sunshine11281 Inlagd September 25, 2016 Dela Inlagd September 25, 2016 Hej! Nu har jag kört en ny vecka med lite slarv men det går rätt så bra tycker jag 97,1kg Vissa dagar känner man fan jag vill ge upp och äta som vanligt men så tänker man en vecka till.. lycka till ni andra också så kör vi vidare.. Mvh Sunshine Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd September 26, 2016 Trådstartare Dela Inlagd September 26, 2016 Så det blev ett litet avbrott men nu sitter jag i båten igen. Listan. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 26, 2016 Dela Inlagd September 26, 2016 Idag visade vågen 98,5kg. Så det går åt rätt håll. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 26, 2016 Dela Inlagd September 26, 2016 107,3 men det hoppar oroväckande,ska göra en rejäl satsning snart(lusten infinner sig ej)satsar ju på beach-16 i december Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Changnoi Inlagd September 26, 2016 Dela Inlagd September 26, 2016 132,9 kg rätt håll. Under 120 kg till årsskiftet. Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd Oktober 2, 2016 Dela Inlagd Oktober 2, 2016 Hej! Denna vecka har inte varit så rolig och så har man ätit lite av varje.. Men man är ju inte mer än en människa hahaha. Så nu har väger jag 97,3 men då får man tänka på dom andra veckorna som har gått bättre. Hahahaha. Så nu får man försöka med en ny vecka. // Sunshine Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 2, 2016 Dela Inlagd Oktober 2, 2016 Dagens blev tyvärr 102,5 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Oktober 3, 2016 Dela Inlagd Oktober 3, 2016 sakta sakta.... 124.8 Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Oktober 4, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 4, 2016 Ny lista. För min del har det gått utför och får ta tag i det. Ingen öl på ett tag. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Changnoi Inlagd Oktober 4, 2016 Dela Inlagd Oktober 4, 2016 132.7 lååååååångsaaaaaamt. Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd Oktober 4, 2016 Dela Inlagd Oktober 4, 2016 (ändrad) 9 timmar sedan, skrev Galten: Ny lista. För min del har det gått utför och får ta tag i det. Ingen öl på ett tag. Ja fy fan det är tråkigt när det går långsamt eller som i mitt fall ökar då är det lätt att tappa stinget. Men vi gör så gott man kan... Men vi försöker i alla fall. // Sunshine Ändrades Oktober 4, 2016 av sunshine11281 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 4, 2016 Dela Inlagd Oktober 4, 2016 106,8 oskiten,nu gäller det att inte ge upp Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 5, 2016 Dela Inlagd Oktober 5, 2016 On 2016-09-06 at 14:34, skrev stefan5300: Det går ju neråt men inte fort. Jäkligt sakta går det neråt men ett toabesök innan vågen så hade det nog varit under 130. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Celsius Inlagd Oktober 7, 2016 Dela Inlagd Oktober 7, 2016 Här har det gått bra vill jag säga. Är utomordentligt nöjd. Startvikten var 124 kg den 10 augusti. Sedan dess har detta hänt. Jag har gått ner cirka 2kg per vecka i snitt i drygt 8 veckor. Ligger nu på 105 kg, d v s minus 19 kg totalt. Min vilopuls har gått ner cirka 4-5 slag per minut. Mitt blodtryck gick ner till alldeles för låga 106 över 68, vid 57 i puls, när jag mätte i tisdags. Det var förklaringen till svimningskänslor och att jag såg stjärnor när jag ställde mig upp hastigt. Jag har minskat min blodtrycksmedicin till hälften och trycket har gått upp till mer normala 125/80 cirka. När jag går på min promenadmaskin kan jag numera hålla nästan 5 km/h utan att pulsen går över 110. Tidigare låg pulsen på 110 när jag gick 4 km/h. Viktnedgång har alltså en massa goda hälsoeffekter som man kanske inte alltid tänker på. Det är väl värt att jobba för, det har jag fattat ännu bättre nu än innan jag började. Den fysiska träningen går förstås också bättre och snabbare. Jag kan bränna bort dom kalorier per dag jag ska på en kortare tid när jag kan köra fortare på maskinen utan att pulsen blir för hög. När jag kommit ner till min slutvikt, var den nu kan tänkas hamna, och kan äta normalt igen, kommer jag att göra mer konditions och styrketräning. När jag var i Korea sa en av mina elever helt spontant att mina jeans var för stora. Tack för den! Snart får jag gå till skräddaren och få en del kläder omsydda. Bälten får kortas av. Nu ligger jag på sista hålet på somliga, hål som aldrig använts förr. De goda resultaten gör att det går att stå ut med den förbannade magballongen. Ju fortare jag går ner desto fortare kan jag ta ut den såklart. Ser fram emot det, för det är inte särskilt bekvämt att ha den i magen. I backspegeln kan jag känna att jag borde tagit en slät ballong (6 månaders) i stället för den ettåriga jag har som kan fyllas på om man tycker att effekten gått ned. Jag tror att påfyllningsslangen som ligger och skvalpar i magen gör att magsäcken irriteras mer än med en slät ballong. Med denna takt, eller till och med lite långsammare, kommer jag att nå en vikt som jag är nöjd med innan 6 månader. Tror att projektet är över innan årsskiftet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 Hej! Nu jävlar är man med igen 96,1 det känns bra att man går neråt igen. Till er andra så nu kämpar vi vidare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 107,3 kämpar vidare Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 1 timme sedan, skrev måne: 107,3 kämpar vidare Ja du Måne nu kör vi ända in i kaklet.. beach- 2016 väntar även på oss så nu kör vi. Men vi ger oss inte nu. Lycka till // Sunshine Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 Vi har en snubbe som handlar med fisk här uppe. Tror han har varit uppe över 150 pannor. Nu nere på under 100kg. Bad frugan fråga hur han gjort. Denna nedgång har hänt på ca 6 till 8 månader. Han sa att han numer aldrig käkar en matbit efter 15.00. Tidig frukost,tidig lunch och ett rejält skrovmål innan 15.00. Efter 15.00 bara vätska. Bra eller inte....har ingen aning. Men det har ju funkat för honom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 Jag tappade ca 40 kilo när jag fick diabetesen,ändra mina matvanor,åt på fasta tider=frukost en macka med mager ost och en kopp kaffe,lunch innehållande fisk,grönsaker och vatten,åt nåt lätt på kvällen.Tråkigt som f-n men det funka.Till det träning minst 3 dagar i veckan+cyklade isf.bilen.Var nere i 97 och mådde kanon.Nu ca 107 pga.för lite träning och ren och skär lättja.Tilläggas kan att diabetesen är tillbaka efter 7 års frånvaro,så visst går det att påverka sin hälsa men det gäller att besegra lättjan och matsuget.Om nån funderar på detta så LYCKA TILL. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 97 just nu. Var nere i 96 i fredags morgon men efter en helg i Hemfosa med god mat så.................. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Celsius Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 4 timmar sedan, skrev thomas001: Vi har en snubbe som handlar med fisk här uppe. Tror han har varit uppe över 150 pannor. Nu nere på under 100kg. Bad frugan fråga hur han gjort. Denna nedgång har hänt på ca 6 till 8 månader. Han sa att han numer aldrig käkar en matbit efter 15.00. Tidig frukost,tidig lunch och ett rejält skrovmål innan 15.00. Efter 15.00 bara vätska. Bra eller inte....har ingen aning. Men det har ju funkat för honom. 50 kg på ett halvår är imponerande! Det är samma takt som jag håller och jag "fuskar" ändå med magballong. Jag skulle inte få i mig några skrovmål just nu utan att spy, ärligt talat. Jag ligger nog på under halva normala matintaget, kanske 1500 kcal mot normalt 3300. Jag tror inte att det är stoppet vid 15.00 som gjort susen utan regelbundenheten i måltiderna. Kanske också att han undermedvetet fått bättre koll på mängderna just genom regelbundenheten. När på dagen man äter har liten betydelse, enligt många förståsigpåare, det jämnar ut sig över dygnet ändå. I t ex Spanien äter man ju aldrig före 21-22 och spanjorer är knappast fetare än andra européer i genomsnitt. Kan ju vara individuellt också, men det är i alla fall vad jag läst mig till. Som du säger, det funkar ju och då ska man inte klaga. Alla har sina recept. Jag själv är ett exempel på motsatsen, alltså att oregelbundenhet ökar vikten. För mig har viktuppgången (cirka 1-2 kg per år under 15-16 år) delvis berott på att jag reser så ofta och långt. Jag byter tidszon var och varannan vecka. Då rubbas alla biologiska rytmer i kroppen. Så fort man kommit in i den nya tidszonen är det ofta dags att byta igen. Man sover dåligt och äter, skiter och pissar på helt fel tider. Man äter ofta när det är "dags" att äta, enligt den nya tidszonen, plus när man blir hungrig enligt den förra. Katastrofalt! Jag är också sådan att jag får aptit när jag reser, nån sorts stressgrej kanske. Man äter också när man får chansen, för man vet inte när nästa chans kommer - förseningar kan inträffa. Man käkar lite i loungen medan man väntar där. Sedan får man mat på planet igen och den äter man vare sig man är hungrig eller inte, man har ju inget bättre för sig, liksom. Dessutom sitter man stilla en hel massa - i bilen till flygplatsen, i loungen, på planet, bil till hotellet - kan bli 20 timmar stillasittande under samma dygn. Ofta är det dags att äta och gå till sängs när man kommer fram. Bor man på hotell får man ofta en maffig frukostbuffé i stället för grötskålen hemma. Det är sååå frestande! Lax, korv, bacon, stekt potatis, bröd och pålägg, yoghurt, frukt... Hoppas att jag lärt mig att bryta dom där mönstren så jag kan hålla min vikt sedan. Jag har också en teori om att vi svenskar minskar vår förbränning i varmt klimat. Vi är nog byggda för att bränna fler kalorier bara för att hålla värmen hemma i Norden. I Thailand går den förbrukningen ner, utan att man minskar på födointaget. Det är i vilket fall mycket lättare att gå ner snabbt än att gå upp snabbt. Det känns kanske inte så när man sliter med vikten, men det är faktiskt på det viset. Jag går ner i en takt på 2 kg i veckan och det skulle jag kunna slå vad om att ingen klarar att gå upp på samma tid. Då fick man ligga still i sängen och busäta ordentligt, skulle jag tro, och ändå tror jag inte det är möjligt. Det är mitt positiva tänkesätt när det gäller att hålla vikten efter nedgången, att det trots allt tar längre tid att gå upp än ner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Oktober 12, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 12, 2016 (ändrad) krånglar provar och lägga in igen. nästa gång blir det rätt datum. Ändrades Oktober 12, 2016 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd Oktober 12, 2016 Dela Inlagd Oktober 12, 2016 31 minuter sedan, skrev Galten: krånglar provar och lägga in igen. nästa gång blir det rätt datum. Härligt att se min vikt här Galten. Det gör att jag håller mig vecka efter vecka man måste ha en sporre så att det inte drar iväg igen! Tack och lycka till.. //Sunshine Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Oktober 12, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 12, 2016 Det värmde gott, 1 timme sedan, skrev sunshine11281: Härligt att se min vikt här Galten. Det gör att jag håller mig vecka efter vecka man måste ha en sporre så att det inte drar iväg igen! Tack och lycka till.. //Sunshine Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Oktober 12, 2016 Dela Inlagd Oktober 12, 2016 Nu ger ja fan! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu