Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev LTD:

Skulle gärna köpa Volvo men känns helt sjukt att betala importskatten så jag håller mig till utbudet av Thaimonterade bilar.

Köper inte nytt utan en med några år på nacken 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    166

6 timmar sedan, skrev LTD:

Har ni kollat priset på Chevrolet Trailblazer?

Lika skön att köra som Fortuner men troligtvis betydligt billigare

Bilar med bladfjädrar kan omöjligt vara sköna att köra. 

 

Säkert trumbroms bak också. 

Urrrr

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Köper inte nytt utan en med några år på nacken 🙂

Samma här då det blir dags för pension.en XC60. 2013-2017.

Ska vara som hemma…

 

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Nicholas:

Bilar med bladfjädrar kan omöjligt vara sköna att köra. 

 

Säkert trumbroms bak också. 

Urrrr

 

Hur många mil kör du när du är i Thai, Jag har egen bil billigast, Bladfjädrar,trumbromsar?

Kör du runt i Thai när du är där jag flyttar rumpan från A till B

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Boa52:

Hur många mil kör du när du är i Thai, Jag har egen bil billigast, Bladfjädrar,trumbromsar?

Kör du runt i Thai när du är där jag flyttar rumpan från A till B

Jag har egen bil. 

Kör ganska mycket mellan Lampang och ubon, ganska mycket runt omkring norra Thailand i allmänhet. 

 

Men min "bil" från 1990 har bladfjädrar så den suger getpung när det gäller väghållning. 

 

Men åka nya bilar med bladfjädrar kan jag aldrig förstå mig på. 

Om man hyr kan man ju hyra vad man vill, valet är ju fritt, så varför hyra mög. 

Mystiskt. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Nicholas:

Jag har egen bil. 

Kör ganska mycket mellan Lampang och ubon, ganska mycket runt omkring norra Thailand i allmänhet. 

 

Men min "bil" från 1990 har bladfjädrar så den suger getpung när det gäller väghållning. 

 

Men åka nya bilar med bladfjädrar kan jag aldrig förstå mig på. 

Om man hyr kan man ju hyra vad man vill, valet är ju fritt, så varför hyra mög. 

Mystiskt. 

 

Ligger du och kör 150-160 då om väghållningen inte är bra, tänker lite på kostnaden

hyra bil- har en egen- väghållning inte optimalt. Man måste köra en d-j massa mil när

man är i Thaii om det ska vara försvarbart enl min tanke Tror det är bara skitsnack

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

Bilar med bladfjädrar kan omöjligt vara sköna att köra. 

 

Säkert trumbroms bak också. 

Urrrr

 

Inga bladfjädrar på min Trailblazer och skivor runt om

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Ligger du och kör 150-160 då om väghållningen inte är bra, tänker lite på kostnaden

hyra bil- har en egen- väghållning inte optimalt. Man måste köra en d-j massa mil när

man är i Thaii om det ska vara försvarbart enl min tanke Tror det är bara skitsnack

Ja du tror ju en massa saker. 

 

Som att väghållning bara hör hemma i formel 1, och inte är bra att ha vid undanmanöver, att bromsträcka och komfort är bara trams. 

 

Thailändska vägar är ju väldigt bekväma redan från början, och all transport går ju bara från A till B, så hur svårt kan det vara. 

Ta en fin Mazda. 

Stel bakaxel, inga problem. 

 

 

IMG_20180119_121351.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev LTD:

Inga bladfjädrar på min Trailblazer och skivor runt om

 

3 minuter sedan, skrev LTD:

Inga bladfjädrar på min Trailblazer och skivor runt om

Utmärkt. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Jag har egen bil billigast

Jag behöver bil max en månad om året i Thailand och då är det nog betydligt billigare att hyra.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Jag behöver bil max en månad om året i Thailand och då är det nog betydligt billigare att hyra.

Nöjer man sig med en äldre lite billigare bil och har intresse att meka lite själv är det billigt att ha egen bil.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev NilsGJ:

Nöjer man sig med en äldre lite billigare bil och har intresse att meka lite själv är det billigt att ha egen bil.

Men att ha en bil som står i 11 månader om året är inget bra och skatt och försäkring måste betalas ändå.

Eller att ha en bil som släkten använder när man inte är där blir ingen billig bil🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev NilsGJ:

Nöjer man sig med en äldre lite billigare bil och har intresse att meka lite själv är det billigt att ha egen bil.

Ja om det ska vara en gammal bil som inte längre har nämnvärd värdeminskning så är det väl förmodligen också en gammal skrothög. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-08-11 at 00:01, skrev Nerike:

Som Mankan skriver så har jag samma nick sedan början av detta forum, jag gick med när TT skulle läggas ner och var en av dom första som gick med i detta forum, och kan bara säga en sak om dig, är du ett troll eller är du som Broder tuk tuk, en som kan och vet allt om LOS, och det du inte vet om LOS det är inte värt nåt att veta.

 

Och kan tala om för dig angående dom som jobbar i så kallade lampaffärer, det var jag som myntade det första gången både här på detta forum samt i hela världen.

 

Och hur det kom sig kan du söka på detta forum, kan ge dig en vink om att en dag vaknade jag i Pattaya och vart jävligt sugen på en rislampa och var tvungen att köpa en sådan för att ha med mig hem.

 

Sanningen var att en kompis till mig träffa en barguide som han sedan fixa visa till, så hon kom till Sverige men vågade inte säga sanningen utan så att han träffade henne i en lampaffär.

 

Och han sa det till folk även fast jag satt och hörde vad han sa, men jag sa inget men jag visste var han hade träffat henne för jag var med då han träffade henne första gången.

Och han vidhåller fortfarande att det var där han träffa henne.

 

Men varför förklara för dig du vet ju redan allt om LOS,  jag är bara en skugga av dig fast du verkar inte veta så mycket om LOS, förutom som alla andra som har vart där nån gång, och kan allt och dom åker verkligen ner till LOS för att dom kan vissa hur stark mat dom kan äta för så gör en riktig thai mm. Men ska tala om för dig en sak, att vi är vita och spelar ingen roll vad du tror eller gör, du kommer alltid vara falang.

 

En annan sanning är att dom ändrar saker och ting hela tiden bla. Med visum, ägarskap, bolag mm.

Jag var nog nere i LOS innan du ens visste vart det låg, samt så hade jag en bar i Korat innan du ens gick med detta forum.

 

Men jag ska inte döma nån, även fast jag har vart där, jobbat som en engelska lärare bara för att kunna vara där pga. Visa men det ändra dom på, så det tog slut också och det var innan du vart medlem på detta forum, vad gjorde man då för att kunna vara kvar på rätt visa, jo att köpa en bar, men det kan vi lägga åt sidan för dom reglerna gäller inte idag.

 

Så kan tala om för dig att jag har vart och gjort mer än dig LOS, ens vad du  kommer göra.

 

Men jag vet inte mycket om LOS och deras regler och lagar, och det är nog inte många här som kan heller för dom ändrar hela tiden, därav kan jag starta en tråd för att få lite råd eller tips om olika saker, och det gör jag utan att skämmas för jag är ingen stenbords expert som du eller ska vi kalla dig mister Google, ja jag vet inte, men har sett vad du skriver och som Mankan med flera påpekar så måste jag samma sak mister BTT2

 

Och du en sista sak, eftersom du inte sitter vid ett underbart stenbord och missar allt skvaller, eller sitter en bar/restaurang för det är inte riktiga LOS vad fan gör du i LOS.

Åker du till nån by och snål äter som en riktig cheap Charlie, oj förlåt det var en bar i Nana i Bangkok som du heller inte vet nåt om.

 

Men eftersom du verka veta allt om LOS, nämn en av dom första Svenskägda baren som fanns i LOS, och som flytta från Bkk till det hemska Pattaya.

 

OBS. Scand... får ej svar på denna fråga då han säkert bilder på den baren 

Vill bara hälsa till  Scand... lägga upp mer bilder från förr älskar dina bilder

Lampaffärsbiträde förekom redan på 90-talet!!

 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Köper inte nytt utan en med några år på nacken 🙂

Kolla nya Mazds 8...ser förjävla bra ut, både för öga, plånbok och servicmöjlighet..Mazda tar marknadsandelar i Thailand 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Baa:

Kolla nya Mazds 8...ser förjävla bra ut, både för öga, plånbok och servicmöjlighet..Mazda tar marknadsandelar i Thailand 

Annars har Lennart och Sven Arne bara gott å säga om Pajeron som de har haft i över 10 år nu.

Vill ha en 7 sitsig och där den bakre sitsen fälls ner i golvet då det brukar bli mycket grejer när husmor handlar till affären.

Volvo XC90 känns ju mycket säkrare att åka i, men vi får se.

https://www.one2car.com/en/cars-for-sale/volvo/xc90

https://www.one2car.com/en/cars-for-sale/mitsubishi/pajero-sport?transmission=automatic

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Annars har Lennart och Sven Arne bara gott å säga om Pajeron som de har haft i över 10 år nu.

Vill ha en 7 sitsig och där den bakre sitsen fälls ner i golvet då det brukar bli mycket grejer när husmor handlar till affären.

Volvo XC90 känns ju mycket säkrare att åka i, men vi får se.

https://www.one2car.com/en/cars-for-sale/volvo/xc90

https://www.one2car.com/en/cars-for-sale/mitsubishi/pajero-sport?transmission=automatic

 

Pajero har av nån anledning ett annat namn i Spanien. Tror Pajero betyder storrunkare eller nåt sånt😆

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev måne:

Lampaffärsbiträde förekom redan på 90-talet!!

 

 

Helt rätt. Mer bestämt 1894. Var du med redan då Måne?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Baa:

Kolla nya Mazds 8...ser förjävla bra ut, både för öga, plånbok och servicmöjlighet..Mazda tar marknadsandelar i Thailand 

Är det inte MG som tar marknadsandelar i Thailand nu? Vimlar av dom i Udon Thani och snygga är dom också. Vimlar i och för sig av Mazda också men MG verkar komma starkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Är det inte MG som tar marknadsandelar i Thailand nu? Vimlar av dom i Udon Thani och snygga är dom också. Vimlar i och för sig av Mazda också men MG verkar komma starkt.

Jo, för Allan del, men MGs lilla SUV är nog inte i närheten av Kenneths SUV tankar, den nyligen presenterade Mazda 8 däremot är i alla fall i mina ögon ett bra  alternativ till Pajeron.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte igår. Nemas problemas att ta sig till arn. T4 nu, med en liten prommis till T5.

Såhär trångt var det:

20220817_103124.thumb.jpg.5747b3417ad420cafd87a727bf53e0c4.jpg

Fick visa covidpass vid incheckning, annars lugnt. Dock minuspoäng för att bag drop för internetincheckade var borta, vi fick glatt stå med våra ek-kompisar. Personalbrist var svaret när jag frågade. Men typ 30 min incheckning.

 

Trots stora löften i början var det nog 5 min i säk, men det fick man leva med.

 

Så trots all hysteri i media gick det smidigt att ta sig till "Probably the most expensive fulöl in Sweden"🐸

20220817_115445.thumb.jpg.a017ff2afec09dc0e71c92ec0448f861.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Baa:

Jo, för Allan del, men MGs lilla SUV är nog inte i närheten av Kenneths SUV tankar, den nyligen presenterade Mazda 8 däremot är i alla fall i mina ögon ett bra  alternativ till Pajeron.

är det CX8 du tänker på var den riktigt fin, men så mycket pengar har jag inte tänkt lägga på en bil som som kommer att stå 6 mån om året 🙂

Man kan ju välja en V70 så känns det som hemma 😀

 

Kanske dags att skapa en egen tråd 😳

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Är det inte MG som tar marknadsandelar i Thailand nu? Vimlar av dom i Udon Thani och snygga är dom också. Vimlar i och för sig av Mazda också men MG verkar komma starkt.

MG tar lite andelar för att dom är billiga men är samtidigt kända för att hålla låg kvalitet och kräver många besök på verkstaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Alarik:

 

Helt rätt. Mer bestämt 1894. Var du med redan då Måne?

I dagens läge så känns det så.åldern har tagit ut sin rätt.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...