Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

24 minuter sedan, skrev Batting:

Ja det är klart jag kunde ju möjligen nöjt mig med att beställa hotellrum för de första dagarna.
För jag har lite svårt att tänka mig att inte landa på ett hotell efter 12 timmars resa, eller ja, 12 timmar är ju bara flyget.
Hela resan lär ju landa på 19 till 20 timmar, och att på det börja jaga runt efter ett hotell, nja jag vet inte.
Men visst första dagarna hade ju kunnat räcka.
En gång bokade jag hotell bara för halva resan, och det var inte helt lätt att hitta ett nytt rum där i Jomtien.
Jag klarade mig med nöd och näppe undan att hamna på ett gay related hotel.
Det var enbart p.g.a. att killen i receptionen undrade om jag verkligen var medveten om vad det var för ett hotell som jag klarade mig undan.
Detta har fått Mange att kalla mig för Homofob, vad fan!
Alltså jag har ingenting emot att testa nytt och få nya upplevelser, men i detta fallet överlämnar jag denna övning med varm hand till Mange!
Nä jag är progressiv, orädd och nyfiken men i detta fallet så är jag tacksam över den klarsynthet och goda iakttagelseförmåga hos receptionisten.

Nä man har ju gränser.
Utan receptionisten goda personkännedom hade det säkert kunnat gå illa! :10:
 

Klara dig undan från vadå? 

Måste man k**lla med folk på hotellet bara för att det är ett gay ställe? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    166

4 minuter sedan, skrev LTD:

Klara dig undan från vadå? 

Måste man k**lla med folk på hotellet bara för att det är ett gay ställe? 

 

Nej det hoppas jag verkligen inte.
Men eftersom att receptionisten påpekade det hela så verkade det som om han antog att jag inte skulle trivas.
Men visst du och Mankan skulle kanske passera granskningen och då kan ni ju prova då.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev berlitz:

Helt otroligt att inte kunna åka buss eller fixa ett rum,utan bekymmer. 

Jo åka buss kan jag, bara jag ges möjlighet att lösa biljett.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Batting:

Nej det hoppas jag verkligen inte.
Men eftersom att receptionisten påpekade det hela så verkade det som om han antog att jag inte skulle trivas.
Men visst du och Mankan skulle kanske passera granskningen och då kan ni ju prova då.
 

Kan faktiskt hålla med, ska vara mycket till innan jag frivilligt bokar ett utpräglat ”gay” hotell, så länge finns andra alternativ.

Inget emot dem, de får göra hur de vill….men!

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Kan faktiskt hålla med, ska vara mycket till innan jag frivilligt bokar ett utpräglat ”gay” hotell, så länge finns andra alternativ.

Inget emot dem, de får göra hur de vill….men!

Låter trångsint. Så länge de är snygga, nakna och lesbiska stör det mig inte alls...😉

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Soengsang:

Kan faktiskt hålla med, ska vara mycket till innan jag frivilligt bokar ett utpräglat ”gay” hotell, så länge finns andra alternativ.

Inget emot dem, de får göra hur de vill….men!

Batting hade ju bokat frivilligt..

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-09-23 at 11:15, skrev Batting:

Sådär, nu är nästa resa och boende bokat.
Första delen av resan har jag tänkt tillbringa i Pattaya, för att sedan avluta med Bangkok.
En gång när jag reste till Jomtien så fick jag för mig att jag skulle försöka resa lite ekonomiskt, och mer som jag reser hemma.
Jag tänkte att jag skulle ta en buss mellan flygplatsen och Jomtien, men det verkade väldigt krångligt.
När jag väl letat reda på disken där de tydligen sålde bussbiljetter och ställt mig i en lång kö så visade det sig vara fel kö.
När jag kom fram så blev jag bara hänvisad till kön bredvid, där det hela upprepade sig.

Till slut frågade jag om de inte kunde hänvisa mig till rätt kö istället för att bara skjutsa mig åt sidan så att säga.
Till slut tror jag att jag hittade fram till rätt disk, en helt tom sådan.
När jag frågade var biljettförsäljaren höll till så ryckte dom andra bara på axlarna.
Allt verkade skötas på väldigt lösa boliner så jag gav upp och tog en taxi.

Nu var detta ett antal år sedan så jag funderar på att försöka igen.
Jag menar att om man skulle få för sig att bo en lite längre tid i Thailand så kan man inte hålla på att åka taxi.
Finns det någon här som åkt med buss från flyget till Pattaya?
 

Åker alltid med bussen suvvan /jomtien 139 bath klockrent. Likadant när jag ska åka hem till Buriram igen jomtien/suvvan sen shuttle bus till don mueng billigt och bra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

För Batting är det nog bara ledsagarservice som fungerar. De möter upp vid gaten och följer med till passkontrollen, bagageupphämtningen, tullen och ut till bussen.

Bäst vore nog att boka inklusive taxi som kör till hotellet också.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig åkt den där bussen. Visst vill man spara pengar så finns det väl någon några hundrabattingar  att spara men kommer man från Sverige med full packning känns det ändå rätt bekvämt med en taxi. Åker jag buss måste jag ju ändå ta taxi från busstationen.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag har aldrig åkt den där bussen. Visst vill man spara pengar så finns det väl någon några hundrabattingar  att spara men kommer man från Sverige med full packning känns det ändå rätt bekvämt med en taxi. Åker jag buss måste jag ju ändå ta taxi från busstationen.

Det beror lite på vart man bor helt klart, fast bussen gör två stopp på sucken i centrala Pattaya. I Jomtien kan man hoppa på baht bussen eller ta en bågetaxi om man inte har gångavstånd hem. 

 

Bussen plus en Bolt lär inte gå på dyra stålar det heller, man sparar lätt 700 baht eller en gratis överprisad short time.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-09-23 at 16:15, skrev Batting:

Sådär, nu är nästa resa och boende bokat.
Första delen av resan har jag tänkt tillbringa i Pattaya, för att sedan avluta med Bangkok.
En gång när jag reste till Jomtien så fick jag för mig att jag skulle försöka resa lite ekonomiskt, och mer som jag reser hemma.
Jag tänkte att jag skulle ta en buss mellan flygplatsen och Jomtien, men det verkade väldigt krångligt.
När jag väl letat reda på disken där de tydligen sålde bussbiljetter och ställt mig i en lång kö så visade det sig vara fel kö.
När jag kom fram så blev jag bara hänvisad till kön bredvid, där det hela upprepade sig.

Till slut frågade jag om de inte kunde hänvisa mig till rätt kö istället för att bara skjutsa mig åt sidan så att säga.
Till slut tror jag att jag hittade fram till rätt disk, en helt tom sådan.
När jag frågade var biljettförsäljaren höll till så ryckte dom andra bara på axlarna.
Allt verkade skötas på väldigt lösa boliner så jag gav upp och tog en taxi.

Nu var detta ett antal år sedan så jag funderar på att försöka igen.
Jag menar att om man skulle få för sig att bo en lite längre tid i Thailand så kan man inte hålla på att åka taxi.
Finns det någon här som åkt med buss från flyget till Pattaya?
 

 

Ta bussen, det funkar hur bra som helst. Enda nackdelen att den ibland kan vara fullbokad, så man får vänta en timme på nästa avgång. Kan lösas numera , som någon skrev, via förbokning.

 

I Pattaya stannade den alltid förr  på två eller tre hållplatser på Sukhumvit där man kan hoppa av om man inte ska bo i Jomtien. Sukhumvit- Pattaya Nua, Sukhumvit- Pattaya Klang, Sukhumvit Pattaya-Tai. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev apknug:

Det beror lite på vart man bor helt klart, fast bussen gör två stopp på sucken i centrala Pattaya. I Jomtien kan man hoppa på baht bussen eller ta en bågetaxi om man inte har gångavstånd hem. 

 

Bussen plus en Bolt lär inte gå på dyra stålar det heller, man sparar lätt 700 baht eller en gratis överprisad short time.

Ja det stämmer nog att man kan spara typ 700 THB. Men kommer jag hemifrån Sverige  med ett par resväskor så är nog jag i alla fall efter 15 timmars resande inte så bra prisförhandlare. Att släpa väskor för att åka 10 bath taxi känns inte som något alternativ. Men bolt funkar säkert. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir Thai Smile till Udon 12:30 efter vi landat på Suvan den 1:a januari, framför skynket 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var sommarresa 2023 till LOS precis bokad. Ville åka med Qatar men allt för dyrt i B för oss. Hittade faktiskt inga B biljetter under 20k med något annat bolag än Turkish. Så får bli med dem, kalaset slutade på knappt 18.800 kr per person. Nu börjar jobbet med att boka hotell. Har tyvärr redan konstaterat att Marriott höjt sina priser med 50 - 100% i Bangkok jmf. med sommaren 2022!!! Fy f-n...

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Blir Thai Smile till Udon 12:30 efter vi landat på Suvan den 1:a januari, framför skynket 🙂

För oss är det värre. Ett flyg kl 07, nästa kl 18. Bara att hoppas de sätter in fler flyg innan vi kommer ner, annars måste vi byta flygplats :(. Brukade tidigare gå ett vid 10-tiden som varit mer lagom 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev gst:

För oss är det värre. Ett flyg kl 07, nästa kl 18. Bara att hoppas de sätter in fler flyg innan vi kommer ner, annars måste vi byta flygplats :(. Brukade tidigare gå ett vid 10-tiden som varit mer lagom 

Ja annars blir det en lång väntan. Thai Smile hade ett flyg 06:55 också men ville inte chansa på det.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker ner 3/12 och hem igen 28/1

 

Thai Airways blev det i år

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Åker ner 3/12 och hem igen 28/1

Då kanske vi hinner ses. Åker ner dagen efter er, och kommer troligen ner till Mae Rampung i januari nångång :)

5 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ja annars blir det en lång väntan. Thai Smile hade ett flyg 06:55 också men ville inte chansa på det.

Nej, som det är nu landar ju inte planen förrän kring 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev gst:

Då kanske vi hinner ses. Åker ner dagen efter er, och kommer troligen ner till Mae Rampung i januari nångång :)

 

Kul. Hör av er när ni är på väg ner så syns vi där

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Ja det stämmer nog att man kan spara typ 700 THB. Men kommer jag hemifrån Sverige  med ett par resväskor så är nog jag i alla fall efter 15 timmars resande inte så bra prisförhandlare. Att släpa väskor för att åka 10 bath taxi känns inte som något alternativ. Men bolt funkar säkert. 

Senast jag var till Pattaya var i April. Då tog jag snikbussen för 129 Baht och när jag gick av på Sukhomvith stod det en bahtbuss där

som körde till valfritt hotell i Pattaya för 100 Baht/person. Väldigt smidigt för 229 Baht totalt för transporten.

MVH

Nutteman

 

Tusan åxå. Nu kom jag ihåg fel. Detta var för två och ett halvt år sedan. Men då var det så.

I år fick jag åka kovidbuss direkt till hotellet och det var inte billigt.

Ändrades av Nutteman
minnesförlust
Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Nutteman:

Senast jag var till Pattaya var i April. Då tog jag snikbussen för 129 Baht och när jag gick av på Sukhomvith stod det en bahtbuss där

som körde till valfritt hotell i Pattaya för 100 Baht/person. Väldigt smidigt för 229 Baht totalt för transporten.

MVH

Nutteman

Ok tar de bara 100 THB till valfritt hotell så är det ju rätt överkomligt om man reser själv. Men jag antar att man får dela och hatta runt till olika hotell. När jag nästa gång ska till Pattis i början på januari från suvvan eller donkan så är vi förmodligen 4 st och då känns nog ändå taxi prisvärt. Men nästa gång jag reser själv kanske jag ska prova bussalternatiivet. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...