Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

8 minuter sedan, skrev M33:

Varför undrar du om Finnairs bagageregler? Har du tänkt att boka en separat biljett med dem??

 

Har 30 kilo med Qatar i obegränsat antal väskor och finnair kanske har 23 kilo på max en incheckad väska i apklass.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    166

9 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Har 30 kilo med Qatar i obegränsat antal väskor och finnair kanske har 23 kilo på max en incheckad väska i apklass.

Men du åker väl fortfarande med Qatar bokning

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev MaiChai:

 

Har 30 kilo med Qatar i obegränsat antal väskor och finnair kanske har 23 kilo på max en incheckad väska i apklass.

Men du har väl bokat med Qatar? Då hade jag kollat med dem om villkoren vid bokningstillfället fortsatt gäller. 
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev M33:

Men du har väl bokat med Qatar? Då hade jag kollat med dem om villkoren vid bokningstillfället fortsatt gäller. 
 

 

 

Jodå, men jag fasar lite för att flygtiderna inte blir samma och att behöva argumentera om väskor och vikt vid incheckningen. Sist jag åkte med Finnair, visserligen på den tiden de flög tre-pip till Bangkok, var det ett himla strul vid incheckningen vill jag minnas.

 

Jag klarar mig på en Lapin kulta och lite finskt vitt vin till maten - det är ju bara halva sträckan med dem...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Jodå, men jag fasar lite för att flygtiderna inte blir samma och att behöva argumentera om väskor och vikt vid incheckningen. Sist jag åkte med Finnair, visserligen på den tiden de flög tre-pip till Bangkok, var det ett himla strul vid incheckningen vill jag minnas.

 

Jag klarar mig på en Lapin kulta och lite finskt vitt vin till maten - det är ju bara halva sträckan med dem...

Har du inte blivit ombokad ännu? Vilka datum gäller det? 

 

Finnairs tidtabell ner är följande;

 

FLIGHT SCHEDULE

DIRECT FLIGHTS:

Sun 14:30 Arlanda, Stockholm (ARN) 5 23:10 Hamad, Doha (DOH)

Finnair AY 1983 Non-stop Airbus A330-300 (333) 6:40 Effective 2022-11-06 through 2023-03-19

Mon-Sat 15:10 Arlanda, Stockholm (ARN) 5 23:50 Hamad, Doha (DOH)

Finnair AY 1983 Non-stop Airbus A330-300 (333) 6:40 Effective 2022-11-01 through 2023-03-25

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev MickeN:

Från och med när börjar Finnair stå för flygningen. Åker 2 oktober 

1 november. 

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Lucky:

1 november. 

Har du blivit ombokad? Det går fortfarande att boka och köpa rena QR biljetter efter 1 november.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev apknug:

Har du blivit ombokad? Det går fortfarande att boka och köpa rena QR biljetter efter 1 november.

Jag har köpt min biljett till vinterresan genom Finnair så jag är inte drabbad av detta.

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Lucky:

Jag har köpt min biljett till vinterresan genom Finnair så jag är inte drabbad av detta.

Ok, var mest nyfiken på hur du kunde veta att det blir Finnair från Arlanda via Doha med start 1 november om man bokat Qatar Airways. 

 

Vi får väl vänta till vi ser om nån blir ombokad och QR annonserar att de lägger ner Arlanda.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Ok, var mest nyfiken på hur du kunde veta att det blir Finnair från Arlanda via Doha med start 1 november om man bokat Qatar Airways. 

 

Vi får väl vänta till vi ser om nån blir ombokad och QR annonserar att de lägger ner Arlanda.

 

Jag har läst pressmeddelanden från Finnair där de skriver så.

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Lucky:

 

Jag har läst pressmeddelanden från Finnair där de skriver så.

Ok, de enda som jag har läst är att AY ska starta upp ett nytt strategiskt partnerskap med QR och det ska bli code share flighter. Inte sett nåt om att Qatar ska sluta flyga.

 

Här är Finnairs pressrelease kring detta;

 

 

https://company.finnair.com/en/media/all-releases/news

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev apknug:

Har du inte blivit ombokad ännu? Vilka datum gäller det? 

 

Finnairs tidtabell ner är följande;

 

FLIGHT SCHEDULE

DIRECT FLIGHTS:

Sun 14:30 Arlanda, Stockholm (ARN) 5 23:10 Hamad, Doha (DOH)

Finnair AY 1983 Non-stop Airbus A330-300 (333) 6:40 Effective 2022-11-06 through 2023-03-19

Mon-Sat 15:10 Arlanda, Stockholm (ARN) 5 23:50 Hamad, Doha (DOH)

Finnair AY 1983 Non-stop Airbus A330-300 (333) 6:40 Effective 2022-11-01 through 2023-03-25

 

Gjorde en "ghost" bokning på Qatars hemsida med mina datum och flighter och det ser ut som om det fortfarande är Qatar Airways flighter på mina avgångar- får hoppas det håller sig så.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Sådär, nu är nästa resa och boende bokat.
Första delen av resan har jag tänkt tillbringa i Pattaya, för att sedan avluta med Bangkok.
En gång när jag reste till Jomtien så fick jag för mig att jag skulle försöka resa lite ekonomiskt, och mer som jag reser hemma.
Jag tänkte att jag skulle ta en buss mellan flygplatsen och Jomtien, men det verkade väldigt krångligt.
När jag väl letat reda på disken där de tydligen sålde bussbiljetter och ställt mig i en lång kö så visade det sig vara fel kö.
När jag kom fram så blev jag bara hänvisad till kön bredvid, där det hela upprepade sig.

Till slut frågade jag om de inte kunde hänvisa mig till rätt kö istället för att bara skjutsa mig åt sidan så att säga.
Till slut tror jag att jag hittade fram till rätt disk, en helt tom sådan.
När jag frågade var biljettförsäljaren höll till så ryckte dom andra bara på axlarna.
Allt verkade skötas på väldigt lösa boliner så jag gav upp och tog en taxi.

Nu var detta ett antal år sedan så jag funderar på att försöka igen.
Jag menar att om man skulle få för sig att bo en lite längre tid i Thailand så kan man inte hålla på att åka taxi.
Finns det någon här som åkt med buss från flyget till Pattaya?
 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Batting:

Sådär, nu är nästa resa och boende bokat.
Första delen av resan har jag tänkt tillbringa i Pattaya, för att sedan avluta med Bangkok.
En gång när jag reste till Jomtien så fick jag för mig att jag skulle försöka resa lite ekonomiskt, och mer som jag reser hemma.
Jag tänkte att jag skulle ta en buss mellan flygplatsen och Jomtien, men det verkade väldigt krångligt.
När jag väl letat reda på disken där de tydligen sålde bussbiljetter och ställt mig i en lång kö så visade det sig vara fel kö.
När jag kom fram så blev jag bara hänvisad till kön bredvid, där det hela upprepade sig.

Till slut frågade jag om de inte kunde hänvisa mig till rätt kö istället för att bara skjutsa mig åt sidan så att säga.
Till slut tror jag att jag hittade fram till rätt disk, en helt tom sådan.
När jag frågade var biljettförsäljaren höll till så ryckte dom andra bara på axlarna.
Allt verkade skötas på väldigt lösa boliner så jag gav upp och tog en taxi.

Nu var detta ett antal år sedan så jag funderar på att försöka igen.
Jag menar att om man skulle få för sig att bo en lite längre tid i Thailand så kan man inte hålla på att åka taxi.
Finns det någon här som åkt med buss från flyget till Pattaya?
 

Åker alltid bussen, billigt bekvämt å busenkelt. 

Varför har du förbokat boende? 

Skulle jag aldrig göra i Thailand, vill klämma på rummet å kolla alla viktiga detaljer innan jag bestämmer mig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Åker alltid bussen, billigt bekvämt å busenkelt. 

Varför har du förbokat boende? 

Skulle jag aldrig göra i Thailand, vill klämma på rummet å kolla alla viktiga detaljer innan jag bestämmer mig. 

Har du bokat vem du ska klämma på i rummet?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Senast åkte jag med Bell travel service. Buss fån swampy till Pattaya norra och därefter minibuss till hotellet.

Nästa tripp tänkte jag starta i Jomtien så då ska jag ge mig på bussen på plan 1 vid gate 8 och se hur det går.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-09-03 at 21:27, skrev kungchristian:

Åker den 20/9 snurrar runt i bkk i några dar, sen upp mot buri ram lagom till moto gp festen.

Efter blir det ner till huset o hem den 12/10..kort tripp men ska ner igen jan- mars.

Christian 

Imorrn tar vi tåget till Korat, stannar där ett par dar innan Buri ram...är det nån som vet om nån bra fiskecamp i Korat? Finns det nåt vettigt nattliv där?

Christian 

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev apknug:

Kan inte du hjälpa till? Eller ska du inte till Thailand?

 

Det kan väl du göra.  Du gillar ju att klämma.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Alarik:

 

Det kan väl du göra.  Du gillar ju att klämma.

 

 

Du ska inte till Thailand alltså. Misstänkte det.

 

Ja alla gillar nu inte Thailand, det är inte för alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev LTD:

Åker alltid bussen, billigt bekvämt å busenkelt. 

Varför har du förbokat boende? 

Skulle jag aldrig göra i Thailand, vill klämma på rummet å kolla alla viktiga detaljer innan jag bestämmer mig. 

Ja det är klart jag kunde ju möjligen nöjt mig med att beställa hotellrum för de första dagarna.
För jag har lite svårt att tänka mig att inte landa på ett hotell efter 12 timmars resa, eller ja, 12 timmar är ju bara flyget.
Hela resan lär ju landa på 19 till 20 timmar, och att på det börja jaga runt efter ett hotell, nja jag vet inte.
Men visst första dagarna hade ju kunnat räcka.
En gång bokade jag hotell bara för halva resan, och det var inte helt lätt att hitta ett nytt rum där i Jomtien.
Jag klarade mig med nöd och näppe undan att hamna på ett gay related hotel.
Det var enbart p.g.a. att killen i receptionen undrade om jag verkligen var medveten om vad det var för ett hotell som jag klarade mig undan.
Detta har fått Mange att kalla mig för Homofob, vad fan!
Alltså jag har ingenting emot att testa nytt och få nya upplevelser, men i detta fallet överlämnar jag denna övning med varm hand till Mange!
Nä jag är progressiv, orädd och nyfiken men i detta fallet så är jag tacksam över den klarsynthet och goda iakttagelseförmåga hos receptionisten.

Nä man har ju gränser.
Utan receptionisten goda personkännedom hade det säkert kunnat gå illa! :10:
 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Batting:

Ja det är klart jag kunde ju möjligen nöjt mig med att beställa hotellrum för de första dagarna.
För jag har lite svårt att tänka mig att inte landa på ett hotell efter 12 timmars resa, eller ja, 12 timmar är ju bara flyget.
Hela resan lär ju landa på 19 till 20 timmar, och att på det börja jaga runt efter ett hotell, nja jag vet inte.
Men visst första dagarna hade ju kunnat räcka.
En gång bokade jag hotell bara för halva resan, och det var inte helt lätt att hitta ett nytt rum där i Jomtien.
Jag klarade mig med nöd och näppe undan att hamna på ett gay related hotel.
Det var enbart p.g.a. att killen i receptionen undrade om jag verkligen var medveten om vad det var för ett hotell som jag klarade mig undan.
Detta har fått Mange att kalla mig för Homofob, vad fan!
Alltså jag har ingenting emot att testa nytt och få nya upplevelser, men i detta fallet överlämnar jag denna övning med varm hand till Mange!
Nä jag är progressiv, orädd och nyfiken men i detta fallet så är jag tacksam över den klarsynthet och goda iakttagelseförmåga hos receptionisten.

Nä man har ju gränser.
Utan receptionisten goda personkännedom hade det säkert kunnat gå illa! :10:
 

Helt otroligt att inte kunna åka buss eller fixa ett rum,utan bekymmer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är fler, väldigt många fler, som när de köper en resa till Thailand väljer - ALL inclusive.

Inget alls att skämmas över att man är osäker och eller bara vill vara bekväm.

Tycker att man ser väldigt många som har en väntande transfer vid suvans utgång.

Även samma när man landat på Samui - en del står helt handfallna om hur de ska kunna ta sig till sitt boende.

Förvånansvärt många får tydligen HELT hjärnsläpp när de kommer utanför sin bekvämlighetszon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...