Enis Inlagd Januari 7, 2015 Dela Inlagd Januari 7, 2015 LCHF säger Att dricka: Vatten: Kolsyrat vatten fungerar bra istället för läsk. Pröva med olika smaker men var försiktig med de söta som kan trigga sötsug. Kaffe: Testa med grädde i. Te: Svart, grönt, vitt, örtte. Pröva med grädde. Alkohol: Torrt vin (vanligt rödvin eller torrt vitt). Vodka, whisky, konjak och drinkar utan socker. Tänk på att när man har följt LCHF ett tag så blir man mer känslig för alkohol. Tack för sista raden /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
woffe2 Inlagd Januari 7, 2015 Dela Inlagd Januari 7, 2015 Tisdag 4/11 visar vågen 101 kg, hade lovat mig själv att det inte skulle få hända, ska ner 10 kg på en månad. Tisdag 25/11 visar vågen 90 kg, idag efter all julmat står vågen på 91 kg och midja 4 cm mindre, gav mig själv en klapp på axeln för det. Den minskningen på så kort tid kändes otroligt bra i kroppen, så i månadsskifte jan/feb skall jag gå en 3 veckors rond igen, få se vad det ger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Januari 7, 2015 Dela Inlagd Januari 7, 2015 Ähh sluta bit ihop å kämpa lite. Om du kör LCHF behöver det inte vara tråkigt.. Orka kolla igenom den här föreläsningen... Låter spännande. men utan bröd eller ris och pasta? vad byter man till, grönsaker smakar ju fan. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 7, 2015 Dela Inlagd Januari 7, 2015 92,2 i morse, nypinkad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 7, 2015 Dela Inlagd Januari 7, 2015 (ändrad) Låter spännande. men utan bröd eller ris och pasta? vad byter man till, grönsaker smakar ju fan. Kyckling, Bacon, Ägg, Biff, Fläsk, Fisk, Ost, Smör, Grädde, Skaldjur mm. Mixa å kombinera ät vad du gillar fast minimalt av Socker och Kolhydrater. Min middag (idag igen) Kebabkött (med tomat och vitlökssås) och Pizzasallad. Men prova tex. Blomkålsmos istället för Potatis(mos) riktigt gott faktiskt Ändrades Januari 7, 2015 av Odin Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Januari 7, 2015 Dela Inlagd Januari 7, 2015 Kyckling, Bacon, Ägg, Biff, Fläsk, Fisk, Ost, Smör, Grädde, Skaldjur mm. Mixa å kombinera ät vad du gillar fast minimalt av Socker och Kolhydrater. Min middag (idag igen) Kebabkött (med tomat och vitlökssås) och Pizzasallad. Men prova tex. Blomkålsmos istället för Potatis(mos) riktigt gott faktiskt Jag gillar ju starköl och pizza med extra av allt. Sedan grogg och godis.Vart ska jag ta vägen PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 7, 2015 Dela Inlagd Januari 7, 2015 107,4= -0,4- Åt en tallrik havregrynsgröt till middag+en ostmacka(och lite lingonsylt och mjölk) Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 7, 2015 Dela Inlagd Januari 7, 2015 Jag gillar ju starköl och pizza med extra av allt. Sedan grogg och godis.Vart ska jag ta vägen Ättestupan Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Januari 7, 2015 Dela Inlagd Januari 7, 2015 Ättestupan Tack för den du.Jag skippar starkölen och pizzan då.Får väl fortsätta med svagdricka och hemkört utan mat he he. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 7, 2015 Dela Inlagd Januari 7, 2015 Jag gillar ju starköl och pizza med extra av allt. Sedan grogg och godis.Vart ska jag ta vägen Det gör jag åxå, men nu var det dags för ett break. Lite längre fram i vår så öser jag på med bira igen, men lite försiktigare med lite LCHF-perioder insprängt i förfallet. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 7, 2015 Dela Inlagd Januari 7, 2015 Det gör jag åxå, men nu var det dags för ett break. Lite längre fram i vår så öser jag på med bira igen, men lite försiktigare med lite LCHF-perioder insprängt i förfallet. Du kan aldrig bromsa dig ur en nerförsbacke,hihihi Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Januari 7, 2015 Dela Inlagd Januari 7, 2015 Kyckling, Bacon, Ägg, Biff, Fläsk, Fisk, Ost, Smör, Grädde, Skaldjur mm. Mixa å kombinera ät vad du gillar fast minimalt av Socker och Kolhydrater. Min middag (idag igen) Kebabkött (med tomat och vitlökssås) och Pizzasallad. Men prova tex. Blomkålsmos istället för Potatis(mos) riktigt gott faktiskt Pizzasallad är gott men har inte lyckats göra den själv något bra. Blomkålsmos? har du något recept? En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Januari 7, 2015 Dela Inlagd Januari 7, 2015 Det gör jag åxå, men nu var det dags för ett break. Lite längre fram i vår så öser jag på med bira igen, men lite försiktigare med lite LCHF-perioder insprängt i förfallet. Kloka ord.Får nog tänka på detta jag också.Det har blivit åt helvete för mycket festande och god mat (läs fet mat) under min långledighet. Jag är 45 år och vill också uppnå pensionsålder.Synd bara att jag är för mycket livsnjutare. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Januari 7, 2015 Dela Inlagd Januari 7, 2015 När jag kör lchf så e det kaffegök o en svätt grädde som gäller när man ska festa till det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 7, 2015 Dela Inlagd Januari 7, 2015 Du kan aldrig bromsa dig ur en nerförsbacke,hihihi Ja du vet väl, du är ju långt nedanför mej... Kanske tom. i nästa backe... Hehehe Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 7, 2015 Dela Inlagd Januari 7, 2015 Ja du vet väl, du är ju långt nedanför mej... Kanske tom. i nästa backe... Hehehe I have hit the bottom Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 7, 2015 Dela Inlagd Januari 7, 2015 (ändrad) Pizzasallad är gott men har inte lyckats göra den själv något bra. Blomkålsmos? har du något recept? Koka Blomkål (fryst eller färsk) i en buljong du gillar, när den börjar mjukna så häll av det mesta av vätskan och mixa (med stavmixer eller blender eller ``pärstamp´´ Salta å peppra å ät. Blanda gärna i lite ost som du gillar, jag brukar ha i Parmensan.. Ändrades Januari 7, 2015 av Odin Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 8, 2015 Dela Inlagd Januari 8, 2015 Sedan jag såg denna tråden så bestämde jag mej för att ta tag i livet och börja bli lite sundare vilket för mej är motion. Varje morgon går jag 30min före frukost vilket jag med mitt tempo och steglängd blir minst 2,5km, jag har lagt märke till att framförallt damerna här i Thailand antingen tycker det är sunt/trevligt när någon är lite aktiv eller så tycker de att: -ännu en galen farang som har för lite att göra så han måste ut och gå istället för att göra nytta! Idag på min runda så passerade jag en kvinna klädd i linne och shorts som satt på huk och tvättade något, när hon såg min framfart så log hon mot mej så jag log tillbaka och hälsade och nickade varvid hon hälsade och nickade sej framåt så jag kunde med lätthet konstatera att hon inte hade piercat sej vid naveln och inte hade behov av en BH. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 8, 2015 Dela Inlagd Januari 8, 2015 -3,5 kg sedan 1/1 /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 8, 2015 Dela Inlagd Januari 8, 2015 -3,5 kg sedan 1/1 /Enis Då har du snart försvunnit du hade ju inte ens ingångsvikt Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaiserBlood Inlagd Januari 8, 2015 Dela Inlagd Januari 8, 2015 Önskar jag kunde säga som Petter - Det går bra nu, men upp nästan 3kg. Får hopps att det mesta är vätska som dunstar bort snart. We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Januari 8, 2015 Dela Inlagd Januari 8, 2015 Pizzasallad är gott men har inte lyckats göra den själv något bra. Blomkålsmos? har du något recept? Blomkålsris Gör så här Riv ner blomkålen på den grova sidan av rivjärnet. Koka upp en kastrull med vatten med en nypa salt. När vattnet kokar, häll ner blomkålen och låt den koka i någon minut, slå sedan av det i ett durkslag. Perfekt komplement till vanligt ris, fast både godare och nyttigare. Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Januari 8, 2015 Dela Inlagd Januari 8, 2015 Blomkålsris Gör så här Riv ner blomkålen på den grova sidan av rivjärnet. Koka upp en kastrull med vatten med en nypa salt. När vattnet kokar, häll ner blomkålen och låt den koka i någon minut, slå sedan av det i ett durkslag. Perfekt komplement till vanligt ris, fast både godare och nyttigare. Det där ska jag testa, tack En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mangokid Inlagd Januari 8, 2015 Dela Inlagd Januari 8, 2015 Jag hänger på, 10kg ska bort, 104>94kg innan midsommar. Köpte tyvärr en ny våg idag - den jäveln visade 106kg. Då jag inte har kommit igång än så är min utgångsvikt 106kg - målet är dock fortfarande 94kg innan midsommar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Januari 8, 2015 Dela Inlagd Januari 8, 2015 Då har man testat blomkålsmos, det går nog att lära sig att äta, ganska gott faktiskt. Men jag blandade i både grädde och smör, känner mig fortfarande alldeles kladdig i munnen så man får nog minska dom sakerna en aning. Har studerat LCHF lite mer och ser det enda egentliga problemet som att inte kunna äta bröd. Som nötallergiker så kan man ju inte använda mandelmjöl i bakningen. Men nu sitter man bara proppmätt och rapar. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu