Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

Ett lika stort problem som friskintyget är väl reseförsäkringen? Nu när svenska UD avråder ifrån alla utlandsresor så får man väl knappast en reseförsäkring, iallafall inte ifrån de svenska bolagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    166

Kenneth4618
3 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Ett lika stort problem som friskintyget är väl reseförsäkringen? Nu när svenska UD avråder ifrån alla utlandsresor så får man väl knappast en reseförsäkring, iallafall inte ifrån de svenska bolagen.

Folksams hemförsäkring gäller som vanligt mot olyckor och akuta sjukdommar

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Dina hemförsäkring gäller 45 dagar som vanligt men går ej förlänga då avrådan gäller.

 

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Kentan:

Dina hemförsäkring gäller 45 dagar som vanligt men går ej förlänga då avrådan gäller.

 

//K

Är det verkligen så oavsett bolag? De flesta gäller väl dock inte för det som kan kopplas till vad avrådan bygger på?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Frugans biljett är nu ombokad till 10 december - 30 januari

Får hoppas att världen blivit frisk/friskare då 😎

 

Själv väntar jag på svar från resebyrån

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Hmm nästan en kopia på mitt förslag till intyg igår...

 

john c. mcginley laughing GIF

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Frugans biljett är nu ombokad till 10 december - 30 januari

Får hoppas att världen blivit frisk/friskare då 😎

 

Själv väntar jag på svar från resebyrån

Se där vi har också ombokat till 10dec men åker hem 22 Jan. Med Thai då kanske vi är på samma plan.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Se där vi har också ombokat till 10dec men åker hem 22 Jan. Med Thai då kanske vi är på samma plan.

Waow du tog höjd på den, jag hoppas verkligen på ett par turer hem före dess......

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Waow du tog höjd på den, jag hoppas verkligen på ett par turer hem före dess......

 

Jo men de var de datum vi var relativt säkra på att vi vill åka och som troligtvis kommer att funka med våra jobb. Den var ombokningsbar utan extra kostnad. Inte omöjligt att det blir en resa innan.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minutes ago, Mankan said:

Är det verkligen så oavsett bolag? De flesta gäller väl dock inte för det som kan kopplas till vad avrådan bygger på?

Jag tror alla bolag har sina egna regler så bäst kolla vad som gäller. Det jag var intresserad var om sjuk och olycksfallsförsäkring gällde och det gjorde den.

Tror knappast gäller för om t.e.x blir satt i karantän, flyg blir inställt osv om åker fast UD avråder.

 

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Emirates ställer in  Stockholm: från den 26 mars – 30 juni

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu lär det bli lugnt i denna tråden en tid framöver... bara BTT som kommer fabulera om bästa Thailandsresan 2023...

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev samet:

Nu lär det bli lugnt i denna tråden en tid framöver... bara BTT som kommer fabulera om bästa Thailandsresan 2023...

Hahaha tänk om han får rätt, blir inget Thailand för någon före 2023😂😂😂

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
10 minuter sedan, skrev JohanB:

Stockholm från torsdag den 26:e enligt dem själva, vilket var intressant för mig som skulle åka den 2/4 🙁

Lite olika datum för en ställen

https://www.emirates.com/se/swedish/help/travel-updates/#3515

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Stockholm från torsdag den 26:e enligt dem själva, vilket var intressant för mig som skulle åka den 2/4 🙁

Lite olika datum för en ställen

https://www.emirates.com/se/swedish/help/travel-updates/#3515

Dom gjorde snabbt en pudel och fortsätter tydligen vissa flighter....

https://www.gulftoday.ae/news/2020/03/22/emirates-halts-all-passenger-flights-from-wednesday

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
12 timmar sedan, skrev Soengsang:

Hahaha tänk om han får rätt, blir inget Thailand för någon före 2023😂😂😂

 

Enligt många experter på virus kommer coronaviruset att komma tillbaka i etapper även framöver tills ett vaccin framställts så varför då inte vänta med att åka för att vara på den säkra sidan?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Enligt många experter på virus kommer coronaviruset att komma tillbaka i etapper även framöver tills ett vaccin framställts så varför då inte vänta med att åka för att vara på den säkra sidan?

 

BTT

Laga förfall i tre år till, vilken välsignelse för vissa :)

Finns andra som inte kommer att sluta att leva, snart är konsekvenserna av nedstängningar större än virusets verkningar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev Soengsang:

Laga förfall i tre år till, vilken välsignelse för vissa :)

Finns andra som inte kommer att sluta att leva, snart är konsekvenserna av nedstängningar större än virusets verkningar.

 

Hade jag inte haft en hjärt och kärlsjukdom som bakomliggande faktor hade jag inte heller varit särskilt orolig men som det nu är har jag inte råd att vara tuff.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Enligt många experter på virus kommer coronaviruset att komma tillbaka i etapper även framöver tills ett vaccin framställts så varför då inte vänta med att åka för att vara på den säkra sidan?

 

BTT

Att sluta leva är också att dö 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Senast uppdaterad: 23 mars 2020, 08:30 Dubai (GMT+4)

FLYGUPPDATERINGAR

Emirates kommer tillfälligt avbryta de flesta passagerarverksamheter den 25 mars.

Efter att ha mottagit förfrågningar från regeringar och kunder om att stödja hemsändningen av resenärer kommer Emirates fortsätta att bedriva flygverksamhet till följande länder tills vidare, så länge gränserna förblir öppna och det finns efterfrågan: Storbritannien, Schweiz, Hongkong, Thailand, Sydkorea, Malaysia, Filippinerna, Japan, Singapore, Australien, Sydafrika, USA och Kanada. Vi strävar efter att ge berörda kunder uppdaterad information så snart som möjligt. För att få den senaste informationen ska kunderna kontrollera att deras kontaktuppgifter stämmer under Hantera bokning. Kunderna kan också besöka webbplatsen för att kontrollera flygstatusen.

https://www.emirates.com/se/swedish/help/travel-updates/#3515

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Att sluta leva är också att dö 😉

 

Nu kanske första prioritet i livet inte är en resa till barerna i Pattaya.

 

Det fanns en tid när hela livet kretsade kring detta men man blir äldre och visare med åren.

 

Möjligt att jag och Berit kanske tillbringar vinterhalvåret i Thailand från och med nästa år men inget bestämt ännu.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
15 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu kanske första prioritet i livet inte är en resa till barerna i Pattaya.

 

Det fanns en tid när hela livet kretsade kring detta men man blir äldre och visare med åren.

 

Möjligt att jag och Berit kanske tillbringar vinterhalvåret i Thailand från och med nästa år men inget bestämt ännu.

 

BTT

 

Och ändå är det just det du ältar år ut och år in 😁

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

 

Och ändå är det just det du ältar år ut och år in 😁

 

Tycker nog jag lugnat ner mig betydligt med barsnacket senaste åren.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...