Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev Dolemon:

Jag sneglar på 18/4-16/5 -2024

Jag trodde du bodde i Thailand?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    166

2 minuter sedan, skrev uptoyou:

Jag trodde du bodde i Thailand?

 

Jag pendlar, nu när min mor är klen så är jag mera i Sverige pga. det

Link to comment
Dela på andra sajter

15 oktober till 15 december med Thai.

15 mars till 15 maj med Qatar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Inte jag men frugan bokade igår 27 april till 15 juni -24 med Thai Airways för 9900:-

Det gäller att vara ute i god tid 🙂

Hittade med tajjen 9155 samma datum 😉😉😉😉😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
6 timmar sedan, skrev soi covboy:

Hittade med tajjen 9155 samma datum 😉😉😉😉😉

Tog den med flex som var lite dyrare, hon köper inte den billigaste då det kan bli dyrare i slutändan.

Dessutom direkt av thai och slipper mellanhänder

Hon har lärt sig av coronaeländet

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Tog den med flex som var lite dyrare, hon köper inte den billigaste då det kan bli dyrare i slutändan.

Dessutom direkt av thai och slipper mellanhänder

Hon har lärt sig av coronaeländet

Det är med tajjen 😃😃😃

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Dessutom direkt av thai och slipper mellanhänder

Klokt, gör det samma, alltid dirket från flygbolaget!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Soengsang:

Klokt, gör det samma, alltid dirket från flygbolaget!

Det gör vi också den senaste tiden även om det i regel är dyrare med Thai. Man slipper oroa sig för eventuella resebyråkonkurser. Vi använde oss tidigare nästa uteslutande av Jade travel när vi bokade Thai eftersom dom hade bra pris och bra servis. Vi hade två ekonomibiljetter med avresa i slutet av mars de året pandemin bröt ut och dessa har vi genom Jade kostnadsfritt flyttat datum på flera gånger och tillslut kunnat nyttja över jul och nyår två år senare. Under dessa två år gick det knappt att få tag i Thaiairways med anledning av deras rekonstruktion. Så all heder till Jade travel.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Mankan:

Det gör vi också den senaste tiden även om det i regel är dyrare med Thai. Man slipper oroa sig för eventuella resebyråkonkurser. Vi använde oss tidigare nästa uteslutande av Jade travel när vi bokade Thai eftersom dom hade bra pris och bra servis. Vi hade två ekonomibiljetter med avresa i slutet av mars de året pandemin bröt ut och dessa har vi genom Jade kostnadsfritt flyttat datum på flera gånger och tillslut kunnat nyttja över jul och nyår två år senare. Under dessa två år gick det knappt att få tag i Thaiairways med anledning av deras rekonstruktion. Så all heder till Jade travel.

Ticket skötte det också väldigt bra under pandemin. Förmodligen därför dom kan ha kvar sina butiker fortfarande. Känns som att dom skötte det bättre än de flesta flygbolag, men helt rätt att boka direkt även om det kostar några kronor mera.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Det gör vi också den senaste tiden även om det i regel är dyrare med Thai. Man slipper oroa sig för eventuella resebyråkonkurser. Vi använde oss tidigare nästa uteslutande av Jade travel när vi bokade Thai eftersom dom hade bra pris och bra servis. Vi hade två ekonomibiljetter med avresa i slutet av mars de året pandemin bröt ut och dessa har vi genom Jade kostnadsfritt flyttat datum på flera gånger och tillslut kunnat nyttja över jul och nyår två år senare. Under dessa två år gick det knappt att få tag i Thaiairways med anledning av deras rekonstruktion. Så all heder till Jade travel.

Där ser man vikten av att ha en bra resebyrå. Jade fixar då du inte kom i kontakt med Thai.

 

Man bör boka på Jade och Nonki. 

 

Nonki fixar även ombokning på icke ombokningsbara biljetter! 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev apknug:

Nonki fixar även ombokning på icke ombokningsbara biljetter! 

Nä, inte numera!

Fördelarna med att handla via han är borta, det är inte som förut.

 

Direkt via bolaget är idag bäst, då kontrollerar du själv din biljett fullt ut.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev apknug:

Där ser man vikten av att ha en bra resebyrå. Jade fixar då du inte kom i kontakt med Thai.

 

Man bör boka på Jade och Nonki. 

 

Nonki fixar även ombokning på icke ombokningsbara biljetter! 

 

Jag har bokat med Nonki många gånger förrut och hans personliga servis är och var oslagbar. Tyvärr vart han efter ett tag för dyr. Förmodligen för att han som liten inte får bra priser från thai.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

personliga servis är och var oslagbar

Yes, var oslagbar service tidigare, ett mess o det var ombokat, tidigare hade han access till Thais onlinesystem, idag tar han biljetterna från en annan resebyrå och har då inte samma fördelar och möjligheter, men väldigt trevlig gubbe att ha att göra med.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag har bokat med Nonki många gånger förrut och hans personliga servis är och var oslagbar. Tyvärr vart han efter ett tag för dyr. Förmodligen för att han som liten inte får bra priser från thai.

Det är helt klar Jade som gäller nu då. 

 

Inget är för evigt.

 

Hos Jade finns det direktkontakt till Thais bokningssystem på flera sätt 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev apknug:

Det är helt klar Jade som gäller nu då. 

 

Inget är för evigt.

 

Hos Jade finns det direktkontakt till Thais bokningssystem på flera sätt 

Ok, bra att du hittat en resebyrå du känner dig trygg med.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Ok, bra att du hittat en resebyrå du känner dig trygg med.

Tråkigt om du inte gillar Jade Travel. 

 

En resebyrå som har "flexibla" relationer till flygbolaget som att exempelvis kunna boka om biljetter som inte är ombokningsbara är guld värt. 

 

Gamla PD resor hade den möjligheten då de satt på en en Sveriges tre datorer med direkt koppling till Aeroflot, Martina på PD resor kunde likt Jade och Nonki fixa det näst intill omöjliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
12 minuter sedan, skrev apknug:

Gamla PD resor hade den möjligheten då de satt på en en Sveriges tre datorer med direkt koppling till Aeroflot, Martina på PD resor kunde likt Jade och Nonki fixa det näst intill omöjliga.

Ja det har du ju stor nytta av i dag 🤣🤣🤣

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ja det har du ju stor nytta av i dag 🤣🤣🤣

Nån hade nytta av det under coronan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
17 minuter sedan, skrev apknug:

Nån hade nytta av det under coronan.

Ja Aeroflot slår ju de flesta flygbolag med hästlängder 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev apknug:

Tråkigt om du inte gillar Jade Travel. 

 

En resebyrå som har "flexibla" relationer till flygbolaget som att exempelvis kunna boka om biljetter som inte är ombokningsbara är guld värt. 

 

Gamla PD resor hade den möjligheten då de satt på en en Sveriges tre datorer med direkt koppling till Aeroflot, Martina på PD resor kunde likt Jade och Nonki fixa det näst intill omöjliga.

ok jag antar att du försöker göra någon poäng av detta men jag väldigt svårt att förstå vad?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev apknug:

Tråkigt om du inte gillar Jade Trave

De är väl en ytterst märklig kommentar med tanke vad jag har skrivit. Hur kom du fram till det? 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Mankan:

De är väl en ytterst märklig kommentar med tanke vad jag har skrivit. Hur kom du fram till det? 

Även en tråkig tråd kan bli intressant med dessa feltolkningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...