ju lyckats 10kg en gång i tråden och det är bara och ge fan i öl och röra på sig för min del Det är att det är kosten mot förbrukning för oss alla. Tänkte göra egen korv hemma och det är svårt utan fett? Utan fett i korven blir den torr som fnöske “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 27, 2017 Dela Inlagd Januari 27, 2017 Hade lite visioner om vikten innan thairesan(102,8 innan resa)och det började bra,tror jag var under 100 innan vi kom till SC!!!Sen bar det bara utför.God mat hos honom och sen var det kört.Pattis på menyn=God mat och dryck.Vid hemkomst stod vågen på 106,3 men har nu bättrats till 105.Nu kämpar jag vidare mot målet under 3_siffrigt Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Januari 27, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Januari 27, 2017 (ändrad) 6 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Utan fett i korven blir den torr som fnöske Läste ett recept på ett halvkilo späck per tre kilo. Då är det feta ingrensier typ färs mm. kan man inte komma runt på något sätt? Kanske ger fan i korven men har ju apparaten Tänkte att tjejen håller i den och drar medans jag matar på. Ändrades Januari 27, 2017 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 27, 2017 Dela Inlagd Januari 27, 2017 (ändrad) 20 minuter sedan, skrev Galten: Läste ett recept på ett halvkilo späck per tre kilo. Då är det feta ingrensier typ färs mm. kan man inte komma runt på något sätt? Kanske ger fan i korven men har ju apparaten Du kan säker minska en hel del på späcket. Nu vet jag inte vilken korv du ska göra men ibland räcker det med lite bacon eller rimmat fläsk Prova dig fram och stek en liten provbit av färsen och är den inte bra ta i lite till och prova igen Ändrades Januari 27, 2017 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Januari 27, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Januari 27, 2017 3 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Du kan säker minska en hel del på späcket. Nu vet jag inte vilken korv du ska göra men ibland räcker det med lite bacon eller rimmat flkäsk Får bli en rolig engångsgrej. En gång gjorde jag ett jättekok gryta med både nöt och gris med mycket grönsaker, rena hälsokosten tänkte jag och frös in. Tyvärr var det för gott för vågen gick upp och maten tog slut, Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mangokid Inlagd Januari 29, 2017 Dela Inlagd Januari 29, 2017 Imorse stod vågen på 107,4, ner 1,6 på knappt 2 veckor med icke strikt lchf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd Januari 29, 2017 Dela Inlagd Januari 29, 2017 Denna vecka har man inte haft någon inspiration heller. ? Jag la landar på 96.0 men men så är det... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Februari 1, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Februari 1, 2017 (ändrad) Ny lista och inget på rött siffra längre. Bra gjort grabbar. Ändrades Februari 1, 2017 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd Februari 4, 2017 Dela Inlagd Februari 4, 2017 Hej igen! Ja veckorna går och lusten är så där.. Men denna vecka landar på 95,5 det får jag vara nöjd med. Nu får jag försöka att köra på nästa vecka igen.. Hahahaha Man måste ju njuta av livets goda ibland också. // Sunshine Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mangokid Inlagd Februari 5, 2017 Dela Inlagd Februari 5, 2017 Vägde in på 106,8 imorse, ner 0,6 senaste veckan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Februari 6, 2017 Dela Inlagd Februari 6, 2017 KÄMPA bröder!! Nu har man varit i Thailand ca 5 veckor. Ställde mig för första gången på en våg som jag vet att den visar rätt. Hade mina farhågor om att man kanske lagt på sig många kilogram pga Mycket NammDamm och en massa G&T och annat gott i Fiskebyn. Nervöst vart det iaf. Vågfan stannade på 124.0 kg Så jag trodde inte riktigt på den så vart tvungen att väga om mig 3 ggr till. 124.0 124.0 124.0 Man vart jublande glad åt att det inte var mer uppgång.... Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd Februari 6, 2017 Dela Inlagd Februari 6, 2017 7 timmar sedan, skrev HajKaj: KÄMPA bröder!! Nu har man varit i Thailand ca 5 veckor. Ställde mig för första gången på en våg som jag vet att den visar rätt. Hade mina farhågor om att man kanske lagt på sig många kilogram pga Mycket NammDamm och en massa G&T och annat gott i Fiskebyn. Nervöst vart det iaf. Vågfan stannade på 124.0 kg Så jag trodde inte riktigt på den så vart tvungen att väga om mig 3 ggr till. 124.0 124.0 124.0 Man vart jublande glad åt att det inte var mer uppgång.... Härligt att du har haft det så bra och inte gott upp mera. Det har ju varit rena hälsoresan hahaha. Lycka till nu med resten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Februari 7, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Februari 7, 2017 Listan Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Februari 7, 2017 Dela Inlagd Februari 7, 2017 Slarvat? 96 Nä nu nya tag!!!! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd Februari 11, 2017 Dela Inlagd Februari 11, 2017 Fy fan va tråkigt just nu.. Jag har ingen inspiration alls just nu så jag landar på 96,0 Att tänka är lätt men att banta är svårt ibland. Men men man får tänka på det som man har gått ner istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 11, 2017 Dela Inlagd Februari 11, 2017 Vägningen igår visade -10 kg (+en snusdosa), detta sen tionde januari. Slarvarhelgen påbörjades igår..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd Februari 11, 2017 Dela Inlagd Februari 11, 2017 11 minuter sedan, skrev ellim63: Vägningen igår visade -10 kg (+en snusdosa), detta sen tionde januari. Slarvarhelgen påbörjades igår..... Underbart Ellim bra kämpat samtidigt så måste man få njuta lite också av livets goda. Lycka till. Sunshine Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Februari 11, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Februari 11, 2017 (ändrad) Jag har haft muskelvärk hela veckan så jag kanske kommer igång igen. Börjar med rejäla långpromenader. Sedan skall kosten ses över. Få in lite grönsaker så att man inte orkar äta för mycket fel. Broccoli är mättande. Förra gången jag gick ner 10kg var det förvånansvärt enkelt, det svåra är att komma igång. Ändrades Februari 11, 2017 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Februari 11, 2017 Dela Inlagd Februari 11, 2017 18 minuter sedan, skrev Galten: Jag har haft muskelvärk hela veckan så jag kanske kommer igång igen. Börjar med rejäla långpromenader. Sedan skall kosten ses över. Få in lite grönsaker så att man inte orkar äta för mycket fel. Broccoli är mättande. Förra gången jag gick ner 10kg var det förvånansvärt enkelt, det svåra är att komma igång. Visst, har man väl kommit igång är det inte så svårt. Gå ner i vikt är enligt min erfarenhet ganska lätt. Det är att fylla kylskåpet med bra mat, dra ner på kolhydraterna och motionera regelbundet. Det svåra är att bibehålla den uppnådda vikten... Vissa tycker att man ska unna sig att äta gott då och då och det är väl sant. Frågar är hur ofta då och då är. Under mina viktminskningperioder har jag vanligtvis en ätardag varannan lördag. Kan gå längre emellan också. En ätardag är vad det låter som. Då äter jag vad jag känner för och mer därtill. Oftast för mycket. Tyvärr har jag en viss ovana att ta igen detta något trista leverne under den efterkommande perioden(ofta höst). Ambitionen då är att ha en ätardag i veckan men det blir oftast snarare två samtidigt som det dras ner på träningen. Slår nästan aldrig fel. Iof sig inga större viktdifferenser det handlar om(5-10 kg kanske) men lite störande är det allt. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mangokid Inlagd Februari 12, 2017 Dela Inlagd Februari 12, 2017 106,4 imorse, ner 0,4 sen förra söndagen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Februari 12, 2017 Dela Inlagd Februari 12, 2017 On 11 februari 2017 at 11:22, skrev ellim63: Vägningen igår visade -10 kg (+en snusdosa), detta sen tionde januari. Slarvarhelgen påbörjades igår..... Bra Kämpat Mille, men skynda långsamt...... Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 12, 2017 Dela Inlagd Februari 12, 2017 Länge sedan förra vägningen nu men 98,9 i kväll. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Februari 14, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Februari 14, 2017 Lite lista. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 19, 2017 Dela Inlagd Februari 19, 2017 Jag har ju på grund av besök av matglada svenskar samt ett eget besök hos en mat och ölglad gotlänning inte vågat närma mig vågen på ca en månad. Med darrande knän besteg jag vågen nu på morgonen. Ingen jättekatastrof i alla fall, 88,1 kg. Tror på bättre resultat nästa helg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd Februari 19, 2017 Dela Inlagd Februari 19, 2017 Nu går det åt helvete.. Det måste vara fel på vågen 96,0 efter att jag har ätit fel under veckan. Dessutom varit hos min Mamma med allt vad det innebär förrätt varmrätt och efterrätt samt kaffe och kakor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu