Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

Framemot jul så lutar det åt att det blir avresa.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    166

Jag får säga att jag planerar att åka ner under hösten, men vet ej datum än då jag har jobb att göra.

Men skulle vilja säga att helst igår så vill jag sitta på planet ner.

Men lutar åt oktober, november men som sagt allt handlar om jobb och om jag kan åka den tiden, vill inte sitta i skiten med en massa jobb när jag kommer hem, men håller på att planera en resa och hoppas att det blir oktober eller november 30 dagar 

 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Februari förhoppningsvis

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har köpt biljett med Thai Airways 28 oktober CPH-BKK.

Skall söka non imm retired visum, så hemresan är osäker.

Så länge det är trist vinter i Sverige så stannar jag i Thailand.

 

Men mycket kan hända både i Europa och i Thailand innan

dess..........

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 dagar kvar. Är jäkligt glad att jag köpte biljetter tidigt i år 😃😃😃har sparat mycket pengar 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

  

 

Ving Sverige

5 d  ·

NYHET! I vinter kan du flyga i Business-klass till Thailand med vårt Hi Fly A330-900Neo I flygklassen Business ingår:

Placering i planets främre del med ”lie-flat” Business-säten
Uppgraderade menyer, välkomstdrink och fria drycker
Fri tillgång till underhållningssystemet och hörlurar
Separat incheckningsdisk (ut- och hemresa)
Tillgång till lounge på utresan
och Fast Track på utresan
Incheckat bagage ingår

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-07-28 at 20:15, skrev Nerike:

Jag får säga att jag planerar att åka ner under hösten, men vet ej datum än då jag har jobb att göra.

Men skulle vilja säga att helst igår så vill jag sitta på planet ner.

Men lutar åt oktober, november men som sagt allt handlar om jobb och om jag kan åka den tiden, vill inte sitta i skiten med en massa jobb när jag kommer hem, men håller på att planera en resa och hoppas att det blir oktober eller november 30 dagar 

 

Vart åker man i Thai i okt- nov för att få det bra. Vi åker alltid feb - Mars bra väder svaly på

förmiddagen så man kan jobba sen varmt på eftemiddagen för andra aktiteviteter

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Boa52:

Vart åker man i Thai i okt- nov för att få det bra. Vi åker alltid feb - Mars bra väder svaly på

förmiddagen så man kan jobba sen varmt på eftemiddagen för andra aktiteviteter

Pattaya. Där får man det alltid bra oavsätt månad.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Pattaya. Där får man det alltid bra oavsätt månad.

Ja åker man till Thai bara för att förlusta sej, ligga på hotell, sitta i en bar dricka öl och surra

vid ett stenbord Ok då kan man åka vilken månad som helst. Inte min stil

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Ja åker man till Thai bara för att förlusta sej, ligga på hotell, sitta i en bar dricka öl och surra

vid ett stenbord Ok då kan man åka vilken månad som helst. Inte min stil

Thailand är inte för alla Boa. Tycker man värdet i Thailand är dåligt bör man stanna hemma.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev apknug:

Thailand är inte för alla Boa. Tycker man värdet i Thailand är dåligt bör man stanna hemma.....

Förstår inte vad du menar, gör ett nytt försök. Värdet i Thai ????

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Förstår inte vad du menar, gör ett nytt försök. Värdet i Thai ????

Thai baht mot SEK ca 29 öre för en baht.

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev apknug:

Thai baht mot SEK ca 29 öre för en baht.

29 öre för en baht ???? sen har väl inte det nåt med vilken mån man åker dit

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Boa52:

29 öre för en baht ???? sen har väl inte det nåt med vilken mån man åker dit

Nä just det. Man kan ALLTID åka till Thailand för Thailand är BÄST! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker mig två veckor i Jomtien i mitten av januari och kolla in området om jag vill bosätta mig där när jag blir vuxen och slipper gå till dagiset varje dag.

Men flygpriserna har börjat skena. Dock inte lönen...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Ja åker man till Thai bara för att förlusta sej, ligga på hotell, sitta i en bar dricka öl och surra

vid ett stenbord Ok då kan man åka vilken månad som helst. Inte min stil

Din erfarenhet av Thailand är nog högst begränsad då du verkar tro att man bara kan åka vissa månader och vill göra annat än att sitta vid ett stenbord.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Boa52:

Ja åker man till Thai bara för att förlusta sej, ligga på hotell, sitta i en bar dricka öl och surra

vid ett stenbord Ok då kan man åka vilken månad som helst. Inte min stil

Nu är det så att jag och min tjej hyr en LGH i Jomtien (Laguna Beach Resort 3 - The Maldives), så det är som Mankan skriver man får det alltid bra i Pattaya/Jomtien
Men självklart så förlustar man sig även i LOS som i Svedala fast i mitt fall med frugan, och jag trivs som fan i Pattaya/Jomtien och jag sitter inte bara i en bar eller vid ett stenbord.
 

Pattaya/Jomtien har så mycket mer än Walking street, soi 6 mm. Kolla  bara in den nya beachen i Jomtien alla underbara restauranger alla nöjesställen som inte innefattar barguider eller lampaffärsbiträden.


Och ner och upptäckt Pattaya/Jomtien så kommer du bli förvånad, så kommer du släppa dina fördomar om Pattaya/Jomtien, men visst finns det mycket av barguider eller lampaffärsbiträden i Pattaya/Jomtien, men det finns det på många andra ställen i LOS också, finns alltid nån/några lampaffärer i varje stad.
 

Men som sagt du får tycka som du vill, men släpp dina fördomar om Pattaya/Jomtien 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Boa52:

Ja åker man till Thai bara för att förlusta sej, ligga på hotell, sitta i en bar dricka öl och surra

vid ett stenbord Ok då kan man åka vilken månad som helst. Inte min stil

Hela kusten öster om Bkk är bra den årstiden. Kanske några regnskurar i veckan, men det är ju bara skönt.

Sen är lågsäsong ganska skönt oxå. Lite billigare, och lite färre turister.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev frogfish:

Hela kusten öster om Bkk är bra den årstiden. Kanske några regnskurar i veckan, men det är ju bara skönt.

Sen är lågsäsong ganska skönt oxå. Lite billigare, och lite färre turister.

 

Mitt minne,  såväl när- som långtidsminne, började stagnera redan någon gång i 15-årsålden.Kände mig därmed  tvungen att även konsulta Mr.Google, som för ovanlighetens skull bekräftade att jag faktiskt minns rätt.  Oktober är vanligtvis regnigast. November var nog förra året inte långt därefter, vill minnas att det var då vi fångade fisk här på soierna i byn-i byn som under ett par dagar istället var kanaler.

 

276936270_Skrmbild2022-08-10224751.png.5c4e50d22b848b0a63eab178a02b3b00.png

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Mitt minne,  såväl när- som långtidsminne, började stagnera redan någon gång i 15-årsålden.Kände mig därmed  tvungen att även konsulta Mr.Google, som för ovanlighetens skull bekräftade att jag faktiskt minns rätt.  Oktober är vanligtvis regnigast. November var nog förra året inte långt därefter, vill minnas att det var då vi fångade fisk här på soierna i byn-i byn som under ett par dagar istället var kanaler.

 

276936270_Skrmbild2022-08-10224751.png.5c4e50d22b848b0a63eab178a02b3b00.png

Klart det kommer några rejäla skurar, men min erfarenhet är att det är en hel del bra väder oxå.

För egen del stör inte några regndagar.

Men, min poäng var att jag upplevt vädret öster om Bkk/Pty som hyfsat även på senhöst. Dock har jag varit inregnad/stormad på Koh Tao i 10 dgr i oktober. Måttligt kul till slut, militären fick hämta oss. Tur att man hade dykcert...😁

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...