Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

Håller med Måne jag

"Har jag inte råd med en taxi har jag inget där att göra"

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    166

55 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Håller med Måne jag

"Har jag inte råd med en taxi har jag inget där att göra"

Taxi? Det är för pöbeln som åker APklass, limousine........ 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev gst:

Då kanske vi hinner ses. Åker ner dagen efter er, och kommer troligen ner till Mae Rampung i januari nångång :)

Nej, som det är nu landar ju inte planen förrän kring 7

 Varför kollar ni inte på VietJets tidtabell? Kom för en knapp månad sedan och åkte med VJ till Udon Thani 10:30.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev lasseiudon:

 Varför kollar ni inte på VietJets tidtabell? Kom för en knapp månad sedan och åkte med VJ till Udon Thani 10:30.

VietJet kör väl som alla andra från Don Muaeng? Därifrån är inga problem att ta sig till Ubon, det ör ju från Suvarnabhumi det är svårt i år. Bara Thai Smile som flyger därifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev lasseiudon:

 Varför kollar ni inte på VietJets tidtabell? Kom för en knapp månad sedan och åkte med VJ till Udon Thani 10:30.

Var ju tvungen att kolla, och då visar det sig att se mycket riktigt flyger från Suvarnabhumi. Stort tack för detta tips 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev lasseiudon:

 Varför kollar ni inte på VietJets tidtabell? Kom för en knapp månad sedan och åkte med VJ till Udon Thani 10:30.

Återigen stort tack för tipset. Har nu bokat VietJet med avgång 10.30 :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen dags för en ny resa till Thailand efter att ha levt i celibat i över 4 år! :dance::frantic::yahoo:

Bokade biljetten igår på Travellink.se och flyger med Thai Airways nonstop Kph-Bkk 14 Januari - 13 April 2023, biljettpris: 8630 kr 

 

Jag brukar dock flyga betydligt billigare än så här! Senaste resan var med Thai 2018 då kostade det bara 4900 kr retur! :o

Svider lite i plånboken , men vågar inte vänta på att priserna skall gå ner, dessutom närmar sej högsäsong och många skall iväg nu efter Pandemin!

 

Det blir både Bangkok och Pattaya, eventuellt en liten tripp ner till Koh Samui, om inrikes flygpriserna inte är för dyra.

 

Jag hoppas att jag hinner få mitt nya pass innan jag åker bara! :unsure: Jag beställde det 14 September och det är beräknat till att vara klart i December! :36:

Så det kan bli lite tajt med tid att hinna fixa Visum och boende innan avresan! 

 

Skall bli kul att komma ner och se allt nytt som kommit till sedan sist, och kolla in läget på Walking Street igen! :spiteful:

 

1216227815_Pattaya2014b.thumb.JPG.83fe28e2ba4c5ca4699fbc97ba412232.JPG

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag säger så här, waste of money to come here. Det var precis 3år sedan jag var här. Har bott här tidigare och kan Bangkok bra. Att komma hit måste man vara desperat för sex, finna en flickvän. Under dessa 3 år pandemin har varit så har jag rest till Mexiko ett flertal gånger och om jag jämför vädret och kvalitet på resan så väljer jag Mexiko nu. Regeringen här är desperat för att få hit turister igen. När man landar och hämtar ut bagaget på flygplatsen så är man helt ensam. Jag var tvungen att fråga personalen vad detta va för flygplats eftersom endast var resenärer från vårt flygplan va där för att hämta ut bagaget. Och då landade vi mitt på dagen. Det mesta har gått i konkurs eller nedstängt pga av Anutin. Dom har i ett desperat försök för att försöka få hit turister genom att gör cannabis lagligt. Men du kan inte röka detta på en offentlig plats utan att få böter.. Nej detta är inte Bangkok jag känner till.

Ändrades av Lunarmys
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Lunarmys:

Om jag säger så här, waste of money to come here. Det var precis 3år sedan jag var här. Har bott här tidigare och kan Bangkok bra. Att komma hit måste man vara desperat för sex, finna en flickvän. Under dessa 3 år pandemin har varit så har jag rest till Mexiko ett flertal gånger och om jag jämför vädret och kvalitet på resan så väljer jag Mexiko nu. Regeringen här är desperat för att få hit turister igen. När man landar och hämtar ut bagaget på flygplatsen så är man helt ensam. Jag var tvungen att fråga personalen vad detta va för flygplats eftersom endast var resenärer från vårt flygplan va där för att hämta ut bagaget. Det mesta har gått i konkurs eller nedstängt pga av Anutin. Dom har i ett desperat försök för att försöka få hit turister genom att gör cannabis lagligt. Men du kan inte röka detta på en offentlig plats utan att få böter.. Nej detta är inte Bangkok jag känner till.

Mexiko, really? 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev LTD:

Mexiko, really? 

Det beror vad man är ute efter på sin resa. Är man en sexturist så fungerar Bangkok aldeles utmärkt oavsett mängd av turister och vad som är öppet. Men vill man se mer så är Cancun, Mexiko en bättre upplevelse nu.

Ändrades av Lunarmys
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Lunarmys:

Det beror vad man är ute efter på sin resa. Är man en sexturist så fungerar Bangkok aldeles utmärkt oavsett mängd av turister och vad som är öppet. Men vill man se mer så är Cancun en bättre upplevelse nu.

Oki, personligen har jag aldrig gillat Bkk men Mexiko va lite otippat, du är nog den första jag läst som väljer Mexiko före Thailand, funderat på att testa nåt annat än Bkk i Thailand? 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev LTD:

Oki, personligen har jag aldrig gillat Bkk men Mexiko va lite otippat, du är nog den första jag läst som väljer Mexiko före Thailand, funderat på att testa nåt annat än Bkk i Thailand? 

Har ju rest inom Thailand tidigare men om Bangkok är så här nu så kan ju inte städerna i andra regioner vara bättre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Lunarmys:

Det beror vad man är ute efter på sin resa. Är man en sexturist så fungerar Bangkok aldeles utmärkt oavsett mängd av turister och vad som är öppet. Men vill man se mer så är Cancun, Mexiko en bättre upplevelse nu.

Fast jämföra Cancun med Bangkok är rätt mycket äpplen och päron. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev apknug:

Fast jämföra Cancun med Bangkok är rätt mycket äpplen och päron. 

Same same but very, very, very different😂

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Alarik:

 

Tortilla, guacamole och tequila.

.... Drogkarteller, Dödsskjutningar och Kidnappningar! Vill man ha lite spänning så kan man ju lika bra åka till Rinkeby eller Rosengård! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev lovelos:

.... Drogkarteller, Dödsskjutningar och Kidnappningar! Vill man ha lite spänning så kan man ju lika bra åka till Rinkeby eller Rosengård! 😆

Överdrivet, inget man ser. Tror jag mer är rädd för alla svarta män från Afrika som säljer droger vid soi 11.

Om det inte va för maten här så hade jag lika gärna kunnat ändrat hemresedatumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Lunarmys:

Överdrivet, inget man ser. Tror jag mer är rädd för alla svarta män från Afrika som säljer droger vid soi 11.

Om det inte va för maten här så hade jag lika gärna kunnat ändrat hemresedatumet.

Det är rätt lugnt med drog karteller och maffia skjutningar uppe på charter heaven Cancun helt klart.

 

Sen är inte Thailand för alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-09-25 at 13:04, skrev Marlon:

Då var sommarresa 2023 till LOS precis bokad. Ville åka med Qatar men allt för dyrt i B för oss. Hittade faktiskt inga B biljetter under 20k med något annat bolag än Turkish. Så får bli med dem, kalaset slutade på knappt 18.800 kr per person. Nu börjar jobbet med att boka hotell. Har tyvärr redan konstaterat att Marriott höjt sina priser med 50 - 100% i Bangkok jmf. med sommaren 2022!!! Fy f-n...

 

Rackarns vad flygpriserna för sommaren 2023 redan börjar dra iväg. Sökte på samma datum som vi bokade för knappt en vecka sedan och B biljetterna kostar nu drygt 25k med turkarna. De är dock fortfarande billigaste bolag...

Provade på skoj att även kolla samma resa i Ekonomi, låg på 19.5k. Helt sjukt! Går dock att flyga billigare med andra bolag för runt 10k.

Vad tror ni, kommer det att bli än dyrare eller slår vi i taket för när folk avstår från att resa.

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania
5 timmar sedan, skrev rolba:

16/11 till slutet av mars, preliminärt. 

Med Qatar 

 

Där ser man,  jag och kärringen  funderar på det datumet med till Phuket.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev rolba:

16/11 till slutet av mars, preliminärt. 

Med Qatar 

 

 

Kan du inte skicka in en bild igen då från Arlanda där du ser lika lycklig ut som sist? 

 

Tyckte bilden på dig sista gången var så underbar. Du såg sjukt överlycklig ut när du satt där och drack bira... 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev navion hispania:

Där ser man,  jag och kärringen  funderar på det datumet med till Phuket.

Hade tänkt åke 17/11 men det var nästan en tusing billigare 16/11 så då blir det några fler öl på Arlanda. 🍻

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...