Jump to content
IGNORERAD

Resväskor


M33

Recommended Posts

Jag är nöjd med min Thaiväska har hängt med i 5 år ca 15 resor fungerar klockrent för mig endast tejpad pga. jag vill känna igen min väska, betalade 300:- skr om jag inte mins rätt.

Mvhj.Dolle

 

post-9967-0-58197100-1427288312_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 94
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • M33

    15

  • Galten

    4

  • Sangwal

    4

  • borje222

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

F-n mackan det hela rör sig om en helhetsbild, flyger du första klass eller basniz (som frun hade sagt) med en Biltema väska då blir det wannabe vibbar, det samma om du kommer till "finhotellet" med en Biltema väska vad tror du de tänker då? Ja just det, wannabe svenne.

 

Så köp dig en Samsonite, bra väska lite dyr jämfört med typ American Traveler, men lite annan status och kvalité.

 

Läser att många har problem med hjulen, inget som jag har haft problem med, tycker det är värre med själva "handtaget" som typ inte går att ta tillbaka in i väskan, så man får åka runt halva Thailand med "handtaget" ute på max...

 

Ett litet tips är att COOP i götlaborg säljer Carlton väskor kraftigt rabatterat just nu, bra väska också :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bettan Samsonite har varit med om en del !

Men hon håller och tappar aldrig humöret !

Med andra ord Super.[emoji106] [emoji4]

post-11562-1427301078,89_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar bli läge att köpa ny väska. Vad säger den samlade eliten inom resande om väskval. Kanske väskdängaren har koll på vilka väskor som är svårast att ha sönder?

 

Hittade detta när jag googlade lite och valet står just nu mellan "bäst i test" eller Samsonite, någon som har erfarenhet av Titan?

 

attachicon.gifväskor.png

Akta dig för Claes, har köpt både resväska och plånbok där med usel kvalitet.
Link to comment
Dela på andra sajter

F-n mackan det hela rör sig om en helhetsbild, flyger du första klass eller basniz (som frun hade sagt) med en Biltema väska då blir det wannabe vibbar, det samma om du kommer till "finhotellet" med en Biltema väska vad tror du de tänker då? Ja just det, wannabe svenne.

 

Så köp dig en Samsonite, bra väska lite dyr jämfört med typ American Traveler, men lite annan status och kvalité.

 

Läser att många har problem med hjulen, inget som jag har haft problem med, tycker det är värre med själva "handtaget" som typ inte går att ta tillbaka in i väskan, så man får åka runt halva Thailand med "handtaget" ute på max...

 

Ett litet tips är att COOP i götlaborg säljer Carlton väskor kraftigt rabatterat just nu, bra väska också :)

Det är redan inhandlat en Samsonite, Chronolite tror jag modellen heter, väger knappt någonting :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är redan inhandlat en Samsonite, Chronolite tror jag modellen heter, väger knappt någonting :)

 

Som vi säger "resväskan gör mannen" ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vi säger "resväskan gör mannen" ;)

Själv reser jag med tre systempåsar, ibland får det bara kosta..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv reser jag med tre systempåsar, ibland får det bara kosta..

Rock on!

 

Amatör!! Det som inte får plats i magväskan stannar hemma :y2:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Utav 5-6 väskor är det bara en som inte pajat, en samsonite i plast inköpt på 90 talet. Stor som sjutton och 2 hjul har den. Lite repor på skalet men ser ut att hålla 20 år till. Ingen aning om vad den kostade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Amatör!! Det som inte får plats i magväskan stannar hemma :y2:

Men för helvete, vi är ju tre i familjen... :)

En vardera, får precis plats med 2 par kallingar, 2 par strumpor och fyra singha-linnen..

Sen är det bara att sätta sig på planet..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men för helvete, vi är ju tre i familjen... :)

En vardera, får precis plats med 2 par kallingar, 2 par strumpor och fyra singha-linnen..

Sen är det bara att sätta sig på planet..

Rock on!

 

Amatör! Givetvis har man på sig 2 par kallingar/strumpor och fyra singhalinnen, sen har man rejäla sidfickor på sina khakibyxor för övrig packning..

 

#magväskaisdashit

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Amatör! Givetvis har man på sig 2 par kallingar/strumpor och fyra singhalinnen, sen har man rejäla sidfickor på sina khakibyxor för övrig packning..

 

#magväskaisdashit

Tror du jag reser i speedos eller? :)

Klart man har sina överlevnadsbyxor på sig, med massor av fickor..

Där får man plats med typ systemkamera och några objektiv.

Pressar man ordentligt så får man även plats med Sofiero om man råkar flyga med Finnair, där finns ingen bjudsprit ju..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du jag reser i speedos eller? :)

Klart man har sina överlevnadsbyxor på sig, med massor av fickor..

Där får man plats med typ systemkamera och några objektiv.

Pressar man ordentligt så får man även plats med Sofiero om man råkar flyga med Finnair, där finns ingen bjudsprit ju..

Rock on!

 

Jösses, måste man lära dig alla tricks?

Speedos först sen två par kallingar=färdigpackad :good:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

[emoji2] Ni e riktigt roliga. Man får sig ett leende av era inlägg !

Vilka ni nu än är med 1 eller flera nick ![emoji6]

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade en gammal Samsonite som hängt med sedan typ 80-90 talet.

Sen för ett par år sedan då jag reste hem från Bejing så hade Knasen + co kastat runt den så att handtaget gått sönder, jag uppsökte bara SAS vid bagagehanteringen och de gav mig genast en ny Samsonite av senaste modell, GRATIS :-)

Ändrades av MRZ
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade en gammal Samsonite som hängt med sedan typ 80-90 talet.

Sen för ett par år sedan då jag reste hem från Bejing så hade Knasen + co kastat runt den så att handtaget gått sönder, jag uppsökte bara SAS vid bagagehanteringen och de gav mig genast en ny Samsonite av senaste modell, GRATIS :-)

 

Suck.. Den där Knasfarbrorn... jag har ju snackat med honom om det där...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Suck.. Den där Knasfarbrorn... jag har ju snackat med honom om det där...

Odin. Snackat eller Packat ? [emoji4]
Link to comment
Dela på andra sajter

Odin. Snackat eller Packat ? [emoji4]

Packat med honom om det där? Nee skulle inte tro det. Visst vi har varit packade ihop, men hur mycket jag än vill förneka det... Så är han innehavare av en av forumets bäst fungerande huven.. Ok vi har inte många åsikter som klickar, men ingen sätter sej på den karl'n.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Packat med honom om det där? Nee skulle inte tro det. Visst vi har varit packade ihop, men hur mycket jag än vill förneka det... Så är han innehavare av en av forumets bäst fungerande huven.. Ok vi har inte många åsikter som klickar, men ingen sätter sej på den karl'n.

På hemresan i Suvarnaphum så bryter du sönder väskan, och när du kommer hem till Arlanda så skyller du på Knasfan och du får en ny kvalitetsväska gratis :D

 

ps. ha en trevlig resa

Link to comment
Dela på andra sajter

På hemresan i Suvarnaphum så bryter du sönder väskan, och när du kommer hem till Arlanda så skyller du på Knasfan och du får en ny kvalitetsväska gratis :D

 

ps. ha en trevlig resa

 

Kan kanske ringa å be honom sätta en klack i mina väskor. Men varför? bara för att få en ny likadan väska? Dom är ju nya eller nästan nya, nej sånt får andra hålla på med.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...