Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Nerike:

Nu är det så att jag och min tjej hyr en LGH i Jomtien (Laguna Beach Resort 3 - The Maldives), så det är som Mankan skriver man får det alltid bra i Pattaya/Jomtien
Men självklart så förlustar man sig även i LOS som i Svedala fast i mitt fall med frugan, och jag trivs som fan i Pattaya/Jomtien och jag sitter inte bara i en bar eller vid ett stenbord.
 

Pattaya/Jomtien har så mycket mer än Walking street, soi 6 mm. Kolla  bara in den nya beachen i Jomtien alla underbara restauranger alla nöjesställen som inte innefattar barguider eller lampaffärsbiträden.


Och ner och upptäckt Pattaya/Jomtien så kommer du bli förvånad, så kommer du släppa dina fördomar om Pattaya/Jomtien, men visst finns det mycket av barguider eller lampaffärsbiträden i Pattaya/Jomtien, men det finns det på många andra ställen i LOS också, finns alltid nån/några lampaffärer i varje stad.
 

Men som sagt du får tycka som du vill, men släpp dina fördomar om Pattaya/Jomtien 

Beachen i Pattaya skojar du med mej. Som du skriver restauranger och nöjelsställen

är dina intressen inte mina. Har varit i Thai minst en gång varje år i 20 år, vet inte allt

men lite. Vad hade du för Nick förut känner igen lite av åsikterna😏

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    166

9 minuter sedan, skrev Boa52:

Beachen i Pattaya skojar du med mej. Som du skriver restauranger och nöjelsställen

är dina intressen inte mina. Har varit i Thai minst en gång varje år i 20 år, vet inte allt

men lite. Vad hade du för Nick förut känner igen lite av åsikterna😏

Nerike gick med i MPR år 2008 enligt hans profil och du 2014. Ja du vet lite de har du rätt i.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

Nerike gick med i MPR år 2008 enligt hans profil och du 2014. Ja du vet lite de har du rätt i.

Var det enda åsikten du hade på mitt inlägg bara vara besserviser, felstavat så då kan du

gnälla lite till

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

Var det enda åsikten du hade på mitt inlägg bara vara besserviser, felstavat så då kan du

gnälla lite till

Vart har jag klagat på felstavning? Nerike är en av de som har varit med från början och du frågar vad han hade för nick innan?

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Beachen i Pattaya skojar du med mej. Som du skriver restauranger och nöjelsställen

är dina intressen inte mina. Har varit i Thai minst en gång varje år i 20 år, vet inte allt

men lite. Vad hade du för Nick förut känner igen lite av åsikterna😏

Som Mankan skriver så har jag samma nick sedan början av detta forum, jag gick med när TT skulle läggas ner och var en av dom första som gick med i detta forum, och kan bara säga en sak om dig, är du ett troll eller är du som Broder tuk tuk, en som kan och vet allt om LOS, och det du inte vet om LOS det är inte värt nåt att veta.

 

Och kan tala om för dig angående dom som jobbar i så kallade lampaffärer, det var jag som myntade det första gången både här på detta forum samt i hela världen.

 

Och hur det kom sig kan du söka på detta forum, kan ge dig en vink om att en dag vaknade jag i Pattaya och vart jävligt sugen på en rislampa och var tvungen att köpa en sådan för att ha med mig hem.

 

Sanningen var att en kompis till mig träffa en barguide som han sedan fixa visa till, så hon kom till Sverige men vågade inte säga sanningen utan så att han träffade henne i en lampaffär.

 

Och han sa det till folk även fast jag satt och hörde vad han sa, men jag sa inget men jag visste var han hade träffat henne för jag var med då han träffade henne första gången.

Och han vidhåller fortfarande att det var där han träffa henne.

 

Men varför förklara för dig du vet ju redan allt om LOS,  jag är bara en skugga av dig fast du verkar inte veta så mycket om LOS, förutom som alla andra som har vart där nån gång, och kan allt och dom åker verkligen ner till LOS för att dom kan vissa hur stark mat dom kan äta för så gör en riktig thai mm. Men ska tala om för dig en sak, att vi är vita och spelar ingen roll vad du tror eller gör, du kommer alltid vara falang.

 

En annan sanning är att dom ändrar saker och ting hela tiden bla. Med visum, ägarskap, bolag mm.

Jag var nog nere i LOS innan du ens visste vart det låg, samt så hade jag en bar i Korat innan du ens gick med detta forum.

 

Men jag ska inte döma nån, även fast jag har vart där, jobbat som en engelska lärare bara för att kunna vara där pga. Visa men det ändra dom på, så det tog slut också och det var innan du vart medlem på detta forum, vad gjorde man då för att kunna vara kvar på rätt visa, jo att köpa en bar, men det kan vi lägga åt sidan för dom reglerna gäller inte idag.

 

Så kan tala om för dig att jag har vart och gjort mer än dig LOS, ens vad du  kommer göra.

 

Men jag vet inte mycket om LOS och deras regler och lagar, och det är nog inte många här som kan heller för dom ändrar hela tiden, därav kan jag starta en tråd för att få lite råd eller tips om olika saker, och det gör jag utan att skämmas för jag är ingen stenbords expert som du eller ska vi kalla dig mister Google, ja jag vet inte, men har sett vad du skriver och som Mankan med flera påpekar så måste jag samma sak mister BTT2

 

Och du en sista sak, eftersom du inte sitter vid ett underbart stenbord och missar allt skvaller, eller sitter en bar/restaurang för det är inte riktiga LOS vad fan gör du i LOS.

Åker du till nån by och snål äter som en riktig cheap Charlie, oj förlåt det var en bar i Nana i Bangkok som du heller inte vet nåt om.

 

Men eftersom du verka veta allt om LOS, nämn en av dom första Svenskägda baren som fanns i LOS, och som flytta från Bkk till det hemska Pattaya.

 

OBS. Scand... får ej svar på denna fråga då han säkert bilder på den baren 

Vill bara hälsa till  Scand... lägga upp mer bilder från förr älskar dina bilder

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Nerike:

Nu är det så att jag och min tjej hyr en LGH i Jomtien (Laguna Beach Resort 3 - The Maldives), så det är som Mankan skriver man får det alltid bra i Pattaya/Jomtien
Men självklart så förlustar man sig även i LOS som i Svedala fast i mitt fall med frugan, och jag trivs som fan i Pattaya/Jomtien och jag sitter inte bara i en bar eller vid ett stenbord.
 

Pattaya/Jomtien har så mycket mer än Walking street, soi 6 mm. Kolla  bara in den nya beachen i Jomtien alla underbara restauranger alla nöjesställen som inte innefattar barguider eller lampaffärsbiträden.


Och ner och upptäckt Pattaya/Jomtien så kommer du bli förvånad, så kommer du släppa dina fördomar om Pattaya/Jomtien, men visst finns det mycket av barguider eller lampaffärsbiträden i Pattaya/Jomtien, men det finns det på många andra ställen i LOS också, finns alltid nån/några lampaffärer i varje stad.
 

Men som sagt du får tycka som du vill, men släpp dina fördomar om Pattaya/Jomtien 

bus_to_pattaya.jpg.8333d1766e0b5a7edf91eb88909c2490.jpg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

På söndag sätter mag mig i airbusen, ber om en whiskey on the rocks och  ser Arlanda från ovan en kort stund. 

På måndag morgon checkar jag in på ett hotel nånstans mellan Asok och Nana  i Bangkok. 

Resten är oskrivet. Kanske lägger jag ut lite bilder i en egen tråd och berättar om min resa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag var jag iväg och handlade lite Thai-snaks i stadens ganska nyöppnade Thai-butik.
Kul att kunna köpa lite sjögräs, och saltade bröd bönor även på hemmaplan.
När jag ändå var där så passade jag på att fråga Thai- damen som företrädde butiken vad det var som krävdes för att åka till Thailand nu.
 "Tre sprutor!", var det enda hon sa.
Jag ville försäkra mig om att det inte krävdes något mer, men hon stod på sig, "Tre Sprutor!".
Nu är jag lite osäker på om hon verkligen förstod min fråga så jag undrar, stämmer det verkligen, är allt tillbaka till det vanliga?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev biran:

Idag.

 

Happy landing

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är även flyget BKK - UTH på nyårdagen bokad med Thai Smile.

Även hyrbilen är bokad. Blev en Toyota Hilux Vigo 3.0 Litre G 4 X 4 (VSC) Auto denna gång, tyckte inte Fortunern var nått att ha.

Screenshot_20220816-164209_Chrome.thumb.jpg.2895de1c6b4d9e86c66e8358dd909cc9.jpg

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Nu är även flyget BKK - UTH på nyårdagen bokad med Thai Smile.

Även hyrbilen är bokad. Blev en Toyota Hilux Vigo 3.0 Litre G 4 X 4 (VSC) Auto denna gång, tyckte inte Fortunern var nått att ha.

Screenshot_20220816-164209_Chrome.thumb.jpg.2895de1c6b4d9e86c66e8358dd909cc9.jpg

Jag har också bokat bil i drygt 3 veckor över jul och nyår. Toyota C-HR. Inte helt gratis men en fortuner som jag gärna hade åkt i kostade väl nästan en 1000 THB mer om dagen. Vad får du pynta för denna?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag har också bokat bil i drygt 3 veckor över jul och nyår. Toyota C-HR. Inte helt gratis men en fortuner som jag gärna hade åkt i kostade väl nästan en 1000 THB mer om dagen. Vad får du pynta för denna?

950 -5% i trogenrabatt 🙂

1+ Day

1200 ฿

7+ Days

1050 ฿

21+ Days

950 ฿

Tog ingen Fortuner då jag tyckte baksitsen tog för mycket plats då de fälldes upp mot sidan.  Frugan handlar ju en hel del till butiken

Pris för den

1+ Day

1500 ฿

7+ Days

1300 ฿

21+ Days

1200 ฿

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

950 -5% i trogenrabatt 🙂

1+ Day

1200 ฿

7+ Days

1050 ฿

21+ Days

950 ฿

Tog ingen Fortuner då jag tyckte baksitsen tog för mycket plats då de fälldes upp mot sidan.  Frugan handlar ju en hel del till butiken

Pris för den

1+ Day

1500 ฿

7+ Days

1300 ฿

21+ Days

1200 ฿

 

Ja de var ju rätt bra pris. Ska jag ha en Fortuner från Chiang mai så får jag betala betydligt mer. Över 2000 THB  per dag eller 45 000 för en månad. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni kollat priset på Chevrolet Trailblazer?

Lika skön att köra som Fortuner men troligtvis betydligt billigare

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev LTD:

Har ni kollat priset på Chevrolet Trailblazer?

Lika skön att köra som Fortuner men troligtvis betydligt billigare

När jag söker hyrbil kollar jag ju inte efter en speciell modell utan söker förutsättningslöst. Just Chevrolet Traleblazer har jag inte ens sett att den finns för uthyrning. Jag ska tillägga att vi hyr över jul och nyår så då är det extra dyrt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Har ni kollat priset på Chevrolet Trailblazer?

Lika skön att köra som Fortuner men troligtvis betydligt billigare

För mig blir det nog en Mitsubishi Pajero Sport när det är dags för köpa bil. Var även inne på Volvo XC90 men den blir nog knepigare med service och ev rep när man bor på landet.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

För mig blir det nog en Mitsubishi Pajero Sport när det är dags för köpa bil. Var även inne på Volvo XC90 men den blir nog knepigare med service och ev rep när man bor på landet.

Skulle gärna köpa Volvo men känns helt sjukt att betala importskatten så jag håller mig till utbudet av Thaimonterade bilar.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

950 -5% i trogenrabatt 🙂

1+ Day

1200 ฿

7+ Days

1050 ฿

21+ Days

950 ฿

Tog ingen Fortuner då jag tyckte baksitsen tog för mycket plats då de fälldes upp mot sidan.  Frugan handlar ju en hel del till butiken

Pris för den

1+ Day

1500 ฿

7+ Days

1300 ฿

21+ Days

1200 ฿

 

Kanonpris!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...