Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?

soi cowboy

Recommended Posts

soi covboy

Jag åker 19/12--8/2 ska kolla om jag kan backa någon vecka. 

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

10/9 enkel med thai. 4607 spänn.

• Ge karma 6
Dela på andra sajter

Wangthong

Vi åker ner i oktober som vanligt numera. Möjligen slutet på septemper. Har ej kollat om de släppt returbiljetter i slutet på mars än. 

Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Wangthong:

Vi åker ner i oktober som vanligt numera. Möjligen slutet på septemper. Har ej kollat om de släppt returbiljetter i slutet på mars än. 

Om du bokar direkt med thai så går det.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Mankan

20 december till 31 januari. Lite drygt 19 tkr för en ekonomibiljett med Thai (till Chiang mai). Som hittat.

• Ge karma 4
  • Ojojoj 1

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

MickeN

Slutet på september två månader. 

• Ge karma 6
Dela på andra sajter

soi covboy

Till slut så blev det en biljett. I år har det varit jäkligt dyrt fram till nu det verkar sjunka i pris lite nu. Det blev med Qatar igen bra flyg tider och endast 8900 kronor 10/12--4/2. 

• Ge karma 6
Dela på andra sajter

Thailand har blivit dyrt. Det är nog Laos eller Vietnam som gäller.

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

Skaata

Åker om exakt 4 veckor. 32 dagars resa.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

soi covboy

Bokade sittplatser på a380an övre däck plus doha - arn 1500 kronor. Tror att det är okej pris. Brukar sitta på nedre däck i vanliga fall 

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

12 000 kr. Arlanda(via Köpenhamn) till Bangkok 26 december med Thai air,  intressant  faktum att det är 2500 dyrare att flyga i från Arlanda samma datum? 

• Ojojoj 2
Dela på andra sajter

Nineteen68
Inlagd (ändrad)

Tänkte köpa resan i vinter direkt från Thai. Är det någon som har koll på vad Thai tar i ombokningsavgift om man så skulle vilja? Tänkte ev välja en flex tror jag det var, ombokning möjlig med kostnad. Om så är fallet vad är det från Bkk till Sverige?

Ändrades av Nineteen68
  • Ge karma 1

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Dela på andra sajter

Mankan
Inlagd (ändrad)
46 minuter sedan, skrev Nineteen68:

Tänkte köpa resan i vinter direkt från Thai. Är det någon som har koll på vad Thai tar i ombokningsavgift om man så skulle vilja? Tänkte ev välja en flex tror jag det var, ombokning möjlig med kostnad. Om så är fallet är det från Bkk till Sverige?

Enligt nedan står det 100 USD eller motsvarande för flex. Full flex ska vara gratis. Sedan kan ju biljettpriset i sig variera beroende på datum och då regleras mellanskillnaden. Jag bokade nyligen om våran utresa till Thailand en dag från 21 till 20 december där vi har full flex. Ombokningen gjorde jag via hemsida och just då var de nya datumet någon hundring billigare så det såg ut som jag skulle få tillbaka pengar men till slut fick jag betala 6 kr. Så någon avgift var det ändå. De ska också sägas att vi har bokat om hemresan för något år sedan där vi hade vanlig flex och när jag kollade via hemsidan skulle det kosta ett par tusen men när frugan istället ringde Thais kundtjänst och då fick vi ändringen gratis märkligt nog. 

https://www.thaiairways.com/booking/flexpricer/se/TGEFX2.html

Ändrades av Mankan
  • Ge karma 2

Dela på andra sajter

Nineteen68
55 minuter sedan, skrev Mankan:

Enligt nedan står det 100 USD eller motsvarande för flex. Full flex ska vara gratis. Sedan kan ju biljettpriset i sig variera beroende på datum och då regleras mellanskillnaden. Jag bokade nyligen om våran utresa till Thailand en dag från 21 till 20 december där vi har full flex. Ombokningen gjorde jag via hemsida och just då var de nya datumet någon hundring billigare så det såg ut som jag skulle få tillbaka pengar men till slut fick jag betala 6 kr. Så någon avgift var det ändå. De ska också sägas att vi har bokat om hemresan för något år sedan där vi hade vanlig flex och när jag kollade via hemsidan skulle det kosta ett par tusen men när frugan istället ringde Thais kundtjänst och då fick vi ändringen gratis märkligt nog. 

https://www.thaiairways.com/booking/flexpricer/se/TGEFX2.html

Oki,tack så mycket. Ungefär så tänker jag också - om det ringer en snyftade Thai och vill boka om osv osv😉 

• Ge karma 1

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Dela på andra sajter

Mankan
50 minuter sedan, skrev Nineteen68:

Oki,tack så mycket. Ungefär så tänker jag också - om det ringer en snyftade Thai och vill boka om osv osv😉 

Jag upplever inte min fru som så mycket snyftande. Däremot kan hon vara väldigt trevlig och respektfull och det lönar sig oftast. 

• Ge karma 3

Dela på andra sajter

soi covboy
19 timmar sedan, skrev Nineteen68:

Tänkte köpa resan i vinter direkt från Thai. Är det någon som har koll på vad Thai tar i ombokningsavgift om man så skulle vilja? Tänkte ev välja en flex tror jag det var, ombokning möjlig med kostnad. Om så är fallet vad är det från Bkk till Sverige?

Vilka datum tänkte du åka?? 

Dela på andra sajter

MickeN

19 september med Finnair två månader.

• Ge karma 6
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev schmar:

Anlände idag och i väntan på att rummet skulle bli klart blev det några Chang o lite fotvård !! 20250609_100032.jpg.47f20d8c9b5ad6bb502a2b2a86bbbb18.jpg20250609_093619.jpg.e0286c0f9e475a232dc7bf10107e0534.jpg

Fick du 60 dagar vid inresa, en på TS som påstår att det är 30 dagar nu.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MickeN:

Fick du 60 dagar vid inresa, en på TS som påstår att det är 30 dagar nu.

Japp igår var det 60 dagar iallafall !! 7 augusti stämplade dom i passet.

Om det blir 30 dagar igen lär vi få reda på det .

• Ge karma 5
Dela på andra sajter

On 2025-06-07 at 09:32, skrev soi covboy:

Vilka datum tänkte du åka?? 

Jag tänke åka i mitten på Januari till slutet på Februari ca: 6 veckor.

• Ge karma 2

Dela på andra sajter

IMG_6324.jpeg.24536285598a7d1667ce56c27e144b6b.jpeg

På väg till det riktiga Thailand,, Ubon 😏 

C;D

• Ge karma 3

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...