Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

UglyFarang

Vinterns resa är avbokad så vi får se när nästa blir.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    167

Mr Ning Ning
11 timmar sedan, skrev Stefan:

Åker nästa fredag, blir några dagar i huset i Ban Phe, sedan har jag kostat på mig 3 dagars fiske på detta ställe, https://www.jurassicfishingthailand.com/gallery/. Efter det blir det by liv i Khon Buri några dagar för att sedan återvända till Ban Phe och lite Koh Samet.
Vi har ett litet hus 200 meter från nattmarknaden i Khon Buri, där finns det alltid kalla öl när jag är på plats, har du vägarna förbi så titta in!

//S

Dom lär ha riktigt stor fisk där.

Hoppas du återkommer med hur det gick med fisket.

Själv var jag på Cha am fishing camp som har arapaima upp till ca 125kg och andra roliga fiskar.

Jag fick en arapaima på 60-70kg och det var riktigt roligt. Kostade 4000tbh/dag då för flera år sedan.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Stefan:

Åker nästa fredag, blir några dagar i huset i Ban Phe, sedan har jag kostat på mig 3 dagars fiske på detta ställe, https://www.jurassicfishingthailand.com/gallery/. Efter det blir det by liv i Khon Buri några dagar för att sedan återvända till Ban Phe och lite Koh Samet.
Vi har ett litet hus 200 meter från nattmarknaden i Khon Buri, där finns det alltid kalla öl när jag är på plats, har du vägarna förbi så titta in!

//S

Trevligt Trevligt!! Jag är nog i khonburi från 23/7 Var där tre veckor själv förra året och hade ingen att pata med och det var lite drygt.

Bor ett stenkast från onsdags marknaden . Brukar besöka kvällsmarknaden frekvent..

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev fiskarn:

Trevligt Trevligt!! Jag är nog i khonburi från 23/7 Var där tre veckor själv förra året och hade ingen att pata med och det var lite drygt.

Bor ett stenkast från onsdags marknaden . Brukar besöka kvällsmarknaden frekvent..

Förlåt en fråga men är du samma som Fiskarn på Thai snack

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev fiskarn:

Trevligt Trevligt!! Jag är nog i khonburi från 23/7 Var där tre veckor själv förra året och hade ingen att pata med och det var lite drygt.

Bor ett stenkast från onsdags marknaden . Brukar besöka kvällsmarknaden frekvent..

I Khonburri är hur många västerlänningar som hels, de häckar på ”Filippinen” nedanför Lotus i byn.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vinterns resa är beställd. Ner i mitten på oktober och till Sverige slutet på mars. 

10000 med Thai, sedan tillägg för 1500.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

I Khonburri är hur många västerlänningar som hels, de häckar på ”Filippinen” nedanför Lotus i byn.

Nästan krypavstånd ju! Ska testas om några veckor, tack för tipset!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
20 timmar sedan, skrev Stefan:

Åker nästa fredag, blir några dagar i huset i Ban Phe, sedan har jag kostat på mig 3 dagars fiske på detta ställe, https://www.jurassicfishingthailand.com/gallery/. Efter det blir det by liv i Khon Buri några dagar för att sedan återvända till Ban Phe och lite Koh Samet.
Vi har ett litet hus 200 meter från nattmarknaden i Khon Buri, där finns det alltid kalla öl när jag är på plats, har du vägarna förbi så titta in!

//S


Där skulle man kunna dyka upp om man någonsin var i krokarna samtidigt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:


Där skulle man kunna dyka upp om man någonsin var i krokarna samtidigt. 

Välkommen, det vore skitkul!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Nya terminalen på Suvvan ska öppna i september som planerat

 

The Airports of Thailand (AoT) will open the new SAT-1 satellite passenger terminal at Suvarnabhumi Airport in September. AoT president Kerati Kijmanawat said the terminal will handle an additional 15 million passengers per year to boost the airport's total passenger handling capacity to 60 million per year. The 216,000m² terminal has 28 contact gates and a children's play area, and is currently waiting for the installation of chairs with USB power sockets.

 

https://www.bangkokpost.com/business/2603496/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-07-01 at 14:59, skrev Boa52:

Förlåt en fråga men är du samma som Fiskarn på Thai snack

Nepp!!!!!

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-07-01 at 15:22, skrev Soengsang:

I Khonburri är hur många västerlänningar som hels, de häckar på ”Filippinen” nedanför Lotus i byn.

Vart håller Filippinen hus? Lotus hittar alla..

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker från Arlanda 27 september 2023 stannar 30 dagar, Qatar Airways 7 800 SEK

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt blev det ändrade tider från Arlanda till Bangkok, så nu blir man sittande i Doha i 4 timmar.
Några bra tips på att göra typ lounge och vad kostar det och är det värt det, eller finns det några bra pubar samt finns det bra taxfree med bra alkohol sorter

 

Obs. landar 16 30 i Doha

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Nerike:

Som vanligt blev det ändrade tider från Arlanda till Bangkok, så nu blir man sittande i Doha i 4 timmar.
Några bra tips på att göra typ lounge och vad kostar det och är det värt det, eller finns det några bra pubar samt finns det bra taxfree med bra alkohol sorter

 

Obs. landar 16 30 i Doha

Det är långt mellan gaterna,finns drycker hela vägen

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nerike:

Som vanligt blev det ändrade tider från Arlanda till Bangkok, så nu blir man sittande i Doha i 4 timmar.
Några bra tips på att göra typ lounge och vad kostar det och är det värt det, eller finns det några bra pubar samt finns det bra taxfree med bra alkohol sorter

 

Obs. landar 16 30 i Doha

De lounger som ingår på kreditkort, Priority pass lounge key etc är svintråkiga. Alkohol gömt man måste tjata på personal och vet i fan om man får annat än öl o vin. Undvik om du måste betala.

 

Sist jag åkte var det ramadan så då fanns inget ute, men det finns vanligtvis, dyrt så klart. Har ingen rekommendation tyvärr men sett nån Heineken bar typ. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-07-04 at 19:41, skrev apknug:

 

 

Sist jag åkte var det ramadan så då fanns inget ute, men det finns vanligtvis, dyrt så klart. Har ingen rekommendation tyvärr men sett nån Heineken bar typ. 

 

 

Aldrig haft några problem med att få att dricka vad jag vill i Doha, men loungerna är stora....gäller o hitta var spriten finns.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Soengsang:

Aldrig haft några problem med att få att dricka vad jag vill i Doha, men loungerna är stora....gäller o hitta var spriten finns.

I lounge kan du nog få dricka under Ramadan. Inget av de vanliga ställena ute i flygplatsen serverade.

 

Taxfree var "stängt" stora draperier fördragna, med de klirrade i flaskor och tjattrades där bakom, det gälle att hitta in mellan draperierna o hitta var taxfree spriten fanns.

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Stefan:

Svaret blir, NU

//SIMG20230707131649.thumb.jpg.abb5f2da545f47cc5a1efbe8bcb1264c.jpg

 

Tillsammans med en forumvän från norrland 😆

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
kolla min fot

Ganska ok service.

Dock var peppar och salt frånvarande. 

Inget problem att få en Bloody Mary till frukosten.

Tabasco som substitut till svartpeppar. 

20230619_104001.jpg

20230620_000305.jpg

20230620_000602.jpg

20230725_180705.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Inte jag men frugan bokade igår 27 april till 15 juni -24 med Thai Airways för 9900:-

Det gäller att vara ute i god tid 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...