Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    167

broder tuk tuk
26 minuter sedan, skrev rolba:

Eftersom man ska bevisa att man träffats i verkligheten och inte bara via Google så är det ju bra om man kan följa med. 

Sen är det ju inget förhör direkt.

 

Tja tjejen kan väl nekas UT om det visar sig att båda parter ljuger om sitt förflutna?

 

Så en viss typ av förhör är det ju.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
14 timmar sedan, skrev Fritz:

I så fall är min hustru undantaget som bekräftar den regeln. ;) Det tog 4 timmar för henne att bli klar. Kan nog dels bero på att tjejen som tog emot hennes ansökan var ny och dessutom övervakad av en chef samt att det var en kompis till oss båda som stod för hennes inbjudan. Jag är utskriven och har ingen bostad i Sverige att bjuda in henne till.

 

Vad gör du om du en dag blir utvisad från Thailand?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Tja tjejen kan väl nekas UT om det visar sig att båda parter ljuger om sitt förflutna?

 

Så en viss typ av förhör är det ju.

 

BTT

Inga sådana frågor vid UT för besök.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
10 minuter sedan, skrev rolba:

Inga sådana frågor vid UT för besök.

 

Lite synd kan jag tycka för det skulle ju kunna avslöja om damen enbart är en lycksökerska och bara ute efter gubbens stålar och egendom.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

 

Finns inget väntrum utanför. Man blir snarare tillsags att man inte får vänta utanför. I torsdags väntade jag på gatuplanet.

 

När togs det bort?

I februari 2018 satt jag i det. 

I Trendy Building hos VFS. In genom säkerhetskontrollen, tjejen in första dörren till disken, jag in i väntavdelningen som var andra dörren. Där satt jag ca 30 minuter med flera andra svenskar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev samet:

 

När togs det bort?

I februari 2018 satt jag i det. 

I Trendy Building hos VFS. In genom säkerhetskontrollen, tjejen in första dörren till disken, jag in i väntavdelningen som var andra dörren. Där satt jag ca 30 minuter med flera andra svenskar. 

Det är skillnad på folk och folk tydligen. Jag blir stoppad i dörren redan innan säkerhetskontrollen och får vackert vänta utanför eller bli hänvisad till bottenvåningen som jag blev för tre år sen. :(

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-04-07 at 11:52, skrev samet:

 

När togs det bort?

I februari 2018 satt jag i det. 

I Trendy Building hos VFS. In genom säkerhetskontrollen, tjejen in första dörren till disken, jag in i väntavdelningen som var andra dörren. Där satt jag ca 30 minuter med flera andra svenskar. 

Nu tror jag det var bara en dörr.

Förr var ju ingången mitt för hissen och utgången lite till vänster.

On 2019-04-07 at 14:36, skrev Fritz:

Det är skillnad på folk och folk tydligen. Jag blir stoppad i dörren redan innan säkerhetskontrollen och får vackert vänta utanför eller bli hänvisad till bottenvåningen som jag blev för tre år sen. :(

De fyra år jag varit med dit har jag aldrig fått gå in ibland har det gått att vänta utanför men oftast har jag blivit upplyst om att man inte fick uppehålla sig där.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-04-06 at 09:10, skrev L200:

Hej.Måste man inte vara på plats med vännen/frugan om dom ska ha visa?,

Nej inte alls. men det är mycket papper som ska fixas. eftersom jag är ganska lat så skriver jag min invite och skickar till min vän. hon i sin tur går till en agent som fixar allt annat med försäkring ansökningen osv.

Jobbet för det kostar 3500baht. resten är kostnader som ändå tillkommer. så ca 9000 baht hos RLSIC.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
On 4/4/2019 at 6:31 AM, Soengsang said:

Han tycker Bajen och Central Bar är bra också, så @Swedenfalang:s ord nja 55555555

Finns det en swedenfalang som gillar samma som mig? Magiskt!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2019‎-‎04‎-‎07 at 10:52, skrev Westvalley rider:

Anlände till Loei igår kväll, skönt.... 

 

Ser rofullt ut, var ligger Loei?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev stefantaby:

Ser rofullt ut, var ligger Loei?

 

Långt bort i hellvitta som poeten Helmer Grundström sa. ;) Rofyllt är bara förnamnet så jag åker tillbaka till fiskebyn i morgon.

https://www.google.se/search?q=loei+map+Thailand&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=9Bpaj7_0IzMzUM%3A%2Cr6LdzhdGgn_mVM%2C_&vet=1&usg=AI4_-kTx-4ocFwexw5NMpaQW6h-MsI7bJg&sa=X&ved=2ahUKEwjsnqzcptbhAhXR7HMBHTQMDHMQ9QEwAHoECAoQBA#imgrc=9Bpaj7_0IzMzUM:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
21 minuter sedan, skrev Fritz:

Loei- Arvidsjaur: Same same but diffrent. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Soengsang
10 timmar sedan, skrev koppar55:

Måndag med Finnair.

Ser att du gått över till Finnair nu, har du provat Qatar, de har vettiga priser framför vingen nu, du kan använda ditt poängintjäningsprogram från Finnair även där, jag har betalat drygt 16k för nästa resa, bokat direkt från Qatars hemsida (de har dubbel bonus om man bokar före imorgon 6/5) så rätt snabbt upp till status om man använder deras egna loyalty program.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Hultgren

Imorgon 12/5 från Wuhan i Kina med China Southern Airlines. Frugan plockar upp mig på Suvvan. Blir lite semester i fiskebyn innan vi åker hem till metropolen Ban Dung, Udon Thani

Link to comment
Dela på andra sajter

12:30 den 15de lyfter vi mot Ryssland. Sen blir det en bensträckare innan fortsatt färd mot BKK.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den 24 maj ska Qatar få förmånen att frakta mig till Thailand...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna resa: en gång var jag i Thailand två gånger! Nästa blir i juli, ska bara ta mig omaket att åka till Sverige lite först!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 2019-05-11 at 20:10, skrev Stefan:

Denna resa: en gång var jag i Thailand två gånger! Nästa blir i juli, ska bara ta mig omaket att åka till Sverige lite först!

//S

Blev visst ingen Sverige semester, i år igen!bkk.jpg.e518c115bb8271d238dd552d82bcd21b.jpg

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...