Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

4 timmar sedan, skrev falukorven:

 

Kan du inte skicka in en bild igen då från Arlanda där du ser lika lycklig ut som sist? 

 

Tyckte bilden på dig sista gången var så underbar. Du såg sjukt överlycklig ut när du satt där och drack bira... 

Frugan är ju med denna gång och då blir det ju dubbelt så dyrt så riktigt lika lycklig blir det nog svårt att vara. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    166

4 timmar sedan, skrev rolba:

Frugan är ju med denna gång och då blir det ju dubbelt så dyrt så riktigt lika lycklig blir det nog svårt att vara. 😎

 

Jag har betalat trippelt i ca 15år... 🙄 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev falukorven:

 

Jag har betalat trippelt i ca 15år... 🙄 

Tja, jag tyckte det var dyrt förra säsongen när jag åkte. 8300 spänn.

Nu blev det nästan trippelt,  22900 spänn men dock två personer 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev navion hispania:

Där ser man,  jag och kärringen  funderar på det datumet med till Phuket.

Vi åker 15.30 från Arn.

Fanns en tre-fyra avgångar att välja på.

Denna var kortaste transfern.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev rolba:

Tja, jag tyckte det var dyrt förra säsongen när jag åkte. 8300 spänn.

Nu blev det nästan trippelt,  22900 spänn men dock två personer 

 

Flygplåtar kan vara jävligt dyra nu för tiden ifall man inte bokar i god tid innan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev falukorven:

 

Flygplåtar kan vara jävligt dyra nu för tiden ifall man inte bokar i god tid innan. 

Jag bokade i juli och fick pröjsa över 12k för apklass till jul😩

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-09-26 at 21:43, skrev apknug:

Det är rätt lugnt med drog karteller och maffia skjutningar uppe på charter heaven Cancun helt klart.

 

Sen är inte Thailand för alla.

Har ju bott här i Thailand under 14 år innan pandemin varit gift skiljt mig. Men när pandemin kom så åkte jag inte hit pga all restriktioner, det va för krångligt att åka till Thailand. Då åkte jag till Mexiko ett flertal gånger istället. Hade aldrig varit i Mexiko tidigare, man hade bara Thailand i huvudet. Men när dom nu släppte på restriktionerna så passade jag på att åka hit igen till Thailand. Oj vilken besvikelse om man jämför med Mexiko. Ta bara vädret, om man jämför Cancun med Thailand så är Thailand en bastu. Värmen är densamma på båda länderna men Cancun har inte det fuktiga klimatet som Thailand har. Alltså det är mycket behagligare att vara i Mexiko. Thailand med den fuktighet är ganska krävande. Därför tycker jag att Mexiko är mer behagligare att vistas ute hela dagarna jämfört med Thailand. Sedan kan man ju bara knalla över till USA en eftermiddag om man är nära gränsen. Man får längre visa, 6 månader. Om man stannar längre så är det ingen som klagar när man åker hem eftersom dom inte har någon immigration som kollar passet när man åker hem. Någon som nämnde karteller och skjutningar. Tror faktiskt det är mer mord och farligare att vara i Thailand än Mexiko. Sedan kan vi jämföra att bada i Thailand som kan innebära livsfara med alla dödliga maneter. Dom är tvungna att inhägna delar av badvattnet. I Mexiko finns det hajar men senaste hajattaken var för 10 år sedan i Cancun.

Kan även tillägga att gillar man vindsurfing och kitesurfing så har Cancun extremt bra vindar dagligen.

Ändrades av Lunarmys
Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania
9 timmar sedan, skrev rolba:

Vi åker 15.30 från Arn.

Fanns en tre-fyra avgångar att välja på.

Denna var kortaste transfern.

Kärring var jäkligt bestämnd, nu räcker det med ditt eviga jobbande. Du sa 4 veckor nu blir det 7. Ja det är en del att styra med.... Så jag tänkte att jag droppar av i Söderhamn och  Iggesund för lite jobb på vägen hem från Arlanda 9/10.(några dagar för kundernas skull några bränslepumpar och silconprov från nån torision dämpare.)

Blir avmönstring i Algeciras så flyg hem från Malaga gissar jag. Va fan sa kärringen 15/ 10  åker vi inte 16 inte 17. Ok då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
34 minuter sedan, skrev navion hispania:

Kärring var jäkligt bestämnd, nu räcker det med ditt eviga jobbande. Du sa 4 veckor nu blir det 7. Ja det är en del att styra med.... Så jag tänkte att jag droppar av i Söderhamn och  Iggesund för lite jobb på vägen hem från Arlanda 9/10.(några dagar för kundernas skull några bränslepumpar och silconprov från nån torision dämpare.)

Blir avmönstring i Algeciras så flyg hem från Malaga gissar jag. Va fan sa kärringen 15/ 10  åker vi inte 16 inte 17. Ok då.

Ja så är det att vara Toffel

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania
31 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Ja så är det att vara Toffel

Tja men så har man samlat ihop  tillräckligt med  FU money med. 

Før att  säga  Sayonara  vilken dag som jag känner før det med. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-09-30 at 20:29, skrev Marlon:

 

Rackarns vad flygpriserna för sommaren 2023 redan börjar dra iväg. Sökte på samma datum som vi bokade för knappt en vecka sedan och B biljetterna kostar nu drygt 25k med turkarna. De är dock fortfarande billigaste bolag...

Provade på skoj att även kolla samma resa i Ekonomi, låg på 19.5k. Helt sjukt! Går dock att flyga billigare med andra bolag för runt 10k.

Vad tror ni, kommer det att bli än dyrare eller slår vi i taket för när folk avstår från att resa.

Ingen som vet hur flygpriserna kommer se ut, allt beror väl på Putin.

Ja kanske inte allt men en hel del har han ställt till det med, högre bränslepriser samt så kan dom inte flyga den vanliga rutten.

 

Men jag tror att flygpriserna kommer gå ner efter jul och nyårshelgerna dvs. mitten av jan.2023, anledningen att jag tror det beror på vissa faktorer.

Dels så har många ko släpp syndromet just nu, alla vill resa just nu efter pandemin därav tillgång och efterfrågan efter flygbiljetter gör att dom är dyra.

Sedan har många bokat redan för sin semester till LOS 2023 ( dom tror att det billigare att boka nu), och alla flygbolag tror att det kommer hålla i sig att folk bokar redan nu.

Men som det ser ut i Sverige idag pga. Putin så har vi fått högre matpriser, bränslepriser, ränta, Elpriser samt den svaga kronan, som gör att många som vill åka inte kan åka pga. ekonomin.

Dom kommer välja typ Turkiet, Grekland samt Spanien, dels på kortare restid dom behöver inta vara borta så länge samt så kan dom åka igen dom får typ 2 resor mot en resa till LOS, samt så är dom flygbiljetterna någorlunda billiga.

 

Så jag tror att flygbiljetterna till LOS kommer att gå ner i jan.2023, dels för att man har kollat med andra personer från andra länder vad dom tycker om flygpriserna till LOS.

Och när dom skall åka ner till LOS nästa gång på andra forum (bla. Engelska forum), och många skriver som Lunarmys säger (kanske inte just Mexiko) att dom kommer vänta med att åka ner, dels så får dom mer för pengarna att åka nån annanstans och dom får typ 2-3 resor mot en resa till LOS.

Och många på dom olika siterna är ärliga och att dom inte är gjorda av pengar, därav kommer dom vänta med att åka ner tills flygbiljetterna kommer ner på jorden igen.

 

Men tyvärr har jag ingen annan möjlighet än att åka ner till LOS, vill ju träffa frugan som jag inte har sett på ett par år nu utan endast en massa videosamtal ett par gånger om dagen.

Men jag kommer nog att åka ner i mars 2023, men kommer vara kall och beställa biljetten i jan.2023, då får vi se om jag hade rätt tankar eller om det kommer kosta mig mer för en flygbiljett.

 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Nerike:

Ingen som vet hur flygpriserna kommer se ut, allt beror väl på Putin.

Är nog mycket mer som påverkar, den största faktorn är nog helt enkelt brist på personal, dvs flighter.

Tex Qatar har också nära 30st A350 stående pga tekniska problem, något med färgen som de är rädd för att ska påverka materialet.

Samt många bolag har problem med att bemanna, både i luften och på marken, så mindre tillgång påverkar naturligtvis priset....det klassiska tillgång vs efterfrågan.

 

Personligen tror jag inte priserna sjunker före nästa höst, och sjunker menar jag stabiliseras runt 10k för eko vilket man nog får anse är ett rimligt pris.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Soengsang:

Är nog mycket mer som påverkar, den största faktorn är nog helt enkelt brist på personal, dvs flighter.

Tex Qatar har också nära 30st A350 stående pga tekniska problem, något med färgen som de är rädd för att ska påverka materialet.

Samt många bolag har problem med att bemanna, både i luften och på marken, så mindre tillgång påverkar naturligtvis priset....det klassiska tillgång vs efterfrågan.

 

Personligen tror jag inte priserna sjunker före nästa höst, och sjunker menar jag stabiliseras runt 10k för eko vilket man nog får anse är ett rimligt pris.

Som jag skrev allt berodde inte på Putten, men mycket har han ställt till med.

Självklart har det även med bemanningen att göra, men bolagen har inte råd att anställa mer personal då det har blivit dyrare att flyga med alla merkostnader som Putin har en orsak till.

Dyrare flygbränsle, andra flygrutter som blir en merkostnad bara där

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Nerike:

men bolagen har inte råd att anställa mer personal

Tror nog mer att det är svårt att hitta och även tar tid att utbilda personal.

De flyg som går nu är väldigt fulla, så de tjänar pengar.

 

Man kan nog inte räkna med att priserna sjunker till samma det det var tidigare, är nog uppenbart att ingen tjänar på att sälja en biljett för 2X11 timmars flygresa för 5000kr, i stundtals halvtomma plan.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Tror nog mer att det är svårt att hitta och även tar tid att utbilda personal.

De flyg som går nu är väldigt fulla, så de tjänar pengar.

 

Man kan nog inte räkna med att priserna sjunker till samma det det var tidigare, är nog uppenbart att ingen tjänar på att sälja en biljett för 2X11 timmars flygresa för 5000kr, i stundtals halvtomma plan.

 

Personal fanns innan Covid utb. och klara, men helt plötsligt finns ingen personal.

Visst dom har fått andra jobb, men om personalen fanns innan covid och dom har bytt jobb varför går dom inte tillbaka till sina gamla jobb.

Kan det bero på att bolagen inte betalar så bra till sin personal, för skulle det vara ett bra jobb med bra lön så skulle jag inte tveka att gå tillbaka.

Utan tror att dom erbjuder en dålig lön med dåliga villkor, dom skyller på pandemin och kan inte erbjuda mer så jag tror inte att dom har det så bra ekonomisk.

 

För om det gäller tillgång kontra efterfrågan som gör att biljetterna går upp så borde väl gälla personalen också, hade jag ett bolag och behöver personal och det finns inga skulle jag erbjuda bättre än andra bolag för att få personal till mitt bolag.

Men alla bolag skyller på personal allt för vi ska tro det, kolla bara på Arlanda kaoset Swedavia fick Covid pengar från sin ägare (Staten) men sa upp folk i alla fall och la pengarna på annat.

Och så skyllde Swedavia på personalbrist, om dom nu hade betalat bra så hade väl personalen kommit tillbaka, men många fick andra jobb med bättre lön och villkor men det sa Swedavia inget om.

 

Jag hitta en biljett nu på skyscanner för 7 561 SEK med Thai, 7 mars till 9 april, tror att biljetterna kommer ligga mellan 6 500 - 7 500 direkt och jag tror att man kan hitta billigare om man vill byta med lång väntetid på en flygplats, men för min del blir det Thai denna gång orkar inte byta.

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nerike:

Visst dom har fått andra jobb, men om personalen fanns innan covid och dom har bytt jobb varför går dom inte tillbaka till sina gamla jobb.

Ja, det kan man fråga sig, se bara resturang branschen i Sverige, de skriker efter folk nu efter pandemin, vissa får tom stänga pga personalbrist. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja, det kan man fråga sig, se bara resturang branschen i Sverige, de skriker efter folk nu efter pandemin, vissa får tom stänga pga personalbrist. 

Angående restaurang branschen i Sverige, det vet vi alla att det är ett jävla N-ord göra med mycket dålig lön och arbetstider där förstår jag att det saknas folk
För att inte tala om alla dessa dåliga krögare som skäller och skriker på personalen, om hur dumma i huvudet dom är med mera.

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Nerike:

Ingen som vet hur flygpriserna kommer se ut, allt beror väl på Putin.

Ja kanske inte allt men en hel del har han ställt till det med, högre bränslepriser samt så kan dom inte flyga den vanliga rutten.

 

Men jag tror att flygpriserna kommer gå ner efter jul och nyårshelgerna dvs. mitten av jan.2023, anledningen att jag tror det beror på vissa faktorer.

Dels så har många ko släpp syndromet just nu, alla vill resa just nu efter pandemin därav tillgång och efterfrågan efter flygbiljetter gör att dom är dyra.

Sedan har många bokat redan för sin semester till LOS 2023 ( dom tror att det billigare att boka nu), och alla flygbolag tror att det kommer hålla i sig att folk bokar redan nu.

Men som det ser ut i Sverige idag pga. Putin så har vi fått högre matpriser, bränslepriser, ränta, Elpriser samt den svaga kronan, som gör att många som vill åka inte kan åka pga. ekonomin.

Dom kommer välja typ Turkiet, Grekland samt Spanien, dels på kortare restid dom behöver inta vara borta så länge samt så kan dom åka igen dom får typ 2 resor mot en resa till LOS, samt så är dom flygbiljetterna någorlunda billiga.

 

Så jag tror att flygbiljetterna till LOS kommer att gå ner i jan.2023, dels för att man har kollat med andra personer från andra länder vad dom tycker om flygpriserna till LOS.

Och när dom skall åka ner till LOS nästa gång på andra forum (bla. Engelska forum), och många skriver som Lunarmys säger (kanske inte just Mexiko) att dom kommer vänta med att åka ner, dels så får dom mer för pengarna att åka nån annanstans och dom får typ 2-3 resor mot en resa till LOS.

Och många på dom olika siterna är ärliga och att dom inte är gjorda av pengar, därav kommer dom vänta med att åka ner tills flygbiljetterna kommer ner på jorden igen.

 

Men tyvärr har jag ingen annan möjlighet än att åka ner till LOS, vill ju träffa frugan som jag inte har sett på ett par år nu utan endast en massa videosamtal ett par gånger om dagen.

Men jag kommer nog att åka ner i mars 2023, men kommer vara kall och beställa biljetten i jan.2023, då får vi se om jag hade rätt tankar eller om det kommer kosta mig mer för en flygbiljett.

 

Det går redan nu att hitta bra priser i Mars.

 

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Tror nog mer att det är svårt att hitta och även tar tid att utbilda personal.

De flyg som går nu är väldigt fulla, så de tjänar pengar.

 

Man kan nog inte räkna med att priserna sjunker till samma det det var tidigare, är nog uppenbart att ingen tjänar på att sälja en biljett för 2X11 timmars flygresa för 5000kr, i stundtals halvtomma plan.

 

Endast ca 20% av platserna var bokade på vår flight om ca 6 veckor. Ska bli intressant att se om det är fullt när vi reser.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev rolba:

Det går redan nu att hitta bra priser i Mars.

 

Endast ca 20% av platserna var bokade på vår flight om ca 6 veckor. Ska bli intressant att se om det är fullt när vi reser.

Jag vet hitta en för 7 561 SEK med thai.

 

Kompisen åkte idag med Thai och det var fullt på planet, väntar med att boka, vill veta mer om Thai är så dåliga som folk skriver kompisen skulle notera denna resa.
Efter han kommer hem om 27 dagar skall vi se vilket bolag vi åker med, tror vi bokar då om Thai är ok så blir det dom mest för att slippa byta plan.

Eller så väntar jag till jan. 2023 vi får se hur utvecklingen blir med priserna.

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Det går redan nu att hitta bra priser i Mars.

 

Endast ca 20% av platserna var bokade på vår flight om ca 6 veckor. Ska bli intressant att se om det är fullt när vi reser.

Åkte nu sist med Qatar, efter att det blivit "fritt in o ut", var fullt vad jag kunde se...

Även flighten i våras med Qatar var full, flighten före det också med Qatar under paniktider var relativt full.

 

Ska åka med Thai nu faktiskt(var mycket billigare än Q), den också väldigt fullbokad.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är väl bara att gilla läget om man vill komma till Thailandet. I två.år har man haft egen rad i ekonomiklass både dit och hem. Till bra pris! O businessclass till ekonomipris.

 

Nu får man kanske slanta upp 8-10 tusen för ett mittensäte.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev måne:

Jag bokade i juli och fick pröjsa över 12k för apklass till jul😩

 

Men runt jul brukar det alltid vara dyrt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev rolba:

Det går redan nu att hitta bra priser i Mars.

 

Endast ca 20% av platserna var bokade på vår flight om ca 6 veckor. Ska bli intressant att se om det är fullt när vi reser.

Hur ser du hur bokad flighten är? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev LTD:

Hur ser du hur bokad flighten är? 

När man väljer sittplats...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker den 17e okt med finnair från Landvetter , bokade för 2mån sen.

15k i ekonomi 😂 Dyraste jag någonsin betalat för en ekonomibiljett🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...