Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev rolba:

Blev avbokad idag. Inte ens ombokad till finnflyg. Suck va jävla lack man blir. Jag som hållit sandormarna högt men nu vete fan. 😡

 

14 minuter sedan, skrev Soengsang:

Har du kontaktat dem i chatten, de brukar svara fort(direkt)....gissar att det löser sig, avokad/ombokad via robot?

Troligen via robot. Kolla om det finns nåt annat flyg som du heller vill åka o betata för Rolba, priserna är ju fan inte låga nu.

 

Kontakta annars Qatar chatten som sang som säger är bra, Qatar är skyldig att transportera dig på ett eller annat sätt! 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    167

20 minuter sedan, skrev Soengsang:

Har du kontaktat dem i chatten, de brukar svara fort(direkt)....gissar att det löser sig, avokad/ombokad via robot?

 

3 minuter sedan, skrev apknug:

 

Troligen via robot. Kolla om det finns nåt annat flyg som du heller vill åka o betata för Rolba, priserna är ju fan inte låga nu.

 

Kontakta annars Qatar chatten som sang som säger är bra, Qatar är skyldig att transportera dig på ett eller annat sätt! 

Försökt ringa supporten men upptaget hela tiden. Tar omtag imorgon när värsta ilskan lagt sig. Man vill ju inte göra något dumt i onödan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev rolba:

 

Försökt ringa supporten men upptaget hela tiden. Tar omtag imorgon när värsta ilskan lagt sig. Man vill ju inte göra något dumt i onödan.

Ta dem på chatten på webbsidan, fungerar bra.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Ta dem på chatten på webbsidan, fungerar bra.....

Ska försöka där. Fick ingen hjälp när jag bokade. Frugan har en voucher som är giltg till 22/11 men vid bokning fick jag meddelade att den var utgången. Blev utloggad 3 ggr när jag höll på och jävlades så jag gav upp då.

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania
4 minuter sedan, skrev rolba:

 

Försökt ringa supporten men upptaget hela tiden. Tar omtag imorgon när värsta ilskan lagt sig. Man vill ju inte göra något dumt i onödan.

 Vi vart ombokade  samma tider dock med  Finnarna till Doha

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev navion hispania:

 Vi vart ombokade  samma tider dock med  Finnarna till Doha

När jag kollade i appen så ligger där en bokning med finnarna. Samma tider som den med Qatar. 

Det är väl bara att åka till Arlanda då och hoppas att man kommer med.

Lite konstigt att de inte skickat något mail med denna biljett.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev rolba:

När jag kollade i appen så ligger där en bokning med finnarna. Samma tider som den med Qatar. 

Det är väl bara att åka till Arlanda då och hoppas att man kommer med.

Lite konstigt att de inte skickat något mail med denna biljett.

 
Jag gjorde ungefär desamma,, kollade i qatars app och vart nojjig. 
Men om du går in på Finnairs hemsida o loggar in med din flygkod o efternamn så kommer du o se att du har ett flyg med dom.

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev C-dude:

 
Jag gjorde ungefär desamma,, kollade i qatars app och vart nojjig. 
Men om du går in på Finnairs hemsida o loggar in med din flygkod o efternamn så kommer du o se att du har ett flyg med dom.

 

C;D

Jag gick in på manage my booking och där står det confirmed. Samma platser bokade åxå. Jag nöjer mig med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hände mig igår med Qatars biljett.

Hellt plötsligt var min resa avbokad från Arlanda till Doha och Doha till Arlanda.

Så min resa var inte giltig längre.

Detta tydligen för att finnarna nu flyger sträckan Arn-Doh och tvärtom.

Tryckte på ”chatt” pricken men det funkade inte.

Ringde då upp det svenska numret som jag hittade någonstans på deras halv virriga hemsida vart kopplad till något sämre engelskspråkigt land än mig (lät som Indien eller Pakistan).

Och det gick inget vidare kan jag säga med ex antal kontroll frågor som de inte lyckade uppfatta eller jag inte orkade ta reda på. 
Jahapp tänkte jag det var väl som förra gången när det trilskades.

Fick till slut tag i en chatt som funkade behövde där bara ange mitt bokningsnummer och fullständiga namn och allt vart fixat på 1 minut.

Så nu har jag en giltig biljett igen.

Skam den som ger sig…

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ut som om jag fortfarande reser med en QR flight på tisdag, låt oss se vad som står på plattan till slut..

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev MaiChai:

Ser ut som om jag fortfarande reser med en QR flight på tisdag, låt oss se vad som står på plattan till slut..

Ja du kommer ju ner i alla fall. Det är det viktigaste!

 

Fast åker du från Arn eller CPH?

Link to comment
Dela på andra sajter

Slutet av november. 

Thai Air. 

Enkel resa över München eller vad det var (nånstans i Tyskland) 

7000 spänn. 

 

Dyrtider, slit å släp, aldri äre nåt annat. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2022-10-30 at 09:31, skrev apknug:

Ja du kommer ju ner i alla fall. Det är det viktigaste!

 

Fast åker du från Arn eller CPH?

 

Åkte från CPH, två smockfulla plan, en 788 till Doha och en 388 till Bangkok. Båda flighterna överbokade så det verkar finnas ett uppdämt behov...

 

...och ja, det var Qatar maskiner jag flög med.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett mail idag med bland annat att jag ska skriva ut och signera "Customer acknowledgement form"

Är det något man måste visa upp?

Qatar

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev rolba:

Fick ett mail idag med bland annat att jag ska skriva ut och signera "Customer acknowledgement form"

Är det något man måste visa upp?

Qatar

Ingenting dom fråga efter när jag åkte i oktober. Jag ställde samma fråga här också.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev rolba:

Fick ett mail idag med bland annat att jag ska skriva ut och signera "Customer acknowledgement form"

Är det något man måste visa upp?

Qatar

Om de nu skickar ut det så är det väl lika bra att göra som de begär så att du inte blir stående.

Söker man på nätet så är det många som inte blir tillfrågade efter dokumentet och vissa har blivit det.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev 65Selander:

Om de nu skickar ut det så är det väl lika bra att göra som de begär så att du inte blir stående.

Söker man på nätet så är det många som inte blir tillfrågade efter dokumentet och vissa har blivit det.

Helt rätt, tar ett par minuter o fylla i o skriva ut, bra att ha även om ingen frågar efter det.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Soengsang:

Helt rätt, tar ett par minuter o fylla i o skriva ut, bra att ha även om ingen frågar efter det.

Gör man allt för att få allt gratis så kan nog en extra printad A4 sida svida hårt för vissa..... Sen tillkommer bläcket från pennan, även om man fått pennan  gratis på banken så ska den räcka länge....

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev 65Selander:

Om de nu skickar ut det så är det väl lika bra att göra som de begär så att du inte blir stående.

Söker man på nätet så är det många som inte blir tillfrågade efter dokumentet och vissa har blivit det.

 

11 timmar sedan, skrev Soengsang:

Helt rätt, tar ett par minuter o fylla i o skriva ut, bra att ha även om ingen frågar efter det.

 

10 timmar sedan, skrev apknug:

Gör man allt för att få allt gratis så kan nog en extra printad A4 sida svida hårt för vissa..... Sen tillkommer bläcket från pennan, även om man fått pennan  gratis på banken så ska den räcka länge....

Min laptop har sagt upp sig och skrivaren är inte startad på ett år så den har säkert torkat ihop.

Försöker fixa det mesta i telefonen nu.

Men utskrifter är fixade och jag har fått tag i en gratis penna så det löser sig nog.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev rolba:

 

 

Min laptop har sagt upp sig och skrivaren är inte startad på ett år så den har säkert torkat ihop.

Försöker fixa det mesta i telefonen nu.

Men utskrifter är fixade och jag har fått tag i en gratis penna så det löser sig nog.

Ähhh den lunchätande instängdabakomgaller tvätteriföreståndaren nära dig har säkert en printer…

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ähhh den lunchätande instängdabakomgaller tvätteriföreståndaren nära dig har säkert en printer…

Tänkte inte på det.

Nu blev det IKEA som fick stå för utskrift.

Sen gäller det bara att hitta ett ärende till Valbo så upphämtningen blir gratis. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev rolba:

Tänkte inte på det.

Nu blev det IKEA som fick stå för utskrift.

Sen gäller det bara att hitta ett ärende till Valbo så upphämtningen blir gratis. :rotfl:

Skicka @Enis

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Du menar,  den lunchätande instängdabakomgaller tvätteriföreståndaren nära mig. :rotfl:

Jag kan trösta dig med att Finnair, på Qatar rutten verkar ha "gratis" dricka på hela flighten, annars brukar det bara vara till maten. 

 

Du kommer få maten i en papplåda med träbestick dock. Tyvärr. Men varm mat.

 

Annars har jag bara hört positivt om Finnair till Doha.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev apknug:

Jag kan trösta dig med att Finnair, på Qatar rutten verkar ha "gratis" dricka på hela flighten, annars brukar det bara vara till maten. 

 

Du kommer få maten i en papplåda med träbestick dock. Tyvärr. Men varm mat.

 

Annars har jag bara hört positivt om Finnair till Doha.

2FDBFC5F-E33B-4A6D-AAEC-EF5A80690DA0.jpeg.e151d88ef7a84e59024b81bfc8332d29.jpeg
 

Suck,,, 

 

 

C;D

 

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...