Jump to content
IGNORERAD

Strul med ICA banken ?


Micke031

Recommended Posts

Har försökt i tre dagar att ta ut pengar med mitt ICA banken kort men det vill sig inte riktigt.

Försökt med minst 10 olika bankomater från olika banker men alla säger bara "transfer not valid"

"no connection" can not proceed eller liknande. försökt med allt från 500 baht och uppåt.

 

Ingen beloppsgräns är nådd, är väl 15.000 i veckan tror jag, har däremot satt in cirka 14.000 utan problem

men begränsningen borde väl gälla uttag per vecka och inte tvärt om.

 

Någon annan i Thailand med ICA kort som märkt av samma problem ?

 

Har ju andra kort att använda istället men dom kan ju bli dyrare i längden.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 119
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    11

  • Dolemon

    7

  • apknug

    7

  • UglyFarang

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Borgmästarens Son

Har försökt i tre dagar att ta ut pengar med mitt ICA banken kort men det vill sig inte riktigt.

Försökt med minst 10 olika bankomater från olika banker men alla säger bara "transfer not valid"

"no connection" can not proceed eller liknande. försökt med allt från 500 baht och uppåt.

 

Ingen beloppsgräns är nådd, är väl 15.000 i veckan tror jag, har däremot satt in cirka 14.000 utan problem

men begränsningen borde väl gälla uttag per vecka och inte tvärt om.

 

Någon annan i Thailand med ICA kort som märkt av samma problem ?

 

Har ju andra kort att använda istället men dom kan ju bli dyrare i längden.

 

 

Har du öppnat kort för användning i asien??

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Har försökt i tre dagar att ta ut pengar med mitt ICA banken kort men det vill sig inte riktigt.

Försökt med minst 10 olika bankomater från olika banker men alla säger bara "transfer not valid"

"no connection" can not proceed eller liknande. försökt med allt från 500 baht och uppåt.

 

Ingen beloppsgräns är nådd, är väl 15.000 i veckan tror jag, har däremot satt in cirka 14.000 utan problem

men begränsningen borde väl gälla uttag per vecka och inte tvärt om.

 

Någon annan i Thailand med ICA kort som märkt av samma problem ?

 

Har ju andra kort att använda istället men dom kan ju bli dyrare i längden.

Det låter som du inte aktiverat Asien på din inloggning.

Du måste logga in med ditt ICA- kort och dosan..

Annars funkar det inte!

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Det låter som du inte aktiverat Asien på din inloggning.

Du måste logga in med ditt ICA- kort och dosan..

Annars funkar det inte!

 

Du behöver inte ha dosan de funkar med förenklad inloggning också

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver inte ha dosan de funkar med förenklad inloggning också

Var inte säker på detta.

Så Detroit bara bra.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ju använt samma kort i Asien förut och funkat bra, har inte gjort några ändringar sen dess vad jag vet.

 

Kan ju logga in med mobilt bank id och kolla runt lite på sidan om något är ändrat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Var inte säker på detta.

Så Detroit bara bra.

 

Provade alldeles nyss så du kan vara lugn Pigge

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Har ju använt samma kort i Asien förut och funkat bra, har inte gjort några ändringar sen dess vad jag vet.

 

Kan ju logga in med mobilt bank id och kolla runt lite på sidan om något är ändrat.

 

Man kan högst öppna de för användning i Asien i 1 år sen måste man logga in på icabanken och öppna de igen

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ju använt samma kort i Asien förut och funkat bra, har inte gjort några ändringar sen dess vad jag vet.

 

Kan ju logga in med mobilt bank id och kolla runt lite på sidan om något är ändrat.

Man ställer alltid öppettiden för ett datum framåt i tiden så det datumet kan ju ha passerats nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Gå in på mina kort och tryck ändra där..Sen är de bara välja Asien

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Har försökt i tre dagar att ta ut pengar med mitt ICA banken kort men det vill sig inte riktigt.

Försökt med minst 10 olika bankomater från olika banker men alla säger bara "transfer not valid"

"no connection" can not proceed eller liknande. försökt med allt från 500 baht och uppåt.

 

Ingen beloppsgräns är nådd, är väl 15.000 i veckan tror jag, har däremot satt in cirka 14.000 utan problem

men begränsningen borde väl gälla uttag per vecka och inte tvärt om.

 

Någon annan i Thailand med ICA kort som märkt av samma problem ?

 

Har ju andra kort att använda istället men dom kan ju bli dyrare i längden.

 

 

Logga in på ICA Banken som förenklad inloggning.

Sen klickar du på mina kort , då får du upp ditt bankorts nummer med massa #### #### #### 0123 dina sista nummer till höger står det ändra klicka på den .

Där kan du öppna upp  kortet för respektive världsdel.under ändra ser ut som en penna

 

Mvh.Dolle

 

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här misstaget, om det nu är det som är felet för Micke, gör jag varje år direkt efter jag landat...

"Fan, jag kan inte ta ut pengar... just det, öppna upp kortet i Asien" :)

Link to comment
Dela på andra sajter

sunshine11281

Hallo Micke!

 

Det felet hade vi igor ockso vi sprang emellan flera banker men senare vad det okey kollade via appen okey

Link to comment
Dela på andra sajter

OBS Om ni har nytt kort o ädnrar till Asien Kan ej det gamla användas Det blir spärrat! 

Åket på det i somras 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ansökte om ett icakor.t betalkort för 8 år sedan innan jag flyttade hit.Jag blev nekad och jag är nog ensam iSverige

att bli nekad ett icakort.Jag tror inte det finns någon socialbidragstagare som blivit nekad.Jag är skuldfri och har hyfsad

pension.

Mitt företag gick i konkurs efter att jag blev invalidiserad av stroken men även där är jag helt skuldfri mot Swedbank.

Jag ger mig fan på att rumänska tiggare kan få ett icakort men alltså inte jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Löste problemet genom att logga in med icabankens app i mobilen och låsa upp kortet till och med den dan jag åker hem igen.

Men fan vilken dålig kurs i den bankomaten, 4.01 baht per krona och dessutom 180 baht i avgift.

 

Finns det inga avgiftsfria bankomater längre och ska man välja att växla till hemmakurs eller bortakurs ?

 

Fast det sista kanske var överkurs, finns det bankomatexperter här också :im_happy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men fan vilken dålig kurs i den bankomaten, 4.01 baht per krona och dessutom 180 baht i avgift.

 

När du får frågan om atm-bankens kurs ska gälla - så måste du svara nej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löste problemet genom att logga in med icabankens app i mobilen och låsa upp kortet till och med den dan jag åker hem igen.

Men fan vilken dålig kurs i den bankomaten, 4.01 baht per krona och dessutom 180 baht i avgift.

 

Finns det inga avgiftsfria bankomater längre och ska man välja att växla till hemmakurs eller bortakurs ?

 

Fast det sista kanske var överkurs, finns det bankomatexperter här också :im_happy:

Du fick väl en fråga om du ville fortsätta "contignue with...eller contignue without..."

.väljer man without får du bättre kurs annars får du den kurs ATM banken säljer SEK för!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Löste problemet genom att logga in med icabankens app i mobilen och låsa upp kortet till och med den dan jag åker hem igen.

Men fan vilken dålig kurs i den bankomaten, 4.01 baht per krona och dessutom 180 baht i avgift.

 

Finns det inga avgiftsfria bankomater längre och ska man välja att växla till hemmakurs eller bortakurs ?

 

Fast det sista kanske var överkurs, finns det bankomatexperter här också :im_happy:

Hej

 

Tog för ett par dagar sedan ut 20000 baht på TMB automat.

Kursen blev 4,30. Tror de flesta banker nu har 180 baht avgift.

Tidigare var AEON avgiftsfri, men senast jag nyttjade dem tog de 150 baht 

i avgift.

 

Kronan är ju inte vass för tillfället, men 4,01 låter inte ok??

 

Mvh

biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Löste problemet genom att logga in med icabankens app i mobilen och låsa upp kortet till och med den dan jag åker hem igen.

Men fan vilken dålig kurs i den bankomaten, 4.01 baht per krona och dessutom 180 baht i avgift.

 

Finns det inga avgiftsfria bankomater längre och ska man välja att växla till hemmakurs eller bortakurs ?

 

Fast det sista kanske var överkurs, finns det bankomatexperter här också :im_happy:

 

Tyvärr suger Thaibankerna ut avgift vid användnig av ATM.

Tog du ut pengar på en KasikornBank ATM och trycke du ja till höger i bilden på ATM när du ser vilken kurs du får,får du sämst kurs.

Ta ut pengar igenom att när du ser kursen tryck på no till vänster i bilden du har andra två alternativ till höger yes och no men tilol vänster står det no och något tillefter det där får du bättre kurs.

 

Jag och tjejen tar nu ut pengar på KrungThai Bank ATM inge krångel med trycka på höger eller vänster sida mer än att betala 180:-baht per uttag i avg. men där kan vi ta ut 20000:- Baht per gång

 

Vi använder ATM vid  Wat Phanan Choemg, närmast oss

 

Mvh.Dolle

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var bättre på den tiden man fick 5.50 baht per krona, men det var ju tio års sen också.

Vi va nästan där i februari i år...

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var bättre på den tiden man fick 5.50 baht per krona, men det var ju tio års sen också.

 

Det är inte så länge sedan som man fick en bra bit över 5 baht/sek.

Men som sagt, svenska pengar står sig inte något vidare för tillfället.

 

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan högst öppna de för användning i Asien i 1 år sen måste man logga in på icabanken och öppna de igen

När började dom med det?

Jag använde mitt i 3år utan problem och ingen öppning av kortet

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

När började dom med det?

Jag använde mitt i 3år utan problem och ingen öppning av kortet

 

Vet ej när de började med detta. Men man måste själv aktivera sitt kort för ex. Asien.

Och verkar inte gå att göra för längre tid än 12 mån.

 

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...