Batting Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 Idag var jag iväg och handlade lite Thai-snaks i stadens ganska nyöppnade Thai-butik. Kul att kunna köpa lite sjögräs, och saltade bröd bönor även på hemmaplan. När jag ändå var där så passade jag på att fråga Thai- damen som företrädde butiken vad det var som krävdes för att åka till Thailand nu. "Tre sprutor!", var det enda hon sa. Jag ville försäkra mig om att det inte krävdes något mer, men hon stod på sig, "Tre Sprutor!". Nu är jag lite osäker på om hon verkligen förstod min fråga så jag undrar, stämmer det verkligen, är allt tillbaka till det vanliga? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 (ändrad) Hur svårt kan det va? 🙂 https://thaiembassy.se/en/guide-for-travelling-to-Thailand-during-covid-19-situation/ Ändrades Augusti 15, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 10 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Hur svårt kan det va? 🙂 https://thaiembassy.se/en/guide-for-travelling-to-Thailand-during-covid-19-situation/ Tack, jag visste väl att du var en hyvens kille! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 3 dagar kvar ✈️✈️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biran Inlagd Augusti 16, 2022 Dela Inlagd Augusti 16, 2022 Idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 16, 2022 Dela Inlagd Augusti 16, 2022 (ändrad) Nu är även flyget BKK - UTH på nyårdagen bokad med Thai Smile. Även hyrbilen är bokad. Blev en Toyota Hilux Vigo 3.0 Litre G 4 X 4 (VSC) Auto denna gång, tyckte inte Fortunern var nått att ha. Ändrades Augusti 16, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 17, 2022 Dela Inlagd Augusti 17, 2022 13 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Nu är även flyget BKK - UTH på nyårdagen bokad med Thai Smile. Även hyrbilen är bokad. Blev en Toyota Hilux Vigo 3.0 Litre G 4 X 4 (VSC) Auto denna gång, tyckte inte Fortunern var nått att ha. Jag har också bokat bil i drygt 3 veckor över jul och nyår. Toyota C-HR. Inte helt gratis men en fortuner som jag gärna hade åkt i kostade väl nästan en 1000 THB mer om dagen. Vad får du pynta för denna? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 17, 2022 Dela Inlagd Augusti 17, 2022 2 timmar sedan, skrev Mankan: Jag har också bokat bil i drygt 3 veckor över jul och nyår. Toyota C-HR. Inte helt gratis men en fortuner som jag gärna hade åkt i kostade väl nästan en 1000 THB mer om dagen. Vad får du pynta för denna? 950 -5% i trogenrabatt 🙂 1+ Day 1200 ฿ 7+ Days 1050 ฿ 21+ Days 950 ฿ Tog ingen Fortuner då jag tyckte baksitsen tog för mycket plats då de fälldes upp mot sidan. Frugan handlar ju en hel del till butiken Pris för den 1+ Day 1500 ฿ 7+ Days 1300 ฿ 21+ Days 1200 ฿ “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 17, 2022 Dela Inlagd Augusti 17, 2022 44 minuter sedan, skrev Kenneth4618: 950 -5% i trogenrabatt 🙂 1+ Day 1200 ฿ 7+ Days 1050 ฿ 21+ Days 950 ฿ Tog ingen Fortuner då jag tyckte baksitsen tog för mycket plats då de fälldes upp mot sidan. Frugan handlar ju en hel del till butiken Pris för den 1+ Day 1500 ฿ 7+ Days 1300 ฿ 21+ Days 1200 ฿ Ja de var ju rätt bra pris. Ska jag ha en Fortuner från Chiang mai så får jag betala betydligt mer. Över 2000 THB per dag eller 45 000 för en månad. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Augusti 17, 2022 Dela Inlagd Augusti 17, 2022 Har ni kollat priset på Chevrolet Trailblazer? Lika skön att köra som Fortuner men troligtvis betydligt billigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 17, 2022 Dela Inlagd Augusti 17, 2022 14 minuter sedan, skrev LTD: Har ni kollat priset på Chevrolet Trailblazer? Lika skön att köra som Fortuner men troligtvis betydligt billigare När jag söker hyrbil kollar jag ju inte efter en speciell modell utan söker förutsättningslöst. Just Chevrolet Traleblazer har jag inte ens sett att den finns för uthyrning. Jag ska tillägga att vi hyr över jul och nyår så då är det extra dyrt. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 17, 2022 Dela Inlagd Augusti 17, 2022 1 timme sedan, skrev LTD: Har ni kollat priset på Chevrolet Trailblazer? Lika skön att köra som Fortuner men troligtvis betydligt billigare För mig blir det nog en Mitsubishi Pajero Sport när det är dags för köpa bil. Var även inne på Volvo XC90 men den blir nog knepigare med service och ev rep när man bor på landet. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 17, 2022 Dela Inlagd Augusti 17, 2022 Om 2 timmar och 12 minuter🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Augusti 17, 2022 Dela Inlagd Augusti 17, 2022 2 timmar sedan, skrev Kenneth4618: För mig blir det nog en Mitsubishi Pajero Sport när det är dags för köpa bil. Var även inne på Volvo XC90 men den blir nog knepigare med service och ev rep när man bor på landet. Skulle gärna köpa Volvo men känns helt sjukt att betala importskatten så jag håller mig till utbudet av Thaimonterade bilar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Augusti 17, 2022 Dela Inlagd Augusti 17, 2022 4 timmar sedan, skrev Kenneth4618: 950 -5% i trogenrabatt 🙂 1+ Day 1200 ฿ 7+ Days 1050 ฿ 21+ Days 950 ฿ Tog ingen Fortuner då jag tyckte baksitsen tog för mycket plats då de fälldes upp mot sidan. Frugan handlar ju en hel del till butiken Pris för den 1+ Day 1500 ฿ 7+ Days 1300 ฿ 21+ Days 1200 ฿ Kanonpris! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 17, 2022 Dela Inlagd Augusti 17, 2022 1 timme sedan, skrev LTD: Skulle gärna köpa Volvo men känns helt sjukt att betala importskatten så jag håller mig till utbudet av Thaimonterade bilar. Köper inte nytt utan en med några år på nacken 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 17, 2022 Dela Inlagd Augusti 17, 2022 (ändrad) 6 timmar sedan, skrev LTD: Har ni kollat priset på Chevrolet Trailblazer? Lika skön att köra som Fortuner men troligtvis betydligt billigare Bilar med bladfjädrar kan omöjligt vara sköna att köra. Säkert trumbroms bak också. Urrrr Ändrades Augusti 17, 2022 av Nicholas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ftn705 Inlagd Augusti 17, 2022 Dela Inlagd Augusti 17, 2022 2 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Köper inte nytt utan en med några år på nacken 🙂 Samma här då det blir dags för pension.en XC60. 2013-2017. Ska vara som hemma… Mvh.Frazze Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 17, 2022 Dela Inlagd Augusti 17, 2022 56 minuter sedan, skrev Nicholas: Bilar med bladfjädrar kan omöjligt vara sköna att köra. Säkert trumbroms bak också. Urrrr Hur många mil kör du när du är i Thai, Jag har egen bil billigast, Bladfjädrar,trumbromsar? Kör du runt i Thai när du är där jag flyttar rumpan från A till B Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 17, 2022 Dela Inlagd Augusti 17, 2022 25 minuter sedan, skrev Boa52: Hur många mil kör du när du är i Thai, Jag har egen bil billigast, Bladfjädrar,trumbromsar? Kör du runt i Thai när du är där jag flyttar rumpan från A till B Jag har egen bil. Kör ganska mycket mellan Lampang och ubon, ganska mycket runt omkring norra Thailand i allmänhet. Men min "bil" från 1990 har bladfjädrar så den suger getpung när det gäller väghållning. Men åka nya bilar med bladfjädrar kan jag aldrig förstå mig på. Om man hyr kan man ju hyra vad man vill, valet är ju fritt, så varför hyra mög. Mystiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 17, 2022 Dela Inlagd Augusti 17, 2022 21 minuter sedan, skrev Nicholas: Jag har egen bil. Kör ganska mycket mellan Lampang och ubon, ganska mycket runt omkring norra Thailand i allmänhet. Men min "bil" från 1990 har bladfjädrar så den suger getpung när det gäller väghållning. Men åka nya bilar med bladfjädrar kan jag aldrig förstå mig på. Om man hyr kan man ju hyra vad man vill, valet är ju fritt, så varför hyra mög. Mystiskt. Ligger du och kör 150-160 då om väghållningen inte är bra, tänker lite på kostnaden hyra bil- har en egen- väghållning inte optimalt. Man måste köra en d-j massa mil när man är i Thaii om det ska vara försvarbart enl min tanke Tror det är bara skitsnack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Augusti 17, 2022 Dela Inlagd Augusti 17, 2022 2 timmar sedan, skrev Nicholas: Bilar med bladfjädrar kan omöjligt vara sköna att köra. Säkert trumbroms bak också. Urrrr Inga bladfjädrar på min Trailblazer och skivor runt om Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 17, 2022 Dela Inlagd Augusti 17, 2022 1 minut sedan, skrev Boa52: Ligger du och kör 150-160 då om väghållningen inte är bra, tänker lite på kostnaden hyra bil- har en egen- väghållning inte optimalt. Man måste köra en d-j massa mil när man är i Thaii om det ska vara försvarbart enl min tanke Tror det är bara skitsnack Ja du tror ju en massa saker. Som att väghållning bara hör hemma i formel 1, och inte är bra att ha vid undanmanöver, att bromsträcka och komfort är bara trams. Thailändska vägar är ju väldigt bekväma redan från början, och all transport går ju bara från A till B, så hur svårt kan det vara. Ta en fin Mazda. Stel bakaxel, inga problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 17, 2022 Dela Inlagd Augusti 17, 2022 Precis nyss, skrev LTD: Inga bladfjädrar på min Trailblazer och skivor runt om 3 minuter sedan, skrev LTD: Inga bladfjädrar på min Trailblazer och skivor runt om Utmärkt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 17, 2022 Dela Inlagd Augusti 17, 2022 2 timmar sedan, skrev Boa52: Jag har egen bil billigast Jag behöver bil max en månad om året i Thailand och då är det nog betydligt billigare att hyra. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu