Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

Åker på fredag, TG951 CPH-BKK.

Bokade i juni, ca. 8500 SEK t/r ekonomi-flexi.

Har en kompis som åker över jul/nyår. Hon bokade tidigt för 4500 SEK t/r.

Bra pris i dessa tider.

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    167

28 minuter sedan, skrev biker:

Åker på fredag, TG951 CPH-BKK.

Bokade i juni, ca. 8500 SEK t/r ekonomi-flexi.

Har en kompis som åker över jul/nyår. Hon bokade tidigt för 4500 SEK t/r.

Bra pris i dessa tider.

 

mvh

biker

 

4500 kr över jul och nyår med Thai Airways? Det låter väldigt orimligt om du med över jul och nyår menar ett par veckor innan till ett par veckor efter. Jag har aldrig sett biljetter för 4500kr över jul och nyår före pandemin heller oavsett hur tidigt i förväg jag kollat.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Mankan:

4500 kr över jul och nyår med Thai Airways? Det låter väldigt orimligt om du med över jul och nyår menar ett par veckor innan till ett par veckor efter. Jag har aldrig sett biljetter för 4500kr över jul och nyår före pandemin heller oavsett hur tidigt i förväg jag kollat.

Innan restriktionerna släppte var det billigt att boka. Dan innan jag bokade (19/4) kostade alla biljetter oavsett när, 5700 kr, så de var säkert ännu billigare tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

4500 kr över jul och nyår med Thai Airways? Det låter väldigt orimligt om du med över jul och nyår menar ett par veckor innan till ett par veckor efter. Jag har aldrig sett biljetter för 4500kr över jul och nyår före pandemin heller oavsett hur tidigt i förväg jag kollat.

Jag vet inte resedatum för henne, men innefattar jul och nyår. Men jag tvivlar inte på priset.

Jag hittade dessa priser även för min resa. Men jag avvaktade hur det blev med restriktionerna, och det kostade naturligtvis.

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Mankan:

4500 kr över jul och nyår med Thai Airways? Det låter väldigt orimligt om du med över jul och nyår menar ett par veckor innan till ett par veckor efter. Jag har aldrig sett biljetter för 4500kr över jul och nyår före pandemin heller oavsett hur tidigt i förväg jag kollat.

Min dotter åker före jul och hem i januari med THAI FÖR 5500:-

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev gst:

Innan restriktionerna släppte var det billigt att boka. Dan innan jag bokade (19/4) kostade alla biljetter oavsett när, 5700 kr, så de var säkert ännu billigare tidigare.

 

3 timmar sedan, skrev biker:

Jag vet inte resedatum för henne, men innefattar jul och nyår. Men jag tvivlar inte på priset.

Jag hittade dessa priser även för min resa. Men jag avvaktade hur det blev med restriktionerna, och det kostade naturligtvis.

 

mvh

biker

 

 

12 minuter sedan, skrev norris55:

Min dotter åker före jul och hem i januari med THAI FÖR 5500:-

ok då har jag uppenbarligen missat att de var så billigt att boka biljett över ju och nyår.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker med TG951 om 8 dagar, från CPH till BKK, och hem igen om 6 månader.

En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

STOCKHOLM ARLANDA
Terminal: 5
Bangkok SUVARNABHUMI INTL TG961 13:30
31Dec2022

 

Då kanske vi syns där då 🙂

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev soi covboy:

30/12 - 22/2. Tg961 5400 kronor 🙏🙏🙏🙏

Den där avresedagen är "alltid" ett bra knep för att komma ner till vettigt pris under peak season! Mellan lucia och fram till jul är tuffare....

 

Sitta o leta biljetter nu är fasen inte kul... Jo det är det ju ner kommer man ju alltid och Thailand är bäst! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett mail från Qatar som påminner om att nu är det bara 5 dagar kvar...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev MaiChai:

Fick ett mail från Qatar som påminner om att nu är det bara 5 dagar kvar...

Grattis. Då åker du den 1 november? Då blir det Finnair till Doha enligt experter här på forumet.....

 

(Ska bli kul och se vad som händer med Finnair - Doha, som det verka se ut nu går det en QR och en AY ungefär samtidigt från Arlanda. De kan de kanske köra med nu "under" fotbolls VM. Undrar om det är tanken, och sen försvinner linjen)

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev apknug:

Då blir det Finnair till Doha enligt experter här på forumet.....

 

Nja, du behöver nog inte vara särskilt mycket expert för att uppmärksammat det, räcker med läskunnig....förvisso kanske ett problem för vissa?

https://news.cision.com/se/finnair/r/finnair-ingar-samarbete-med-qatar-airways---infor-dagliga-direktflyg-till-doha-fran-stockholm,c3621919

Faktiskt en av anledningarna till att jag inte åker Qatar som jag gjort de senaste 5 åren, vill helst undvika Finnair....iaf om ska betala Qatars pris som nu ligger på runt 35 framför skynket, det vägrar jag att betala för Finnair.

Till råga på allt, sunkiga A330.

 

638884588_Skarmavbild2022-10-27kl_12_29_03.thumb.png.41953bd26c4853228767fb00019807cd.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nja, du behöver nog inte vara särskilt mycket expert för att uppmärksammat det, räcker med läskunnig....förvisso kanske ett problem för vissa?

https://news.cision.com/se/finnair/r/finnair-ingar-samarbete-med-qatar-airways---infor-dagliga-direktflyg-till-doha-fran-stockholm,c3621919

Faktiskt en av anledningarna till att jag inte åker Qatar som jag gjort de senaste 5 åren, vill helst undvika Finnair....iaf om ska betala Qatars pris som nu ligger på runt 35 framför skynket, det vägrar jag att betala för Finnair.

Till råga på allt, sunkiga A330.

 

638884588_Skarmavbild2022-10-27kl_12_29_03.thumb.png.41953bd26c4853228767fb00019807cd.png

Tycker det står i artikeln att det blir ny inredning så kanske du inte upplever det som sunkigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev ThailandNovise:

Tycker det står i artikeln att det blir ny inredning så kanske du inte upplever det som sunkigt.

Så var det med den läskunnigheten:bag:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nja, du behöver nog inte vara särskilt mycket expert för att uppmärksammat det, räcker med läskunnig....förvisso kanske ett problem för vissa?

https://news.cision.com/se/finnair/r/finnair-ingar-samarbete-med-qatar-airways---infor-dagliga-direktflyg-till-doha-fran-stockholm,c3621919

Faktiskt en av anledningarna till att jag inte åker Qatar som jag gjort de senaste 5 åren, vill helst undvika Finnair....iaf om ska betala Qatars pris som nu ligger på runt 35 framför skynket, det vägrar jag att betala för Finnair.

Till råga på allt, sunkiga A330.

 

638884588_Skarmavbild2022-10-27kl_12_29_03.thumb.png.41953bd26c4853228767fb00019807cd.png

När jag kollar nu så verkar Qatars eftermiddags flight ha försvunnit. Det var väntat, men fan vilken tid det tog. Jag var yttersta tveksam till om det skulle vara dubbla flighter. När man försöker boka på Qatars hemsida så kommer INTE nonstop flighterna med Finnair upp.

 

Det verkar gå att flyga Qatar hela vägen om man åker morgonflighten på tisdag, torsdag eller lördagen. 

 

Återstår att se om nån blir ombokad til Finnair.

 

Allt från ARN.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev apknug:

När jag kollar nu så verkar Qatars eftermiddags flight ha försvunnit. Det var väntat, men fan vilken tid det tog. Jag var yttersta tveksam till om det skulle vara dubbla flighter. När man försöker boka på Qatars hemsida så kommer INTE nonstop flighterna med Finnair upp.

 

Det verkar gå att flyga Qatar hela vägen om man åker morgonflighten på tisdag, torsdag eller lördagen. 

 

Återstår att se om nån blir ombokad til Finnair.

 

Allt från ARN.

Kommer säkert att heta Qatar, du bokar Qatar men AY kör ned till Doha, codeshare helt enkelt.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Kommer säkert att heta Qatar, du bokar Qatar men AY kör ned till Doha, codeshare helt enkelt.

 

Det "kommer" det. Det finns AY flightnummer Lite konstigt att det inte är bokningsbart veckan innan det drar igång dock....

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

 

 

Återstår att se om nån blir ombokad til Finnair.

 

Allt från ARN.

Vi blev ombokade på eftermiddagsplanet,,, avgång en tisdag,, 

👎
 

Vicke skit,,

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skall jag försöka få lite pengar tillbaka från Qatar då jag har betalat extra för att vi skall slippa böka med sittplatser och sitta tillsammans.

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev C-dude:

Nu skall jag försöka få lite pengar tillbaka från Qatar då jag har betalat extra för att vi skall slippa böka med sittplatser och sitta tillsammans.

 

 

C;D


Ibland önskar jag att Engelskan kunde ha varit bättre,, men va faen.

 

D9E914FC-4557-46A8-91B1-13DE6C4FC060.jpeg.0962f1a7e0237979790a2bf82e68016e.jpeg

17928AA6-3D45-49F9-BAFC-FB3BE7D45815.jpeg.aa26de0c48238c6fb1d22a886ca380c5.jpeg

 

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

För egen del så flyger jag nuförtiden alltid med Thai pga.ogillar mellanlandningar.

Strul  vid ett flertal tillfällen mot bättre vetande.. Om resan kostar 10 eller 20 tusen 

spelar för mig mindre roll.. En droppe i havet i den stora Resebudgetkatastrofen..

Så tycker jag.

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev avbokad idag. Inte ens ombokad till finnflyg. Suck va jävla lack man blir. Jag som hållit sandormarna högt men nu vete fan. 😡

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev rolba:

Blev avbokad idag. Inte ens ombokad till finnflyg. Suck va jävla lack man blir. Jag som hållit sandormarna högt men nu vete fan. 😡

Har du kontaktat dem i chatten, de brukar svara fort(direkt)....gissar att det löser sig, avokad/ombokad via robot?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...