Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

Vi här ju just nu i Thailand men planerna för nästa resa är redan igång!

Frun har precis fått fast tjänst så ledighet är nog lite svårt. Men om allt funkar så blir det till jul.

 

Måste ju säga att det är galet mycket turister nu! Har varit i Khao Lak och nu Krabi fullt med folk……

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    166

23 minuter sedan, skrev Drik:

Vi här ju just nu i Thailand men planerna för nästa resa är redan igång!

Frun har precis fått fast tjänst så ledighet är nog lite svårt. Men om allt funkar så blir det till jul.

 

Måste ju säga att det är galet mycket turister nu! Har varit i Khao Lak och nu Krabi fullt med folk……

 

Helt motsatt upplevelse på östra sidan om Fiskebyn. Har tillbringat några dagar vid Ban Phe, och knappt en käft.

Hoppas det blir bättre här också🐸

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev frogfish:

Helt motsatt upplevelse på östra sidan om Fiskebyn. Har tillbringat några dagar vid Ban Phe, och knappt en käft.

Hoppas det blir bättre här också🐸

Här är det en salig blandning av europeiska charterturister, indiska gruppresor och ryssar i alla dess former!
Känns som värsta högsäsongen men vi är ju i mitten av februari och det borde väl vara mycket lugnare?

 

Hehe folkskygg som jag är så ska vi upp en sväng till Udon igen och greja lite med framtidsprojekt….

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Drik:

Måste ju säga att det är galet mycket turister nu! Har varit i Khao Lak och nu Krabi fullt med folk……

 

Så fort man kollar fejjan eller insta så känns det som att alla är i Thailand. Då menar jag sådana som inte vanligtvis brukar vara där eller har någon anknytning till Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det finns ju folk som klagar när de inte fått 2 rum när de beställt dubbelrum 😁

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang ryssar i Thailand så läste jag att Putin skall stoppa alla ryssar från att resa utomlands. Tydligen skall dom behöva söka specialtillstånd för detta. 
 

 

 

C;D
 

 

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev C-dude:

Ang ryssar i Thailand så läste jag att Putin skall stoppa alla ryssar från att resa utomlands. Tydligen skall dom behöva söka specialtillstånd för detta. 
 

 

 

C;D
 

 

Det var ca.70% ryssar där vi bodde,mest par och de hade bott där sen April 🥵

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev C-dude:

Ang ryssar i Thailand så läste jag att Putin skall stoppa alla ryssar från att resa utomlands. Tydligen skall dom behöva söka specialtillstånd för detta. 
 

 

 

C;D
 

 

Var läste du det?om det skulle vara sant skulle jag bli glad 😄👌

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev pust:

Var läste du det?om det skulle vara sant skulle jag bli glad 😄👌


Jag prenumererar på Pennan o svärdet och även på Militärt.se, ( vilket jag gissar att TV o Audirs med fler gör. Där får jag rapporter från 1skribent som skriver om ryssland/ukraina kriget. Där tog han upp om vad som även är på gång inne i ryssland. Tyvärr vet jag inte var det nyhetsbrevet tog vägen. Men kortfattat var att Ryssen stänger sina gränser mot ( i stort sätt alla sina gränsgrannar för att hindra folk att fly/semestra till andra länder.

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Kom inte iväg i vinter för första gången på många år. Nu har jag hittat en öppning i slutet på maj. Har varit i LOS samma tidpunkt en gång tidigare och det var jävulskt varmt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-17 at 17:59, skrev C-dude:

Ang ryssar i Thailand så läste jag att Putin skall stoppa alla ryssar från att resa utomlands. Tydligen skall dom behöva söka specialtillstånd för detta. 
 

 

 

C;D
 

 

 

 

Om detta stämmer då får kommandoran som hon vill och vi åker i december igen!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-17 at 10:48, skrev Kenneth4618:

Ja det finns ju folk som klagar när de inte fått 2 rum när de beställt dubbelrum 😁

Vad konstigt! Jag brukar få två rum när jag beställer ett. Fast inte klagar jag utan jag blir bara glad. Nu inträffar det normalt i Sverige. I Thailand har det aldrig hänt.

 

Fast i Thailand har jag ju fått dubbel dubbel. Ett rum med dubbel uppsättning dubbelsängar.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-17 at 17:59, skrev C-dude:

Ang ryssar i Thailand så läste jag att Putin skall stoppa alla ryssar från att resa utomlands. Tydligen skall dom behöva söka specialtillstånd för detta. 
 

 

 

C;D
 

 

Specialtillstånd innebär att man bifogar en tjock bunt med sedelpapper. Sedelpapperet ska ha många nollor. Ju fler nollor dess bättre. Allra bäst är det om rubel är ersatt med dollar.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Wangthong:

Vad konstigt! Jag brukar få två rum när jag beställer ett. Fast inte klagar jag utan jag blir bara glad. Nu inträffar det normalt i Sverige. I Thailand har det aldrig hänt.

 

Fast i Thailand har jag ju fått dubbel dubbel. Ett rum med dubbel uppsättning dubbelsängar.

Det fick vi en gång på Koh Samet 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag har biljett i april, men även plan b, plan c och plan d. 
Att sitta på kommunistbutiken gör att man längtar bort redan idag. 
 

2840DB59-3605-4253-8015-B733DF47F446.thumb.jpeg.9b5afd042674611721e6c56425976908.jpeg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Det fick vi en gång på Koh Samet 

Vi brukar stanna i Chantaburi på Hat Yao Lao. Där har de stora bungalow. Vi tar alltid en sån. Är väl mycket thai anpassat så att tre familjer bor tillsammans. Golvet räcker ju till ganska många. Stor veranda också för frukost och kvällsfesten.

Lägger till i efterhand:

Kvällsfesten är speciellt bra att ha på verandan. Morgonen efter är alla spår av eventet borta. Det är man inte bortskämd med när man har det hemma på verandan i Sverige.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag har biljett i april, men även plan b, plan c och plan d. 
Att sitta på kommunistbutiken gör att man längtar bort redan idag. 
 

2840DB59-3605-4253-8015-B733DF47F446.thumb.jpeg.9b5afd042674611721e6c56425976908.jpeg

 

 

Låter bedrövligt att man måste åka på OKQ8 för att få nog med längtan till Thailand. Dom där kommunist araberna är värst. Har dom fika på macken i Vännäs?  

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
12 minuter sedan, skrev Wangthong:

Låter bedrövligt att man måste åka på OKQ8 för att få nog med längtan till Thailand. Dom där kommunist araberna är värst. Har dom fika på macken i Vännäs?  


Vännäsmacken nyttjas endast vid större högtider

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:


Vännäsmacken nyttjas endast vid större högtider

Jag använder deras tvätt—abonnemang. 

viktigt att bli av med vägsalt ofta. 

 

har jag nämnt, att för övrigt borde vägsalt förstöras? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
15 minuter sedan, skrev Nicholas:

Jag använder deras tvätt—abonnemang. 

viktigt att bli av med vägsalt ofta. 

 

har jag nämnt, att för övrigt borde vägsalt förstöras? 

 


Dubbdäck är guds gåva till mänskligheten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:


Dubbdäck är guds gåva till mänskligheten. 

Har inte haft några dubbdäck sedan 2010 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania
9 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:


Vännäsmacken nyttjas endast vid större högtider

 Oktavuis där jag tidigt var med i kampen för ett klasslöst samhälle😀

Egna och andras fartyg - DA2011-473419-Oktavius1986_0.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Har inte haft några dubbdäck sedan 2010 🙂

2003 va sista gången....

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...