Celsius Inlagd December 4, 2016 Dela Inlagd December 4, 2016 Efter 1 1/5 timme på löpbandet i 6 km/h och med väldigt lite mat idag hamnar jag för första gången under 100! Ett efterlängtat bottenrekord. Nu kommer det förstås att gå upp igen så fort jag äter och dricker lite, så över 100 blir det igen. Men trenden är tydlig. Numera kan jag alltså hålla en takt på 6 km/h utan att behöva andas genom munnen, bara genom näsan. Det har blivit mitt riktmärke för att veta att jag inte ligger för högt i puls och tränar för hårt, så jag skiftar från att bränna fett till kolhydrater. (Min FitBit har pajat så jag saknar pulsmätning för närvarande.) I Augusti var det 4 km/h som gällde. Jag kan alltså jobba 50% hårdare med samma puls och ansträngning, vilket är en ansenlig ökning i konditionen. Det har jag gjort utan att träna hjärta och lungor alls, det har bara blivit en konsekvens av att kroppen ger ett mindre motstånd. Motorn är lika stor men karossen mindre - snabbare ekipage! Nu är det frågan om när jag skall vara nöjd och plocka ut magballongen. Den är inte kul att ha i magen. Det är ju inte för skojs skull jag gör det här och jag är beredd att lida en hel del, men frågan är som sagt när det får vara nog. Det kommer närmare den dagen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 4, 2016 Dela Inlagd December 4, 2016 8 minuter sedan, skrev Celsius: Efter 1 1/5 timme på löpbandet i 6 km/h och med väldigt lite mat idag hamnar jag för första gången under 100! Ett efterlängtat bottenrekord. Nu kommer det förstås att gå upp igen så fort jag äter och dricker lite, så över 100 blir det igen. Men trenden är tydlig. Numera kan jag alltså hålla en takt på 6 km/h utan att behöva andas genom munnen, bara genom näsan. Det har blivit mitt riktmärke för att veta att jag inte ligger för högt i puls och tränar för hårt, så jag skiftar från att bränna fett till kolhydrater. (Min FitBit har pajat så jag saknar pulsmätning för närvarande.) I Augusti var det 4 km/h som gällde. Jag kan alltså jobba 50% hårdare med samma puls och ansträngning, vilket är en ansenlig ökning i konditionen. Det har jag gjort utan att träna hjärta och lungor alls, det har bara blivit en konsekvens av att kroppen ger ett mindre motstånd. Motorn är lika stor men karossen mindre - snabbare ekipage! Nu är det frågan om när jag skall vara nöjd och plocka ut magballongen. Den är inte kul att ha i magen. Det är ju inte för skojs skull jag gör det här och jag är beredd att lida en hel del, men frågan är som sagt när det får vara nog. Det kommer närmare den dagen! Var gjorde du "operationen"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Celsius Inlagd December 4, 2016 Dela Inlagd December 4, 2016 2 timmar sedan, skrev ellim63: Var gjorde du "operationen"? Jag letade lite i Thailand först, men hittade inget. Nu sökte jag inte särskilt noga, i och för sig, så det finns säkert ställen där dom gör det. Jag gjorde det i Estland medan jag var hemma i Sverige på ett kortare besök. Det gick fort. Man åker dit på morgonen, inplanteringen sker på eftermiddagen, man sover över på kliniken och flyger hem dagen därpå. Vill du veta mer detaljer kan du skicka PM, så får du alla kontaktdata frö den klinik jag använde. Summerat kan jag säga att obehaget var större än väntat, men att också effekten på min vikt var mycket snabbare än jag trott, 25 kilo på 4 månader är inte illa. Så det större obehaget kompenseras av resultatet. På den punkten kan man bara veta hur man reagerar genom att prova. Som jag sagt tidigare har jag varit beredd på att offra en hel del, men om jag inte varit det och gett upp tidigt hade det förstås varit bortkastat. Kostnad då? Cirka 30 000 kronor inklusive resor till Tallinn från Stockholm. En 6 månaders ballong är billigare. Den skulle jag tagit idag om jag gjort det igen, för jag kommer inte att behöva ett helt år. Går jag ner 5 kilo till så hamnar jag på 1000 kr kilot Det är det värt för mig. Förutom obehagen i magen just nu så känner jag mig mycket friskare och starkare och om jag kan rida på den vågen när ballongen är ute kan kan jag förbättra mig ytterligare. Det lönar sig med andra ord att "fuska" lite i den här branschen, speciellt om man börjar i ett taskigt läge. Det är riktigt tungt att få resultat om det har fått gå långt i förfallet. Då är det bra att få en ordentlig hjälp på traven i början. Haj Kaj fattade uppenbarligen rätt beslut med sin Gastric Bypass (vet inte exakt vilken typ av operation) men för mig hade det varit ett överdåd. Ballongen räckte till och jag slapp allt skärande och kan räkna med att processen är helt reversibel. Jag var också tillbaks i jobb på mindre än en vecka och det kan man inte räkna med vid en operation. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 4, 2016 Dela Inlagd December 4, 2016 (ändrad) . Ändrades December 4, 2016 av ellim63 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 4, 2016 Dela Inlagd December 4, 2016 16 minuter sedan, skrev Celsius: Jag letade lite i Thailand först, men hittade inget. Nu sökte jag inte särskilt noga, i och för sig, så det finns säkert ställen där dom gör det. Jag gjorde det i Estland medan jag var hemma i Sverige på ett kortare besök. Det gick fort. Man åker dit på morgonen, inplanteringen sker på eftermiddagen, man sover över på kliniken och flyger hem dagen därpå. Vill du veta mer detaljer kan du skicka PM, så får du alla kontaktdata frö den klinik jag använde. Summerat kan jag säga att obehaget var större än väntat, men att också effekten på min vikt var mycket snabbare än jag trott, 25 kilo på 4 månader är inte illa. Så det större obehaget kompenseras av resultatet. På den punkten kan man bara veta hur man reagerar genom att prova. Som jag sagt tidigare har jag varit beredd på att offra en hel del, men om jag inte varit det och gett upp tidigt hade det förstås varit bortkastat. Kostnad då? Cirka 30 000 kronor inklusive resor till Tallinn från Stockholm. En 6 månaders ballong är billigare. Den skulle jag tagit idag om jag gjort det igen, för jag kommer inte att behöva ett helt år. Går jag ner 5 kilo till så hamnar jag på 1000 kr kilot Det är det värt för mig. Förutom obehagen i magen just nu så känner jag mig mycket friskare och starkare och om jag kan rida på den vågen när ballongen är ute kan kan jag förbättra mig ytterligare. Det lönar sig med andra ord att "fuska" lite i den här branschen, speciellt om man börjar i ett taskigt läge. Det är riktigt tungt att få resultat om det har fått gå långt i förfallet. Då är det bra att få en ordentlig hjälp på traven i början. Haj Kaj fattade uppenbarligen rätt beslut med sin Gastric Bypass (vet inte exakt vilken typ av operation) men för mig hade det varit ett överdåd. Ballongen räckte till och jag slapp allt skärande och kan räkna med att processen är helt reversibel. Jag var också tillbaks i jobb på mindre än en vecka och det kan man inte räkna med vid en operation. Tack för info! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd December 6, 2016 Trådstartare Dela Inlagd December 6, 2016 Ny lista där Haj Kaj spräckt 40 kg Grattis. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 6, 2016 Dela Inlagd December 6, 2016 Och jag har spräckt 10:an.I morse vägde jag in på 102,8 efter ett hårt späkande de sista dygnen,nu blir det varmare land och en förmodad viktökning(som vanligt)Men inom 3 månader ska jag ha klarat ner mig till 2-siffrigt Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 6, 2016 Dela Inlagd December 6, 2016 (ändrad) Nu vete fan hur det ska gå Julbord på Dahl imorgon Julfrukost på Solar torsdag morgon Julbord med jobbet på fredag Sedan kommer det säkert fler som vill bjuda sina kunder på julmat Pust Pust Ändrades December 6, 2016 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd December 6, 2016 Dela Inlagd December 6, 2016 On 2016-12-05 at 22:37, skrev Kenneth4618: Nu vete fan hur det ska gå Julbord på Dahl imorgon Julfrukost på Solar torsdag morgon Julbord med jobbet på fredag Sedan kommer det säkert fler som vill bjuda sina kunder på julmat Pust Pust Stackare då Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd December 7, 2016 Dela Inlagd December 7, 2016 har jag jävla massa tur så kanske jag får en jultallrik av nya arbetsgivaren på julafton innan jag jobbar natt. annars blir jag utan julmat i år igen... Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 10, 2016 Dela Inlagd December 10, 2016 86,2 Blev mest flytande föda igår och det passerar ju systemet snabbt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd December 10, 2016 Dela Inlagd December 10, 2016 Det är så jävla skönt att vara i Thailand nu och träna upp sig några kilo.?? Sen får man det helvetet tillbaka igen. Jag njuter av livet just nu. Ha det så gott nu.. //Sunshine Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd December 10, 2016 Dela Inlagd December 10, 2016 On Tuesday, December 06, 2016 at 16:05, skrev Galten: Ny lista där Haj Kaj spräckt 40 kg Grattis. Härligt Haj Kaj mycket mycket imponerad av att du har gjort ett så bra jobb. Det ligger mycket jobb och frestelser som man ser varje dag. Men vi får stötta varandra så gott det går. Lycka till jag är tillbaka igen i Januari då ska jag ta resten.? //Sunshine Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Celsius Inlagd December 10, 2016 Dela Inlagd December 10, 2016 1 timme sedan, skrev koppar55: Hoppas -10kg kommer igen. Väger 116kg och tränar hårt men ser inte mycket till viktminskning. Hmmm…. det blir inte lättare med åren. Hej koppar55. Var försiktig med att träna för hårt. Det gör såklart nytta för konditionen, men du bränner inte fett om pulsen är för hög. Kolla tillbaks i mina övriga inlägg om du vill se en mer komplett förklaring. Tumregel: om du måste öppna munnen och andas genom den ska du dra ner på takten. Träna länge men inte hårt. Då blir du inte trött efteråt heller, inte ens om du kör två timmar i sträck. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd December 13, 2016 Trådstartare Dela Inlagd December 13, 2016 On 2016-12-10 at 06:35, skrev koppar55: Hoppas -10kg kommer igen. Väger 116kg och tränar hårt men ser inte mycket till viktminskning. Hmmm…. det blir inte lättare med åren. Skall vi Sätta upp dig på listan? Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd December 13, 2016 Trådstartare Dela Inlagd December 13, 2016 Grattis till Måne som spräckt 10kg. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd December 13, 2016 Trådstartare Dela Inlagd December 13, 2016 Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 13, 2016 Dela Inlagd December 13, 2016 On 2016-12-04 at 09:34, skrev Celsius: Efter 1 1/5 timme på löpbandet i 6 km/h och med väldigt lite mat idag hamnar jag för första gången under 100! Ett efterlängtat bottenrekord. Nu kommer det förstås att gå upp igen så fort jag äter och dricker lite, så över 100 blir det igen. Men trenden är tydlig. Numera kan jag alltså hålla en takt på 6 km/h utan att behöva andas genom munnen, bara genom näsan. Det har blivit mitt riktmärke för att veta att jag inte ligger för högt i puls och tränar för hårt, så jag skiftar från att bränna fett till kolhydrater. (Min FitBit har pajat så jag saknar pulsmätning för närvarande.) I Augusti var det 4 km/h som gällde. Jag kan alltså jobba 50% hårdare med samma puls och ansträngning, vilket är en ansenlig ökning i konditionen. Det har jag gjort utan att träna hjärta och lungor alls, det har bara blivit en konsekvens av att kroppen ger ett mindre motstånd. Motorn är lika stor men karossen mindre - snabbare ekipage! Nu är det frågan om när jag skall vara nöjd och plocka ut magballongen. Den är inte kul att ha i magen. Det är ju inte för skojs skull jag gör det här och jag är beredd att lida en hel del, men frågan är som sagt när det får vara nog. Det kommer närmare den dagen! Motorn måste helt klart blivit större. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd December 20, 2016 Trådstartare Dela Inlagd December 20, 2016 Inga resultat den här veckan. Nu är julen i antågande och vi sätter väl in nya chockresultat efter nyår efter julmaten? Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd December 20, 2016 Dela Inlagd December 20, 2016 43 minuter sedan, skrev Galten: Inga resultat den här veckan. Nu är julen i antågande och vi sätter väl in nya chockresultat efter nyår efter julmaten? Galten vi kommer tillbaka i januari med nya tag. Men nu så njuter vi i Thailand ??????? God jul ? till alla på Mpr? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 20, 2016 Dela Inlagd December 20, 2016 3 timmar sedan, skrev Galten: Inga resultat den här veckan. Nu är julen i antågande och vi sätter väl in nya chockresultat efter nyår efter julmaten? Jo men huvva “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd Januari 4, 2017 Dela Inlagd Januari 4, 2017 Nu är man tillbaka igen efter en semester i alla frestelser som finns i Thailand. Men men allt har sin tid nu har jag vägt in mig på hela 97,5 Nu är jag taggad att dra igång igen med start imorgon då jag börjar att jobba igen. Så nu utmanar jag er att hänga på. // Sunshine Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 5, 2017 Dela Inlagd Januari 5, 2017 Sista julskinkan tar nog slut imorgon. Väger in på lördag. Huuva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 7, 2017 Dela Inlagd Januari 7, 2017 87,5 Slängde sista biten julskinka i vredesmod. Inte bara julmatens fel, har ölat lite varje dag i två veckor. Nu blir det återgång till 5:2. 5 dagar soda 2 dagar öl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd Januari 7, 2017 Dela Inlagd Januari 7, 2017 2 timmar sedan, skrev rolba: 87,5 Slängde sista biten julskinka i vredesmod. Inte bara julmatens fel, har ölat lite varje dag i två veckor. Nu blir det återgång till 5:2. 5 dagar soda 2 dagar öl. Ja fy fan ibland kan det vara så svårt att börja. Men vi får peppa varandra ? Lycka till nu.? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu