Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Blingen:

Åker den 17e okt med finnair från Landvetter , bokade för 2mån sen.

15k i ekonomi 😂 Dyraste jag någonsin betalat för en ekonomibiljett🤣

Åkte ner under semestern en snabbis på 3 veckor, då gick det på 12k. Så priserna är onekligen dyrare nu ja😑

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    167

Precis nyss, skrev Blingen:

Åkte ner under semestern en snabbis på 3 veckor, då gick det på 12k. Så priserna är onekligen dyrare nu ja😑

Mm, kollar nu, typ nov-feb. Har man tur 8 000, via Europa o Hong Kong så två byten inget problem för mig iof. 

 

Hoppas man kan knipa ett sandlåde bolag för typ samma pris..,.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev apknug:

Mm, kollar nu, typ nov-feb. Har man tur 8 000, via Europa o Hong Kong så två byten inget problem för mig iof. 

 

Hoppas man kan knipa ett sandlåde bolag för typ samma pris..,.

Brorsan o farsan ska ner o hälsa på mig , dom kollar resor ca den 26dec o hemresa ca 2veckor senare.

hittar absolut ingenting under 14k om dom vill ha resan under 30timmar med byten🤣 

Så jävla dyrt

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Soengsang:

När man väljer sittplats...

Hur redovisas alla som inte bokar en speciell plats? kan ju vara helt fullt fastän du kan välja på samtliga platser. 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev LTD:

Hur redovisas alla som inte bokar en speciell plats? kan ju vara helt fullt fastän du kan välja på samtliga platser. 

Bra fråga.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev LTD:

Hur redovisas alla som inte bokar en speciell plats? kan ju vara helt fullt fastän du kan välja på samtliga platser. 

Klart att det kan vara så att de som bokar genom resebyråerna får betala för platsbokning och då avstår från det. Så nog är det fler passagerare som köpt biljett som inte syns på platsbokningen. Men jag reagerade på att det var så många platser tillgängliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev rolba:

Klart att det kan vara så att de som bokar genom resebyråerna får betala för platsbokning och då avstår från det. Så nog är det fler passagerare som köpt biljett som inte syns på platsbokningen. Men jag reagerade på att det var så många platser tillgängliga.

Det är inte värt att betala extra om man inte kan knipa dom bra platserna i ekonomi, men dom går ju direkt ändå. Om jag sitter på rad 26 eller 42 är skitsamma.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Blingen:

Brorsan o farsan ska ner o hälsa på mig , dom kollar resor ca den 26dec o hemresa ca 2veckor senare.

hittar absolut ingenting under 14k om dom vill ha resan under 30timmar med byten🤣 

Så jävla dyrt

När Norwegian försvann så vart det dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev rolba:

Klart att det kan vara så att de som bokar genom resebyråerna får betala för platsbokning och då avstår från det. Så nog är det fler passagerare som köpt biljett som inte syns på platsbokningen. Men jag reagerade på att det var så många platser tillgängliga.

Ert flyg är överbokat så checka in tidigt 😁

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Det är inte värt att betala extra om man inte kan knipa dom bra platserna i ekonomi, men dom går ju direkt ändå. Om jag sitter på rad 26 eller 42 är skitsamma.

Ingen efter rad 8 typ bokar väl plats 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-08-27 at 07:41, skrev MaiChai:

Äntligen har bitarna fallit på plats, blev Qatar Airways igen och drygt 9300 efter att tömt mina Avios poäng. 9 veckor med start 1 november.

 

Svårt att hitta biljetter med rimliga priser och anslutningstider, här blev det 3,15 på vägen ner och 2,30 på vägen hem.  Kunde bokat för 7700 med Ethiopian och fått 34 timmar i Addis Abeba eller med Oman Air för 8300 med 2 byten vardera väg och 16 timmar på flygplatsen i Muscat...

 

Tiden när man fick en 1 månadsbiljett för 3800 är tydligen över...

 

Nu ska vi bara jobba på uppgraderingen!

IMG_6734.thumb.JPG.b0fe976877983518e5e8047ff6ebdaa8.JPG

 

Sayonara suckers!

 

IMG_6735.thumb.JPG.96742ece4dc37e06abdde3c98aa3b8f7.JPG

 

Vin? Ja tack!

 

IMG_6748.thumb.JPG.ddbcaa2f55480755de987c751de9d86b.JPG

 

Gött med ett privat rum!

 

IMG_6746.thumb.JPG.04a69a8f9f009e42fffa7663b195fa5e.JPG

 

Luftigt och skönt.

 

Har fått två "flight changes" notifikationer från Qatar men ännu så bara till det bättre då väntetiden i Doha minskat på både dit och hemvägen.Så ännu inget om att flighten CPH-DOH eller vice versa är ändrad till en Finnair flight så det ser ut som om det är Qatar som sköter transporten hela vägen.

 

Kom på att jag hade en massa bonuspoäng på Quality hotell så jag bokade en hotellnatt kvällen innan så behöver man inte stiga upp så ohemult tidigt innan flighten 08:55

 

Drygt tre veckor kvar!

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Ingen efter rad 8 typ bokar väl plats 

Är man snabb så knycker man nödutgång, TV-skärmen i mitten och närmast muggen om man kan. Resten kan man glömma.

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Är man snabb så knycker man nödutgång, TV-skärmen i mitten och närmast muggen om man kan. Resten kan man glömma.

När flög du senast? Alla har väl egen skärm i stolsryggen numera. Vid toaletterna är väl ingen höjdare att sitta  med tanke på allt spring. Med thai economi bokar jag alltid plats gratis via deras sida. Nödutgångsplaterna kostar dock rätt mycket extra och de ör det inte värt tycker jag. Om Sigge vid gång fönster eller i mitten är väl kanske viktigare än exakt rad.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Mankan:

När flög du senast? Alla har väl egen skärm i stolsryggen numera. Vid toaletterna är väl ingen höjdare att sitta  med tanke på allt spring. Med thai economi bokar jag alltid plats gratis via deras sida. Nödutgångsplaterna kostar dock rätt mycket extra och de ör det inte värt tycker jag. Om Sigge vid gång fönster eller i mitten är väl kanske viktigare än exakt rad.

Jag menade inte skärmen i stolsryggen, utan den "stora" i mitten på planet. Absolut bästa platsen. Gott om benutrymme, men svår att boka. Toalett springet brukar lugna ner sig efter ett par timmar, så är man på ålders höst som jag så uppskattar jag närheten.

 

Bokar alltid via jobbet så den lilla extra kostnaden för en bra plats tar jag gärna om det är möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan åker 3/1 med Thai 14k i slaskavdelningen!! Tror vi pröjsade det för två innan covidi*tin... 🤪

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Bokat och betalt med Thaiarna på nyårsafton...och förhoppningsvis kommer man iväg ochså 🙂

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
On 2022-10-05 at 09:56, skrev Nerike:

Personal fanns innan Covid utb. och klara, men helt plötsligt finns ingen personal.

Visst dom har fått andra jobb, men om personalen fanns innan covid och dom har bytt jobb varför går dom inte tillbaka till sina gamla jobb.

Kan det bero på att bolagen inte betalar så bra till sin personal, för skulle det vara ett bra jobb med bra lön så skulle jag inte tveka att gå tillbaka.

Utan tror att dom erbjuder en dålig lön med dåliga villkor, dom skyller på pandemin och kan inte erbjuda mer så jag tror inte att dom har det så bra ekonomisk.

 

För om det gäller tillgång kontra efterfrågan som gör att biljetterna går upp så borde väl gälla personalen också, hade jag ett bolag och behöver personal och det finns inga skulle jag erbjuda bättre än andra bolag för att få personal till mitt bolag.

Men alla bolag skyller på personal allt för vi ska tro det, kolla bara på Arlanda kaoset Swedavia fick Covid pengar från sin ägare (Staten) men sa upp folk i alla fall och la pengarna på annat.

Och så skyllde Swedavia på personalbrist, om dom nu hade betalat bra så hade väl personalen kommit tillbaka, men många fick andra jobb med bättre lön och villkor men det sa Swedavia inget om.

 

Jag hitta en biljett nu på skyscanner för 7 561 SEK med Thai, 7 mars till 9 april, tror att biljetterna kommer ligga mellan 6 500 - 7 500 direkt och jag tror att man kan hitta billigare om man vill byta med lång väntetid på en flygplats, men för min del blir det Thai denna gång orkar inte byta.

Jag vet inte hur det är i Europa. Men i Usa är det två anledningar att det fattas personal. Dom som inte tog vaxxinet fick sparken. och många som tog vaxxinet har nu problem för kontrollen att dom är fullt friska är stenhård. 

Link to comment
Dela på andra sajter

36:e resan till Thailand bokad å betald....

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Jag vet inte hur det är i Europa. Men i Usa är det två anledningar att det fattas personal. Dom som inte tog vaxxinet fick sparken. och många som tog vaxxinet har nu problem för kontrollen att dom är fullt friska är stenhård. 

På vilket sätt har dom som vaccinerat sig problem med att kontrollera att dom är fullt friska? borde inte kontrollen av dom som inte vaccinerade sig vara lika hård ? 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
1 timme sedan, skrev Jed:

På vilket sätt har dom som vaccinerat sig problem med att kontrollera att dom är fullt friska? borde inte kontrollen av dom som inte vaccinerade sig vara lika hård ? 

Men snälla läser du inte vad jag skrev. Dom som inte ville ta biovapnet fick sparken. Dom som är kvar görs det hårda tester att dom är fullt friska så dom kan flyga. Jag tänker först och främst på piloterna nu. 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev John Khonken:

Men snälla läser du inte vad jag skrev. Dom som inte ville ta biovapnet fick sparken. Dom som är kvar görs det hårda tester att dom är fullt friska så dom kan flyga. Jag tänker först och främst på piloterna nu. 

 

Jag är skeptisk ...............

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...