Jump to content
IGNORERAD

10kg

Galten

Recommended Posts

Dagens nuffror för min del är 103,7.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

står och stampar runt 128 nu....blir nog bättre när simhallen öppnar....

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev HajKaj:

Starkt gjort i alla fall. Inte alla som kan tappa 30 kg utan gastric bypass och annat sånt.

ทีรัก

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kitungmakmak:

Starkt gjort i alla fall. Inte alla som kan tappa 30 kg utan gastric bypass och annat sånt.

Om jag läst rätt så är det ingen i denna grupp som lyckats?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Tommy:

Om jag läst rätt så är det ingen i denna grupp som lyckats?

MVH Tommy

Glömde det, men han har tappat 35kg och det är inte dåligt gjort alls.

Men likförbaskat strongt gjort. Finns dom som gjort operationen och inte lyckas i alla fall.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

sunshine11281
3 timmar sedan, skrev HajKaj:

Du har gjort en fantastisk resa att gå ner så mycket.:wow:

Dela på andra sajter

sunshine11281

Hallå!

Efter en trevlig helg på ett bröllop så har jag ändå gott ner till 101,5 

man får vara nöjd.:wow:

Dela på andra sajter

Nu har det gått fel igen 96.6. Fan fan fan. Men jag verkar fått en bakterie från Thailand som minskar vikten.

Dela på andra sajter

Här har det stått still i flera veckor nu :doubt:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

sunshine11281

Hej!

Äntligen under 100kg denna vecka har jag kommit ner till 99,7.

Jag har kommit in i ett bra flyt nu känner att det går ganska bra varje vecka.

Så nu kämpar vi på ännu en vecka lycka till nu.:big_smile:

Dela på andra sajter

Hoppar gärna på, vägde in i dag på chockerande 137,4 kg :29:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Dela på andra sajter

127,5 ingen ork att röra på mig just nu....

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

Tjena bantargänget! Får man vara med och leka?

Det tycks finnas cirka två ton bantare här på MPR och om ni vill kan ni sätta upp Celsius på en startvikt av 124 kg. Det var visserligen för tre veckor sedan, men jag tycker av olika skäl att jag kan få börja där. Jag har nämligen gjort en liknande lösning som HajKaj, fast utan operation. Jag har låtit lägga in en så kallad intragastrisk ballong. Det är som en silikontutte fast invändigt i magen. Dom stoppar ner den genom halsen med endoskop och fyller den med 500 ml vätska. Meningen är att man skall känna sig mätt tidigare och längre och äta mindre.

Jag valde denna lösning eftersom den är helt reversibel och utan något skärande och karvande i mina kroppsdelar. Dels är jag lite feg, men jag har heller inte tid med konvalescensen. Ballongen är av en ny typ som kan sitta i upp till ett år och som kan fyllas på med mer vätska om effekten börjar avta.

Så här långt har magen inte riktigt vant sig vid ballongen. Den är sur, i ordets båda bemärkelser. Den gör allt den kan för att bryta ner ballongen och skickar ut magsyra i kubik för att åstadkomma det. Medicin mot sur mage ingick i paketet. Sedan är den lite kinkig med vad man stoppar ner i den. Välling och yoghurt är balsam, men när jag provade med en biff gick det åt pipan. Det blev en Immodiumkur. Sedan blev det stopp i maskineriet verkade det som, tills dess att en hel del kom ut samma väg det kom in. Men jag har inte startat det här som nån jäkla njutning, så det är bara att bita ihop och gilla läget. Vi får se när det stabiliserar sig. Än så länge har man en hel del gaser, det mesta rapar man upp.

Om jag får starta på 124 skall jag avslöja vad jag ligger på efter 3 veckor precis. Jag har en milstolpe jag absolut vill nå. Jag vill ha tvåsiffrigt på vågen, alltså under 100 kg.

Den som vill veta mer om magballongen från en broder med erfarenhet är välkommen att ställa frågor här, så skall jag svara så gott jag kan.

Dela på andra sajter

sunshine11281

Hej!

Efter ännu en vecka med bantning så har jag gått ner till 98,9 kilo.

Men det finns mycket frestelser vart man än är men det gäller att stå på sig.:big_smile:

Lycka till alla nu kör vi vidare med en ny vecka.

Sunshine

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev måne:

Efter en helg med god mat så pekar våghelvetet på 107,6 :waaaht:nu j-lar

Gör som min finstämda thaifru. Släng skiten i en betongvägg så skruvar och muttrar yr i luften.:rap:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Tabellen.

Nya offer har tillkommit så vi önskar dem lycka till:sweat:

Grattis till Sunshine som kommit in i klubben.

Nu blir det ingen tabell på 2 veckor då svärmor dog och vi får åka dit.

Blev stavfel men fick inte bort den felaktiga.

MPR V35-16.png

MPR V35-16.png

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

OK. Tackar. Startvikten registrerad och därmed dags att avslöja lite resultat efter inmonteringen av magballong den 9 augusti, vid en vikt av 124 kilo. I tisdags förra veckan, exakt tre veckor senare, låg jag på 115,6. Just precis nu landar vågen på 113,9. Tio kilos minskning på mindre än en månad alltså. Ok, i ärlighetens namn är säkert det där en del vätska och att hela magmaskineriet innehåller mindre mat under processande, så att säga. Kanske ett par kilos glädjemätare. Fast jag har sett 112-komma-nåt på morgonen några gånger, å andra sidan.

En del av detta beror på att magen helt enkelt inte funkar som den ska än. Man får ibland både rännskita och spyr och då blir det ju inte mycket näring till kroppen. Fullt naturligt att man går ner då. Obehaget kompenseras i viss mån av resultatet och jag är beredd på att lida lite. Jag har försökt hålla mig till välling, gröt, yoghurt och mackor för att vara "snäll" mot magen. Till en början gick det bra, men jag tror det blev för mycket fibrer till slut och magen gjorde uppror. Nu har jag provat med lite fastare föda. Jag tog till och med en burgare på McDonken idag, bara för att jävlas och se vad som skulle ske. Hittills är den kvar där nere och ligger still. Man får prova sig fram, helt enkelt.

Man får en medicin som skall blockera magsyran som gärna vill komma då bollen ligger där och skvalpar. Magen vill smälta den. Men den där medicinen har en biverkning. Man får gaser i magen. Det mesta rapar man upp, men ibland blir man tvungen att gå undan och lägga av en brakare. Det kan vara obehagligt att gå och känna sig uppblåst. Fast det förstärker ju mättnadskänslan förstås.

Jag har skaffat mig en sån där FitBit också. Typ en klocka som mäter antal steg man tar, puls, hur många kilometer man går, hur många kalorier man bränner och hur många trappor man går i. Den synkar med smartphone, så man kan få alla möjliga listor och sammanställningar på hur mycket man är i rörelse. Från början var det pulsmätningen jag ville åt, mitt löpband har en kass pulsmätare och jag vill veta var jag ligger i puls när jag går där. Men hela det där FitBit systemet är jävligt lärorikt. Man fattar snabbt vad som gör att man går upp eller ner i vikt. Visst, man vet ju att man ska röra på sig och inte äta för mycket, självklart. Men FitBiten visar proportionerna.

För det första bränner man cirka hälften av normala cirka 3000 kcal vare sig man vill eller inte, på tomgång så att säga. Bara för att hålla värmen, ge energi till hjärnan och till andning och hjärta. För att bli av med resten måste man vara lite aktiv! Med betoning på LITE, faktiskt. Om jag sitter en hel dag framför datorn händer inte ett skit i förbränningsväg. När jag är ute och jobbar, går till bilen fram och tillbaka, in till kunden, ut i anläggningen, knallar omkring, klättrar på stegar, osv., då händer det grejer utan att man tänker på det alls! Efter en sådan dag har jag uppnått dagens kvota av rörelse och förbränning, utan att anstränga mig särskilt. Cirka 10000 steg och omkring 3000 kcal. Om jag stannar hemma och gör ingenting alls fysiskt ligger jag lätt under med 1500 kcal per dygn! För att bränna bort det måste jag köra 1,5 timmar på löpbandet i 5-5,5 kmh. Då uppnår jag målet på 10000 steg och 3000 kcal. Det är den lågintensiva aktiviteten som bränner fett och det är bristen på konstant aktivitet som gör att det fastnar på kroppen. Självklart kanske, men den den där FitBit mojängen illustrerar det fantastiskt väl, så att man inte bara förstår det rent intellektuellt, utan faktiskt känner hur det fungerar.

En sak som jag tycker mig se också är att det är mer effektivt att äta mindre än att motionera mer, proportionellt sett. Går man ner till ett mycket lågt näringsintag kan man i princip göra ingenting och gå ner i vikt ändå.

Jag är ingen näringsfysiolog, men det här är vad jag lärt mig och tror stämmer ganska bra.

Vi har tre sorters föda; Protein, Kolhydrater och Fett. Alla tre funkar som bränsle, fast på lite olika sätt. Protein är det mest högvärdiga. Det behövs för att bygga upp kroppens muskler och annat. Protein som inte används till det kan omvandlas både till kolhydrater och fett och antingen förbrännas direkt eller lagras, som fett. En som svälter förlorar muskelmassa när dom offrar sig för att bli kolhydrater. Hjärnan och nervsystemet måste ovillkorligen ha kolhydrater för att fungera, nämligen. Annars stängs systemet av helt. Kolhydrater som "blir över" omvandlas också till fett och lagras. I blodomloppet kan det inte stanna särskilt länge och lagras. Finns det överskott blir det fett av det. Fett kan inte omvandlas till något annat alls, det kan bara förbrännas i musklerna. Så protein är universalbränslet, funkar till allt, hög näringstäthet. Men lite onödigt exklusivt för att förbränna och framför allt dumt att omvandla till fett och lagra. Av de andra två kan man säga att kolhydrater är högoktanigt och fett är lågoktanigt bränsle. Fett förbränns vid lägre belastning och puls. För maxbelastning behövs kolhydrater. Om man motionerar för att gå ned i vikt är det således den lågintensiva träningen som ger resultat. En halvtimmes hård träning med puls på över 130 är helt värdelöst för fettförbränning! Man gör bara av med kolhydrater då och om man äter lite kan det hända att inte hjärnan får det den ska ha och då blir man bara trött efteråt.

Enligt idealviktsberäkningar borde jag väga max 84 kilo. Så det är en tredjedel som borde väck. Vi får se hur det går. Det har börjat bra, men det är nog lättast i början också. Bara att ligga i!

Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Jag tar mig friheten att kika in i den här tråden då och då för att se hur det går för alla tappra som vill tappa vikt.

Jag har ju en favorit, tillika en mycket god vän, som lystrar till namnet HajKaj.

Jag försöker peppa honom så mycket jag kan och sist vi träffades så sa jag att vi skulle cykla en sväng i Hua Hin och då skrattade han hjärtligt och sade att det inte finns på kartan.

Nu tror jag faktiskt att det finns på kartan !

För ett par år sedan så var HajKaj ganska välväxt men har nu tappat nästan 40 kilo !

Hajkaj är inte bara lång utan även jäkligt stor !

Thailpng 15-16 30 018.jpg

Kämpa på alla därute !

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...